Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707166 kertaa)

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1080 : 15.10.14 - klo:11:53 »
Haha, ei oo todellista. Juuri olen paininut tämän pehkon kanssa, että pitäisikö kuitenkin pätkästä reilummin, niin täältähän sai heti vertaistukea, kun joku muukin on suunnitellut kyseistä operaatiota. Long bob voisi olla itsellenikin hyvä vaihtoehto, vaikka jopa pixietäkin mietin, mutta omaa väriä on alahiuksissa jo lähes hartioille, joten en haluaisi heittää kasvattelua hukkaan, vaikka toisaalta nyt on varmaan "viimeinen mahdollisuus" edes harkita lyhyttä tukkaa, koska ei varmaan myöhemmässä vaiheessa enää raaski.

Sanokaapa te mielipiteenne, pixie vai long bob vai jotain ihan muuta? Niinkuin kuvasta näkyy, lavat on murentuneet ainakin 10cm matkalta, joten sen perusteella ei ainakaan ole enää hirveästi menetettävää...

(kuva pienenee hetken kuluttua...)

Poissa Isabel

• Haiven
  • *
« Vastaus #1081 : 15.10.14 - klo:13:38 »
^^Hiukseni ovat nyt melkein mid-back pituiset, mutta latvat ovat sen verran huonossa kunnossa, että leikkaan niistä pian pois joku 5 cm. Kun omaa väriä on jo reippasti, taidan lyhentää niin paljon kuin raaskin, jollen sitten ole saanut latvaa lähelle omaa väriä (mitä epäilen suuresti). Rakastan pitkiä hiuksia, joten saa nähdä miten käy! Oma väri olisi tietenkin kiva saada mahdollisemman nopeasti koko päähän.

Viimeisen vuoden aikana mun hiukset on ohentunu tosi paljon, eikä ne ennenkään olleet kovin paksut. Tiedä sitten onko hiuskato johtunut pitkään jatkuneesta värjäyksestä vai lukemattomista muista syistä.  No, nyt ei se värjäys ainakaan ole enää ongelma. Alan kohta syömään biotiinia siinä toivossa, että hiukset kasvaisi vähän nopeammin, pysyisi päässä ja toivottavasti myös tuuheutuisi entiselleen :(

Nuhainen, olen samoilla linjoilla ennan kanssa, eli ehkä kannattaa ensin leikata varmuuden vuoksi long bob tmv. ja sitten lyhentää vielä siitä, jos siltä tuntuu :) Toivottavasti uskallan itse tehdä saman, kun johonkin tuohon pisteeseen pääsen!
« Viimeksi muokattu: 15.10.14 - klo:14:40 kirjoittanut Isabel »

Poissa Unnu

• Tukkaguru
« Vastaus #1082 : 15.10.14 - klo:19:08 »
^^^ Leikkaisin long bobin ja katsoisin miltä näyttää. Saattaa jopa olla, että värjätyt osuudet näyttäisivät tarkoituksella tehdyltä latvavärjäykseltä. Ja ainahan niistä pääsee eroon leikkaamalla hiukan lisää.  :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #1083 : 16.10.14 - klo:00:10 »
No niin, katsoin pitkästä aikaa tätä viestiketjua ja kieltämättä on tullut paljon uusia ja motivoivia viestejä!  :T
Tosiaan kun sanoin yhdessä aikaisemmassa viestissä, että kyllästyin vaaleanruskeaan värjättyyn ja laitoin keskiruskean sävyte shamppoon, niin on pakko korjata että se oli swarzkof poly color ei poly palette, jolla värjäsin. Paketin kyljessä luki "kestää jopa 28 päivää". Eli se ei ilmeisesti ollut kestoväri, luojan kiitos. Kampaaja sanoi että se lähtee syväpuhdistavalla shamppoolla ja voi vaatia useampaa käsittelyä. Mietin mitenköhän kauan kestää, että se haalistuisi vaaleanruskeaksi? Nyt se on ollut yli 28 päivää, mutta vain vähän ikään kuin liuennut pois, ei varsinaisesti haalistunut.

