Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706582 kertaa)

Poissa Unnu

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1065 : 07.10.14 - klo:17:50 »
^ Kaunis väri!  :l

Oman värin kasvattelun myötä uudeksi hiusihanteekseni on noussut Keri Russel sarjassa The Americans. Uskoisin, että itselläni on saumat päästä aika lähelle tätä tulosta, ja se kyllä motivoi satunnaisten angstailujen keskellä.

Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1066 : 08.10.14 - klo:00:19 »
Mun inspiraationi luomuvärissä on Taylor Swift, luulen, että ollaan aikalailla samanvärisiä. Oon selaillut hänen kuviaan googlen kuvahaullaan tosi usein, kun olen miettinyt, miltä tämä näyttää sitten, kun on kaikki värinpoistokeltainen tiessään.

Poissa lokakuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1067 : 08.10.14 - klo:00:24 »
Huomasin, että mulla kasvaa päässä kultaisia?, kiiltäviä hiuksia noiden "harmahtavien" ruskeiden joukossa. Pari-kolme senttiä vasta tyveä ja sain nypättyä päästäni yhden noista. Väri on joku vähän kupariin taittava kulta, joka erottuu selvästi muista. Saa jotain motivaatiota tähän oman värin kasvatukseen :D Ei se tukka olekaan ihan tasaisen tuhkaan taittava ruskea, vaan oikeestaan aika monivivahteinen.

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #1068 : 08.10.14 - klo:20:48 »
2 cm juurikasvua :) tai no yritin mitata, mutta asunnossani on sen verran oudot valot, etten oikeen erota juurikasvua, mutta eiköhän se 2 cm paikkeilla pyöri. Muualla kuin kotona huomaa juurikasvun paremmin, esim. vaatekaupassa peilistä katsoessa, mutta ei ole vielä näyttänyt omaan silmään kovinkaan häiritsevältä. Ja olen luvannut itselleni pyhästi, etten värjää hiuksiani (siis latvoja) missään nimessä ennen helmikuuta (ja toiv. en sillonkaan), koska hiukset on ohentunut niin reippaasti elokuussa tehdyn vaalennuksen jälkeen. Tippuisi varmaan loputkin hiukset päästä, jos värjäilisi.. Tämäkin siis motivoi kasvattamaan omaa väriä, jospa ne omat hiukset sitten olisi ees hivenen paksummat. Silloin pienenä oli suht paksut hiukset ennen värjäilyjä... tosin vaikuttaahan hiusten paksuuteen toki moni muukin asia kuin värjääminen, että yritän olla rakentelematta itselleni kovin isoja pilvilinnoja hiusten paksuuntumisesta värjäilyn lopettamisen myötä.

Kävin elokuussa parturissa värjäyttämässä kuontaloni lähelle omaa väriäni ja silloin meni siihen asti saavutettu 3 sentin oma juurikasvukin, kun en osannut olla parturissa tarpeeksi tiukkana, ettei juureen kosketa. Vähän harmittaa kyllä, nyt olisi jo 5 senttiä juurta näkyvissä, mutta näillä mennään ja kyllä se sieltä kasvaa!

Mountains, rohkea veto hiustesi radikaali lyhentäminen!
« Viimeksi muokattu: 09.10.14 - klo:21:41 kirjoittanut Josefiina »

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #1069 : 12.10.14 - klo:10:12 »
Siis tää tukka kasvaa ihan silmissä ! Mä suosittelen kanssa kaikille aloittaville joilla radikaali väriero värjätyn ja oman värin välillä, kylmästi vaan leikkaamaan lyhyeksi. Mä en ois varmaan pystynyt kasvattamaan kun pituudet oli mustat ja juuri lähes valkoinen. Ja värinpoistoilla vaalennettu pituus ei näytä omaan silmään kovin luonnolliselta. Varmaan kampaaja olisi saanutkin kivan väriset pituudet mutta opiskelevan perheellisen lompakko ei kieltämättä täällä olisi kestänyt 100-300e lovea. :D kerran kävin nimittäin kampaajalla parivuotta sitten, siihen kuului yksi värinpoisto ja punainen hiusväri, hinnaksi tuli 190e. :D aivan järkyttävä hinta, ja tukkani oli silti ihan laikukas.

