Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707094 kertaa)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1290 : 29.06.15 - klo:12:06 »
^Color B4 on pelkistävä värinpoisto, joka toimii eri tavalla kuin tavallinen värinpoisto. Se ei tee mitään hiuksen omalle pigmentille, mutta pilkkoo kemialliset väripigmentit poishuuhdeltavaan kokoon. Mäkin suosittelisin sellaista kokeilemaan aluksi.  :)
Cogito ergo doleo.

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #1291 : 29.06.15 - klo:17:48 »
^^Sellainen sivuhuomautus, että ammoniakittomat hiusvärit eivät yleensä ole sen hellävaraisempi kuin ammoniakillisetkään. Jopa päinvastoin. Ammoniakin tilalla on silloin vain toinen vastaava tuote, joka saattaa olla jopa ärsyttävämpää. Tää ammoniakittomuus on puhdas yritysten markkinakikka.

Mun tekis aivan kamalasti mieli värjätä kuontaloa skarpimman väriseksi. Oma väri yltää nyt siis jo korvaan, latva on vaaleampi. Tää ei ole mitenkään päin pahan näköinen, mutta tuntuu niin tylsältä. Latva nyt on ihan järkky kun tuntuu, että vaaleampi sävy oikein korostaa sitä kuinka ohut ja kiilloton se on blondauksen jäljiltä. Oon värjäillyt latvaosaa color maskeilla tummemmaksi, mutta niiden vaikutus lähtee muutamassa pesussa pois.

Törmäsin siskooni toissapäivänä. Hän on siis kasvattanut oman värinsä jo täysin takaisin ja tukan väri on suunnilleen sama kuin mitä omani on. Eihän se pehko huonon värinen ollut, tumma ja kaunis, mutta blaah. Sisko hehkutti kuinka paljon paremmassa kunnossa tukka on nyt, mutta mä en ole huomannut tuossa kasvaneessa omassa hiuksessa mitään merkittävää positiivista eroa siihen kun koko kuontalo oli vielä tummaksi värjätty ennen vaalennusvirhettä. Päin vastoin, se rasvottuu ja lytistyy.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #1292 : 29.06.15 - klo:18:11 »
Mulla ei ole ollut ongelmia ainakaan sen kanssa, että hiusvärit ärsyttäisivät päänahkaa. Etsin siis sitä vaihtoehtoa, joka olisi hellempi hiuksille. Olen värjännyt hiuksia ehkä 3-4 kertaa viimeisen 6 vuoden aikana ja ovat olleet ok. Color b4 tuntuu mielenkiintoiselta vaihtoehdolta ja lukaisinkin hieman miten käsittely tapahtuu. Ei vaikuttanut mitenkään hellältä käsittelyltä :D

Mutta, jos juurekset suosittelee, uskon vähemmästäkin :)

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1293 : 30.06.15 - klo:14:51 »
^Kyllä se tavallista värinpoistoa hellävarasempi ainakin on. Hitsi, jostain muistan lukeneeni aika kattavaa tietoa sen toiminnasta verrattuna tavalliseen värinpoistoon, mutta nyt en meinaa millään löytää. Postakaa joku jos tiedätte!

Toisaalta, jos sulla Kalevalatar on sellainen oma väri, että sen saattaisi jollain markettivärillä saada pohjaa vaalentamatta, niin se voi olla varmempi vaihtoehto. Pelkistävällä värinpoistolla sitten taas toisaalta voisit ehkä saada sen omaa väriä hieman vaaleamman, kultaisemman sävyn... :D
Cogito ergo doleo.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1294 : 30.06.15 - klo:15:59 »
Kalevatar: Täällä värjäyspuolella on muuten ketju Colour B4 käsittelyistä ja pelkistävästä värinpoistosta jos et ole vielä huomannut. :) Olen muutaman kerran tehnyt hiuksiin pelkistävän värinpoiston ja se on purkanut todella hyvin tummaa väriä hiuksista tekemättä silti mitään ihmeempää hiusten kunnolle. Hiukset ovat vähän kuivahtaneet käsittelystä, mutta lopputulos ei ole ollut mitään verrattuna tavalliseen värinpoistoon. Nyt aloitettuani vuosi sitten oman värin kasvattamisen tein heti alkuun pelkistävän värinpoistokäsittelyn hiuksille ja se toi esiin noin 5-8 cm omaa väriä tyvestä. Eli varsinkin oman hiusvärin kasvattelua aloittaessa voin suositella muillekin pelkistävää värinpoistoa nopeuttamaan kasvatusprojektia. :)

edit. Kuva omasta lähtötilanteestani ja pelkistävän värinpoistokäsittelyn jälkeisistä hiuksista tämän ketjun sivulla 54. Kuvassa hiuksissa on jo tosin 1-2 cm kasvatettua väriä käsitellyn osan lisäksi.
« Viimeksi muokattu: 30.06.15 - klo:16:07 kirjoittanut Puf »

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1295 : 01.07.15 - klo:09:31 »
Väriero latvassa ja juuressa on selkeä, mutta ei häiritsevä. Välillä aina mietin että värjään tämän vaalean lähelle omaa väriäni, mutta luulen että siinä käy vaan huonosti. Alla on huomattavasti enemmän omaa väriä, joten se värjäytyisi samalla.

Alla olevat hiukset eivät värjäänny liikaa, jos tukan värjää useammassa kuin yhdessä osiossa.
Olen viime viikkoina harkinnut tosi paljon samaa ja jossain välissä varmaan ostankin mahdollisimman tuhkaisen värin ja heitän sen tukkani värjättyyn osuuteen. Nykyinen väri menisi kyllä, ei tämä pahalta näytä, mutta kyllästyminen on iskenyt!

