Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706581 kertaa)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1230 : 09.04.15 - klo:12:09 »
Joo saattaa hiukset palapesun jälkeen jäädä hieman lähmäiseksi
mutta on sitten tosi hyvä kun esim. seuraavana päivänä vielä pesee tavallisella shampoolla. Mut kannattaa kokeilla :)

Juttelin tuossa tyttäreni kohta 7 vee kanssa ja todettiin että meilllä on nyt aivan saman väriset hiukset
Tytär sanoi että hän ei kanssa aio ikinä värjätä hiuksiaan 
-toivottavasti pitää sitten teini-iässäkin tuo lupaus :D

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #1231 : 14.04.15 - klo:20:52 »
Oon loppukesästä asti kasvatellut omaa väriäni vuosikausien blondaussessioiden jäljiltä. Oma väri on sellainen maantienharmaa, ja tuolloin kesällä värjäsin pituudet oman värin lähelle. Tällä hetkellä väri on vähän epämääräinen - juurikasvu ei varsinaisesti ole suurikaan ongelma, vaikka jonkin verran erottuukin, mutta väri on erityisesti latvoista aika tunkkaisen kellertävät. Hopeatuotteilla tummenee yleisilme eikä kuitenkaan vaikuta riittävästi keltaisuuteen. Sinällään olisin valmis elämään tän välivaiheen kanssa, mutta ongelma on se, että olen menossa kesäkuussa naimisiin, enkä todellakaan haluaisi katsella näitä hiuksia hääkuvissa loppuelämääni.

Niinpä olen tässä nyt ajatellut varata kuitenkin ajan kampaajalle värjäykseen. Lähinnä ajattelin värjäyttää vaan noi latvat ja mahdollisesti sitten jotain raitoja juurikasvua kirkastamaan, mutta ärsyttää että täytyy nyt sekoittaa tätä projektia.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1232 : 16.04.15 - klo:09:30 »
Tukka on pitkälti kokonaan omaa väriä, jos latvustossa on jotain muuta jäljellä niin se on kulunut pois eikä eroa erota.
Väri nyt on niin ja näin ihan OK, mutta tekstuurin puute tosiaan harmittaa... pitkään on tottunut siihen että tukka on kuiva korppu, nyt se on suht sileää ainakin jos ei latvoja lasketa ja täten helposti lässähtävää ja rasvoittuvaa. Ja samalla sitä huomaa että geenikoktaili on antanut parhaat palansa, tukka on tumma ja karheahko (á la etelä-amerikka) mutta samalla yksttäinen hius on (skadinaavisen) ohut ja hieno eikä niitä nyt niin paljoa ole  ::)

Hotsittaisi ihan sikana "repäistä" nyt jotain mitä ei ole aikaisemmin voinut tehdä kun lähtisi tuo neitsytväri meinaa aika helposti vaalennuksessa pois, kuten platinablondi tms. mahdottomuus, mutta karseeltahan se näyttäisi, tukkaan tulisi vähän liikaakin tekstuuria (=räjähtänyt korppu) ja ei taida blondi olla mun väri muutenkaan, varsinkaan kun juurikasvu kasvaisi yön yli.  ;D

Mustaan väripurkkiin en ole tosiaan kajonnut - tekisi mieleni kokeilla jotain tummia violetteja/mahonginpunaisia raitoja/latvustoa tai muuta semihillittyä. Vaikka nekin aina näyttää paremmalta mustassa hiuksessa, ei tummanruskeassa.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1233 : 17.04.15 - klo:07:22 »
Monty, sinullahan on kasvatus ihan loppusuoralla, onnea siitä! :) oletko koskaan kokeillut shampoopaloja? Mielestäni moni on täälläkin kirjoitellut saaneensa niillä rakennetta hiuksiin.

Reilun kuukauden päästä mulla tulee kaksi vuotta oman värin kasvatusta täyteen! :) yllättävän nopeasti aika on mennyt, vaikka monta sellaistakin vaihetta on ollut, että neuroottisesti odotan hiusten kasvua. Hiirulaisfiiliskin on vainonnut välillä, mutta vien projektin loppuun saakka niistä huolimatta. Onneksi on tulossa kiireinen kesä, joten saa oma väri kasvaa ihan rauhassa ainakin syksyyn asti. Kyllä tämä projekti vissiin etenee, vaikka ei siltä monesti tunnukaan.  :ts

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1234 : 01.05.15 - klo:18:51 »
Mun tummasta likelle omaa väriä -projektini etenee ekan kerran ihan onnistuneesti.  ;D Olen käynyt varmaan liki vuosikymmenen samassa kampaamossa, mutta tänä keväänä vaihdoin puulaakia, kun tukasta tuli toistuvasti yksi iso pettymys.

