Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709158 kertaa)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1095 : 22.10.14 - klo:05:38 »
Totta, kai sitä omaan ulkonäköön suhtautuu välillä extrakriittisesti vaikka tarvetta ei olisi ja väillä vanha hiusperfektionisti nostaa päätään :D
Taidan jonkun öljymuhittelun perjantai-iltana laittaa tekee hyvää hiuksen kunnollekin. Vaikka kyllä värjäämisen lopettaminen on parantanut kuntoa tosi paljon. Että kaikkiaan hyvä päätös.

Ja positiivista palautettahan tästä kasvatuksesta on vaan tullut... mm töissä tykättiin ja en sais kuulemma enää alkaa värjäämään uudestaan :)
« Viimeksi muokattu: 22.10.14 - klo:12:51 kirjoittanut Ginia »

Poissa Hanneloore

• Haiven
  • *
« Vastaus #1096 : 22.10.14 - klo:21:03 »
Kiitos Josefiina vinkistä, täytyyki mennä tiedustelemaan sopivaa kampaajaa. Onhan se kivempi istua kampaajan tuoliin, kun ei tarvitse koko ajan tarkkailla ja miettiä tekeekö kampaaja toiveiden mukaan.. Ja voi keskittyä nauttimaan :)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1097 : 27.10.14 - klo:07:49 »
tänä aamuna hiukset tahtovat näköjään olla suht vaaleat  ;D kylläpä valaistus vaikuttaa omaan hiukseen.

se öljymuhittelu ei kyllä värjättyyn tehonnut, tuntui että jopa tummeni. Nooh ... tulipahan kokeiltua ja saipa kuiva latva vähän tehohoitoa.
« Viimeksi muokattu: 27.10.14 - klo:07:50 kirjoittanut Ginia »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1098 : 27.10.14 - klo:07:54 »
Tsemppiä ennalle hiuskriisin keskelle!  <3 ymmärrän kyllä hyvin, että kolmen vuoden kasvatuksen menettäminen harmittaa valtavasti. Tuntuu tyhmältä huudella täällä kaikille kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa, kun tietää itsekin kuinka vaikeita hetkiä vuosikausien projektiin mahtuu. Itse aloitin kasvatuksen kerran aiemmin, kun kampaaja ei pystynyt suojelemaan juurikasvua latvojen sävyttämiseltä. En menettänyt kuin ~ 4-5 cm kasvatusta, mutta kyllähän tuokin pieni määrä kelpaisi tähän lisäksi. Nyt olen yrittänyt asennoitua siihen, että haluni nähdä hiukseni luonnontilassa on niin suuri, että tämä projekti on vietävä loppuun. Jos en ole tyytyväinen, niin voin harkita Elumenia tai muuta vähemmän myrkyllistä väriä, mutta sen päätöksen teen vasta kun päässä on enää omaa väriä. Kai sitä pitää suhtautua juurikasvunkin väriin jos et tunne, älä tuomitse -periaatteella.  :D

Mullakin on kieltämättä huono hiuspäivä. Oon nyt siinä tilanteessa, että monet tuotteet toimii värjäämättömässä osuudessa todella hyvin, mutta tekee käsitellyistä osista inhottavat.

Ginia, todella kaunis vaalea väri. :) hyvin kelpaa kasvatella!

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #1099 : 27.10.14 - klo:15:54 »
Olen huomannut että tämä oman värin kasvattaminen on alkanut vihdoin sujua. Näin jopa untakin yhtenä yönä että koko pää oli täynnä oman väristä tukkaa.  ;D ainoa huono juttu on, jonka huomasin tuossa vähän aikaa sitten, on se että juurikasvuni oli vaalentunut askorbiinihappo käsittelyn seurauksena muutamalta sentiltä jakauksen kohdalta. :/ mietin että siihen kohtaan voisi jonkun kevytvärin laittaa, mutta tulin siihen tulokseen että mitä sillä on väliä, koska ei sitä niin huomaa.
Voisin jo lähettää kuvia, mutta en ole oikein onnistunut niitä lähettämään koska en osaa vielä kunnolla käyttää tätä sivua ja vanha kunnon copy+paste ei toimi.  :) joten..en tiedä viitsisikö joku vastata ongelmaan lyhyesti?

