Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707082 kertaa)

Poissa Belle

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1110 : 11.11.14 - klo:11:24 »
Lyhythiuksiset: kauanko on mennyt oman värin kasvattamiseen? Puoli vuotta?

Kävin viime viikolla kampaajalla leikattiin lyhyeksi, samalla oli puhetta kemikaalikuormituksesta ym. Jällleen kerran tuli mieleen, että pitäisikö kasvattaa oma väri. Viime keväänä pääsin jo melko pitkälle siten, että ensin värjäsin lähelle omaa sävyä ja sitten annoin vaan olla useamman kuukauden. Lopulta syksyn harmaus teki tepposet ja värjäsin. Nyt hieman kaduttaa...

Nyt kun hiusmalli on lyhyt, niin mietin kävisikö oman värin kasvatus kivuttomammin ja nopeammin kun värjätyt latvat saa kyytiä aika tiheään tahtiin.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1111 : 11.11.14 - klo:11:27 »
Mä olen nyt ollut värjäämättä toukokuusta lähtien, eli noin puolisen vuotta. Omaa väriä on näkyvissä ehkä jotain 6 senttiä, en ole vielä mitannut. Oma väri on jotain seiska tasoista, värjätty on latvassa ysiä. Onneksi ero ei ole kovin suuri, joten omaa väriä on helppo kasvatella, täytyykin oikein ottaa ja mitata, paljonko sitä omaa tyveä on. Munkaan hiukset eivät ole kovin pitkät, edestä ulottuvat olkapäille.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #1112 : 15.11.14 - klo:14:42 »
Sain otettua pari kuvaa tästä mun väristä, tosin kellertävä kylppärinvalo vähän vääristää. Mitä luulette, mitä tummusastetta tuo mun oma väri on?

Pahoittelut vähän turhan isoista kuvista  :-[

Poissa naturalhair

• Haiven
  • *
« Vastaus #1113 : 18.11.14 - klo:16:44 »
Veikkaisin että sun oma väri on tuon juurikasvun perusteella noin 8 asteinen tuhkaan taittava kulta, GueenOfWinter. ;D hyvin kaunis väri siis, ainakin itse oon sitä mieltä. Harmi vain että mulla ei ole niin vaalea enää, viimeksi oli lapsena ihan tismalleen saman väriset 8-9 tasoa.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1114 : 18.11.14 - klo:21:50 »
Täällä on yks valmis projekti. Kaks vuotta ja 8 kuukautta, ja oman värinen tukka solisluiden yli. (Olis kasvanut nopeamminkin, mutta koska kasvatin siilistä, piti vaihdella mallia välillä mieluummin kuin kestää oudon mallista moppia.)

Ihanaa lukea tätä ketjua ihan muistuttaakseen itselleen, miten vapauttavaa on, ettei tarvitse yrittäkkään katsella, onko tukassa nyt kuparinpunaista latvassa ja vaaleampi kohta keskellä takana... Tai miettiä, ottaako kevytsävyte vaalennettuun latvaan kiinni enemmän kuin tyveen. Se vaan on, tukka. Päässä, ja kasvaa.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1115 : 19.11.14 - klo:08:25 »
Onnea Elinaelina projektin päättymisestä!  :) Me tietenkin  haluttaisiin nähdä kuvia! Jos vielä vaikka saisi vielä ennen ja jälkeen kuvia niin olisi mahtavaa! Inspiraatiota meille muille jotka vielä kärsitään punaisuudesta latvassa jne  ;)
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1116 : 19.11.14 - klo:11:17 »
Tulipa muuten tosi hyvä mieli tuossa yksi päivä kun yliopistolla opiskelukaveri tokaisi spontaanisti, että "sulla on muuten tosi ihanat hiukset, niin kivan väriset!"
Välillä tässä masentavan harmaassa syksyn valossa tuntuu että nuo omanväriset hiukset on ihan harmaat ja kauheat, mutta tuo kommentti kyllä piristi tosi paljon :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1117 : 19.11.14 - klo:20:06 »
Tänään lähti viimeisetkin värinrippeet latvoista  :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1118 : 19.11.14 - klo:22:59 »
Onnea nukka oman värin saavuttamisesta!

Miten hoidatte hiuksianne nykyisin? Onko värjäämättömyys muuttanut jotenkin hoitotottumuksianne?