Mä uskallan toivoa että kesään mennessä tukka peittäisi jo korvat ainakin. Sit käyn varmaan kampaajalla vähän muotoilemassa jonkun kivan mallin välivaiheeseen.
10v sitten ollut oma väri viimeksi päässä, silloin oli kultavivahteinen blondi. Siitä asti hiusten rääkkäystä, 7v musta tukka jossa aina välissä blondia(monia värinpoistoja) ja punaista, liilaa ja tummia värejä. Oman värin kasvatus alkoi leikattuani poikatukan, 9.9. Hiuksen aloituspituus 3cm.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1070 : 12.10.14 - klo:14:16 »

Eudokia voi ei! Sulle ei sitten väriaineet sovi varmaan ollenkaan?

Anteeksi unohdin vastata tähän.. Juu en uskalla kokeilla enää mitään värejä ja toisaalta hyvä, koska pidän paljon omastakin väristä.  :) Ja minulla hiukset pysyy paksumpina kun ei värjää. Sekin kannustaa.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1071 : 13.10.14 - klo:22:09 »
Mä onnistuin tänään saamaan pääni sellaiseen asennon ja vallitsevan valon yhdistelmään, jossa muuten aika epämääräisenä ja vaikeasti määriteltävänä esiintyvä kasvurajani näkyi poikkeuksellisen selvänä. Ja ihan poikkeuksellisesti sattui olemaan mittanauha hollilla. Mittasin, ja omaa on esillä jo jotain 22-23 sentin väliltä! Alku tuntui niin älyttömän hitaalta, mutta nyt tämä on ihan huomaamatta venähtänyt jo aika pitkäksi. Viimeinen koko pään värjäys oli heinäkuussa 2013.

Miellän itseni tosi vahvasti pitkätukkatytöksi, mutta nyt on jotenkin ihan hulluna alkanut himottaa sellainen long bob -leikkaus. Saisi kaikki kuivat, vaalennetut, murenevat, harottuvat ja keltaiset latvat ihan totaalisesti pois, mutta silti muutos ei ehkä olisi niin iso, että katuisin sitä ihan hirveästi, kun tukka ei kuitenkaan olisi oikeasti lyhyt. Sitä olisi helppo sitten kasvatella takaisin pidemmäksikin. Uskaltaisinkohan? Siinä olisi sitten jo varmaan puolet omaa väriä!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1072 : 13.10.14 - klo:22:24 »
^ mää olen kasvatellut omaa väriä suunnilleen saman ajan kuin sinä, ja ihan samanlaiset ajatukset pyörii päässä. Vaikka olen vannonut kasvattajien ketjussa leikkuulakkoa ja hinkunut pidemmän tukan perään, niin tällä hetkellä olisin melkein valmis luopumaan pituudesta, että saisin jotain muutosta ja edistymisen tunnetta hiuksiin. En oo enää ollenkaan varma, että riittääkö mulla kärsivällisyys kasvattaa omaa väriä ja pituutta samaan aikaan. Uusi hiusmalli houkuttaa tosi paljon, kun nyt lyhyimmät kerroksetkin on venähtäneet APL-mittaan ja mulla on jatkuvasti huono naamapäivä tän mallin kanssa.

Kerrohan toki meillekin mihin ratkaisuun päädyt.  :) Puolet hiuksista omaa väriä olisi kyllä lottovoitto... Osaan kuvitella sitä autuasta tunnetta, kun saa alkaa leikkelemään viimeisiä värinrippeitä sentti sentiltä pois. :l

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1073 : 13.10.14 - klo:23:28 »
Kannustan kokeilemaan long bobia! ;D Tein itse tuon peliliikkeen, kun omaväri ylsi hartioille ja en katunut sekuntiakaan. Mulla tosin värjätyn ja oman värin ero oli ihan jäätävä, joten en olisi enää pystynyt olemaan siinä lookissa päivääkään pidempään :D Nyt omavärinen tukka on muutamaa senttiä vaille BSL ja tätä on ollut kyllä huoletonta kasvatella, kun latvat eivät purkaannu yms. :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1074 : 14.10.14 - klo:16:02 »
Se on kyllä ihan uskomatonta miten eri väriseltä oma väri voi näyttää valosta ym. riippuen. Jos totta puhutaan niin mulla ei ole aavistustakaan minkä väriset mun hiukset on, toisinaan ne näyttää tosi tummilta, välillä ihan vaaleilta, välillä punertavilta ja välillä ihan harmailta ;D

