Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709177 kertaa)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1140 : 18.12.14 - klo:09:28 »
aika tarkkaan 8 kuukautta omaa väriä kasvateltu.

Täytyy olla ylpeä itsestään, kun on näin pitkään sietänyt "epätäydellistä" hiuksistoa. No ei se oikeesti ole ollut vaikeata  :D

Siinäänsä värjäyshimoja ei ole ollut, kestoväreistä tuli kipeäksi ja kasvivärit ja suoravärit liian vaikeita ja sottaavia mun makuun. Ainoa mikä on välillä pilkahtanut mieleen on että jos raitoja laittaisi tuonne värjättyyn mutta en ole uskaltanut että ei mene sitten ihan pieleen. Eli antaa kasvaa vaan.
« Viimeksi muokattu: 18.12.14 - klo:11:43 kirjoittanut Ginia »

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1141 : 18.12.14 - klo:21:14 »
Latvasta napsittiin toistakymmentä senttiä ja otin samalla muutaman ohuen vaalean raidan kokeeksi ja nehän vaalentui kivasti, voisin ottaa jossain vaiheessa lisää raitoja. Nyt kun tukka on kainalomittainen niin on kivempi jotenkin kasvatella omaa väriä. Askorbiinihappo liuotti sittenkin juuresta mustaa väriä ja nyt on siis muutaman sentin verran ruskeaa juurikasvua. Lyhennykseen päädyin, koska hoitaminen kävi liian työlääksi, koen olevani vapaampi tässä lyhyemmässä tukassa.  :D

Projektina siis oma väri takaisin. Ja aion panostaa ihonhoitoon tässä vaihteeksi.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1142 : 21.12.14 - klo:13:39 »
Mun oma väri projektia on takana nyt 8-9kk jos nyt oikein muistan. Keväällä vuosi. Ensimmäisen kuvan valo näyttää aika raa'asti sen missä menee oma väri ja mikä on vaalennettu. Kännykameralla on tosi hankala saada kunnon kuvaa väristä.

Normaalivalossa latvat sulautuu nyt mun omaan hiukseen todella kivasti. Pahin villasukkavaihe on nyt ohi. Olin unohtanut millainen kameleontti aito vaalea väri on. Valosta ja puhtauden asteesta riippuen se vaihtaa vähän sävyä. Tyvi on mulla kyllä aina harmahtava villasukka, mutta nyt väri on tullut sen verran esille että oma väri ei ole pelkkää villasukkaa.

Oon kyllä tyytyväinen. Oma väri olikin paljon kivempi ja vaaleampi kuin olin kuvitellut. Sellainen jokseenkin kylmään vivahtava kullanvaalea. Outo kuvaus sinäänsä, koska kulta on kaiketi lämmin väri. Katsellaan mitä lisäsentit tuo, tuota värjättyä vasten näyttää nyt tältä.

Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Josefiina

• Haiven
  • *
« Vastaus #1143 : 22.12.14 - klo:00:11 »
Mä havahduin yhtäkkiä siihen, että ens viikolla on joulu, joka vielä syksyn alussa tuntui kovin kaukaiselta ajatukselta. Jee, nyt tuntuu siltä, että ns. ensimmäinen etappi on saavutettu tässä oman värin kasvatusprojektissa! :) seuraava välietappi olisi sitten varmaan toukokuu. Ei nämä minun välietappini sen kummempaa merkkaa kuin itselle sellaisia henkisiä paalupaikkoja tyyliin "no sinnittele jouluun asti, sen aikaa pärjää millaisella tukalla vaan ja sitten on jo tyvikasvua joitakin senttejä ja näät vähän osviittaa miltä se oma väri näyttää". Ei ikäänkuin tarvitse ajatella koko projektin kestoa ja lopputulosta, kun on jokin välietappi mielessä. Toukokuuta odotan sen ajatuksen siivittämänä, miltä oma väri mahtaakaan näyttää kesän kynnyksellä.

