Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707162 kertaa)

Poissa itachi

• Haiven
  • *
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1125 : 22.11.14 - klo:13:17 »
Miten hoidatte hiuksianne nykyisin? Onko värjäämättömyys muuttanut jotenkin hoitotottumuksianne?

Värjäämättömyys on muuttanut hiustenhoitotottumuksiani. Värjätyllä letillä hiusten muovisuus hämäsi, enkä käyttänyt juuri koskaan hoitoainetta, koska en nähnyt sille mitään perustetta. Oman värisessä hiuksessa hoitoaineen vaikutuksen erottaa selvästi: hiuksista tulee yhtä aikaa pehmeät ja taipuisat, sekä jollain tapaa "ryhdikkäämmät". Hoitoaineetta ne sojottavat suorina tai kiharrettuna menevät söhröisiksi erottuvien kiharoiden sijaan. Ilman kunnollista hoitoainetta myös väri näyttää sameammalta ja hiukset leijuvat sähköisinä herkemmin.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1126 : 22.11.14 - klo:16:12 »
--- Jos vielä vaikka saisi vielä ennen ja jälkeen kuvia niin olisi mahtavaa!---

Musta on niin huonosti kuvia, eikä tää tukka ole mitenkään erikoinen niin tuskin niistä kuvista on sinänsä kannustamaan. (Itsevarmoina päivinä toki kuvittelen tukkani näyttävän tuolta kuin tossa profiili/ motivaatiokuvassa. OIkeasti hiusmäärää on tuosta korkeintaan puolet.) Mutta sen haluan jakaa, että yllätyin miten tää on johtanut jonkilaiseen yleiseen asennemuutokseen suhteessa omaan ulkonäköön. Ennen koin jotenkin velvollisuudekseni yrittää näyttää hyvältä/ raikkaalta/ kiinnostavalta/ persoonalliselta, ihan kuin persoonallisuudella ja hiusten värillä olisi jotakin yhteyttä.

Oikeasti, punapäät ei ole villejä, punapäät on vain punapäitä. Mustatukkaiset ei ole pahiksia, vaan tyyppejä jotka käyttää sitä mustaa hiusväriä. Minä olen minä, ihan sama onko päässä goottiprinsessatukka tai sentin siili. Tai tämä kiltin tytön "luomutukka".

Poissa rhoda

• HAIRahtanut
  • rhubarb, rhubarb, scientific rhubarb
« Vastaus #1127 : 22.11.14 - klo:17:51 »
^ Niin totta. Kun tuon asian sisäistin, koko olemus ja lähestymistapa hiusten- ja ihonhoitoon ja vaatetukseen muuttui paljon rennommaksi.  Uskallan myös käyttää rohkeammin värejä ja asusteita ilman, että on samanlainen pyntätty olo kuin aikanaan blondatun tukan kanssa.

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1128 : 22.11.14 - klo:18:02 »
^ Mäkin käytän nykyään omanvärisen tukan kanssa värikkäämpiä vaatteita. Mustien hiusten kanssa käytin lähinnä vain mustia tai valkoisia yläosia. Mun piti itseasiassa hankkia kokonaan uudet vaatteet yhtiin hautajaisiin tässä taannoin, koska en enää omistanut yhtäkään mustaa, tilaisuuteen sopivaa vaatetta. Ennen ois ollu varaa valita useastakin vaihtoehdosta! Värjäämättömien hiusten kanssa on myös löytänyt ne itselle parhaiten sopivat värit niin vaatteissa kuin meikeissä. Nykyään pidän itseäni paljon paremmannäköisenä, varmaankin just siksi, koska kaikki värit, mitä käytän, sopii mulle. Sopimattomat värit saattaa saada ihon aika kelmeännäköiseksi :D
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Isabel

• Haiven
  • *
« Vastaus #1129 : 23.11.14 - klo:18:16 »
Huomasin, ettei tyvikasvuni näytäkkään enää vaalealta, vaan pikemminkin vaalenruskealta. Eilen käydessäni äitini luona huomautin asiasta (koska lapsena olin ihan blondi) ja hän tiedusteli aionko nyt oikeasti vaan kasvattaa sitä värjäämättä ja sanoi että värini näyttää lähinnä harmaalta!  >:( Nice.

