Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706585 kertaa)

Poissa enna

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1260 : 04.06.15 - klo:19:19 »
^Ei minun kokemukseni mukaan "kevytvärit" huuhtoudu ajan kanssa pois. En itse enää uskalla tämän oman värin päälle heittää mitään ylimääräistä, mutta värjättyä osaahan voisi värjäillä ja sävytellä.

Mutta esimerkiksi hiusten hoitaminen on kyllä motivoinut kasvattamiseen ja nyt kun pituutta alkaa olla paljon, myös kampauksien tekeminen voisi tosiaan viedä ajatusta pois väristä.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1261 : 04.06.15 - klo:19:30 »
Tjaah, siinä sitten kävi vähän kuten pelkäsinkin... toukokuun puolessa välissä piti saada hiukset väliaikaisesti sellaisiksi suklaanruskeiksi, värjäsin color maskilla. Lopputulos oli oikein hyvä, ja värjäämättömästä hiuksesta tuo onkin hävinnyt ihan kiitettävästi... mutta blondattu latvahan imaisi pigmentin, ja mikäs ruskeasta haalistuessa jää viimeiseksi jäljelle? No punainen tietysti. Nyt on sitten epämääräisen punaisen/oranssinkukertavat latvat.  ::)

Hiukan ärsyttää, mutta en jaksa vetää tästä mitään stressiä... olkoot sitten vaikka oma versioni kesätukasta, niih. ;D

// Edit. Kuvatodiste:

Näillä mennään... :P
« Viimeksi muokattu: 04.06.15 - klo:23:50 kirjoittanut scoundrel »
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1262 : 05.06.15 - klo:09:25 »

Minkä ajatuksen voimalla jaksaisin kasvattaa koko päähän oman värin, ennenkuin tuomitsen ja alan taas värjätä?

Aattele nyt jos värjäät niin kohta harmittaa että oma hius olis jo noin ja noin pitkä mutta kun menin värjäämään :D ja sitten  joutuu taas aloittamaan alusta... pääset helpommalla kun nyt et vaan värjää.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1263 : 05.06.15 - klo:09:45 »
^^Ääh, onpas typerää. Mullakin on vaaleammat latvat, enkä taida uskaltaa heittää niihin mitään muuta kuin oikean kestovärin jos muutosta haluan, koska tavoitteena olisi saada jossain vaiheessa väriero mahdollisimman pieneksi. Mutta menköön nyt tämän kesän ainakin näin!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1264 : 05.06.15 - klo:10:25 »
Tjaah, siinä sitten kävi vähän kuten pelkäsinkin... toukokuun puolessa välissä piti saada hiukset väliaikaisesti sellaisiksi suklaanruskeiksi, värjäsin color maskilla. Lopputulos oli oikein hyvä, ja värjäämättömästä hiuksesta tuo onkin hävinnyt ihan kiitettävästi... mutta blondattu latvahan imaisi pigmentin, ja mikäs ruskeasta haalistuessa jää viimeiseksi jäljelle? No punainen tietysti. Nyt on sitten epämääräisen punaisen/oranssinkukertavat latvat.  ::)

Hiukan ärsyttää, mutta en jaksa vetää tästä mitään stressiä... olkoot sitten vaikka oma versioni kesätukasta, niih. ;D

Kannattaa kokeilla haalistuisiko väri pois syväpuhdistussampoon muhittelulla, askorbiinihappokäsittelyillä ja/tai öljymuhitteluilla. Nuo kaikki kolme metodia ovat tehokkaita poistamaan värijämiä.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #1265 : 05.06.15 - klo:11:21 »
Mä liityin tänne vähän niin kuin vahingossa.

Oon värjänny tukkaani 11-vuotiaasta asti. Ala-asteella alkuun raitoja, kunnes värifiaskon jälkeen tummaksi. Siitä asti tumma, värjätty väri on ollut vakituinen osa elämää. Oma hius on hyvin lasimainen ja ohut, vaikka sitä määrällisesti onkin ihan reippaasti. Se on kestänyt värjäystä säilyttäen kiiltonsa. Muutaman viimevuoden ajan olen käyttänyt puolet vuodesta sinettipidennyksiä paksuntamaan tukkaa ja ihastuin siihen, kuinka vähän hiusta silloin tarvitsi värjätä (vain tyvet kevytvärillä) kun käsitelty hiuspidennys oli täydellisen värinen sellaisenaan eikä se haalistunut.

