Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709061 kertaa)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #105 : 27.01.13 - klo:10:28 »
Kohta pipokausi onkin jo lopuillaan ja rumuusfiilikset nostavat varmasti enemmän päätään.

En oikein ymmärrä noita pipokausi-juttuja, kun eihän sitä (mitä päähinettä nyt käyttääkin) pidetä päässä kuin ulkona, jossa ei talvella kovin paljon aikaa edes vietetä, ja sisätiloissahan kaikki värierot näkyvät aivan kuten muulloinkin...  (Ja kyllä tätä talvea tässä maassa vielä ainakin pari kuukautta jatkuu, ikävä kyllä ;))

Itselleni yrittää pukata ensimmäisen kerran tämän kasvatuksen aikana hiuskriisin poikasta, kun perjantaina näin nämä kunnolla koko komeudessaan kauppakeskuksen wc:n peilissä (uber-kirkkaissa valoissa, mitkä niissä nyt aina on)... Tämä tummempi juuri vain oli niin kauhean näköinen, muualla se ei ole erottunut yhtä selvästi. Nyt tekisi kyllä niin mieli vetää juurta myöten vaaleammaksi, ettei ero olisi noin selvärajainen :( Tiedän, että se olisi aika paha takapakki kasvatuksessa, mutta... Puhukaa nyt minut takaisin järkiini! :D
« Viimeksi muokattu: 27.01.13 - klo:10:50 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 27.01.13 - klo:12:36 »
Mä luulen että oman värin kasvatuksessa ei ainoastaan joku järki auta, vaan ainoastaan sillon se tuntuu todella hyvältä jos hiusten värjääminen tuntuu jo äärimmäisen vastenmieliseltä, on ehkä ollu jotain kutina"isshuita" enemmänki, ja sitten kun ei oo piiiitkään aikaan värjänny ja päänahka voi hyvin ja esiin tuleva oma väri näyttääkin ihan elegantilta - niin nää tekijät yhdessä.

Mutta jos oma väri näyttää kohtalaisen tylsältä ja siltä että tukka on niilta osin paljon ohuempi - jos joku väri tai vaalennus on aikasemmin saanu hiukset ja myös sen myötä kasvonpiirteet näyttämään omasta mielestä kivemmiltä eikä värit oo aiheuttanu mitään ongelmia päänahassa - niin järkipuhe on siinä tilanteessa sellasta rationalisointia.

Mutta eihän siinä mitään "vaaratekijää" ole jos antaa sen oman värin vaan tulla esiin kuukausien tai vaikka puolen vuoden ajan, ja kattoo sitten että sietääkö sitä - aina voi sitten värjätä.
Sama vaalentamisessa; jos vaalennettu tukka ei miellytäkään niin sen päälle voi aina värjätä.

Paljon enemmän kannattaa ehkä harkita hiusten tummemmaks värjäämistä jälleen kerran tai jatkuvasti, jos ei oo enää ihan varma haluaako sitä - niistähän ei sitten lähdetäkään toiseen suuntaan yhtä helposti ku ensinmainituista.

-------

Pipoista  :D - Itse en käytä koskaan minkäänlaista pipoa (paitsi hennaillessa vedin sellasen päähän).  Mulle ei IMO sovi pipo ja sehän vetää tukan ihan lyttyyn; käytän talvisin erilaisia eri värisiä villahuiveja (ei liian paksuja) jotka solmin kauniisti kehystämään kasvoja niin että hiuksia ja hiussuikaleita tulee esiin, tykkään myös siitä tyylistä senkin takia että mieletäni huivissa on enemmän sellasta vanhanaikasta romantiikkaa joka sopii esim karvareunusteisen mokkaturkin kanssa, enemmän vanhaa venäläistä fiilinkiä - ja sit kun oikeen tuulee tai on kovat pakkaset käytän vielä karvareunusteista huppua.

