Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709051 kertaa)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1050 : 29.09.14 - klo:17:22 »
scoundrel Onnea hienosta kahden vuoden kasvusta! :) Mitä sulla on suunnitelmissa tehdä lopun värjätyn osan suhteen? Eli siis aiotko jatkaa kasvattelua ombren kanssa vai pätkäisetkö piankin tuon käsitellyn osan kokonaan pois? :) Kauniisti kyllä sointuu värjätty osa omaan väriin, eli sen puolesta ei ainakaan ole kiirettä leikellä. 
Katselen noita sun kuvia miettien, että joku päivä minäkin olen noin pitkällä...

Kiitos! :)

Luulen että annan tuon värjätyn osion olla vielä ainakin toistaiseksi. Olen nyt kovin tykästynyt tähän pituuteen, kun vihdoin alkaa tuntua että saa jotain kampauksiakin aikaiseksi, siksi en varmaan kovin herkästi tuosta lyhennä... Pätkin latvoja pikkuhiljaa sitten pois kun ne eivät enää ole pelastettavissa :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa itachi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1051 : 30.09.14 - klo:08:20 »
"Vaaleus on aina viettelevän valloittavaa ja haluttua hiusväreissä. Nyt vaaleat hiusvärit ovat todella trendikkäät! Niillä korostetaan luonnollisuutta, tuodaan hiuksiin enemmän sävyjä ja eloisuutta sekä häivytetään hienovaraisesti harmautta. Pohjoinen vaaleus on hiusväreissäkin aitoa ja luonnollista - se tuo hiuksiin yöttämän yön ja lempeän auringon valoa ympäri vuoden."

Ensinnäkin ihmettelen, että miten "korostetaan luonnollisuutta"..? Ja jos tämä on jotenkin mahdollista, niin miten hiusten vaalennus siihen liittyy? Ja kuinka absurdia on, että hiusväreihin liitetään suoraan aitous ja luonnollisuus... Kyllä mä tästä älyttömästä aitouden korostamisesta saan ennemminkin sen kuvan, että oman värin kasvatus on ihan vakavasti väriainemenekkiä uhkaava trendi. ;D

Minua huvitti myös tuo "häivytetään hienovaraisesti harmautta", right, koska harmaantuminen tai luonnollinen harmaus on epäluonnollista? Muutenhan tuo höpöhöpö on sellaista "your hair, but better"-imagon luomista tuotteelle. Se on tietysti sinällään loogista, sillä ns. meikittömän meikin ja luonnollisen meikin ihanteetkin on saatu juurrutettua moneen tajuntaan, miksei siis samantien, ööh, värittömät hiusvärit?

Tosiasiassa luulen, että aitoudesta ja luonnollisuudesta jauhaminen liittyy osin pyrkimyksiin liimata hiusväreihin ajatuksissamme käsityksiä luonnonmukaisuudesta ja hellävaraisuudesta, vaikka ne kemiallisesti olisivatkin entisenlaisia. Onhan luonnollinen aina myös turvallista...  ::)

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #1052 : 30.09.14 - klo:14:38 »
Olen alkanut kyseenalaistaa oman värin kasvatustani.  :P Mietin, että näytänkö luonnollisen kauniilta vai pelkästään tylsältä ja vanhalta. En nyt toistaiseksi ainakaan tee mitään radikaaleja tekoja, kunhan hiljaa mielessäni pohdin. Asiaa ei auta yhtään se, että olen viime aikoina nähnyt tosi kauniita värjättyjä/raidoitettuja hiuksia...
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1053 : 01.10.14 - klo:08:29 »
Omaa väriä esillä sentti!  :) Imeytän pituuksiin öljyjä kolmena iltana ennen pesua, viime kerralla mustanruskeaa väriä irtosi tällä taktiikalla ihan reippaasti, eivätkä hiukset ole enää niin mustannäköiset. Nopeasti kasvaa oma väri, kun pidän hiuksia aina kiinni, eikä kasvuun tule kiinnitettyä niin paljon huomiota.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #1054 : 03.10.14 - klo:06:58 »
Täällä kans tukka kasvaa kauheeta vauhtia. Jännä miten sen näkee paremmin ihan lyhyestä tukasta sen kasvun. Mulla omaa väriä nyt molemmat sivut, jossa sis tukan pituus n 3cm. Päällä on pidempää hiusta jossa vähän vaaleanruskeaa/oranssihkoa. Tämä on kyllä ollut aika shokki tää lyhyt tukka kun koko ikäni ollut pitkähiuksinen mutta yllättävän hyvin sopii kasvonpiirteisiini.

Oma näyttää olevan tuhkainen blondi. Eli sellainen mitä joskus aikoinaan tavoittelin tietämättä että oma väri on juuri se.

https://m.flickr.com/#/photos/127561869@N05/15405420316/    Toivottavasti toi toimii.
« Viimeksi muokattu: 03.10.14 - klo:17:14 kirjoittanut Mountains »
10v sitten ollut oma väri viimeksi päässä, silloin oli kultavivahteinen blondi. Siitä asti hiusten rääkkäystä, 7v musta tukka jossa aina välissä blondia(monia värinpoistoja) ja punaista, liilaa ja tummia värejä. Oman värin kasvatus alkoi leikattuani poikatukan, 9.9. Hiuksen aloituspituus 3cm.

