Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707093 kertaa)

grace

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1215 : 19.03.15 - klo:19:34 »
^ Kauniit hiukset ja ihana oma väri! Eikä tosiaan mitenkään pistä silmään, että osa on omaa väriä ja osa värjättyä.  :)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1216 : 20.03.15 - klo:10:03 »
Sassylla ja Pufilla on IHANAT hiukset !  :l Kunpa itelläkin olisi noin tummat  :-*
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa itachi

• Haiven
  • *
« Vastaus #1217 : 20.03.15 - klo:11:45 »
Wow, mikä väri Puf! Juuri tuollaista olen aikanani purkista tavoitellut. Hiukset näyttävät ihanan hyväkuntoisilta ja kasvutahtisi kuulostaa huikealta, joten kylläpä kelpaa kasvatella :)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1218 : 20.03.15 - klo:12:19 »
Kiitoksia paljon kehuista gracelle, Taistelukonnalle ja itachille! :-*
Hiusten kasvutahti ei muuten ole todellisuudessa ollut ihan noin huikeaa, tein projektin alussa hiuksiin pelkistävän värinpoiston jolloin omaa väriä sai jo joitakin senttejä esiin heti kasvatuksen alkuun.

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1219 : 21.03.15 - klo:15:23 »
Tosi kauniin väriset hiukset Puf! Olisipa tosiaan omakin väri tuollainen selkeä.  :l

Olen myös harkinnut taas että josko aloittaisi kasvattelemaan omaa väriä, lähinnä siksi että en jaksaisi enää oikein värjäilyä eikä oikein tunnu löytyvän väreistä sitä täysin omaa juttua. Pelottaa vaan, että se ei oma sitten sovikaan, tai että se vie kaiken värin kasvoilta. Se kun ei mulla ole tumma eikä vaalea, vaan jotenkin sellainen plääh. Olisipa oma väri selkeästi jonkun värinen, tai olisipa omat piirteet sellaiset että sopisi sellainen epämääräisempikin sävy :D
Nyt on värjätty tyvi tummanruskeaksi ja latvat on ehkä kutosta, tää on ihan jees ja sopii omiin piirteisiin varmaan parhaiten. Mutta ajatus oman värin kasvatuksesta kiehtoo vaan kovasti! Joskus on ollut n. 7-asteinen värjätty, ja se teki mun kasvoista jollain tapaa haljut. Toki oma väri on ihan erilainen kuin purkista tullut niin eihän sitä tiedä...

Jatkan ketjun seuraamista ja jospa saisi inspiraatiota näistä ihanista kuvista mitä täällä on :)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1220 : 21.03.15 - klo:19:30 »
^Mullakin on ollut joskus omien hiusten tummuusastetta vastaavaan sävyyn hiukset värjätty, ja se näytti ihan kamalalta. Väri oli jotenkin hailakka, ja hieman punertavaksikin se jäi. Se oli kyllä huonoiten mulle sopiva väri koskaan.

Voithan toki aloittaa projektia ja sitten vaikka hiukset ponnarilla tarkkailla, miltä oma väri näyttää kasvoja vasten. Veikkaan kyllä, että se sopii erittäin hyvin, etenkin meikitöntä ihoa vasten. :) Jos on tottunut koviin kontrasteihin, niin aluksi varmaan tuntuu, että kaikki piirteet puuroutuvat kasaan. Mutta parhaiten oman värin kasvatukseen ihastuu mun mielestä juuri kasvattamalla, kun näkee, mitä se oma väri tekeekin kasvoille. :ts
Cogito ergo doleo.

Poissa Rojina

• Haiven
  • *
« Vastaus #1221 : 28.03.15 - klo:17:59 »
Sassylla ha Puffilla on kyllä upeat hiukset. Juuri sellaiset mistä itse voi vai unelmoida.

Päivitetäämpäs omaa hius projektia pitkästä aikaa. Väripurkista on ollu helppoa pysyä erossa päänahka ongelmien takia. Oma väri on pysyny tummana ainakin vielä toistaiseksi. Ja sais luvan pysyäkin. Värjätty osuus on suurimnaksi osaksi aika moista kuivaa korppua mikä ärsyttää ihan suunnattomasti. Tämän hetkinen "liukuväri" menee vielä mut saas nähdä missä vaiheessa hiukset rupeaa näyttämään naurettavalta.

Poissa Elinaelina

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1222 : 30.03.15 - klo:18:23 »
Joku joskus vuosi sitten taisi ehdottaa, että pitäisi laittaa kuvia tänne muidenkin tsemppaamiseksi. Parempi myöhään, kuin ei milloinkaan?

Kauhea taistelu hiusten värjäämistä vastaan. (Oikeasti en voi värjätä vaikka haluaisin, ellen ehkä hennalla, ja ainakaan punaruskea ei mulle sovi yhtään.) Tällaista väriä olis solisluupituudessa.

