Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707179 kertaa)

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1035 : 14.09.14 - klo:22:58 »
^ Voi kiitos, mutta suurimman osan ajasta tää näyttää ihan sellaiselta neutraalilta perusvaalealta. Jossain valossa se sitten yllättää!

Tekee mieli punaisia hiuksia ja olen väripakkauksia käsissäni pyöritellyt... (Kestoväriä en kuitenkaan ainakaan laita.) Realistisesti ajatellen on kuitenkin aika pieni mahdollisuus että onnistuisin saamaan värin, joka olisi juuri sitä mitä toivon ja myös sopisi mulle yhtä hyvin kuin oma väri, joten en tiedä tuleeko värjättyä kuitenkaan. Ehkäpä ei, jos keksin jotain muuta vaihtelua.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1036 : 15.09.14 - klo:00:17 »
Minäkin liityn oman värin kasvattajiin. Lopetin värjäämisen maaliskuussa, niskaan kertynyt n.10+ cm omaa vaaleaa, mutta päälaelta katsottuna oman hiuksen raja luonnonvalossa hukkuu aika pitkälti vielä värjättyyn. Pahin pelko oli, että ulos puske jotain todella tummaa, mutta luonnonvalossa suhteellisen vaaleana hehkuva väri sieltä sittenkin tulee vaikka vähän harmaalta näissä kuvissa näyttääkin. Jännä nähdä miten lähtee muuttumaan, kun kasvaa esiin enemmän ja pääsee valoa kohden.

https://flic.kr/p/pdHANp ja https://flic.kr/p/oWepT2

Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa itachi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1037 : 15.09.14 - klo:09:19 »
Lumoavia vaaleita, centifolia ja Aridith!

Luonnonväristen hiusten monivivahteisuus ei lakkaa hämmästyttämästä minua, ja taitaisinpa saada melkoisen Tikkurilan värikartan, jos tämän ketjun perusteella lähtisin sitä parjattua "maantien väriä" jäljittämään. Haukkukäytössä tarkkuutensa kadottanutta maantien väristä lukuun ottamatta pidän kyllä monia luontovertauksia varsin havainnollisina hiusten värimäärityksinä. Esimerkiksi edellä mainittujen oman värin kasvattelijoiden hiukset kullansävyineen tuovat mieleen puintivalmiin vehnän. :)
« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo:09:21 kirjoittanut itachi »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1038 : 15.09.14 - klo:13:10 »
Se on kyllä ihan uskomatonta miten eri väriseltä oma väri voi näyttää valosta ym. riippuen. Jos totta puhutaan niin mulla ei ole aavistustakaan minkä väriset mun hiukset on, toisinaan ne näyttää tosi tummilta, välillä ihan vaaleilta, välillä punertavilta ja välillä ihan harmailta ;D

Hyvä esimerkki punertavuudesta

Ja sitten hetki myöhemmin otettu kuva kun aurinko kerkesi vähän jo laskea

Tuolta löytyy vielä se kuva, jossa hiukset näyttää tummanruskeilta http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5685.msg956552#msg956552
« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo:13:14 kirjoittanut nukka »
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1039 : 15.09.14 - klo:17:37 »
Mountains, värjäsin kokonaan viimeksi tammikuussa, jonka jälkeen tein useamman kuukauden ajan raitoja hupulla, jotta välttyisin suoralta värirajalta, sitten värjäilin vielä latvoja joitain kertoja. Päälihiuksissa kasvu ei siis ole vielä valitettavasti niin pitkällä, mutta toisaalta sitä suoraa rajaakaan ei niissä niin pahasti ole kuin alimmissa hiuksissa. :)

(ps. kuvia voi ladata ilmaiseksi esim photobucketiin ja sitäkautta lisätä tänne).

nukka, mahtavan monisävyiset hiukset!  0_0

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1040 : 20.09.14 - klo:12:10 »
Havahduin nyt vasta siihen että on syyskuu (joo, hiukan hidas olen ::) ). Mikä tarkoittaa sitä että oman värin kasvatusprojektini täytti juuri 2 vuotta. ;D (tai no, lokakuussa 2012 värjäsin vielä mutta koska väri ei tarttunut niin lasken oman värin kasvatuksen alkaneen syyskuussa...)

On ne hiukset pikkuisen kasvaneet kahdessa vuodessa. Ja vähä vähältä tuo värjätty osuus katoaa :)

Vähän tekisi mieli tempaista tuo blondattu latva shokkiväriseksi (nyt kun vielä voisi), mutta ehkä säästän shokkivärin siihen asti että olen valmis pätkäisemään koko värjätyn osuuden pois tarvittaessa :P
« Viimeksi muokattu: 20.09.14 - klo:12:13 kirjoittanut scoundrel »
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #1041 : 20.09.14 - klo:18:19 »
Voi että kun osa on niin pitkällä! Tosi motivoivaa!  upeita värejä teillä!