Nyt kyllä löytyi korvikkeeksi erinomaisen oivallinen kampaaja, jolla on todella taito hyppysissään. Olen käynyt kahdesti värjäyttämässä tyveä ja raidoituttamassa tuota edellisen tekijän loihtimaa vahinkomustaa aluetta säällisemmäksi. Tukka näyttää lopultakin kivalta, ja loput tummat kohdat uppoavat sulavasti kokonaisuuteen.

Alakerroksista saan tummaa kasvatella varmaan puoli vuotta ulos, päällyshiuksista pitempäänkin. Kiinnostaa nähdä, miltä kokonaan vaaleanruskea kutristo minulla näyttää. Ehkäpä jatkossa sitten vain raitoja omaan pohjahiusväriin?

Upea väri Elinaelinalla!  <3
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa nuhainen

• Haiven
  • *
« Vastaus #1235 : 09.05.15 - klo:21:54 »
Pätkäisin muutama kuukausi sitten tosi reilusti, vähän jännitti, mutta kyllä kannatti. Tänään värjäsin jo värjätyt osuudet, jottei tarvitsisi enempää leikellä. Olivat siis punaiset hennatut aiemmin, tämä vaalea häiritsee huomattavasti vähemmän ja tästä on taas hyvä jatkaa kasvattelua. :) Omaan silmään tuntuu huomattavasti paremmalle tämä oman värin ja värjätyn suhde verrattuna siihen, mitä oli ennen parturointia. Omaan väriin olen niin tykästynyt, että en halua tehdä sille mitään, sopii ihoni väriin niin hyvin. Latvoja saatan vielä kerran vaalentaa.

Kuva: https://instagram.com/p/2eEYuARPl8/

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1236 : 10.05.15 - klo:12:04 »
Uskaltaisinkohan heittää hiuksiini suoraväriä? Tiedossa olisi vähän fiinimpiä edustustehtäviä ja mietin, että voisinkohan tasoittaa värieroa vaikka niillä suoraväriä sisältävillä naamioilla. Olen lukenut, että omaan väriin ei välttämättä tartu hyvin suoravärit, mutta enpä suurta muutosta ole etsimässäkään. Onko jollain muulla oman värin kasvattajalla kokemusta aiheesta? :)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1237 : 10.05.15 - klo:14:57 »
^Sanon tähän väliin, että mulla varsinainen suoraväri tarttui kyllä omaan väriin, ja ihan kunnolla jämähtikin. Ei muuten lähtenyt syväpuhdistavalla shampoolla, öljyillä, askorbiinihappokäsittelyllä tai vaalennuspesulla.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1238 : 10.05.15 - klo:15:47 »
Mulla käynyt sama ilmiö kuin ennalla. Ei lähtenyt täysin kolmella värinpoistollakaan, eli istui jopa tiukemmin kuin musta hapeteväri. Se ei kuitenkaan koske kaikkia suoravärejä, toiset mulla peseytyy pois. Sanoisin, että jos haluaa kokeilla, niin ehdottomasti suortuvatesti ensin.
Cogito ergo doleo.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1239 : 10.05.15 - klo:18:51 »
^Hmm, nyt alkoi huolestuttaa. Mun pitäisi ensi viikonloppuna saada hiukset väliaikaisesti pari astetta tummemmiksi, ja ajattelin suoraväriä mutta en taida uskaltaa jos se jämähtää... mites joku KC:n Color Mask, uskaltaiskohan sillä...?
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1240 : 10.05.15 - klo:18:57 »
Mä olen käyttäny Color Maskeja eikä ole pysynyt kuin yhden pesuvälin. Kampaaja kyllä sanoi että joillakin jämähtää muutamaksi pesuksi.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa syreeni