En kuitenkaan aio lannistua, koska eihän tosta 4 cm pätkästä nyt pysty vielä hirveesti sanomaan siitä lopullisesta väristä. Täällähän ollaan puhuttu paljon siitä värin ”muuttumisesta”. Ärsyttää kuitenkin hitusen tuollaiset kommentit. Hän itse on värjännyt vuosikymmenet mustalla ja aikoo jatkaa sitä loppuelämänsä.

Tuo värin tummeneminen ei kuitenkaan mun mielestä ole yhtään huono juttu, eipähän erotu ainakaan niin räväkästi värjätystä hiuksesta. Useimmiten olen ihan innoissani tästä projektista ja kun tulee niitä tosi huonoja päiviä niin pipo auttaa ainakin hetkellisesti  ;D
« Viimeksi muokattu: 23.11.14 - klo:19:40 kirjoittanut Isabel »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1130 : 24.11.14 - klo:00:24 »
^Tosiaan tuntuu, että tuo oma tukka on ihan eri väristä eri kasvatusvaiheissa ja värjättyyn osaan vertautuessaan. Munkin juurikasvu on näyttänyt välillä tosi harmaalta, varsinkin kun vertailukohtana on kellertävää värinpoistotukkaa. Nyt tätä on kuitenkin jo tuohon korvan alaosaan suurinpiirtein ja leikkasin otsatukankin, joka on nyt kokonaan omaa väriä, ja nyt tuntuu, että tämä luonnollinen alkaa vähitellen näyttämään hallitsevalta hiusväriltä mun päässäni. Kun olen saanut taitettua latvoista ja pituuksista nyt aika hyvin keltaista pois Fudgen hopeashampoolla, jostain syystä tämä ei näytä enää yhtään niin harmaalta, vaan oikeastaan tosi kivalta beigeltä.

Mulla on tuossa purkki Lorealin Sunkiss Jellyä, jota olen ajatellut tarvittaessa käyttää vähän hiuksiini tuomaan vähän vaaleampaa ja lämpimämpää, minimaalista vaalennusta. En kuitenkaan ole viitsinyt tarttua purkkiin, kun jotenkin tämä oma tuntuu nyt tosi kivalta ja oikealta ja kasvoihin sopivalta varsinkin tuon otsiksen kanssa.

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1131 : 24.11.14 - klo:05:15 »
Oma kokemus on kyllä se, että oma väri näyttää kivemmalle mitä enemmän sitä on. Vaikeinta oli ehdottomasti ensimmäiset 6kk, jonka jälkeen on alkanut helpottaa. Nyt kun kasvattelua on takana vissiin 10kk niin en koe enää tarvetta edes latvojen värjäämiseen, hiukset on aika vekkulin näköiset kun ne laittaa ranskanletille, värjätty osuus jää letin keskelle.

Nyt pitäisi vielä malttaa vuoden päivät kasvatella niin saattaisi saada jo mieleisen mallin ihan omalla värillä.  ;D

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1132 : 24.11.14 - klo:12:01 »
Samat kokemukset kuin edellisillä, tukan sävy vaihtelee ihan älyttömästi ja vielä sittenkin kun värjättyä osuutta oli vain muutama sentti, se tuntui vaikuttavan vielä tosi paljon hiusten yleisilmeeseen :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1133 : 25.11.14 - klo:20:07 »
Olen keväästä asti onnistunut kasvattamaan omaa väriä esiin, about 7 cm taitaa olla näkyvissä tällä hetkellä. Alla on vuosien hennaukset ja kestovärjäilyt, joten suurin osa päästä on sellainen kulahtaneen kamelintakapuolen värinen.