Täällä rannikkoseudulla missä asun tuulee kyllä helpostikin ympäri vuoden että ihan kesälläkin tarttee joskus huivia, tosin varsinainen päähineenpitokausi mulla loppuu tossa vappuna ja alkaa sitte taas lokakuussa, joskus jo syyskuun alussa jos on tuuliset ja sateiset säät.

Keväällä oon myös huomannu että kun kevättuulet ja myrskyt pöllyttää tota hiekkaa kaduilla, niin ilman päähinettä tai huivia, tukka on tosiaan hiekkanen ja pesukunnossa jo yhden kävelylenkin jälkeen.
Kesällä käytän silkki- ja shifonkihuiveja.

Se päivä ei  koita että mä laittaisin lippalakin päähäni  :-X

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #107 : 27.01.13 - klo:12:48 »
^ Itsekään en käytä pipoja vaan yleensä neulebaskereita, näyttävät ehdottomasti paremmilta kuin pipot (ainakin itselläni) :) Joskus maalis-huhtikuussa jätän ne pois (toki säiden mukaan), minusta on aivan ihanaa antaa kevättuulen vapaasti hulmuttaa hiuksia, tuntuu että siinä ajatuksetkin tuulettuvat talven jälkeen :) Mutta tämä nyt menee jo aika OT.

Niin, vaalennetun päällehän voi periaatteessa aina värjätä, mutta eihän sitä omaa luonnonsävyä tavoita millään värillä, ja kun olen niin halunnut kuitenkin nähdä miltä oma väri näyttää ja miten käyttäytyy kun sitä on koko hiuksissa... Täytyy tässä vain yrittää sinnitellä tämän juurikasvun kanssa ;) Jotain suoraväriä voisin pituuksiin laittaa, että vähän häivyttäisi värieroa.

* 1b F ii *

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #108 : 27.01.13 - klo:14:50 »
3-4 senttiä juurikasvua. Jo tänpituisessa juuressa näkyy miten eri väriseltä hius näyttää eri valaistuksilta. Välillä näyttää lämpimän vaaleanruskealta, välillä todella kylmältä tummanruskealta. Kasvaisivatpa nopeammin !! Toisaalta lopetin juuri tupakanpolton, joka omalta osaltaan hidastaa kasvamista, joten toivoa on  :D

Beachbunny saattaa olla hyvinkin oikeassa, ainakin omalla kohdallani kasvatus lähti siitä kun olin jo muutaman vuoden taistellut huonokuntoisten hiusten kanssa. Varsinkin blondausten kanssa sai olla koko ajan tyvikasvua värjäämässä. Kuten joku jo aikaisemmin sanoi, toivon että joku olisi kertonut mulle ettei omassa värissä ole mitään vikaa  ::) Onpahan nämäkin kokeilut tullu tehtyä ja viisaampana jatkan eteenpäin. En nyt sano etteikö raitoja tulisi ikinä laitettua, sen näkee sitten... Iloinen olen ainakin siitä että olen vasta 20-vuotias, joten takana on alle kymmenen vuotta värjäämistä.

Nyt kun olen kiinnittänyt huomiota, olen muutamalla ihmisellä huomannut oman värisensä hiukset. Ja vau, minkä kuntoiset! Kiiltävät, ovat vivahteikkaat, ja sopivat kantajilleen mainiosti. Kyllä odotus tulee olemaan sen arvoista  ;)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 27.01.13 - klo:18:59 »
Lainaus
Itselleni yrittää pukata ensimmäisen kerran tämän kasvatuksen aikana hiuskriisin poikasta, kun perjantaina näin nämä kunnolla koko komeudessaan kauppakeskuksen wc:n peilissä (uber-kirkkaissa valoissa, mitkä niissä nyt aina on)...