Vuosi sitten kuitenkin iski totaalikyllästyminen ja päätin kokeilla, miltä näyttäisin vaaleana. Siitä alkoikin raidoiturumba ja vaaleat lisäkkeet. Tukka suunniteltiin kampaajan kanssa Hollywoodista tuttuun "blondi brune" -tyyliini raidoitetuksi, eli tyvestä tummaksi, jotta oma tumma juurikasvu ei näyttäisi niin pahalta. Lisäkkeet otettiin pois alkuvuodesta ja järkytyin hieman: tukkani on aina leikattu pidennysten pois ottamisen jälkeen lyhyemmäksi, sillä päällimmäinen kerrostus on luonnollisesti hyvin suureksi osaksi omaa tukkaa, jotta sinetit peittyvät ja ilman sinettejä luonnollisesti siis lyhyempi. Ei siinä mitään, mutta se latva: todella kuiva, haaroittuva ja katkeileva raidoitusten jäljiltä. Noh, hyvä puoli oli se, että vaaleiden sinettien aikana en värjännyt tukkaani aivan kuten en värjännyt ennen sinettejä tapahtuvan raidoituksenkaan aikana muutoin. Nyt takana on siis vuosi värjäämättä ja oma väri yltää korviin, takaa pidemmälle liukuen yllättävän luonnollisen näiköisesti (imo) tuohon raidoitettuun osioon. Ajattelinpa siis katsoa ja kokeilla kasvattaa värin kokonaan omaksi kun nyt vahingossa jo näin pitkällä ollaan. Enhän ees tiedä, minkä värinen tukka mulla oikeasti onkaan kun se on viimeksi saanut olla ilman väriä silloin yli kymmenen vuotta sitten. Ehkä käytän sitten vain värimaskeja tai suoravärejä, jos kaipaan maantienharmaaseen sävyyn kultaa, lisää kiiltoa tms.

Välillä tekee tiukkaa, koska mä oon aina ollut sitä mieltä, että hiuksessa on oltava selkeä sävy, välimuodot (ei tumma eikä vaalea) ovat tylsiä ja luonnollinen hius on kiilloton eikä tuo tarpeeksi kontrastia, mutta tuo omahan onkin yllättävän tumma. Harmahtava, tosi liukas ja pehmeä luru tosin, jota ei saa pysymään kuohkeana. Lisäksi nykyinen luonnollisuusbuum on kaii totuttanut silmän luonnolliseen hiukseen ja monet värjätyt sävyt näyttävätkin yllättävän kelmeiltä ja keinotekoisilta. Kai tää on vähän sama juttu kuin sillon joskus kun vannoin, etten ikinä käyttäisi pillifarkkuja... Nyt en koskisikaan leveään lahkeeseen.

Tässä tilanne nyt loisteputkivalossa. Latva edelleen sitä kuivaa ja ohutta raidoitettua, huomaatte varmaan missä kohtaa vaihtuu hyväkuntoiseen hiukseen ja omaan väriin.

Edit: Kiitokset liukuvärjäybuumille tää ajankohta kasvattaa omaa väriä on aivan loistava! :P
« Viimeksi muokattu: 05.06.15 - klo:12:47 kirjoittanut Angora »
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Takiainen

• Vieras
« Vastaus #1266 : 05.06.15 - klo:17:13 »
Mun mielestä toi sun oma väri on selkeästi kyllä tumman värinen? Ei siis millään tavoin "ei minkään värinen".  :)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1267 : 06.06.15 - klo:17:23 »
scoundrel, mulla kävi samalla tavalla tossa joku puoltoista vuotta sitten  ;D Heitin coffee-colormaskia päähän, oma väri tummui mukavasti, mutta vaalennetut osat muuttui sinisiksi. Kyllä se siitä ajan kanssa sitten haaleni, en muista kauan siinä meni mutta varmaan ihan pari kuukautta. Toi punanen väri on sellainen että vaikka tarttuukin hiuksiin niin aika hyvin myös haalistuu pois. Syväpuhdistava shampoo ja öljymuhitukset saattaa nopeuttaa prosessia :) Ja jos oikein paljon häiritsee, voi yrittää heittää jotain toista color maskia päälle, jossa ei oo niin paljon punapigmenttiä. Tsemppiä  :D
« Viimeksi muokattu: 06.06.15 - klo:17:26 kirjoittanut Taistelukonna »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Eleven