Olisiko jollain hyviä vinkkejä jolla saisin sitä lisää haalistettua?  :) laitan sitten kuvia kun pystyn omasta väristä ja värjätystä osuudesta. Harmi vain, että päivänvalo alkaa olla niin vähissä, että saa nähdä saako siitä kunnollista kuvaa otettua.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1084 : 16.10.14 - klo:00:24 »
^ Mun värjäilyistä on niin pitkä aika, että saatan sekoittaa johonkin toiseen tuotteeseen, mutta eikös tossa Poly Colorissa ole hapete mukana? Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että sillä tuli harhaanjohtavasta nimestä ja tuotekuvauksesta huolimatta ihan pysyvä väri. Öljy voi haalistaa väriä, käytä reilu määrä sellaisenaan tai vaikka tehohoitoon sekoitettuna ja anna olla päässä muovin alla niin kauan kuin jaksat pitää  ;D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1085 : 16.10.14 - klo:08:52 »
No niin, katsoin pitkästä aikaa tätä viestiketjua ja kieltämättä on tullut paljon uusia ja motivoivia viestejä!  :T
Tosiaan kun sanoin yhdessä aikaisemmassa viestissä, että kyllästyin vaaleanruskeaan värjättyyn ja laitoin keskiruskean sävyte shamppoon, niin on pakko korjata että se oli swarzkof poly color ei poly palette, jolla värjäsin. Paketin kyljessä luki "kestää jopa 28 päivää". Eli se ei ilmeisesti ollut kestoväri, luojan kiitos. Kampaaja sanoi että se lähtee syväpuhdistavalla shamppoolla ja voi vaatia useampaa käsittelyä. Mietin mitenköhän kauan kestää, että se haalistuisi vaaleanruskeaksi? Nyt se on ollut yli 28 päivää, mutta vain vähän ikään kuin liuennut pois, ei varsinaisesti haalistunut.

Olisiko jollain hyviä vinkkejä jolla saisin sitä lisää haalistettua?  :) laitan sitten kuvia kun pystyn omasta väristä ja värjätystä osuudesta. Harmi vain, että päivänvalo alkaa olla niin vähissä, että saa nähdä saako siitä kunnollista kuvaa otettua.

Värjäsin vielä vuosi sitten omia hiuksiani tummanruskeaksi Poly Colorilla, ja kyllä siinä on valitettavasti hapetetta :(. Perussääntö on, että jos aineita pitää sekottaa keskenään, toinen sisältää yleensä hapetteen ja väri on silloin kevyt/kestoväri. Suoravärejähän ei tarvitse sekoittaa mihinkään. Minun hiuksissani kyseinen sävyteshampoo kesti aikalailla yhtä hyvin kuin kestovärikin, mutta syväpuhdistavalla shampoolla ja öljyillä värin pitäisi kyllä haalistua! Värinhaalistusvinkkejä-ketjussa on myös lisää ideoita värin haalistamiseen. Jos sävy häiritsee tosi paljon, voit tietenkin tehdä hiuksille pelkistävän värinpoiston (Colour B4 -ketjussa lisää siitä). Tein itse oman värin kasvatusta aloittaessani hiuksiin pelkistävän värinpoiston ja se toi esiin omaa tyvikasvua melkein 10cm matkalta. Mutta ilmeisesti sävyteshampoon väri oli kuitenkin aika lähellä omaa hiusväriäsi?

Poissa lokakuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1086 : 16.10.14 - klo:15:57 »
No niin, katsoin pitkästä aikaa tätä viestiketjua ja kieltämättä on tullut paljon uusia ja motivoivia viestejä!  :T

Olisiko jollain hyviä vinkkejä jolla saisin sitä lisää haalistettua?  :) laitan sitten kuvia kun pystyn omasta väristä ja värjätystä osuudesta. Harmi vain, että päivänvalo alkaa olla niin vähissä, että saa nähdä saako siitä kunnollista kuvaa otettua.

No, itsellä oli tuossa keväällä vaalennusprosessi käynnissä ja ensin yritin haalistaa tummanruskeaa väriä ilman mitään värinpoistoa. Parhaaksi ja oikeasti toimivaksi osoittautui tuo c-vitamiinivaalennus eli ihan c-vitamiinitabletteja (ihan tavallisia, ei mitään poretabletteja) sekoitetaan joku 20? shampooseen. Kannattaa varmaan valita joku hellävarainen. Yleisin käytetty on head and shoulders hilseshampoo, mutta itselläni taisi käytössä olla joku vauvoille tarkoitettu :D. Hoitoaineen tehosta en tiedä. Vasaralla siis murskataan nuo tabletin jonkun kestävän pussin sisällä ja siihen sitten shampoota normaali määrä. Niin, että sekoittuu ja jää helposti levitettäväksi. Siitä sitten hiuksiin ja ollaan joku puol tuntia-tunti. En muista pitikö laittaa kuiviin ja märkiin hiuksiin, mutta luulisi, että pyyhekuiviin. Kannattaa googlettaa c-vitamiinivaalennus, koska ohjeeni voi olla vähän sinne päin :D Siitä on aikaa kun tuon tein. Tuo vaalensi värjättyä hiusta tosi paljon. Hiukset oli muutaman kerran jälkeen aika oranssinruskeat. Mulla ei hiukset rasittuneet tuosta yhtään, mutta laitoin kookosöljyä muhimaan seuraavaksi yöksi. Ihan omalla vastuulla siis.
« Viimeksi muokattu: 16.10.14 - klo:15:59 kirjoittanut lokakuu »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1087 : 16.10.14 - klo:19:51 »
^ Ei tarvitse alkaa C-vitamiinitableteilla värkkäämään, sillä C-vitamiinijauhetta (askorbiinihappoa) saa ihan sellaisenaan apteekista melko halvalla. Askorbiinihappokäsittely irrottaa hiuksista väriä ja toimii siksi hyvin värinhaalistamisessa, mutta itsessään askorbiinihappo ei vaalenna.