Värjätyn tukan kanssa tämäkin näytti tummemman värin kanssa harmaalta, kuparinpunaisen kanssa mustanruskealta. Nyt se näyttää ihan valon väristä riippuen lämpimältä tai kylmältä. Alla olevassa kuvassa on ikkunasta tuleva kevättalvisen kalsea valaistus.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1223 : 31.03.15 - klo:10:16 »
Onpas täällä ihania hiusvärejä esillä, kiitos motivoivista kuvista! :)

Mulla on vissiin joku blaah blaah blaah -vaihe menossa hiusteni kanssa, sillä kaipaan muutosta niin paljon. Tällä hetkellä leikittelen ajatuksella, että jos tuon värjätyn latvaosan vaalentaisi siten, että saisin liukuvärin oman värisellä tyvellä. En ole käynyt pitkään aikaan kampaajalla, mutta oma maalaisjärki ainakin sanoo, että latvan vaalentamisen pitäisi onnistua ilman, että tuohon tyveen kosketaan. Onko täällä kampaajia paikalla, jotka osaisivat arvioida onnistuuko tuo? :)

Mun mielikuvissa tästä seuraisi huolitellumpi look, kuin mitä nykyinen hiuksistoni on. Tummuudeltaan mun tyvi ja latva ovat varmaankin samaa tasoa, mutta latva on lämpimämpi sävyltään.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #1224 : 31.03.15 - klo:18:49 »
Ihanan väriset ja pituiset hiukset Puf! Näyttävätkin niin paksuilta. Harmi, ettei itselleni sovi yhtään suht tasapitkä malli :D
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1225 : 01.04.15 - klo:15:01 »
Ihanan tummia värejä kaikilla  :-* Mun äiti on kans siirtynyt pelkkään raidottamiseen, ja hänen oma hiusvärinsä on ihana tummanruskea. Toivonkin että oma hiusväri tästä vielä tummuisi iän myötä. Hassua, kun projektin aloittaessani olin blondi, ja olin kauhuissani kun älysin että oma väri onkin tummempi ruskea kuin luulin, mutta nyt haluaisinkin vielä tummemmat hiukset  :D

Oma väri on kyllä mielenkiintoinen, yksi päivä tiirailin parvekkeella auringon valossa hiuksia, niin jotkut hiukset heijastaa kultaista ja toiset jännää metallista hohdetta. Seasta löytyi myös punertavaa pigmenttiä  ;D

Elly, eiköhän se onnistu, onhan noita liukuvärejä ollut jo muutama vuosi liikenteessä. Jos sulla ei kuitenkaan oo se värjätyn ja oman värin raja niin selkeä, niin suosittelisin näyttämään kampaajalle ihan kädestä pitäen mistä kohti lähetään vaalentamaan. Toki toteutus riippuu myös siitä, kuinka paljon sitä tyveä on kasvanut, ja kampaajan ammattitaidosta. Ja jos ei ole tuttu kampaaja, suosittelen kertomaan värjäyshistoriastasi, jotta kampaaja osaa arvioida miten väriaine reagoi :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1226 : 01.04.15 - klo:15:23 »
elly mulla on värjätty niin, joten onnistuu. Eli latva vaalennettiin, ei erikseen yritetty mitään liukuväriä vaan se luonnostaan näyttää siltä.

Oma väri (tai tuo mitä on nyt kasvanut) kyllästyttää ja tylsistyttää ja tosiaankin on juuri niin tylsä maantienharmaa kuin aina ennenkin. Huoh. Jotenkin näyttää myös paljon nopeampaa likaiselta entä ennen tuo värjätty hius. Jospa kesän myötä aurinko tekisi jotain.

Lisäys: MeNaiset lehdessä oli hiusväriaiheinen juttu ja maininta että "Maantienruskean hiusvärin myynti on noussut huimasti viime vuosina - sävy, josta ennen haluttiin eroon." Ihan kiva jos tässä omalla maantievärillään sattuu nyt olemaan muodissa mukana  ;D

Lehdessä myös Lorealin hiusväriasiantuntija/kouluttaja mainitsee että "Värjäys tuo ryhtiä tukkaan, sillä värjäämätön tyvi rasvoittuu nopeammin kuin värjätty." Tosiaan  huomasin tuon saman, mutta kyllä kai sitä mielummin pesee hiuksia useammin entä värjää, jos värjäyksellä ei tavoitella uutta väriä, vaihtelua tms? Itsellä rasvoittumisen ero on kuitenkin sen verran pieni etten pelkästään sen takia värjäisi.
« Viimeksi muokattu: 06.04.15 - klo:20:53 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1227 : 07.04.15 - klo:08:26 »
 "Värjäys tuo ryhtiä tukkaan, sillä värjäämätön tyvi rasvoittuu nopeammin kuin värjätty."

Mulla nuo ongelmat on ratkaissut shampoopalat, saa rakennetta ja "kuivattaa".

Paloja en kyllä käytä kun kerta pari kuukauteen juuri tuon efektin takia, eli se riittää, muuten normishampoopesu n. joka toinen-kolmas päivä.
« Viimeksi muokattu: 07.04.15 - klo:08:44 kirjoittanut Ginia »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1228 : 07.04.15 - klo:08:51 »
Taistelukonna, kiitos kommentistasi! :) Mulla menee oman värin raja jossain tuolla leuan ja hartioiden välimaastossa, eli en uskoisi vaalentamisen olevan niin vaikeaa, kuin vaikkapa muutaman sentin tyven kanssa. Vähän kyllä huolestuttaa millainen kontrasti hiusten kunnolle tulee, mikäli tuon latvan vielä värikäsittelee. Siinä taitaa olla yksi vaalennuspesu ja kaksi kevytväriä päällä. Se riski täytyy varmaan sisäistää, että latvat vetää korpuiksi jos vielä vaalentaa. Huoh mitä soutamista tämänkin asian kanssa, ei oo helppoa tämä tukankasvatus.  ;D

Lilli, kiva kuulla onnistuneista vaalennuksista. Onko hiuksistasi kuvaa jossain vai muistanko ihan väärin?

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1229 : 07.04.15 - klo:12:58 »
Ginia: kiva tietää, joskus voisi kokeilla. Olen ajatellut että niillä on hankalampi saada hiuksia puhtaaksi ja lähmääntyisi helpommin, mutta ehkä ei sittenkään?

elly tässä ketjussa on sivulla 78 kuva. Lähtötaso oli avattaren punertava plus osittain melko ruskea ja päällä vähän vaaleaa raitaa.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.