• Tukkaguru
« Vastaus #1268 : 08.06.15 - klo:17:49 »
Wellan eräs kouluttaja muotoili tänään mun tukkaa ja kehui kovasti mun omaa väriä. "Älä ikinä värjää sun hiuksia, korkeintaan voit ottaa raidat"  ;D. Ihmiseltä, jonka elanto riippuu hiusten värjäämisestä tuo oli tosi suuri kohteliaisuus!
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1269 : 08.06.15 - klo:19:56 »
Kiitos vinkeistä ellen ja Taistelukonna. :)

Mun ongelma tällä hetkellä on suunnaton laiskuus niin en ole jaksanut tehdä tuolle latvalle mitään. On paljon helpompaa vaan purnata siitä netissä! ;D
...katsotaan jos jossain kohtaa jaksan aktivoitua ja koitan jotain haalistuskikkaa. :P
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1270 : 10.06.15 - klo:09:30 »
Kiitos todella paljon kaikille, jotka vastasitte kysymykseeni! Tämän palstan vertaistuki on korvaamatonta.  <3 En ole sortunut värjäämään, vaan olen nyt useampana päivänä napsinut noin sentin verran värjättyä hiusta pois. En tiedä mikä neuroottisuus mua vaivaa, mutta jostain syystä tuntuu vähemmän ahdistavalta leikata viitenä päivänä 1 cm pois, kuin 5 cm yhtenä päivänä.  ;D Hiusten kokonaispituus tulee tällä tahdilla lyhenemään, mutta tällä hetkellä kärsivällisyyteni ei riitä kerryttämään pituutta oman värin kasvatuksen ohessa. Leikkaaminen tuntui kyllä hyvältä, kun sai vastaleikatut latvat ja eliminoitua punertavaa latvaa samalla iskulla.

Poissa feiticera

• Haiven
  • *
« Vastaus #1271 : 10.06.15 - klo:16:56 »
Kollaasi on nyt vähän myöhässä, mutta onni onnettomuudessa nyt on tasan vuosi ekan kuvan jälkeen...
En oo varmaan ikinä käyttänyt mihinkään näin vähää vaivaa joten pahoittelut siitä.  :D Kuvat on aika pimeitä ja laatu vaihtelevaa, mutta kertonevat kuitenkin jotain.

Lähtötilanne vuoden 2014 toukokuussa hl:n ja tl:n välissä lonniva tason 1 musta tukka, josta ei ole hyvää kuvaa. Leikkautin kesäkuun (?) alussa V-mallin siitä tasapaksusta villasta ja leikkautin samalla vanhat kärynneet latvat. (Muutin uuteen asuntoon, jossa kuparivesi käryttää kotivärjäyksessä kaiken.)

[/URL]

Mie oon ollu astmaatikko aina, joten en ymmärrä et miks miä vasta herkässä 25v:n iässä honasin, että miun keuhkot ei kestä värjäämistä. Se mun oma tukka ilman väriä ja laminaattia on jotain 9 tason maantietä, mutta juurikasvusta päätellen se voi olla paikoitellen hieman tummempaa.

Siispä 30.7. kampaajalle, jossa tehtiin värinpoistopesu ja pääsin jonnekin tasolle 5-6. Koko tukka sävytettiin tuollaiseksi vähän siedettävämmäksi ja pätkäistiin 10cm.