Minä varmaan värjäisin kampaajalla, mutta antaa nyt vielä olla. Syksyllä menen kampaajalle leikkauttaan ja ehkä voisi kysyä mitä tälle tekisi. Mutta sama vika, kyllästyttää! Onneksi ystäväni kehui että minun hiukset on ihanat ja luonnollisen näköiset.

elly hienoa! Kannattaa olla tyytyväinen. Mulla on myös ihan kohta 2 v, mutta ei tämä hartioille ole  0_0
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1296 : 01.07.15 - klo:16:00 »
^Mä nyt sitten värjäsin latvat saman värisiksi kuin oma värini. Osioittain suoritettu värjäys onnistui oikeastaan täydellisesti - mitään rajoja ei näy missään, en menettänyt kasvattamaani omaa väriä ja koko tukka näyttää tasaväriseltä. Olen tyytyväinen!

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1297 : 01.07.15 - klo:21:08 »
Nyt ehdottomasti kuvia meille enna! Mielellään ennen ja jälkeen, mutta pelkkä jälkeen kuva käy myös.  :)

Mulla tuossa arveluttaa se että värit ei mulla pysy päässä vaan ne alkaa aina jossain vaiheessa joko punertamaan tai vihertämään. Paitsi tämä vaalea, joka alkaa kellertämään.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1298 : 01.07.15 - klo:21:09 »
^Mä nyt sitten värjäsin latvat saman värisiksi kuin oma värini. Osioittain suoritettu värjäys onnistui oikeastaan täydellisesti - mitään rajoja ei näy missään, en menettänyt kasvattamaani omaa väriä ja koko tukka näyttää tasaväriseltä. Olen tyytyväinen!

Millä värillä päädyit värjäämään (marketin hiusväri?). Hyvä, että onnistui!  :)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1299 : 01.07.15 - klo:22:07 »
Värjätty osuus heijastaa valoa eri tavalla eri valoissa kuin naturelli väri, joten sen suhteen eroja kyllä on. Eihän tämä siis ihan just sama ole, mutta varsinkin sisävalossa näyttää hyvinkin samalle. Saa nähdä, minkä verran väri lähtee haalistumaan/muuttumaan, saattaa olla että tarvitsee jossain vaiheessa yrittää vähän tuhkaisemmaksi taittaa jollain suoravärillä. Tai sitten annan vaan olla ja jatkan kasvatusta tällaisena! Värjäsin siis tällä kertaa Lorealin Excellence creme 7. Harkitsin ensin jotain 8.1, mutta ajattelin sen olevan liian vaalea ja varmaan olisi ollutkin. Se täydellisin hiusväri olisi varmaan 7.1 tai 7.13.

En lupaa kuvia, mutta jos saan hyviä niin voin laittaa ;D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1300 : 06.07.15 - klo:16:46 »
Kiitos kommentistasi Lilli! Kuinka paljon sinulla on omaa väriä? :)

Onkos ennan hiuksissa pysynyt väri, vai onko merkkejä haalistumisesta?

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1301 : 06.07.15 - klo:17:31 »
Kiitos kommentistasi Lilli! Kuinka paljon sinulla on omaa väriä? :)

Onkos ennan hiuksissa pysynyt väri, vai onko merkkejä haalistumisesta?

Edestäpäin korvien ja hartioiden välillä. Toki takaa on paljon pidemmällä. Mutta mulla hiukset kasvaa vain sen 1 cm/kk, hidasta.  :-\

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1302 : 07.07.15 - klo:12:05 »
^^On pysynyt yllättävän hyvin, ei ole lähtenyt haalistumaan - mikä on hyvä. Väri tuntui tarttuneen ihan hyvin hiukseen.

Poissa karpalo

• Haiven
  • *
« Vastaus #1303 : 10.07.15 - klo:12:19 »
Laskeskelin äsken, että pitäisi kasvattaa vielä vähintään 1,5 vuotta, että pääsisin käsitellystä tukasta eroon. Ensi kesänä oma väri yltäisi jo leuan yli. En edes tiedä, haluanko sitä edes takaisin, mutta en vaan tiedä, millä muullakaan värjäisin.  :P Ainoat hiusvärit, jotka mua tällä hetkellä kiinnostaa, on sininen ja violetti, mutta niihin päästäkseen pitäisi vaalentaa. Miltäköhän shokkivärjätty dipdye näyttäisi maantienvärisissä hiuksissa?
2b F ii & värjätyt - oman värin kasvatus alkanut heinäkuussa 2016

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1304 : 10.07.15 - klo:13:04 »
^Todella hyvältä jos on huolella tehty. :ts Mun mielestä raidoittamalla sen shokkivärin vähän niin saa paljon sulavamman kokonaisuuden. Tähän tyyliin: http://cdn.evonnz.com/wp-content/uploads/2013/05/salon-vim-multi-color-dipdye-hair-by-stephanie-yeo-3.jpg

Toki väriä voi laittaa reippaamminkin, mutta omasta mielestäni tällainen selkeä väriraja on jotenkin vähän töksähtävän näköinen: http://brokeandchic.com/wp-content/uploads/2011/08/dip-dye-hair-julio-crepaldi-01.jpg

Yksi vaihtoehto voisi myös olla useamman sävyn kanssa saada juureen päin haalistuva efekti: https://img0.etsystatic.com/002/0/6841926/il_570xN.472558160_n0k8.jpg

Itsekin ajattelin jossain vaiheessa tehdä sinisen dip-dyen. :D Mullakin on kyllä latvan vaalennusta sitten edessä, ettei sinisestä tule vihreää. Tarkoitus olisi odottaa, että vähän enemmän pituutta kasvaisi, niin on helpompi sitten myös vaalentaa kun hiukset saa harottua eteen eikä tarvitse peilien kanssa kikkailla.
Cogito ergo doleo.