Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707733 kertaa)

Poissa nukka

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1305 : 10.07.15 - klo:14:16 »
Vau, onpas hienot värjäykset tuossa ekassa ja viimeisessä linkissä. Keskimmäisen linkin kuvasta en tykkää, minustakin vähän turhan jyrkkä väriero.

Ehkä joskus jos saisi kasvatettua tämän sotkuisen kerrostuksen hyväkuntoiseksi tasapitkäksi niin voisi kokeilla jotain tuollaista värjäystä  :D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa karpalo

• Haiven
  • *
« Vastaus #1306 : 10.07.15 - klo:15:14 »
Itse haaveilen dipdyestä, joka olisi ylempää vaaleansininen ja tummenisi latvoja kohti. <3 Sinistä varten pitäis vaan olla tosiaan vähintään 10-asteinen pohja ja mun hiukset aina kieltäytyy vaalentumasta kovin helposti ellei sitten ole kyse ihan latvojen vaalentamisesta. Mut pitää katsoa sitten ensi kesänä vaikka uudestaan, jos dipdye kiinnostaa vieläkin.
2b F ii & värjätyt - oman värin kasvatus alkanut heinäkuussa 2016

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1307 : 12.07.15 - klo:14:32 »
Kivan näköisiä nuo dipdyet! Oman värin kasvatus olisi itselleni oiva tilaisuus kokeilla jotain tuollaista räväkkää dippausta, sillä latvat menee saksintaan joka tapauksessa,

Mulla on uusi hiusmalli ja voin kyllä lämpimästi suositella kauniin mallin ylläpitoa myös ruman kasvatusvaiheen aikana. Minä ainakin sain paljon uutta intoa sinnitellä kaksivärisen tukan kanssa. Lyhyimmät kerrokset ovat nyt täysin oman värisiä ja kampaajan kanssa puhuttiin, että voitaisiin urakoida parin kuukauden päästä taas muutama sentti värjättyä osaa pois. Osa kerroksista on tosi hauskan näköisiä, kun ne ovat suurimmaksi osaksi omaa väriä, mutta aivan latvaan jäi pikkuinen tupsu vielä väriä. :) Nyt on hyvä fiilis ja projekti jatkukoon!

Poissa karpalo

• Haiven
  • *
« Vastaus #1308 : 12.07.15 - klo:19:59 »
Mikähän olisi kaunis malli mun hiuksille... näissä ei luultavasti toimi mikään, mikä ei vaadi jatkuvaa suoristamista tai muuta muotoilua, jota en osaa tehdä. Tyydynkin vaan pitämään näitä ihan tasamittaisina ja välillä leikkaan vaan latvoista pari senttiä. Ei mun hiukset kyllä muutenkaan ole kauniit, teki niille sitten mitä tahansa. Hiuslaatuni saa mut raivon partaalle lähes päivittäin (haluaisin vaan SUORAT hiukset). Yleensä kaikki mun hiusmuutoskokeilut on tuomittu epäonnistumaan, joten siksi en uskalla enää tehdä hiuksilleni mitään.  :P

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1309 : 12.07.15 - klo:20:53 »
karpalo mitä jos yrität saada hiukset enemmän kiharalle? Itse luovutin suoristusten kanssa jo aikaa sitten ja huomasin että mitä enemmän näiden antaa kihartua, sitä kiharammaksi ne muuttuu. Laineikkaaseen alkoi ilmestyä korkkiruuveja. Nyt olen taas laiminlyönyt kiharaa ja hiukset onkin enimmäkseen letillä.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa karpalo

• Haiven
  • *
« Vastaus #1310 : 13.07.15 - klo:14:10 »
Sitä olen tavallaan nyt tehnytkin.  :) En vaan koe, että kiharat on "mun juttu"... jotenkin ajattelen, että kiharat on liian tyttömäiset/naiselliset ja antaa vääränlaisen vaikutelman. Tai jotain. Piikkisuora tukka sopisi mulle paljon paremmin kaikin tavoin, mut ei näistä kiharoista oikein eroon pääse ellei ajele siiliksi. Olen pitänyt nyt paljon hiuksia kiinni, kun kiharuus käy hermoille. ;D

Mun oma väri on muuten kasvanut ihan mukavaa tahtia, 1,3-1,4 cm/kk.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1311 : 13.07.15 - klo:16:23 »
Minulle tuli eilen illalla ensimmäistä kertaa neljään vuoteen himo värjätä tukka. On jotenkin kamala ikävä sitä oikein tumman tukan upeaa kiiltoa. Nykyään tuntuu, että kiiltävän tukan saa ainoastaan, jos planeetat ovat asettuneet oikeaan asentoon ja tukan pesee täysin oikeilla aineilla täysin sopivan pehmeällä vedellä. Ja mielellään tukka pitäisi vielä suoristaa, mutta sitäkään ei kovin mielellään tekisi ihan jatkuvasti.