Juuri tällä hetkellä mua kyllä vähän hämmentää tää oma värini. Tyveä on siis näkyvissä joku 4,5 senttiä ehkä. Tässä ihan lyhyen ajan sisällä tyvi on näyttänyt musta harmaammalta ja tummemmalta kuin sillon kun tyvikasvua oli 2-3 senttiä. Mutta eikös sitä aina sanota, että tukka alkaa näyttää sitä vaaleemmalta ja vähemmän harmaalta, mitä enemmän juurikasvua tulee. Just nyt musta tuntuu, että mulla menee toisinpäin :D no ehkäpä tämä ilmiö oikeasti johtuu esim. siitä, että just nyt ulkona on kaikkein pimeintä ja sisälläkään ei tunnu valoa riittävän samalla lailla hiusten tarkasteluun kuin vielä alkusyksystä.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1144 : 25.12.14 - klo:22:12 »
Näinpäs eilen muutaman kuvan takaraivostani viime keväältä, ja voin kertoa että aika karun näköinen oli kyseinen kasvatusvaihe. Onneksi en ollut siillä hetkellä tietoinen siitä rumuuden määrästä.  :D sinnittely on kannattanut, sillä tänä päivänä omaa väriä on leukaan asti ja sävy on aivan kaikkea muuta kuin niissä hirveissä kuvissa. Latvakin on sopivasti kulahtanut näyttämään vienolta ombre-lookilta. Nyt vain jatkan sinnittelyä ja seuraava välitavoite onkin hartiamitta ja kesällä olisikin näillä näkymin suunnitelmissa kikkailla kerroksien avulla ainakin osa värjätystä tukasta pois. Oon joulun rentoutumisen myötä ihan täynnä kasvatusintoa!  ;D

Poissa Mjau

• Haiven
  • *
« Vastaus #1145 : 02.01.15 - klo:20:44 »
Täytyis varmaan parin vuoden jälkeen päivitellä tänne, että oma väri on ollu päässä jo tovin, reilu puolitoista vuotta. Lähtötilanne oli kolmisen vuotta sitten puhkiblondattu katkeillut hamppukasa joka just ja just ylti olkapäille. Kolmesti oon käyny tätä lyhentämässä, vaikka kasvatankin. Tukasta lähti yli puolet tytön syntymän jälkeen ja nyt alkaa olla taas hyvässä kunnossa. Tänään kävin pari senttiä napsauttamassa pois kun latvat vähän hötsötti. Yllättävän nopeasti se oma väri sieltä kasvoi :) En kyllä enää ikinä värjää, rrrrrakastan tätä omaa väriäni  :l

Ps. Osaako kukaan neuvoa, miten saisin avatareen ladattua kuvan? Lataan tositosi pienenä sen, mutta herjaa vaan että liitteen tallennuksessa tapahtui virhe, yritä kohta uudestaan. Pöh.
Ikuinen kasvattaja

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1146 : 03.01.15 - klo:21:01 »
Mjaun hiukset mahtavat!  :o

Koin pienen järkytyksen ottaessani tänään kuvia. Oma hiusväri verrattuna hennattuun latvaan näyttää ihan harmaalta... Lyhyelle aikaa jo leikkuutin latvoja kymmenisen senttiä (tuntuu liian lyhyiltä), mutta miten ihmeessä tämmöisen värieron kanssa oikein elää? Ku tätä katsoo, tekisi mieli pätkäistä siitä kohti mihin oma väri loppuu...

129 by Teeitseparemmin, on Flickr

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1147 : 03.01.15 - klo:21:32 »
Mjaun hiukset on ihanan väriset! Ihanan kultainen sävy. Toivottavasti minunkin väri näyttäisi vähän tuolta. Mulla oli tuota samaa avatar ongelmaa ja kiersin sen lopulta lataamalla photophuketin kautta kuvan. Muuten ei en saanut sitä ladattua.

nuhainen ymmärrän ahdistuksen, tuo punertava väri tosiaan vääristää omaa väriä. Jos peittää tuon punaisen niin ei sinun väri kuitenkaan ole harmaa. Jos et voi elää tuon värieron kanssa, niin oletko ajatellut värjätä latvaa? Tai kokeilla jotain suoraväriä, sävyttävää hoitoainetta tms ja nimenomaan vain latvaan? Paitsi että tehoaako hennaukseen mikään? Minä värjäytin latvan vaaleaksi ettei tuo punertavuus puske läpi ja se oli varmaan ihan hyvä. Tosin haluaisin eroon tästäkin värierosta ja haaveilin että saisikohan tätä sävytettyä lähelle omaa väriä. Ei ehkä kuitenkaan kannata. Huoh. Enää joku 3 vuotta kasvatusta jäljellä.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1148 : 03.01.15 - klo:22:01 »
^^ Minun silmään kuvassa näkyy kaunis vaaleanvaaleanruskea sävy, joka sopii loistavasti ihonväriin. Olisin samaa mieltä siinä, että latvojen sävytys tai värjäys voisi olla hyvä idea, jos iso väriero ahdistaa. Tai miten olisi kymmenen senttiä latvoista pois ja lopuista latvoista kampaaja voisi loihtia ombre-latvat?

Minä en taida ikinä liittyä tähän ketjuun, mutta olen kyllä lueskellut innolla. Itse yritän palata lähelle omaa hiusväriäni (mikä se lie nykyisin onkaan) liu'uttamalla tyveä aina himppasen vaaleammaksi, ja tästä ketjusta olen saanut hyvää inspiraatiota projektiini.