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1100 : 04.11.14 - klo:19:05 »
Ostin huvikseni Biozellin tummanruskean värihoitsikan ja kyllä sillä vähän sai muutosta omaan väriin. Vinkkinä siis jos oma väri alkaa liikaa tylsistyttämään ja värjäyshimo yllättää :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1101 : 05.11.14 - klo:09:05 »
Oman värin kasvattelu ei ole ollut lainkaan tuskallista sen jälkeen kun leikkasin hennatut osuudet pois. Kaksivärinen tukka oli niin ärsyttävä, että silloin ei muuta tehnytkään kuin hekumoinut ajatuksella jostain pirteästä tasaisesta väristä.
Olen siis saavuttanut tämän etapin. Koko tukka on ihan omaa väriä. Joskin tällä hetkellä se on venähtämisen takia kaamean näköinen, lättänä kasa karvaa. ::) Onneksi olen aloittanut pipokauden, joten tukka saa pysytellä pari kuukautta mahdollisimman paljon piilossa julkisilla paikoilla näyttäytyessä. Odotan jo että näen oman värini pitemmässä tukassa taas!
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1102 : 05.11.14 - klo:18:14 »
Ihanaa Hallonnikas! Onnea projektin loppuun saattamisesta!  :T

^^ Mulla on KC Professionalin Coffee -värihoitsikka, jota heitin päähän pari viikkoa sitten ihan uteliaisuudesta (sitä pelkkää kahvimenetelmää en siis ole kerennyt kokeilemaan). Onneksi blondatut latvat ei tällä kertaa tulleet sinisiksi kuten vuosi sitten... Omaa väriä kyllä tummensi, niin että kasvuraja näkyi selkeämmin. Ei se nyt niin paha ollut, mutta ei hirveen kivankaan näköinen. Huuhtoutu kuitenkin varmaan viikossa pois, enkä ensimmäisen tarkastelun jälkeen enää huomannut mitään, niin tottunut olen tuohon värieroon :D

Mäkin puhuin siitä long bobin leikkaamisesta (vaikka en tiennyt miksi sitä kutsutaan), ja olin jo vakaasti päättänyt leikata, varsinkin kun näin unen jossa oli long bob omalla värillä  ;D Mietin onneksi vielä pari viikkoa ja tulin siihen tulokseen että annetaan olla, koska haluan mielummin pitkät hiukset. Ei tässä oman värin kasvattelua niin paljoa nyt enää ole, eikä muita kriisejä ole ollutkaan pitkään aikaan  :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1103 : 05.11.14 - klo:19:34 »
...näin unen jossa oli long bob omalla värillä  ;D

OT: Luin vähän huolimattomasti silmäillen selostuksen pitkästä polkasta (se se kai suomeksi taitaa olla..) ja jäin ajattelemaan jotain pitkää hevosennaamaista Bobia omissa väreissään. ;D
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1104 : 06.11.14 - klo:07:51 »
Onnea Hallonikas tavoitteen saavuttamisesta! Liikenisikö meille kuvia?  :)
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1105 : 06.11.14 - klo:16:29 »
^^ Voin yrittää saada miestä näpsimään tukasta kuvia jonain päivänä kun ei ole näin tuhottoman harmaata ja pimeää. Luonnonvalossa on kuitenkin paras kuvata, kun mm. vessan valossa tukka näyttää hämmentävän vihertävältä! ;D Toki oma väri nyt muuntuu niin älyttömästi jo erilaisissa luonnonvaloissakin, mutta lupaan silti jossain vaiheessa ilahduttaa värinvaihtajia kuvalla.

Poissa Sapsu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1106 : 09.11.14 - klo:14:53 »
Heippa! Olen uusi tässä keskustelussa  :) Mulla on oman värin kasvatusta takana vuoden alusta saakka. Muistaakseen viime vuonna uuden vuoden aattona tai aaton aattona värjäsin juurta viimeisen kerran. Värjättyyn osioon olen kyllä ottanut raitoja ja tehnyt esim. askorbiinihappokäsittelyitä. Mulla on oma väri sellainen vissiin aika vaaleanruskea ja värjätty osio tummempi ruskea, missä on vaaleaa raitaa. Tosi ei enää ihan niin vaaleaa :( Käytin n. kuukauden ajan Biozellin suklaanruskeaa värimaskia ja kun sen käytön lopetin, niin raidat jäi ihan oransseiks  :'( Toivon vaan kovasti et ne vielä haalistuu, sillä tää oranssi sävy on joissain valoissa ihan kaamea :( Onko kenellekään käyny vastaavaa? Ja tosiaan varoitus et noin saattaa käydä jos tukassa on vaaleita osioita. Onko kellään kokemusta haalistuuko tuo värimaski pois? Ajattelin ehkä ottaa vielä värjättyyn osioon lisää vaaleaa raitaa, vaikka latvat onki aika huonossa kunnossa ja mulla on myös kasvatus meneillään (tukka on vähä yli bsl:n). Pakko varmaan samalla siis nipsasta latvaa vähä pois :/

