Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706579 kertaa)

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1245 : 13.05.15 - klo:09:53 »
Daydreamillä on kyllä kaunis väri :)

Tunnen tuskasi, välillä tulee hiusahdistus kun tuntuu että hiukset ovat likaisen harmaat ja tekee mieli vaikka raidoittaa ja sitten yks kaks toisessa valossa ne onkin ihan jees  ;D
Mutta päätös on hyvin pitänyt, värjäily on loppu, näillä mennään mitä luonto on antanut

Tosin nyt meinaa mennä hermo kun jouduin syömään poskiontelotulehdukseen antibioottikuurin ja jostain syystä hiukset alkoivat rasvottumaan sen jälkeen ihan täysillä, pitäisi pestä kaksi kertaa päivässä melkeen.
No koitan illalla shampoopalaa pitkästä aikaa jos vähän helpottaisi.
« Viimeksi muokattu: 13.05.15 - klo:10:40 kirjoittanut Ginia »

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #1246 : 16.05.15 - klo:13:00 »
Noniin! Viimein sain minäkin aikaiseksi laittaa tänne kuvan omasta tukanväristä. Ekassa kuvassa tukka on sotkuinen tuulen takia, mutta väriähän tässä tutkailtiin eikä kampausta. ;D Osaako joku muuten määritellä väriäni? Sisävalossa tummuusaste on määritelty 7 tasoiseksi, mutta muuten. Jännä miten metalliselta käsittelemätön hius voi muuten näyttääkään!

1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1247 : 17.05.15 - klo:20:19 »
En muista tarkkaa päivämäärää oman värin kasvattamisen aloitukselle, mutta tulin nyt tänne huutelemaan projektilleni hyvää kaksivuotispäivää! :) Oman värin raja menee jossain tuolla leuan ja hartioiden välissä, eli noin 30 cm verran on tullut kahden vuoden aikana kasvua. Tämä taitaa olla aika keskiverto kasvutahti, eli en ole antanut itselleni lupaa masentua siitä, vaikka on tämä projekti turhauttanutkin.

En ole vielä valmis leikkaamaan värjättyä osaa pois, mutta tarkoituksena on piakkoin leikata vähän lyhyempi ja kerrostetumpi malli, minkä myötä toivon pääseväni suurimmasta osasta väristä eroon. Latvaan jäävään värjättyyn osaan haaveilen jonkinlaisesta liukuväristä tai dipdyestä, mutta toteutus riippuu ihan siitä minkä kampaaja parhaaksi kokee. On todellakin kannattanut kasvattaa omaa väriä nämä kaksi vuotta, mutta mulla on nyt niin suuri hiuskriisi, että koen parhaaksi leikkiä tuolla värjätyllä osalla ennemmin kuin värjätä koko päätä.

Edit: kiitos kommenteista suoraväreihin, en uskaltanut! :D
« Viimeksi muokattu: 17.05.15 - klo:20:20 kirjoittanut elly »

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1248 : 20.05.15 - klo:13:15 »
Vuosi tätä revohkaa kasvateltu oman väriseksi :)

Väriä en osaa sanoa, vaihtelee niin valon mukaan, kuten täälläkin on monta kertaa todettu.

Ihan kivasti kyllä kasvanut nyt kun kuvaa katsoo...
ihan mustasta lähdettiin. Tässä kuvaa viime kesältä parin sentin juurikasvulla
« Viimeksi muokattu: 20.05.15 - klo:14:27 kirjoittanut Ginia »

Poissa Daydream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1249 : 20.05.15 - klo:21:23 »
Ginia, kylläpäs sulla kasvaa hiukset hurjaa vauhtia tai sitten värieroa ei enää erota. Onnittelut joka tapauksessa! Saitko muuten sitä rasvaisuutta kuriin? Mun hiusten pesuväli on lyhentynyt 2-3 päivästä jokapäiväiseen pesuun. En tiedä onko omalla värillä osuutta asiaan vai onko tää hormonijuttuja, kevättä vai mitä? Ei mulla edes teininä ollut tällästä ongelmaa ja silloinkin oli oma väri  ???

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1250 : 21.05.15 - klo:06:42 »
Osa väristä on myös varmaankin ihan kulunut pois, etupuolella hiuksissa kasvu ei näy noin pitkänä... eli veikkaan että siinä on ollut piintyneenpi väri.

Se shampoopalapesu auttoi onneksi joten nyt taas riittää joka toinen päivä normipesu. Eli sen verta kuivatti ja antoi rakennetta.

Tuntuu että päänahka ei vielä ole ihan palautunut.  Pitää koittaa tässä joku päivä vaikka jotain oliiviöljymuhitusta...

Sen on muuten olen huomannut että mä en oikein voi käyttää enää mitään hiuslakkaa / muotoilutuotetta, päänahka kutiaa ja hilseilee heti, vaikka kuinka yrittää laittaa päänahkaan osumatta.
No onneksi pinneillä saa nutturat sun muut pysymään. Ja pitää katsella jos noita kiinnitysmönjiä ois luomuversioita. :)
On se vuosien värjääminen on jälkensä jättänyt.