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #1088 : 16.10.14 - klo:20:14 »
Kiitos todella paljon vinkeistä! ;D Taidan kokeilla tuota askorbiinihappo vaalennusta. Luulen että hiukseni kestävät sen, kunhan muistaa käyttää sen jälkeen paljon jotain kosteuttavaa naamiota, hoitoainetta tai kookosöljyä.
Ajattelin siis ostaa ainakin askorbiinihappoa valmiina pusseissa ( löysin netistä tosi hyvän ohjeen kyseiseen vaalennukseen, jossa kerrotaan myös paljonko mitäkin tulee ) head&shoulders shamppoota.  <3

Poissa Hanneloore

• Haiven
  • *
« Vastaus #1089 : 18.10.14 - klo:19:00 »
Moikka! Täällä on yks oman värin kasvattelija :)
Olen tässä lueskellut tätä ketjuu jo jonkin aikaa, ja päätin nyt liittyä tänne :) Oon niin ihastunu tähän ketjuun, ihana posiitiivinen meeninki  <3 Kiitos motivoivista tarinoista ja kuvista :)
Oma värini on tommonen vaaleanruskea ja sitä on kasvanut korvien yläpuolelle asti. Kokonaisuudessaan hiukset on suurinpiirtein kainaloon asti.
Viimeksi värjäsin hiukset, 12/2013, tummanruskealla ja latvat punaisiksi. Latvoille tehtiin värinpoisto ja päälle punaista, nyt kyllä näkyy värinpoiston seuraamukset. Latvat on aivan hamppua :(  Nyt himottaisi leikata hamput latvat pois ja värjätä latvat tummanruskeaksi, mutta jännittää mitä kampaaja tuumaa kun en halua että omaan väriin kosketaan...

Tulipas sekalainen viesti, toivottavasti joku jaksaa lukea :D palailen vielä kuvien kera, kunhan tutustun miten niitä lisätään :D tsemppia kaikille!

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1090 : 19.10.14 - klo:00:51 »
Omassa värissä on hauskaa kuinka se elää vuodenaikojen mukaan. Jo nyt alkaa tulla tummaa juurikasvua, joka mukavasti raikastaa kesän vaalentamia hiuksia. Raja ei tietenkään ole mikään kovin selkeä, mutta varsinkin etuhaivenet palavat aina auringossa niin, että yleisvaikutelma on siistimpi kun vaaleaa on vain latvoissa  :)
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #1091 : 19.10.14 - klo:17:35 »
Tein tuossa muutama päivä sitten pelkistävän värinpoiston, eli askorbiinihappo käsittelyn. Voin kyllä sanoa, että se toimii! Sain yhdellä asteella haalistettua väriä, kun pidin seosta päässä n. 90 minuuttia.  :l Jotta käsittely toimii, täytyy shamppoota ja askorbiinijauhetta olla tietyssä suhteessa sekaisin. Jauhetta laitoin n. 20 g ja shamppoota yli 5 rkl. Shamppoota laitoin reilusti, koska sitä pitää olla enemmän kuin happoa. Uudestaan en aijo käsittelyä vielä tehdä vähään aikaan, koska tukka kuivui hieman ja inhottavasti alkoi polttelemaan niskassa. Katsotaan nyt mihin tämä värini kehittyy, sain omaa väriä juuresta esille jopa 4 senttiä! Luulenpa, että teen uudestaan tämän sitten kun juurikasvua on tarpeeksi ja haluan haalistuttaa latvoja, koska päänahka ei tykännyt.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1092 : 20.10.14 - klo:08:55 »
mä tossa mietin että pitäiskö noille latvoille heittää just joku c-vitamiinihaalistelu tai sitten kokoosölkymuhittelu.
Vaikka oma väri on ruskea niin onhan tuossa selkeä raja.
Lähtisköhän tuota väriä ees vähän jos koittais vielä tässä vaiheessa vaikka edellisestä värjäyksetä on puoli vuotta aikaa.

