Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707182 kertaa)

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1185 : 22.02.15 - klo:18:21 »
Olen kyllä tyytyväinen, vaikka aika punertavathan nämä raidat vielä ovat.  :) Ensi kerran kampaajalla vielä vaaleampaa raitaa ja lähemmäs omaa väriä. En tiedä yhtään sanoa minkäväriset hiukseni luonnostaan oikeastaan ovat. Ehkä vaaleanruskeat/keskiruskeat... Kasvuspurtin ovat ottaneet, nyt on jo reilusti kainalomitta. Otsiksen pidän kiinni kunnes on kasvanut tarpeeksi, että saan sivuotsiksen. Itse en lähde sitäkään leikkelemään enää, vaan annan kampaajan leikata muotoon.

Iho näyttää vähemmän kelmeältä, kun on vaaleammat hiukset.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1186 : 01.03.15 - klo:16:47 »

Kolme vuotta kasvateltu omaa väriä. Latvasta löytyy vielä muutama sentti vaaleampaa hampputukkaa, mutta muuten aletaan jo olla aika hyvällä mallilla  :) Ihmettelin aina kun poikaystävä sanoi hiuksiani punaisiksi, kun omaan silmään ovat lähinnä ruskeat. Kuvasta kuitenkin huomasin, että selkeästi punervathan nämä ovat. Edessä olevien vaaleampien hiusten takia sitä ei vain itse näe.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1187 : 01.03.15 - klo:18:13 »
Sassy: Vau! Aivan ihanat

grace

• Vieras
« Vastaus #1188 : 01.03.15 - klo:18:55 »
Tosi upeat hiukset kyllä Sassylla!  :o

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1189 : 01.03.15 - klo:18:59 »
Tässä ketjussa on kyllä niin paljon upeita kuontaloita! Sassylla on aivan upea väri.

Täällä projekti "Tummasta lähemmäs omaa väriä" on tänä viikonloppuna edennyt tyvivärjäykseen viitosella. Tykkään tästä vaaleammasta väristä kovasti, mutta turhautumista aiheuttaa projektin huono toteutus. Olen rampannut päntiönään kampaajalla, ja aina jonkun vaalennusoperaation jälkeen joudutaan sävyttelemään päälle säällisemmäksi ja samalla tummemmaksi. Mun tukan sietokyky alkaa olla jo vähän rajoilla.

Nyt olen ajatellut käydä kampaajalla vain leikkauksessa, värjätä itse tyveä aina vaaleammaksi - ja yksinkertaisesti kasvattaa tumman ulos. Tätä tukkaa tulee ohimoilta kolmatta senttiä kuussa, joten eiköhän yleisilme säällisessä ajassa vaalene. Ajattelin myös leikkauttaa takatukan pois ja pyytää ylipitkää polkkaa, samalla lähtisi monta senttiä tummempaa hiusta. Mulla riittää kärsivällisyyttä, mutta kampaajallani ei oikein johdonmukaisuutta. Alkuun raidoittaminen oli ainoa oikea tapa vaalentaa hiusta, sittemmin raidat hukkuivat sävytteiden alle ja ainoa järkevä tapa vaalentaa on nyt latvoihin tehtävät freelightsit, joista sitten seuraavalla käynnillä leikataan puolet pois.  ::) Tykkään yksinkertaisesta elämästä, ei hiusten kanssa pitäisi olla näin vaikeaa.  ;D
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1190 : 01.03.15 - klo:21:54 »
Kiitos paljon!

tiiti2: Valitettavasti oman värin kasvatuksessa on vain jossain vaiheessa parasta vältellä kampaajia ja heidän ammattitaitoista näkemystään  ;D
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1191 : 02.03.15 - klo:18:38 »
Sassyn hiukset ovat niin kauniit!  <3 Aivan kateudesta vihreänä täällä ollaan, upea saavutus tuo kolme vuotta.

Mulla tulee muutaman kuukauden päästä kaksi vuotta täyteen värjäämättömyyttä ja suunnitelmissa olisi silloin vähän pätkiä värjättyä osaa pois. Ainakin lyhyimmät kerrokset tulisivat olemaan omaa väriä ja tämä ajatus tuntuu kyllä suurelta saavutukselta pitkän urakan keskellä. Täytyy kyllä myöntää, että värjäyshimo pyörii päässäni tälläkin hetkellä. Yritän nyt kuitenkin päästä tavoitteeseeni nähdä hiukseni kokonaan oman värisinä ennenkuin teen päätökseni. Eikai sitä kehtaa luovuttaa melkein kahden vuoden urakan jälkeen.  ;D

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1192 : 03.03.15 - klo:17:14 »
Katsoin eilen MOT-ohjelman hiusvärien vaarallisuudesta, vahvisti haluani kasvattaa oma väri takaisin. Kerran käyn ottamassa raitoja vielä, sitten alkaa olla jo aikalailla omaa sävyä lähellä ja on tuskattomampi kasvatella. Mullahan oli noita samoja oireita, kuin dokkarissa esiintyneillä, ei tietenkään noin voimakkaina. Kirvelyä ja hengitysvaikeuksia hieman. Mutta ne säikäytti jo silloin.