• Haiven
  • *
« Vastaus #1241 : 10.05.15 - klo:19:29 »
Mä olen myös käyttänyt color maskeja  lähinnä coffeeta ja pysyy 2 pesua hyvänä ja sit vaalenee viikossa kokonaan pois.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1242 : 11.05.15 - klo:07:59 »
Mä en ole varsinaisesti niiden jumittuvien värien kohdalla löytänyt mitään yhteistä tekijää. Ainakin mulla saman merkin eri värit peseytyvät hiuksista ihan eri tahdilla, siksi suosittelen testiraitaa. Mulla väri lähtee viikossa, jos on lähteäkseen, ja sitä on helppo seurata raidasta. Nämä pysyvästi värjänneet suoraväritkin on tosiaan niitä, joita mainostetaan, että lähtee muutamassa pesussa.
Cogito ergo doleo.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #1243 : 11.05.15 - klo:10:39 »
Itsellä suoraväri kesti hiuksessa kuukauden. Vedin melkein kokonaan oman väriseen tukkaa (3cm latvasta oli värjättyä) violetin suoravärin joka pysyin kuukauden päässä. Se vielä haalistui tosi kauniista mutta yhtään ei lopullisesti jämähtänyt päähän. Tuota suoravärien pysyvyyttä ja jämähtämistä ei kyllä voi yhtään tietää. Siinä on omat riskinsä aina. Itse jos laittaisin niin kc color maskia kokeilisin, itsellä ei kestä kuin pari kolme pesua ainakaan käsitellyssä hiuksessä.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Daydream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1244 : 11.05.15 - klo:21:54 »
Heippa kaikille!

Olen kurkkinut tätä ketjua tässä 1v 4kk kasvatusurakan aikana useampaankin otteeseen, mutta nyt ajattelin kertoa omasta projektistani myös teille.

Minulla oli pitkään oman väriset hiukset, mutta jossain vaiheessa kokeilunhalu voitti ja hiusten väri vaihtui mutkien kautta melkein mustaksi asti. Siitä sitten aloin raidoittamalla vaalentaa. Pari vuotta menikin punertavan kukertavissa hiuksissa   :ts Vaalennus jäi päälle tuon  vaiheen jälkeen ja puolitoista vuotta sitten ihmettelin, miten tukka vain lyhenee, vaikka sitä yritin olla leikkaamatta. Siitäpä se ajatus sitten lähti... Ensimmäiset neljä kuukautta tuijotin juurikasvua vessan peilistä melkein itku silmässä, mutta tiesin, että jos löisin päähäni vielä vaaleita raitoja, niin tukka katkeaisi lopullisesti. Pakko oli hyvä kannustin!

En tarkoituksella kertonut tästä omaan väriin siirtymisestä kellekään, koska halusin testata missä vaiheessa ihmiset huomaavat asian. Puolen vuoden päästä kysyttiin olenko värjännyt hiuksiani, kun näyttävät tummemmilta. Mieheni itse asiassa kysyi vasta viime viikolla, onko mun latvat vaaleammat kuin muut hiukset  ;D Olen saanut vain yhdeltä ihmiseltä ei niin mairittelevaa palautetta eli sen perinteisen hiirenharmaa/maantie "mä en kyllä pystyis...", mutta en enää jaksa välittää. Hyvää ja kannustavaa palautetta on alkanut tulla enemmän.

Nyt omaa väriä on n. 18 cm ja raja ei ole näkyvä, huomaan eron helpoiten kun nostan latvan hiustupsun tyveä vasten. Kriisin paikkani on ehkä edelleen ne kylppärin peilit, sillä se valo saa hiukseni vihertämään. Joskus nuorempana omassa värissä ahdisti se, ettei se ollut helposti määriteltävissä, koska se tuntui vaihtavan väriä valon mukaan. Välillä blondi, joskus taas vihertävä, joskus harmaa. Joskus ahdistaa vieläkin. Ehkä syy on siinä, että haluaisin tietää miten muut minut näkevät. Platina olisi platina aina. Mun oma väri on tässä huoneessa eri kuin kylppärissä ja keskipäivällä eri kuin ilta-auringossa. Tässä loppuun vielä kuvasarja (klikkaa isommaksi), joista toi vihertävä keskimmäinen on se mun kauhuni. Tuhkaisuus taas on ihan jees.