Ja juu, Mjaulla on tosi upea väri!  <3
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo:23:43 kirjoittanut tiiti2 »
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1149 : 03.01.15 - klo:23:30 »
Munkin huomioni kiinnitti nuhaisen kuvassa se, miten hyvältä oma hiusväri ihonsävyn rinnalla näyttää! :) Mä laittaisin vain tukan kiinni ja antaisin kasvaa siedettävään mittaan, sitten leikkaisin. Mutta mä olenkin täysi laiskimus.
1cFii, oma väri.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1150 : 04.01.15 - klo:23:25 »
Samaan kiinnitin minäkin huomion tuossa nuhaisen kuvassa, oma väri passaa tosi hyvin ihonsävyyn. Kun peittää ensin kuvan yläosan ja sitten alaosan, niin ovat ihan kuin eri maailmasta  :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #1151 : 05.01.15 - klo:14:32 »
Juuri tällä hetkellä mua kyllä vähän hämmentää tää oma värini. Tyveä on siis näkyvissä joku 4,5 senttiä ehkä. Tässä ihan lyhyen ajan sisällä tyvi on näyttänyt musta harmaammalta ja tummemmalta kuin sillon kun tyvikasvua oli 2-3 senttiä. Mutta eikös sitä aina sanota, että tukka alkaa näyttää sitä vaaleemmalta ja vähemmän harmaalta, mitä enemmän juurikasvua tulee. Just nyt musta tuntuu, että mulla menee toisinpäin :D no ehkäpä tämä ilmiö oikeasti johtuu esim. siitä, että just nyt ulkona on kaikkein pimeintä ja sisälläkään ei tunnu valoa riittävän samalla lailla hiusten tarkasteluun kuin vielä alkusyksystä.

Olen huomannut mun tukassa ihan saman ilmiön, mutta pistäisin sen kyllä tämän Suomen ankean ja pimeän talven piikkiin. Luonnonvalossa tukka nimittäin näyttää edelleen yhtä vaalealta kuin alkusyksystä, silloin harvoin kun tuo aurinko sattuu täällä pohjoisessa paistamaan.

Olen onnistunut kasvattamaan mun omaa väriäni korvien alle, viimeksi hiukset värjättiin elokuussa 2013 ollessani hiusmallina kaveria auttamassa. Tukkaa on puoleen selkään, eli vielä menee pari vuotta ennen kuin olen saanut kaikki vaalennetut osiot kasvatettua pois, mutta onneksi alan olla jo niin sinut oman värini kanssa ettei se kuulosta niin painostavalta projektilta enää. Erityisesti olen tyytyväinen siihen, kuinka silminnähden paremmassa kunnossa tukka on värjäämisen lopettamisen jälkeen!

Tässä tilanne viime vuoden elokuussa
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1152 : 05.01.15 - klo:20:09 »
Oi kun sinulla on kauniit hiukset.  :) Itsellä omaa väriä vasta sentti. Kuvittelenkohan vaan, mutta yleisilme muuttui heti keveämmäksi. Sitten kun omaa väriä enemmän, niin saatan leikkauttaa pitkän polkan.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa hnev

• Haiven
  • *
« Vastaus #1153 : 07.01.15 - klo:01:23 »
sain n. 10 kk kasvatettua omaa väriä mutta noin 3 viikkoa sitten vetäsin kullanruskeeksi hiukset. tyvikasvu oli sellaista aika tuhkanvaaleaa jossa punapigmenttiä ja tumma himmeässä valaistuksessa. vaalensin ruskeat latvat siinä välissä mutta jäi inhottavat laikut tukkaan, en jaksanut niitä katella ja sitä värieroa joten värjäsin sitten. tukka on nyt haalistunut vaaleanruskeaksi, hyvin lähellä tummanvaaleaa, tykkään väristä ja varsinkin kun se haalistuu lisää niin päätin että kasvatan uudelleen. juurikasvua on pari milliä mutta voin päätellä siitä että tällä kertaa väriero ei tule olemaan suuri ja voin rauhassa kasvatella ilman kaljuefektiä. käytin muuten oliaa, tosi hyvä väri, ei tarttunut päänahkaan, levittyi hyvin eikä ollut oikeastaan mitään haittapuolia. mutta silti, oma väri jotenkin kiehtoo enemmän enkä halua värjäyskierteeseen.  ::)

Poissa rapunzel

• Haiven
  • *
« Vastaus #1154 : 08.01.15 - klo:13:17 »
Päätin nyt sitten rekistöryityä tänne. Oon nyt vuoden ajan kasvatellu tätä "tylsää maantienharmaata" väriä ja en oo todellakaan katunut että kasvattamisen oon alottanut  :)