Omaa väriä esillä noin kolme-neljä senttiä.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa annis

• Haiven
  • *
« Vastaus #1193 : 04.03.15 - klo:13:39 »
Mulla paloi pinna aivan täysin sen hopeanharmaan värin kanssa :/ Heitin päähäni Olian 8.13 ja nyt näyttää huomattavasti paremmalta! Vaikka tyvestä tulikin hieman punertava, näyttää tämä paljon siedettävämmältä kuin ennen värjäystä :)

Jos nyt jaksaisi kasvattaa oman värin takaisin :) Ja jos käy niin että edelleen latvat tuntuu liian vaaleilta niin mulla on tuolla kaapissa 7.13 valmiina odottamassa... :D
1b, F/M, ii, ylikasvanut pixie cut. Tavoite: Löytää se täydellinen hiusväri, päästä eroon purkkatukasta ja kasvattaa ne ainakin BSL-mittaan.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1194 : 11.03.15 - klo:09:40 »
Katselin nyt sen MOT:n dokkarin ja oli kyllä ihan mielenkiintoinen. Olen tiennyt että hiusväreistä oireilu on aika yleistä, mutta että noin yleistä!

Kannattaa kyllä katsoa, jos ei ole vielä nähnyt. Kummasti tuo lisäintoa oman värin kasvatukseen/pitämiseen http://areena.yle.fi/tv/2467188
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1195 : 11.03.15 - klo:13:42 »
Todella suuret kiitokset nukalle linkistä! Katsoin dokumentin ja lähti kyllä vauhdilla värjäyshimot ainakin hetkeksi pois mielestä.

Oon saavuttanut oman värin kasvatuksessa käännekohdan. Mun punertava latva on nyt jostain syystä kulahtanut kellertäväksi.  ;D Noh, tuohan tämä jännitystä tälle pitkälle taipaleelle...

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #1196 : 11.03.15 - klo:14:37 »
Karmivaa katsottavaa tuo dokumentti, kiitoksia linkistä! Onneksi en ole värjännyt tukkaa 20 kuukauteen, en tiedä kuinka inhottava olo tulisi tuota katsellessa jos olisi juuri värjännyt päänsä. "Because we're worth it" kuulostaa irvokkaalta tuon dokumentin jälkeen.
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1197 : 12.03.15 - klo:12:02 »
Sissus tota värjäämistä ja omaa tyhmyyttä,
jossain vaiheessa pidin jo ihan normaalina että päänahka "vähän" kutisi värjäämisen jälkeen.
Onpahan elämä nykyään helpompaa, terveellisempää ja säästyy euro poilkineen kun ei tartte väripurkeilla leikkiä :)

Teki oikein pahaa katsoa tuossa dokkarissa kun värjäsivät hiuksia... ja muutenkin nykyään ottaa silmään värjätyt hiukset, eikä enää positiivisessa mielessä

Kestoväreille pitäis laittaa joku isompi haittavero ja varoituskuvat paketteihin  niin kun tupakalle

« Viimeksi muokattu: 12.03.15 - klo:12:09 kirjoittanut Ginia »

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1198 : 12.03.15 - klo:12:53 »
Sekin oli aika pysäyttävä kommentti kun dokkarissa sanottiin että jos hiusvärit keksittäisiin nyt niin ne eivät tulisi saamaan myyntilupaa. Kertoo aika paljon :-X
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1199 : 12.03.15 - klo:14:49 »
Kestoväreille pitäis laittaa joku isompi haittavero ja varoituskuvat paketteihin  niin kun tupakalle

Miksi haittavero? Ilmeisesti, toisin kuin tupakan aiheuttamista terveyshaitoista, nämä hiusvärihaitat eivät kuitenkaan tee yhteiskunnalle mitään suuria kustannuksia, tai ainakaan en sellaisesta tiedä. Miksi siitä pitäisi maksaa haittaveroa, että aiheuttaa itselleen kutisevan päänahan, itsehän ne seuraamukset kärsii joka tapauksessa? Mulle henkilökohtaisesti riittää kyllä yhteiskunnan holhous jo tällaisenaan.

Mäkin katsoin tuon dokumentin, vähän sivusilmällä tosin. Mä en sitä kyllä ihan 100% ostanut. Hiusvärit imeytyvät suoraan verenkiertoon...? Muutenkin tällaiset yhden näkökulman esittelevät dokumentit tuntuvat aina vähän epärehellisiltä ja asenteellisilta, vastapuolelle ei anneta edes mahdollisuutta esittää omia näkemyksiään. Tietysti ne, jotka ovat kärsineet allergiaoireita, ekokampaajat ja lääkärit ovat kielteisellä kannalla, ja tietysti mikä tahansa kemikaali on jo lähtökohtaisesti epäilyttävämpi vaihtoehto, kuin ei mitään kemikaaleja. Kuitenkin ihan loputtomasti ihmisiä käyttää hiusvärejä ilman ongelmia, ja vakavia oireita on tullut esiin ihan äärettömän vähän - tyytyväisistä käyttäjistä tietysti tulisi vähän vähemmän shokeeraava dokumentti. En tällä nyt yritä puolustella hiusvärejä tai tarkoita, että pitäisin niitä täysin turvallisina, mutta mä en vaan tykkää tuollaisesta kapeakatseisuudesta siinä, että nostetaan mediassa esille milloin mikäkin pelättävä kohde, jota sitten hysteerisesti kammotaan. Milloin pelottaa voi ja milloin parabeenit, milloin tulee syöpä kännykän käytöstä ja milloin mistäkin, nyt sitten lietsotaan kauhua hiusväreistä.