Sama, yleisten vessojen valot on kamalimpia tälle juurikasvulle. :/ Yleensä nykyään välttelen katsomasta peiliin niissä, koska omaväri näyttää silloin niin kauhealta :D kerran näytti yliopiston vessassa niin oksettavalle (samalla värjätyt latvat näytti kusenkeltaisille ja juurikasvu teräksenharmaalta) että lähdin kotiin vaikka luentokin olisi vielä jatkunut  :ts tiedostin vaan sen jälkeen oma juurikasvuni enkä voinut keskittyä muuhun.. jälkeen päin naurattaa  ;D Tuon jälkeen olen vaan purrut hammasta yhteen ja kerännyt itseni kokoon jos tulee samoja fiiliksiä  :O tykkään kuitenkin hirmuisesti omasta väristäni kaikissa muissa valaistuksissa kuin loisteputki.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #110 : 28.01.13 - klo:16:35 »
Sama, yleisten vessojen valot on kamalimpia tälle juurikasvulle. :/ Yleensä nykyään välttelen katsomasta peiliin niissä, koska omaväri näyttää silloin niin kauhealta :D kerran näytti yliopiston vessassa niin oksettavalle (samalla värjätyt latvat näytti kusenkeltaisille ja juurikasvu teräksenharmaalta) että lähdin kotiin vaikka luentokin olisi vielä jatkunut  :ts tiedostin vaan sen jälkeen oma juurikasvuni enkä voinut keskittyä muuhun.. jälkeen päin naurattaa  ;D
Sanopa muuta, noista vessojen valoista ;)

Sorruin nyt kuitenkin värjäämään eilen, kun niitä värejä löytyy vielä kaapista hennanpoisto-operaation jäljiltä... Käytin yhtä suht hellävaraista ammoniakitonta väriä; tyvi vaaleni ehkä asteen, että ei se kyllä kauhean suurta eroa tehnyt ;) Mutta onpa nyt ainakin vähän tasaisempi väri. Sekin vaikutti, että parin viikon päästä on tulossa matka (Lontooseen vanhoille kotikonnuille), jossa haluan olla parhaimmillani (ja jossa niitä yleisten vessojen valoja on edessä kaiken aikaa, lentokentillä ym) :)
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:17:08 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #111 : 28.01.13 - klo:22:45 »
Juurikasvua tuntuu olevan hävyttömän vähän, mutta värjäyskierteen loppuminen/värjäysvälin huomattava hidastuminen on lähempänä kuin koskaan. Nimittäin jos olen tarpeeksi päräyttävä flikka ja kantti kestää, niin tukasta pätkäistään pian lähemmäksi puoli metriä pois ja siinä poistuu myös aika monta värikerrostumaa. Unohdan oma väri + entistä pidemmät hiukset -projektin, ja leikkautan puolipitkän mallin ja opettelen pitämään siitä kasvatellen raidoituksen avulla ainakin kokonaisuudessaan kestovärjätyn latvan pois. Raitojen kohtalosta en ole päättänyt vielä. Helpottavaa myöntää, ettei oma kärsivällisyys riittäisi koskaan vuosikausia kestävään hiusprojektiin. Ei voi ottaa kauhalla, jos on lusikalla annettu. :D
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:22:48 kirjoittanut elly »

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #112 : 28.01.13 - klo:22:59 »
Mä oon myös alkanut hyväksyä oman värin ja tummemmat latvat. Lähtökohta tietysti on ollut eri, kun kasvatuksen alkaessa hiusten pituus oli pisimmillään noin 15cm ja siitäkin juurikasvua pari senttiä. Hiukset kasvavat kohtuullisen nopeasti, joten omaa väriä on jo puolet hiuksistosta. Juuri katsoin kuvia, joissa hiukseni olivat ponnarilla. Keinovalo jne. Mutta hitsin hyvältä näytti väri, vaikka itse sanonkin.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #113 : 29.01.13 - klo:08:57 »
Miten on mahdollista, että minulla on pari hopeanharmaata hiusta? En ole lähelläkään harmautumisen ikää (vasta köhköh 20-vuotias ja alvit+tullit siihen päälle) ja vanhempani harmautuivat vasta 50-60-vuotiaina. Oma kuontaloni on tummahko ruskea ja harmaita hiuksia on ehkä kolme. Ja ne ovat todella hopeisia. Mistä nuo johtuvat?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 29.01.13 - klo:10:33 »
Se on ihan tavallista että hiuksistossa on aina muutamia randomeja yksittäisiä hiuksia jotka on vitivalkosia tai pikimustia, niitä on vaaleetukkasilla, punapäillä ja ruskee/mustatukkasilla jo nuoruudessa; luonnollinen geeniperimään pohjaava hius tuottaa aina 0,02 % jotain muuta ku se varsinainen vallitseva väri.
Paitsi kaikkein harvinaisinta on se, että hiuksista löytyis yhtäkkiä muutamia hehkuvan kirkkaanpunasia yksittäisiä hiuksia mikäli muissa hiuksissa ei ole lainkaan näkyvästi punasta.