Tiu

• Vieras
« Vastaus #1055 : 04.10.14 - klo:14:29 »
Osaisko joku sanoo mikä ois HARMAIN markettiväri?  :D oon kasvatellu nyt omaa väriä muutaman kuukauden, mutta väriero häiritsee ihan valtavasti! Värjätty osuus on tällä hetkellä aavistuksen omaa väriä vaaleampi ja tuhkaiseen tyveen verrattuna oranssihtava/kellertävä eikä hopeashampoosta tai muista oo apua. Oma väri noin 7-8 tasoa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1056 : 05.10.14 - klo:12:11 »
Mää huomaan päätyneeni oman värin kasvatuksessa sellaiseen pisteeseen, jossa en enää tajua kasvattavani omaa väriä.  :D Kai tämä kertoo osittain siitä, että tyven ja latvan väriero ei ole enää niin huomattava tai sitten olen vain niin paatunut asian suhteen, että elelen monisävyisen reuhkan kanssa kiinnittämättä siihen mitään huomiota.

Tänään on kyllä hyvä päivä oman värin suhteen, nimittäin pysähdyin juuri peilin eteen katsomaan kuinka kivalta se juuren väri näyttääkään. Olen kyllä muuttanut hiustenhoitorutiinejani, josta johtuva kiillon lisääntyminen vaikuttaa erittäin positiivisesti siihen millaisena oman värinikin näen. Kiillon maksimointi voisikin olla talvelle hyvä tavoite, jos harmauskammo iskee.  ;D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1057 : 05.10.14 - klo:12:32 »
^Samat ajatukset täällä talven suhteen. Kampaaja vähän naureskelikin hiuksiani leikatessaan, kun mainitsin olevani innoissani tulevasta vuorokauden ympäri kestävästä pimeydestä, jolloin kukaan ei näe kuinka ruman väriset hiukset mulla on.  :D

Olet kyllä ihan oikeassa hiusten kiinnipitämisen suhteen. Avoinna olevat hiukset ovat tosi armottomat kaikille ylimääräisille kellertäville/oranssihtaville/punertaville (onko edes mahdollista, että mulla on kaikki nämä ominaisuudet samaan aikaan?  ;D ) sävyille latvaosassa. Kai tähän voisi jotain suoraväriä lätkäistä tilanteen parantamiseksi, mutta en usko maksavan vaivaa, kun en nytkään jaksa noihin sävyeroihin kiinnittää huomiota. Olen melkein jo oppinut tekemään ranskanletin, joten ehkä yritän opetella sen nyt kunnolla ja pidän vain hiuksia kiinni mahdollisimman paljon talvella.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1058 : 05.10.14 - klo:18:33 »
Olen kasvatellu omaa väriä nyt 1.5 vuotta. Väriraja menee polkkamitassa päällihiuksissa, alahiuksissa taas on enää n. 10 cm värjättyä. Leikkasin hiuksia kerroksittain ihan vaihtelun vuoksi ja samalla sai kivasti värjättyä hampputukkaa pois. Kuvassa avasin hiukset salin jälkeen ponnarilta, en edes jaksanut harjata  ;D Tässä kuitenkin näkyy hieman nykyistä hiusten väriä. Luulin alussa ihan oikeasti, että olisin huomattavasti vaaleampi! Kesä raidoittaa mukavasti hiuksia ja tuo väriin lämpöä, mutta silti yleisvaikutelma on aika tumma. Kivasti myös hiukset taipuvat enemmän ja ovat pehmeämmät nyt kun värjättyä on vähemmän.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1059 : 05.10.14 - klo:19:28 »
^Kaunis väri ja hyväkuntoisen näköiset hiukset :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1060 : 05.10.14 - klo:20:19 »
Voi kiitos ihanaiset! Paksuutta on n. 9 cm. Tällä hetkellä varmaan hieman alle, kun edessä olevat lyhyimmät hiukset ovat leukamittaisia, eivätkä yletä siten ponnariin. Ylipäätään mun hiukset eivät ole mitenkään superpaksut, mutta laatu on suht ohut ja hiuksia on todella paljon  :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1061 : 05.10.14 - klo:21:22 »
Vautsi miten upeat hiukset Sassylla! Tosi sileän ja kiiltävän näköiset :-* Mun mielestä kuvassa ei edes näy latvan värjättyä osuutta.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1062 : 06.10.14 - klo:07:35 »
Sassy: Vau todella kauniit hiukset!
Lilli: Voi kiitos :)

Jännä luulin että kaipaisin mustaksi värjättyä hiusta, se oli vuosia mun tyyli mutta tykkään tästä omasta. Ja kiva kun ei aina tartte meikata vaan näyttää ihan ok luonnollisenakin. Tykkään kyllä meikata mutta ei näytä kalman kalpealta vaikka jättää vähemmällekin :)

Hei! kohtahan mä olen ollut 6 kk värjäämättä, eipä ole ollut omaa väriä näin paljon sitten vuoden -96 :D
« Viimeksi muokattu: 06.10.14 - klo:07:37 kirjoittanut Ginia »

Poissa Huuhkaja

• Tukkaguru
« Vastaus #1063 : 07.10.14 - klo:09:19 »
"Vaaleus on aina viettelevän valloittavaa ja haluttua hiusväreissä. Nyt vaaleat hiusvärit ovat todella trendikkäät! Niillä korostetaan luonnollisuutta, tuodaan hiuksiin enemmän sävyjä ja eloisuutta sekä häivytetään hienovaraisesti harmautta. Pohjoinen vaaleus on hiusväreissäkin aitoa ja luonnollista - se tuo hiuksiin yöttämän yön ja lempeän auringon valoa ympäri vuoden."