Mulla on samanlainen hiustenväri, se näyttää joissain valoissa tosi punertavalta, välillä tosi tuhkaiselta. Tummuusaste on oman ja kampaajan arvion mukaan 6- ja 7-asteiden välistä, välillä tukka näyttää tosi tummalta ja välillä tummanvaalealta. Tällähetkellä mun hiuksista on päälliosa blondattu ja alaosa omanvärinen. Olen jo päättänyt että väri vaihtuu kun saan nuo väripaketit käytettyä mitä mulla on kaapissa, 2 olis vielä jäljellä. En vaan osaa päättää millaista väriä haluaisin. Toisaalta oman värin kasvatus houkuttaisi mutta pelkään näyttäväni sitten ihan harmaahiirulaiselta... :D Niin, ja tukka on n. mid back lenght joten en viitsisi alkaa tekemään mitään kummempia värikokeilujakaan, paras olisi jos keksisi suoraan sellaisen värin mitä jaksaa katsella vähän kauemminkin. Elämän vaikeita päätöksiä... ::)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1075 : 14.10.14 - klo:17:28 »
Kylläpäs tänään piristettiin oman värin kasvattajaa. Kommentti "sulla ei enää näy mitään rajaa hiuksissa" ilahduttaa hiuskriisin keskellä, vaikka kommentti olikin armollisten valo-olosuhteiden suoma. 

Itse olen pyrkinyt pääsemään täysin erilleen tuosta harmaa hiirulainen -ajatuksesta. En vain yksinkertaisesti suostu uskomaan, että hiusten väri määrittäisi ihmisen koko olemuksen. Hiusmalli, kampaukset, meikki, pukeutumistyyli ja muu laittautuminen, on varmasti kymmeniä muita keinoja vaikuttaa siihen millainen kokonaisuus oma look on, niin ei se voi olla pelkästään tukanväristä kiinni. Tottakai jokaiselle suodaan oikeus värjätä hiuksiaan mieltymyksiensä mukaan, eikä luonnollisesta tyylistä tarvitse pitää, mutta itse en halua uskoa siihen, että pelkästään päästäni kasvavien karvojen väri määrittelisi mut hiirulaiseksi. Mää oon väritykseltäni varmasti hailakampi nyt kuin hiuksia värjätessäni, mutta en ainakaan itse koe pehmeää ja vähemmän kontrastista väritystä mitenkään tylsäksi.

Poissa ZombieQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #1076 : 14.10.14 - klo:18:07 »
^Juu en minäkään yleisesti ottaen, itselläni vain. :)

Monelle suomalaiselle sopiikin pehmeämpi/ luonnollisempi hiusten väri paljon kauniimmin kuin se värjätty musta/ ihan tummanruskea mitä näkee tällä hetkellä paljon.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii

Poissa Isabel

• Haiven
  • *
« Vastaus #1077 : 14.10.14 - klo:22:41 »
Heips, olen uusi foorumilla! Yritän jo toista kertaa kasvattaa omaa väriä takaisin, joten toivottavasti se tällä kertaa onnistuu. Olen saanut täältä paljon inspiraatiota kasvatteluuni, mutta lähipiiristäni en juurikaan ole saanut kannustusta...

Oma väri oli ainakin vielä 7 vuotta sitten joku vaalea, sellainen juuresta hyvinkin tuhkainen ja auringon vaikutuksesta vaaleneva / kultaisemmaksi muuttuva. Olen värjännyt hiuksiani noin neljä vuotta mustaksi, sitten alkoi jatkuva värjäily kyllästyttää ja aloin vaalentaa.

Hiukset tietenkin kärsivät paljon vaalennuskäsittelyistä ja jämähdin siihen oranssiin vaiheeseen. Sitten luovutin ja tyhmänä menin värjäämään vähän liian tumman ruskeaksi, vaikka olin jo niin lähellä vaaleaa. Olen kuitenkin viihtynyt ruskeissa hiuksissa hyvin nyt kaksi vuotta.