Äh, ehkä tämä tästä laantuu. Järki sanoo, ettei tässä vaiheessa tukkaa kannata alkaa värjätä, kun vihdoinkin latva ja tyvi eivät ole täysin eri paria. Mutta kun sitten tulee vastaan ihania syvänruskeita kuontaloita, ja sitä ajattelee, että entä jos sittenkin...

Tältä tilanne näytti toukokuussa, tosin eipä tässä ole parissa kuukaudessa suurempaa muutosta tapahtunut:

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1312 : 13.07.15 - klo:17:55 »
Cecilia, mielestäni hiuksesi ovat kadehdittavan kauniit!  <3 en pistäisi lainkaan pahitteeksi, mikäli omani näyttäisivät samalta. Onko sinulla latvassa siis värjättyä vai onko koko hiukset omaa väriä? En kuvasta ainakaan huomaa mitään rajaa. :)

karpalo Hiustesi kasvuvauhti kuulostaa hyvältä! Kuinka paljon sinulla on jo omaa väriä? :)

Poissa elämänkevät

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • to live doesn't mean you're alive
« Vastaus #1313 : 13.07.15 - klo:18:19 »
Jes, nyt alkaa olla itsellä oman värin kasvattelu siinä vaiheessa, etten itsekään ole satavarma missä on vielä vaaleampaa raitaa seassa! Alkuvaiheessa sain kuulla ikäviä kommentteja väristä ("no toi on just tollai tylsä maantie", "no onhan toi tosi mitäänsanomaton" jne.), mutta nyt kysellään miten olen saanut niin kauniin värin aikaseks ja et luuli vaan et hyvä kampaaja, kun saanut aikaan ihanan luonnollisen lopputuloksen  :-*
Hiusvärit alkoi ensimmäisenä aiheuttamaan oireita päänahkaan ja sen jälkeen muutenkin nykyään herkistynyt kosmetiikalle huomattavasti...  :-\
Oman värin ja pituuden kasvattelua. Hennot hiukset, herkkä päänahka ja hiusväriallergia rajoitteina.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1314 : 13.07.15 - klo:19:06 »
Hyvännäköinen väri Cecilialla - älä ihmeessä lähde värjäilemään, kun oma väri on jo noin pitkällä ja väriero liukuu tosi sulavasti ja huomaamattomasti!

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1315 : 13.07.15 - klo:20:51 »
elly, en ole itse asiassa ihan varma :D Olen siis viimeksi värjännyt tukkaa toukokuussa 2011, ja elokuussa 2011 tein Colour B4 -värinpoiston ja siirryin kasvattamaan omaa väriä. Tukan pituus on nyt vähän vajaa 60 cm, eli saattaa olla, että ihan latvoissa on vielä tuota aikoinaan värjättyä hiusta. Mutta ehkä kohta puoliin voi jo alkaa todeta, että koko pää on ihan omaa väriä.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1316 : 13.07.15 - klo:21:07 »
Cecilia et varmasti värjää nuin ihanaa väriä! Osta vaikka jotain kiiltosuihketta mielummin. Ymmärrän kyllä tuon värjäämishimon, uskoisin että suurinosa tässä ketjussa kokee moista ajoittain ainakin. Joten kun minä alan täällä itkemään että oma väri on tylsä ja haluttaa värjätä, niin kieltäkää.  :D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa karpalo

• Haiven
  • *
« Vastaus #1317 : 14.07.15 - klo:11:17 »
karpalo Hiustesi kasvuvauhti kuulostaa hyvältä! Kuinka paljon sinulla on jo omaa väriä? :)

Taisi olla 12,5 cm, kun mittasin viikko sitten.  :)
Toi osuus on selvästi kiiltävämpi kuin loput hiuksesta, joten tukka näyttää helposti rasvaisemmalta kuin oikeasti on, mutta onneksi pääsen syksyn ja talven aikana eroon ko. ongelmasta. Oma väri näyttää astetta tummemmalta kuin ennen vaalennusta, tää on melkein vaaleanruskea. Harmi, että kokonaisvaikutelma muuttuu vaaleammaksi, kun oma väri on koko päässä.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1318 : 14.07.15 - klo:19:54 »
^ Minä taas käyn läpi hiusidentiteettikriisiä, kun kampaaja kertoi oman värini olevan vaalea eikä ruskea.  :D Taitaa tosin olla yleinen ilmiö Suomessa, että kaikki platinablondia tummemmat vaaleat sävyt lasketaan vaaleanruskeaksi. Perheeni kommentoi myös, että kokonaisvaikutelma vaaleni heti pienen saksimisen myötä. Kieltämättä tässä ajatuksessa on vähän totuttelua, mutta enköhän mää vaaleanakin pärjää.  :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1319 : 14.07.15 - klo:20:20 »
Mulla taas toisinpäin, eli haluaisin olla vaalea ja kaikki sanoo vaalean ruskeaksi tai tummaksi. Väri taitaa olla tuhkainen seiskataso, joissa hieman vaaleampaa auringon tekemää raitaa. Kai tähän tottuu  :-\