Mä tuskastelen kun en tiedä vieläkään omaa väriä, näyttää kyllä puskevan todella vaaleata. Ongelma on vaan kun tein sillon aluksi ne värinpoistot niin "juurikasvua" on tosi paljon enemmän kun oikeesti. Mutta ongelmana siis ettei omaa väriä erota tästä värinpoisto-blondista, joten kaippa mulla on edelleen ihan vaalea oma väri. Vaikeetahan sitä on vielä sanoa kun vasta 10 vuorokautta takana. :D olen vaan niin kauhean malttamaton.

Juuri äsken päätin taas vähän lyhentää tukkaa että sais mahdollisimman paljon värjättyä osaa (eli sitä oranssihkoa) pois, ja nyt onkin  erittäin lyhyt poikatukka. Sivuilta n. 2cm siili ja päällä n. 5-7cm. Nyt olen leikkaukseni leikannut, oli sen verran uhkarohkea veto.  Nyt olen tyytyväinen, mieheni tosin ei. :D
« Viimeksi muokattu: 21.09.14 - klo:20:13 kirjoittanut Mountains »
10v sitten ollut oma väri viimeksi päässä, silloin oli kultavivahteinen blondi. Siitä asti hiusten rääkkäystä, 7v musta tukka jossa aina välissä blondia(monia värinpoistoja) ja punaista, liilaa ja tummia värejä. Oman värin kasvatus alkoi leikattuani poikatukan, 9.9. Hiuksen aloituspituus 3cm.

Poissa lokakuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1042 : 25.09.14 - klo:23:46 »
Olen uusi täällä :) Noin 2cm tyvikasvua, joka erottuu just ja just hyvässä valossa. Suklaanruskealla, oliskohan 4 tai 3 asteella olen viimeksi värjännyt. Ei mitään hajua miltä oma väri näyttää nykyään, koska viimeksi oma tukka ollut päässä yläasteella. Sillon jokin tumma/keskiruskea. Nyt näyttää aika harmaalta värjättyä tukkaa vasten, mutta eikös aina :) Jotain kuvaa voin laittaa kunhan oma väri alkaa erottumaan.

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #1043 : 27.09.14 - klo:21:15 »
 Taisin kyllästyä viime päivinä tähän vaaleanruskeaan väriin, joten laitoin hiuksiini poly paletten keskiruskean. Tosi kauniit tuli, tosin aluksi vähän tummemmat kuin paketin kyljessä luki. :-* kysyin myyjältä varmuuden vuoksi etteihän se ole kestoväri koska muuten joutuisin aloittamaan koko projektin uudestaan. Joillekkin se voi kuulemma jämähtää hiuksiin, mutta itseni kohdalla tuskin niin tulee tapahtumaan. Joten aina jos tulee värjäyshimoa, niin kannattaa kokeilla näitä shamppoo sävytteitä jatkossa, ettei tule katuma päälle. :ts

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1044 : 28.09.14 - klo:08:25 »
^Eikö tuossa poly paletessakin ole ihan hapete erikseen? Jos hiusväreissä joutuu sekoittamaan yhteen kaksi eri ainetta, kyseessä on kestoväri vaikka paketissa luvattaisiin mitä. Ainakin poly coloria taidetaan markkinoida juuri tuollaisena värishampoona, vaikka se on kestoväri. Enivei, myös hapeteettomat värit eli erilaiset suoravärit (tai vaikka Elumen) voi jämähtää hiukseen vaikka paketissa luvattaisiin, että irtoaa viikossa tms. Yksilöllistähän se on, kenellä pysyy ja mikä, mutta jos ei tahdo peruuttamatonta vahinkoa, niin kannattaa olla varuillaan vähän kaikkien värjäävien aineiden kanssa.
Cogito ergo doleo.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1045 : 28.09.14 - klo:18:52 »
Kyllä toi Poly Palette on tosiaan hapatteellinen väri eli jää hiuksiin. Varmaan varsinaisia kestovärejä miedompi hapate saattaa olla, mutta eipä noissa kevytväreissä ole paljoa käytännössä eroa kestoväreihin.

Mä olen vähän alkanut kyllästyä omaan väriin ;D kokonaan omavärinen tukka on ollut nyt reilun vuoden, mutta tänä syksynä olen huomannut luentojen alkaessa tyyliin joka toisella oman värin päässä tai ainakin todella luonnollisen värin. Sitähän ihan hukkuu massaan :D Jostain syystä mun sivuaineen eli matikan opiskelijoilla ei oo kovin todennäköisesti väjättyjä hiuksia.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1046 : 28.09.14 - klo:21:10 »
Minäkin olen bongaillut mielestäni paljon oman värisiä hiuksia, mutta olen arvellut sen johtuvan siitä että niihin kiinnittää nyt vain enemmän huomiota? Toki yliopistolla voi olla enemmän luomuporukkaa entä ammattikouluissa, en tiedä. :D

Nyt on vuosi oman värin kasvatusta takana ja pituutta on tullut se reilu 12 cm. Väri on juuri sellainen että vaihtelee valaistuksen mukaan kullasta tuhkaan. Kasvatusta aloittaessa se näytti huomattavasti tummemmalta entä nyt. Toki tuo vaalennettu latva aiheuttaa myös sitä. Laitan tähän kaksi kuvaa jotka on otettu samassa paikassa, samassa (hyvässä) valaistuksessa, vähän vain eri asennossa. Edestäpäin näyttää paljon vaaleammalta, mutta ehkä tuo tummempi kuva on tuo oikea väri. Olisiko tuo sitten se 7 AshGold, mitä olette mieltä?