Ensinnäkin ihmettelen, että miten "korostetaan luonnollisuutta"..? Ja jos tämä on jotenkin mahdollista, niin miten hiusten vaalennus siihen liittyy? Ja kuinka absurdia on, että hiusväreihin liitetään suoraan aitous ja luonnollisuus... Kyllä mä tästä älyttömästä aitouden korostamisesta saan ennemminkin sen kuvan, että oman värin kasvatus on ihan vakavasti väriainemenekkiä uhkaava trendi. ;D

Minua huvitti myös tuo "häivytetään hienovaraisesti harmautta", right, koska harmaantuminen tai luonnollinen harmaus on epäluonnollista? Muutenhan tuo höpöhöpö on sellaista "your hair, but better"-imagon luomista tuotteelle. Se on tietysti sinällään loogista, sillä ns. meikittömän meikin ja luonnollisen meikin ihanteetkin on saatu juurrutettua moneen tajuntaan, miksei siis samantien, ööh, värittömät hiusvärit?

Tosiasiassa luulen, että aitoudesta ja luonnollisuudesta jauhaminen liittyy osin pyrkimyksiin liimata hiusväreihin ajatuksissamme käsityksiä luonnonmukaisuudesta ja hellävaraisuudesta, vaikka ne kemiallisesti olisivatkin entisenlaisia. Onhan luonnollinen aina myös turvallista...  ::)

Silloin kun vielä vaalensin hiuksia, kampaajallani oli tapana aina hehkuttaa puhkiblondatun pehkoni "luonnollisuutta". ;D Ja mikä kamalinta, en suhtautunut niihin puheisiin hirveän kriittisesti silloin, tai en sen kummemmin ajatellut asiaa. Sitten jossain vaiheessa niiden vaalennusaineiden "luonnollisuus" alkoi paljastua mulle oikein kunnolla, kun alkoi tulla rankkoja iho-oireita joka kampaamokäynnillä. Törmäsin tässä vähän aikaa sitten vanhaan kuvaan itsestäni, jossa se "luonnollinen" blondattu väri on päässä, ja tosi luonnollisen näköinen oli joo. ;D Ja hiukset olivat muutenkin suht räjähtäneen näköiset, ja kasvu alkoi sahata paikallaan jo ennen kainalomittaa, kun latvat murenivat pois. (Tosin siinä oli lisäksi muutakin ongelmaa, kuten metallipitoinen vesi, joka haperrutti vaalennettua hiusta.)

Inspiraatioksi oman värin kasvattajille voin kertoa, että mulla on tällä hetkellä päässä n. 59 cm omaa väriä, ja lisää pukkaa koko ajan. :) Hiukset ovat aiempaan verrattuna todella hyväkuntoiset, latvoissakaan ei ole ihmeempiä merkkejä ohentumisesta, vaikka hiukset jo aika pitkät ovatkin. Tosin en tavoittele mitään tiettyä pituutta, joten olen säännöllisesti leikellyt latvoja itse monen vuoden ajan. Näin pitkät ja hyväkuntoiset hiukset mulla on viimeksi ollut joskus teininä, ja värikierteessä ollessani pitkään ajattelin, että en tule enää koskaan saamaan samanlaisia hiuksia kuin mitä mulla joskus oli. Olen siis nyt ollut jo kauan kokonaan omassa värissä, mutta lueskelen tätä ketjua silti ja seuraan muiden oma väri -projekteja. Tsemppiä kaikille kasvatukseen! :)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1064 : 07.10.14 - klo:17:41 »
Aivan ihania värejä kaikilla! :l Kampaajien propaganda uponnut itseenikin valitettavan usein, mutta työtähän nekin vaan tekevät. Luultavasti uskovat itse ihan yhtä lailla siihen mitä puhuvat  ;D Huuhkajalla on nyt kauniit, oikeasti luonnollisen vaaleat hiukset! Tuollaista väriä moni yrittää purkista tavoitella. Onnea projektin loppuunsaattamisesta  ;)

Mulla on ensi kuussa jo 2 vuotta oman värin kasvatuksen aloittamisesta! :o Valitettavasti reuhka kasvaa vain sen sentin kuussa, mutta ihan hyvällä tolalla ollaan jo. Mulla on oikeastaan aika samanlaiset hiukset ainakin pituudelta scoundrelin kanssa, jolla on kyllä ihana väri  :-*
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.