No se sävyte huuhtoutui viemäriin noin kolmessa pesussa ja miun tukka kasvaa aika reipasta vauhtia, joten aloin omaehtoisesti vaalentamaan pois punasta joka korosti mun kukkivaa naamaa aika maukkaasti... Tukka siis lyheni ensin 10cm... ja sitten toiset 10cm.. ja lopulta päätin leikkauttaa kaiken lahonneen veks. Kuvissa hius näyttää vielä jotenkin siedettävältä, mutta todellisuudessa noin kolmasosa oli katki. Vika kuva on otettu tänään ja tukkaa ei ole sävytetty mihinkään lilashampoota lukuun ottamatta suuntaan yli puoleen vuoteen. Pituus vaihtelee nl:n ja cl:n välillä, mutta hirveän harvoin mie muutenkin pidän tukkaa auki, kun teollisuudessa työskentelen.

No miten meni niinku tollai omasta mielestä? Harmittaa saamaristi olaplexin saapuminen suomeen vasta nyt. Kuitenkaan mistään hiuspohjan ongelmista ei ole enää tietoakaan. Itsetunto on ottanut kolauksia kavereiden ihmetellessä pituuden lähtemistä ja tätä "in a whim" tehtyä ratkaisua; kuitenkin samaan aikaan esimerkiksi oma äiti on alkanut kasvattaa harmaitaan ulos. En suosittelisi tätä purkin kautta-metodia, mutta en suosittelisi toisaalta edes kestarivärjäämistä kenellekään. Sanotaan, että tukka värjätään aina itseä varten, joskin mulla oli musta tukka puhtaasti tietyn skenen takia. 

Long story short: juurikasvua ei enää näy ainakaan mainittavasti, joten tämä oli sitten tässä. ;D Laittelen kuvaa sitten varmaan joskus, mutta muuten taidan siirtyä tuonne kasvattajien ketjuun.

edt. siirsin linkin pois kuvasangostani :D no1curr
« Viimeksi muokattu: 14.09.15 - klo:18:06 kirjoittanut feiticera »
Float like a butterfly, sting like a poes klap!

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1272 : 10.06.15 - klo:18:36 »
^Melkoinen muutos! Sulla on tämä omaan väriin siirtyminen sitten melko nopeasti ohi. Mä olen miettinyt latvojen värjäämistä lähemmäs omaa väriä, jos tukka näyttäisi sitten paremmalta. Kampaajalle menoa olen harkinnut, varsinkin kun nyt voisi ottaa Olaplex-käsittelyn siinä samassa, kokeilumielessä, mutta en tiedä.. Tee-se-itse-(halvemmalla) -mieleni ei haluaisi :P

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1273 : 13.06.15 - klo:11:57 »
feiticera Onpas sinulla kaunis oma väri ja luonnollisen näköinen välivaihe. :) Olisinpa itsekin ollut niin fiksu, että olisin sävyttänyt latvan mätsäämään omaan väriin. Ymmärrän kyllä täysin kuinka paljon harmittaa tuttavien ihmettelyt hiusmuutoksista, mutta tärkeintä on kuitenkin uskoa itse siihen määränpäähän, jota tavoittelee. Itse kriiseilen parhaillani sen kanssa, kun hyvä ystäväni meni muistelemaan kuinka hyvältä näytin tummanruskeiden hiusten kanssa...

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1274 : 13.06.15 - klo:21:43 »
feiticera ohhoh, en ainakaan kuvista yhtään erota missä on oman värisi raja. Hetken luulin että olet kasvattanut jo kokonaan oman värin, mutta ei ilmeisesti.  :)

Mulla on oman värin kasvatusta syksyllä 2 vuotta ja toinen mokoma olisi kasvatettava, kun haluan pitää hiukset yhtä pitkänä kuin nyt. Tuntuu että tämä ei nyt edisty yhtään, kun omaa väriä on sen verran paljon, ettei enää näytä juurikasvulta. Väriero latvassa ja juuressa on selkeä, mutta ei häiritsevä. Välillä aina mietin että värjään tämän vaalean lähelle omaa väriäni, mutta luulen että siinä käy vaan huonosti. Alla on huomattavasti enemmän omaa väriä, joten se värjäytyisi samalla. Mikäli sävyn saisi jotenkin lähelle omaa väriä niin se kuitenkin muuttuisi joko punertavaksi tai vihertäväksi ja sitten taas värjätään. Plaah. Ehkä pitäydyn vaan tässä.

« Viimeksi muokattu: 13.06.15 - klo:22:02 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.