2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1047 : 29.09.14 - klo:09:22 »
Todella kauniita värejä täällä taas esillä, kiitos kuvien jaosta!  :)

scoundrel Onnea hienosta kahden vuoden kasvusta! :) Mitä sulla on suunnitelmissa tehdä lopun värjätyn osan suhteen? Eli siis aiotko jatkaa kasvattelua ombren kanssa vai pätkäisetkö piankin tuon käsitellyn osan kokonaan pois? :) Kauniisti kyllä sointuu värjätty osa omaan väriin, eli sen puolesta ei ainakaan ole kiirettä leikellä. 
Katselen noita sun kuvia miettien, että joku päivä minäkin olen noin pitkällä...

Mun kasvatukseen ei taas vaihteeksi kuulu mitään uutta. Tukka kasvaa (kopkop puuhun ja kiitos terveys ja kaikki korkeammat voimat) ja latva kulahtaa entiseen tahtiin.  ;D Vieläkään en osaa määrittää hiusteni sävyä, mutta mikäs kiire tässä projektissa olisi. Tässä roikun ja hyvin menee. Onko muilla havaittavissa kriisejä vai rauhaisaa kasvatusta? :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1048 : 29.09.14 - klo:15:50 »
Täällä oli jonkin aikaa sitten keskustelua siitä, miten jotkut tahot tahtovat kovasti väittää, että oma väri on Suomessa yleensä sama kuin ruma väri tai että oman värin kasvatus on jo trendinä ihan ohi. Törmäsin äskettäin yhteen Cutrinin vaalennusaineiden mainospuheeseen, ja mainostekstithän nyt toki ovat mitä ovat, mutta on tämä minusta joka tapauksessa aika naurettava:

"Vaaleus on aina viettelevän valloittavaa ja haluttua hiusväreissä. Nyt vaaleat hiusvärit ovat todella trendikkäät! Niillä korostetaan luonnollisuutta, tuodaan hiuksiin enemmän sävyjä ja eloisuutta sekä häivytetään hienovaraisesti harmautta. Pohjoinen vaaleus on hiusväreissäkin aitoa ja luonnollista - se tuo hiuksiin yöttämän yön ja lempeän auringon valoa ympäri vuoden."

Ensinnäkin ihmettelen, että miten "korostetaan luonnollisuutta"..? Ja jos tämä on jotenkin mahdollista, niin miten hiusten vaalennus siihen liittyy? Ja kuinka absurdia on, että hiusväreihin liitetään suoraan aitous ja luonnollisuus... Kyllä mä tästä älyttömästä aitouden korostamisesta saan ennemminkin sen kuvan, että oman värin kasvatus on ihan vakavasti väriainemenekkiä uhkaava trendi. ;D
« Viimeksi muokattu: 29.09.14 - klo:16:01 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1049 : 29.09.14 - klo:16:00 »
Upeita värejä kaikilla.

Eudokia voi ei! Sulle ei sitten väriaineet sovi varmaan ollenkaan?

Qualenfall minä kans ymmärrän tuon että luovut omaväri projektista. Ja ainahan sitä voi alkaa kasvattelemaan taas uudelleen jos tuntuu taas siltä. :)

nuhainen sulla on jo tosi hyvällä mallilla kasvatus ja alkaa olla tosiaan pahin ohi.

Ginialla on ihanan ruskeat hiukset, kaunis sävy ja kasvatus on myös jo hyvällä mallilla.

centifolia ja Aridithin vaaleat on aivan kadehdittavan ihania!

Miltä Mountains tilanne nyt vaikuttaa? En minäkään ehkä kestäisi jos värjätty osuus näyttäisi omasta mielestä kauhealta, kun välillä tätä kivan näköistä vaaleaakin on ärsyttävä kasvatella.

pirihiiri onko sinulla sitten niin saman värinen värjätty osuus entä oma väri ettei se vaan näy?

nukkan väri on ihanan luonnollinen ja ehkä se on samanlainen kuin itselläni. Tosin omasta mielestä oma värini ei ole nuin kaunis. :D

grace ja lokakuu tsemppiä kasvatteluun ja tervetuloa joukkoon!

naturalhair toivottavasti väri ei jämähdä hiuksiin. Minulla on aina kaikki värit jääneet pysyvästi.

scoundrel vau sulla on tosi pitkällä kasvattelu! Hyvä idea tuo shokkiväri! Saisi hetkeksi jotain uutta ja sähäkkää kun kuitenkin pitkään on kasvatellut omaa väriä.

elly täällä on juuri tuota tässä roikun kun en muutakaan voi kasvattelua, eli ei mitään ihmeempiä kriisejä. Mutta aivan varmasti sellainenkin tulee.

evergreen eikö tässä vasta ollut se lehtijuttu kuinka omat värit on tunkkaisia jne... :D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.