Poissa Isabel

• Haiven
  • *
« Vastaus #1107 : 09.11.14 - klo:15:29 »
Tervetuloa Sapsu! Mulla tänään 4 kk viime värjäyksestä ja tyvikasvua noin 4 cm. Tämä on ehdottomasti ”ennätykseni”, mutta tuskastuttavan hidasta... Keinovalossa rajaa ei juuri huomaa, mutta luonnonvalossa tyvi näyttää huomattavasti vaaleammalta, eli alan näyttää pälvikaljuiselta  0_0

Siksipä olen miettinyt, että pitäisikö mennä ottamaan raitoja. Pelkään kuitenkin, että niistä ei saa saman värisiä kuin tyvi tai jos saakin, että ne ajan kuluessa muuttuvat liian lämpimän värisiksi. Toinen vaihtoehto olisi haalistaa tätä väriä, mutta siinäkin päästään taas samaan ongelmaan, että tulee liian oranssit. Taidan mennä keskustelemaan kampaajani kanssa tästä, mutta vinkkejä otetaan mieluusti vastaan :)

Voi miksi olenkaan joskus ollut niin tyhmä ja mennyt värjäämään kestoväreillä ja vieläpä paljon tummemmaksi kuin oma väri. Taisi olla joku teiniangsti juttu silloin, että vaalea tukka näytti liian kiltiltä ja nössöltä. Nyt viimein on tullut se vaihe, että tumma ei tunnukkaan enää yhtään omalta, vaan se oma väri kiehtoo eniten.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1108 : 09.11.14 - klo:15:53 »
^^Täällä on muutamalla kokemusta tuosta suoravärien jämähtämisestä, itsekin lukeudun niihin. Olin niin varma, ettei sininen voisi juuttua kun blondina ne taitot ei pysyneet montaa pesua, ja käyttelin ihan samaa CC:n sinistä silloin laimennettuna. En tiedä mikä siinä on, että kun laittaa paljon kerralla, niin sitten juuttuu ja istuu niin tajuttoman tiukassa. ??? Nytkin taittelen sinisen jämistä aiheutunutta vihreyttä CC:n firellä, jonka jämähtämisestä myöskin on kokemusta kun olin aikoinaan punapää. Silti saan nyt jatkuvasti uusia taittokäsittelyt, koska ne ei vaan pysy. Ihan järjetöntä.

Mäkin olen vihdoin rikkonut vanhan ennätykseni. :D Viimeksi tuli kasvateltua nipin napin 8 kuukautta, kunnes leikkasin poikatukan joka ei sopinut yhtään, ja epätoivossa menin värjäämään senkin. Kahdeksan kuukauden raja tuli kyllä vasta tässä marraskuun alkupuolella, joten ihan hirveän pitkällä tämä projekti ei kyllä ole. Nyt olen kuitenkin päättänyt roikuttaa tuota värjättyä osiota mukana vielä pitkään, joten siihen päivään on varmaan viitisen vuotta, ennen kuin omassa värissä ollaan kokonaan.

Edit. Hups! Johan tässä on yhdeksäs kuukausi meneillään.
« Viimeksi muokattu: 10.11.14 - klo:11:34 kirjoittanut ZEN »
Cogito ergo doleo.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1109 : 09.11.14 - klo:19:19 »
Ehdin ostaa Poly Colorin tummanruskean värin, mutta en taida käyttää sitä. Sen sijaan kokeilin askorbiinihappoa reilun puolen tunnin vaikutusajalla. Väriä huuhtoutui kyllä, mutta en osaa vielä tässä keinovalossa sanoa kuinka paljon. Pituudet näyttävät edelleen melkein mustilta. Niihin ei ole auttanut vaalennusainekaan. Ajattelin kokeilla C-vitamiinia uudelleenkin, kun kerta näyttää jotenkin toimivan.

Oma väri siis haaveissa, kunpa sen saisi tuskattomasti.  ::)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am