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #115 : 02.02.13 - klo:11:02 »
Omaa väriä kasvanut sen yhdeksän-kymmenisen kuukautta ja oon ihan tykästynyt tähän! Lisähilpeyttä hommaan aiheuttaa miten erilaisia karvoja päästä kasvaa, nää harmaat jouhet on aika huippuja (äkkiseltään niitä löyty kolme aika samoilta sijoilta)  :O

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #116 : 02.02.13 - klo:12:27 »
Pulla, minulla on ihan samanlaisia, ja tuo tumma värikin taitaa olla aika saman sävyinen. Hyvältä näyttää!
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #117 : 04.02.13 - klo:16:08 »
Kohta puolitoista vuotta kasvattelua takana  ;)
Mies katteli viikonloppuna vanhoja valokuvia  missä mulla oli tummanruskeaksi värjätty hiukset ja tokaisi, että värjää takaisin tuollaisiksi. Ääh. Oli ne kieltämättä kivat, mutta esimerkiksi meikata piti paljon vahvemmin, koska muuten näytin ihan haamulta. Eikä mulla kyllä ole ikävä sitä jatkuvaa värjäilyä ja loppuaikoina väreistä aiheutuneita kihelmöintejä ym. Silti tuollaiset kommentit jää vaan aina päähän...

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #118 : 04.02.13 - klo:16:24 »
KitKat mä suhtautuisin tuollaiseen kommenttiin mieheltä varsin tunteellisesti. Mun mies sanoi jotain mun vanhaa kuvaa katsoessaan, että ne (hiukset) oli hienot, mutta että on ne nytkin ihan hyvät. Revin pelihousuni jo siitä, mun korviin se kuulosti siltä, että tykkäsi niistä tummista enemmän.  ;D Saa sitä mielipiteitä olla (kunhan ei niitä negatiivissävytteisiä edes vihjaa mulle).  ::)

Kuvii... Miten tuo kasvu näyttää toisissa kuvissa tasaiselta ja toisissa ihan epätaiselta vaikkei hiukset edes oo sen kummemmin sekasisin?  0_0

Hassua, että sitä on jo tässä vaiheessa.. tai no "jo".  ::)

Poissa Kitkat

• Haiven
  • *
« Vastaus #119 : 04.02.13 - klo:19:11 »
No kieltämättä itselläkin tuli tuosta kommentista juurikin sellainen tunne, että nykyiset hiukset ei sitten vissiin miestä niin kovin viehätä  :-\ Oon tosi herkkä kaikelle tommoiselle, mutta oikeastaan kuitenkin sivuutin sen aika nopeasti vaikka mieleen jäikin. Omastakin mielestä ne hiukset oli ihanat, kun kuvia kattoo ja varmaan saattaisin värjätäkin takaisin ellei kyse olisi myös terveydellisisitä seikoista ja mikäli värin vaihtaminen ei ois niin hankalaa. Olen siis tyytyväinen näin  :)
Ja sanoi se mies joku aika takaperin, että olen vain kaunistunut siitä kun alettiin seurustella, että ehkä tää omakaan väri ei sen mielestä niin kamala ole  :l

Felesin oma väri on kyllä nätti :)