Luomuhiuksissa kiinnostaa mm. niiden helppous (ei värjäyskierrettä ja juurikasvun kaljuusefektiä), kemikaalittomuus, luonnolisuus ja olen myös utelias näkemään, miltä se oma väri näyttää nykyään ja miten se sopii minulle. Mietityttää kuitenkin juuri se, että sopiiko vaalea minulle, kun omistan tummanruskeat silmätkin. Melkein kaikki tuttavani ovat sanoneet jotain siihen suuntaan, että tumma sopii minulle parhaiten, mutta että vaaleatkin voisivat olla ”ihan kivat”... Muiden mielipiteet eivät tietysti ole ratkaisevia valinnassani, mutta on kieltämättä vähän inhottavaa, kun oma avomieskin haluaisi, että pysyn tummana... Huoh. Kai pitää pysyä vain itsepäisenä, koska en kerta kaikkiaan enää jaksa sitä värjäämistä ja ainaista juurikasvua.

Aloitan ainakin sillä, että vain kasvatan niin kauan kuin pystyn, sitten joskus alan vaalentaa latvaa esim. raidoilla ja pätkäisen hiukseni johonkin olkapäiden tuntumaan, jos kykenen :D Tässä oli siis vähän taustatietoa minusta, hehkeitä kuvia tulossa myöhemmin! :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1078 : 14.10.14 - klo:23:10 »
^^ Moi vaan, Isabel! :) Sanoisin kyllä, että on miltei mahdottomuus, ettei oma hiustenväri ihmiselle sopisi. Luontaisten sävyjen harmoniahan on ihan vertaansa vailla. Lisäksi tummien silmien ja vaaleiden hiusten yhdistelmä on tosi harvinainen ja ihan takuulla hyvällä tavalla huomiota herättävä! Voisiko olla, että lähipiirisi ei vain osaa kunnolla kuvitella luonnollista vaaleaa/tummanvaaleaa hiusväriä, kun olet niin pitkään värjännyt? Jos heillä on mielikuvana kellertävä, vaalennettu hius, niin ehkä sen rinnalla ruskea tuntuu paremmin väritykseesi sopivalta. Kannustan kyllä jatkamaan oman värin kasvatusta rohkeasti, aina siitä sitten lopulta eroon pääsee jos ei se itseä miellytäkään!
1cFii, oma väri.

Poissa Isabel

• Haiven
  • *
« Vastaus #1079 : 14.10.14 - klo:23:58 »
Kiitos enna! Joo tukea tässä tullaan varmasti tarvitsemaankin, on meinaan tuskainen ja pitkä projekti edessä. Tosin varmasti oikein mielenkiintoinenkin ja palkitseva. :) Toi on evergreen varmaan ihan totta, että eivät vaan osaa enää kuvitella mua vaaleana. Avomies ei ole ikinä edes nähnytkään mua vaaleana, lukuunottamatta kahden vuoden takaista säälittävää värinpoisto-operaatiotani, jonka tulos oli tietenkin kauhea ja kaukana omasta väristäni. Tässä todistusmateriaalia siitä:

- Ensimmäisessä lähtötilanne eli neljä vuotta lähes mustalla värjäilyä
- Toisessa kuvassa tehty yksi värinpoisto ja ruskea väri päälle (hyi miten epätasainen hamppukasa)
- Kolmannessa tehty vaalennuspesu + vaaleita raitoja. Hopeahoitoaineet, -naamiot yms. eivät vieneet oranssisuutta, enkä halunnut tehdä enää värinpoistoja hiusten huonon kunnon vuoksi. Kuvassa eivät näytä edes niin hirveiltä, mutta olivat oikeasti tosi punertavat ja keltaiset, tosin paljon tasaisemman väriset.
- Neljänessä värjätty ruskealla, joka on ollut nyt kaksi vuotta

Tällä hetkellä on vaivaset 3,5 cm omaa väriä ja viime värjäyksestä kulunut reilu 3 kk. Kasvunopeus ei siis ole päätähuimaava. Nyt jo on sellanen olo, että kääk mitenköhän kestän tätä järkyttävää värieroa. Värinpoisto ei houkuttele, koska en siedä yhtään sitä sen tuomaa oranssisuutta. Näistä ruskeistakin joudun välillä taittelemaan lämpöä pois ja viime aikoina olen tehnyt sen sinisellä suoravärillä, mikä on toiminut ihan hyvin.

Ensimmäinen kuva otettu luonnonvalossa ja toinen keinovalossa. Sitä maantienharmaatahan sieltä näyttäisi pukkaavan, heh.