Itse käytän vähemmän hiusnaamioita, ja hiukset ovat mukavat vähemmälläkin hoidolla. Toisaalta koska hiuksissa on kuitenkin pituutta ja kampaajalla tulee käytyä suht harvoin, pitäisi varmaan hoitaa vähän paremmin... Jotenkin sitä on vain laiskistunut, kun ero ei enää ole niin suuri  ;D
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1119 : 20.11.14 - klo:09:50 »
Tästä väristä lähdettiin ja tässä ollaan nyt  ...   :o

Eipä tuota mustaa ole edes ikävä enää, nyt kun katsoo noita vanhoja kuvia niin näyttää vaan niin värjätyltä ja luonnottomalta :D,
eikä ole juurikasvun jatkuvaa värjäystä eikä pään kirvelyä ja hilseilyä. No matkaa on vielä vaikka kuinka että koko hius on omaa väriä kun pituutta on lähes keskiselkään. Mutta mikäs kiire tässä on.

« Viimeksi muokattu: 20.11.14 - klo:10:01 kirjoittanut Ginia »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1120 : 20.11.14 - klo:10:14 »
Ginia: Oma värisi näyttää niin raikkaalta ja pehmeältä verrattuna tuohon mustaan :)

Poissa Rojina

• Haiven
  • *
« Vastaus #1121 : 20.11.14 - klo:18:50 »
Täällä sitä sitten ollaan. Hiusten kans kriiseilty, värjäilty ja stressattu niin että hiukset on tippuneet tuppoina. Nyt oon täysin kyllästynyt värjäilyyn (vaikka edelleen rakastan punakupari väriä) ja ainiaisee  järkkyyn juurikasvuun. Haaveissa ois oma väri jossa ois ruskeita raitoja riippuen nyt kuin maantienväriseltä tuo oma näyttää kunhan kasvaa. Viimeksi värjäsin elokuussa ja koska tuo oma eroaa aika paljon värjätystä niin mietin kuinkahan tuon väriosion sais helposti vähän lähemmäs omaa väriä niin ois helpompi kasvatella. Minkähän asteinen tuo juuri on(anteeksi tuo paskanen tukka)? Hankalahan tuosta on vielä tarkkan sanoa mut jos sais vähän osviittaa.  :)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1122 : 20.11.14 - klo:22:28 »
Veikkaan ettei ole 7:aa tummempi, voi olla jopa lähellä 8:a jos aurinko raidoittaa hiuksia. Tuossa vaiheessa hiukset näyttävät aina tummemmilta kuin mitä sitten kuin väriä on enemmän :)

Poissa Mountains

• Haiven
  • *
« Vastaus #1123 : 21.11.14 - klo:13:30 »
Ihanan tumma väri sulla Rojina! :)

Ja Ginia, NIIIIN paljon parempi toi oma kuin musta. Todella kaunis väri!

Apuva nyt kun tukka on jo pidempi kuin siili, niin luonnon lainekihara  vaikeuttaa tukan hallintaa. Kokoajan kauheita töyhtöjä ympäri päätä mitkä ei suoristu lakalla eikä vahalla! Nyt tukka peittää jo puoli korvaa. Ihanan näköinen mutta kauhean vaikea hallita!  Pipo päässä mennään tämä talvi. Jospa keväällä tukka olisi jo sen verran pitkä että laineet tasaantuisi!
10v sitten ollut oma väri viimeksi päässä, silloin oli kultavivahteinen blondi. Siitä asti hiusten rääkkäystä, 7v musta tukka jossa aina välissä blondia(monia värinpoistoja) ja punaista, liilaa ja tummia värejä. Oman värin kasvatus alkoi leikattuani poikatukan, 9.9. Hiuksen aloituspituus 3cm.

Poissa Sapsu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1124 : 22.11.14 - klo:12:24 »
Mulla ois ens viikolla kampaaja. Ajattelin taas raidoittaa tätä värjättyä osuutta. Kävi kyllä jo mielessä et ottaisko koko tukkaan raitoja, mut en taida kuitenkaan kun tahtoisin omaa väriä kasvattaa. Oon kyllä miettiny et entä jos se oma väri onki niin tylsä et siihen kyllästyy, ja haluaiskin raidoittaa tukkaa vaikka kerran, pari vuodessa... :D No katsotaan nyt. En oo vielä päättäny leikkaanko, yritän nimittäin kovasti kasvattaa näitä ja tuntuu et se kasvatus menis samantien hukkaan jos antais napsaista kampaajalla :/ Lähiaikoina oon antanu vaan äitini leikata tukkaani, kun hän tosiaan leikkaa vaan sen puoli senttiä tai sentin, jos niin sovitaan :D Toisin kuin kampaajat tuntuvat ottavan aina paljon enemmän :( Hävettää kyllä jo tää latvan kunto...