« Viimeksi muokattu: 21.05.15 - klo:08:34 kirjoittanut Ginia »

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1251 : 25.05.15 - klo:16:53 »
Kävin tänään kampaajalla hakemassa raitoja ja nyt on aika lähellä omaa sävyä koko hiuksisto. Kuukauden parin kuluttua käyn vielä hakemassa taittosävyn ja sittenpä oliskin tämä projekti aika pitkällä.  :) Kasvatuksesta sen verran, että otsis ulottui jo silmille, mutta menin tyhmyyksissäni leikkelemään sitä kulmakarvoihin ulottuvaksi, ja nyt sitten taas päätin kasvattaa, koska näytän välillä ihan urpolta tämän otsikseni kanssa. Tai ainakin siltä tuntuu.  :D Muutamassa kuukaudessa pituutta on tullut aikalailla nelisen senttiä. En valita kasvuspurtista. Vedän ihan hulluna kasviksia ja hedelmiä napaani nykyään, johtuneekohan siitä.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1252 : 26.05.15 - klo:01:30 »

Hups, tulipa valtava kuva, vaikka pienensin sen muka murto-osaan alkuperäisestä.. Vielä tuollainen laittamaton, aukinukuttu aamupörrö. Sävy mielestäni toistuu tässä kuitenkin aika autenttisena, kun valo sattui olemaan varsin neutraali.

Olisi varmaan pitänyt odottaa vielä kuukausi kuvan kanssa, niin olisi saanut kaksivuotiskuvan, mutta reilu lyhentäminen aikaansai jotenkin tosi valmiin fiiliksen tämän projektin kanssa. Leikkasin itse pari kuukautta sitten reilun 5cm, ja kampaaja leikkasi vastikään vähintään saman verran. Toki latvassa on vieläkin hiukan värjättyä osaa, mutta ihan alimmissa niskakerroksissa lienee jo koko matkaltaan luomuakin hiusta. Nyt, kun leikkaus on kerrostettu, vanhat käsitellyt uppoavat mun mielestäni tuonne varsin huomaamattomiin.

Mitäköhän väriastetta olen? Seiska, kasi?
« Viimeksi muokattu: 26.05.15 - klo:03:06 kirjoittanut bubbs »

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1253 : 26.05.15 - klo:10:21 »
^Tosi nätisti sopii nuo latvat omaan väriin! Mun silmään tuo olisi lähempänä kasia, sen verran vaalealta näyttää.

Poissa millamagia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1254 : 02.06.15 - klo:16:02 »
Itse seilaan raidoituksen, värjäyksen ja oman värin kasvatuksen vaiheilla. Pidän vaaleasta mutta se vetää hiukset ja latvat kuluneiksi. Sen takia taas mietin oman värin kasvatusta. Sitä on nyt vasta noin. 2cm juuressa. En osaa kuvaa lisätä tähän. Oma juureni on ehkä 8

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1255 : 03.06.15 - klo:19:34 »
Mulla koetellaan nyt kärsivällisyyttä tän tukan kanssa. Projekti tuntuu kestävän ikuisuuden ja oma väri on yhtäkkiä alkanut tuntumaan niin rumalta. Yritän ajatella hiusväreissä olevia myrkkyjä, jotta en sortuisi värjäämään. Onneksi työpaikallani on pakko tunkea koko reuhka hiusverkon alle piiloon, niin en näe hiuksiani kovin usein.  ;D
Minkä ajatuksen voimalla jaksaisin kasvattaa koko päähän oman värin, ennenkuin tuomitsen ja alan taas värjätä?

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1256 : 04.06.15 - klo:10:30 »
Minkä ajatuksen voimalla jaksaisin kasvattaa koko päähän oman värin, ennenkuin tuomitsen ja alan taas värjätä?

Tähän kaipaisin itsekin ideoita. Toistaiseksi menee hyvin, mutta mä olen kuitenkin aikaisemmin kasvattanut omaa väriä 10-15cm useampaan kertaan ja syystä tai toisesta se kasvatusprojekti on aina nollaantunut. Tällä hetkellä mulla on omaa väriä noin kymmenen senttiä mittauskohdasta riippuen ja tukka on bsl-pituinen. Iso osa on siis värjättyä. Toki sitä värjättyä osaa voikin värjätä jos siltä tuntuu. Mutta tällä kertaa haluaisin onnistua tässä oman värin kasvattamisessa, ettei tarvitse taas kahden vuoden kuluttua olla tässä samassa tilanteessa.

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #1257 : 04.06.15 - klo:11:37 »
Elly ja Enna, tiedän niin tuon tunteen. Itse koen, että mitä pidemmälle tämä projekti etenee sitä helpompi siinä päätöksessä on pysyä, koska siihen oman värin kasvattamiseen on investoinut jo niin paljon aikaa ettei enää raaski kääntyä takaisin. Sen alkuvaiheen yli voi päästä etsimällä kivoja kuvia muiden luonnollisista hiusväreistä, keskittyä hiusten kunnon parantamiseen ja vaikka tukan hoitamiseen öljyillä ja muilla aineilla. Ehkä uusi leikkaus tai hiusten pitäminen eri tavalla toisi vähän vaihtelua?
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1258 : 04.06.15 - klo:16:02 »
Mulla koetellaan nyt kärsivällisyyttä tän tukan kanssa. Projekti tuntuu kestävän ikuisuuden ja oma väri on yhtäkkiä alkanut tuntumaan niin rumalta. Yritän ajatella hiusväreissä olevia myrkkyjä, jotta en sortuisi värjäämään. Onneksi työpaikallani on pakko tunkea koko reuhka hiusverkon alle piiloon, niin en näe hiuksiani kovin usein.  ;D

Minä "värjäsin" hiukset colormaskilla tms. värjäävällä hoitsikalla aina jos oma väri alkoi ahdistamaan  :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa helmikuu

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1259 : 04.06.15 - klo:18:46 »
Eikös tässä tilanteessa voisi värjäillä myös kevytväreillä, eli niillä suuruusluokkaa kuukauden-pari kestävillä väreillä, vai eikö..? :)