Tyven sävy vaihtelee tosi paljon valaistuksen mukaan, joskus näyttää ihan tummanharmaalta, joskus todella lämpimältä, mutta olettaisin sen olevan jotain 7-tasoa. Yritin ottaa kuvia eri valaistuksissa, mutta eipä noista paljon selvää saa. Viimeisenä on kuva omasta väristä joskus ala-asteikäisenä.

Kuva suurenee klikkaamalla,

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1134 : 02.12.14 - klo:06:23 »
Jokos muut oman värin kasvattelijat ovat tunkeneet juurikasvun pipon alle piiloon vai olenko ainoa joka kriiseilee tähän aikaan vuodesta? Kasvatuksessani ei varsinaista ongelmaa ole, paitsi tämä akuutti tarve saada koko hiuksisto saman väriseksi. Värjättyä osuutta en raaski vielä leikata pois, sillä omaa väriä ei ole vielä riittävän paljon. Mistähän sitä taas keksisi kärsivällisyyttä tämän keskeneräisen tukan sietämiseen?

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1135 : 02.12.14 - klo:10:01 »
Kokeilen kasvatella taas uudelleen omaa väriä. Homma on kaatuillut viiden sentin juurikasvun kohdalla ja sitten olen aina laittanut väriä, vaikka iho on herkistynyt kemikaaleille. Pidän hiukset lähellä BSL-pituutta ja tällä kertaa aion kestää värieron.  :) Tykkään tosi paljon omasta väristä ja nyt olisi hyvä aika kasvatella se esiin kun vielä ei ole harmaita, eikä välttämättä tulekaan. Äidillä on tummanruskea tukka luonnostaan ja hän on jo yli viiskymppinen.

Odottelen sitä miltä oma luonnollisen värinen hius tuntuu pestessä ja pitäessä. Jospa tähän pehkoon tulisi vaikka lisää massaa. Värjätessä irtoaa aina luvattoman paljon hiuksia.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1136 : 04.12.14 - klo:13:55 »
Omaa väriä aika tarkalleen viisi senttiä. En ole ikinä mitannut kokonaispituutta, mutta tyvikasvusta on mukava seurata kasvunopeutta. Sävyero ei ole hirveän suuri, mutta selkeämpi kuin viime kasvatusyrityksellä. Tyvikasvu ei kuitenkaan häiritse itseäni lainkaan, kiva vain kun saa mitattua tarkastikin sen pituutta.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1137 : 10.12.14 - klo:14:38 »
Juurikasvua on vielä noin nolla senttiä, mutta odottelen innolla, että alkaa kasvamaan omaa väriä.  :) Tämä mustanruskea näyttää liian kovalta väriltä kasvoja vasten ja kaipaan vaaleampaa. Askorbiinihappo ei juurikaan irrottanut väriä, vaikka tein käsittelyn kaksi kertaa.

Nyt on hyvä kasvatella kun on pipokausi meneillään.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1138 : 15.12.14 - klo:21:50 »
Minulla on varmaan käynyt mittausvirhe, kun 1,5 viikkoa sitten sanoin tyvikasvua olevan viisi senttiä mutta tänään mittasin venähtäneen näköistä juurta ja sain 6cm. Tuota on tietenkin vaikea mitata millimetrintarkasti, mutta ehkä vielä tässä vaiheessa antaa suuntaa, ennen kuin raja alkaa häilymään enemmän hiusten eri kasvunopeuden vuoksi.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1139 : 16.12.14 - klo:10:45 »
O-ou, mulla on värjäyshimo! Haluaisin jonkun kivan punaruskean värin tukkaan.  :# Eipäs ole pitkään aikaan ollut tällaista oloa, mutta toivottavasti menee pian ohi. Onko muita vinkkejä ratkomaan kriisejä, kuin uhkakuva kasvatuksen aloittamisesta taas alusta?