Välillä tulee pieni himo pätkästä mutta sitten en saisi kivoja kampauksia ja olisi iian lyhyt sitten mun makuun...

argh, hiuskriisi :D no pitää olla taas pari päivää kattelematta liian tarkkaan ja pitämällä hiukset kiinni niin unohtuu nuo latvat...

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1093 : 21.10.14 - klo:08:15 »
Tervetuloa vain uudet oman värin kasvattelijat, kaikille tilaa riittää! :)

Oman värin kasvattelu on kyllä kuin luotu laiskan ihmisen projektiksi, sillä se etenee tekemättä mitään. Totta kai pitkä projekti turhauttaa välillä ja hiusten kasvua tulee syynättyä liiankin usein, mutta on lohduttavaa kuitenkin tietää, että muutosta tapahtuisi vaikka piilottaisi tukan pipon alle koko talveksi. Mulla oli tukkakriisiä kerrakseen kesällä ja alkusyksystä, mutta siitä on taas toivuttu omia motiiveja muistelemalla ja parin piristävän kommentin myötä. Kerroinkin tänne aiemmin saamastani "toi sun tukkahan on ihan harmaantunut" -kommentista, ja muutama päivää sitten tuon kommentin laukonut henkilö kommentoi, että eihän tuo nyt enää niin harmaa ole, vaan väri on alkanut rusehtamaan. Tarkoittaakohan tämä sitä, että tyvi on lämpimämmän sävyinen kuin aiemmin? Joka tapauksessa tämä oli pienimuotoinen voitto minulle, ja onhan se mielenkiintoista huomata, että yli vuodenkin kasvatuksen jälkeen se oma sävy voi vielä yllättää.  :ts Onko jollain kasvatuksen loppusuoralla olevalla kokemusta siitä, että muuttuuko väri eri näköiseksi esimerkiksi siinä vaiheessa, kun omaa väriä on yli puolet hiuksista?

Mulla on mietinnässä myös hiusten leikkeleminen. Pituutta en halua lyhyemmäksi, mutta olisi kiva tietää saisiko hiusmallia muuttamalla napsittua vähän kuivia latvoja ja väriä pois. V-mallista latvaa ja lyhyempiä kerroksia ainakin alustavasti ajattelin. Tästäkin asiasta kuulen mielelläni kokemuksia, jos joltain löytyy! :)

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #1094 : 21.10.14 - klo:23:36 »
Kiva, kun on tullut uusia oman värin kasvattelijoita tänne! :)

Hanneloorelle kommenttina, että jos sulle ei ole ihan ehdotonta käydä jollakin tietyllä kampaajalla niin kannattaa käydä etukäteen kyselemässä eri paikoista suhtautumista pelkän latvan värjäämiseen. Tai no, vähän typeräähän tämä on sanoa näin, toki kenen vaan pitäisi tuohon ”suostua” mutinoitta. Mutta omasta kokemuksesta en näkisi niin pahana käydä tekemässä ”tiedusteluretkeä”. Kun kampaaja, jolla kävin aiemmin värjäyttämässä latvoja (ja samalla meni tyvikin) ei suhtautunut, jos ei nyt negatiivisesti, niin ei myöskään kovin kannustavasti oman värin kasvatukseen. Mutta nyt kun kävin vähän aikaa sitten eri kampaajalla leikkauttamassa hiuksia niin tuli samalla juteltua oman värin kasvatuksesta –> suhtautui ihan kannustavasti -> nyt tiedän kelle menen, jos nään tarpeelliseksi jossakin vaiheessa, käydä värjäyttämässä latvoja lähemmäksi tyveä. On se vaan mukavampi mennä sellaiselle parturille, josta tietää varmasti ettei nyrpistele nenäänsä asialle :)

Ginia, kun oon katellut sun kuvia aiemmin niin ei tuo väriero tyvessä ja latvassa mitenkään pahalta oo mun silmään näyttänyt, päinvastoin. Mutta samaan aikaan itse mietin täällä, että voisin koittaa hopeashampoolla saada latvan sävyä lähemmäksi tyveä (ovat samaa tummuusastetta jo) vaikka eipä tuo ero mullakaan kovin paha oo, jos objektiivisesti katsoo. Hauska kuinka sitä omasta päästään aina miettii, että ”jotain pientä pitäisi tehdä” ja muiden hiuksista ei huomaakaan!