Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709168 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1320 : 14.07.15 - klo:23:36 »
Alkuvaiheessa sain kuulla ikäviä kommentteja väristä ("no toi on just tollai tylsä maantie", "no onhan toi tosi mitäänsanomaton" jne.), mutta nyt kysellään miten olen saanut niin kauniin värin aikaseks ja et luuli vaan et hyvä kampaaja, kun saanut aikaan ihanan luonnollisen lopputuloksen  :-*

Se on kyllä tosi hassua, miten pidemmässäkin juurikasvussa vähän kaikki luontaissävyt vaaleista ruskeisiin vaikuttavat värjättyyn rinnastuessaan harmailta ja ankeilta, mutta kun niistä värjätyistä pääsee eroon, lopputuloksena on tosi upeita, vivahteikkaita kokonaisuuksia.

Välillä käy silti mielessä, että onko tämä oma nyt ihan kauhean harmaa ja kurja. Multakin on silti kysytty, onko hiusväri oma, ja kerrottu samalla, että on tavoiteltu värjäämällä vastaavaa sävyä, ja se on ihan mahdoton aikaansaada. Tuollaisia kommentteja on kyllä tuntuvasti kivampi saada, kuin sellaisia "tuollaia villasukkasävyjä on suomalaisilla 20 tusinassa" -tyyppisiä. Mä luulen, että tuollainen negatiivinen kommentointi on enemmän kansanvaiva kuin hyvinhodietut luomuhiukset. Ja kun on mieltynyt värjäämättömiin, monet värjätyt alkavat todella näyttää silmissä todella värjätyiltä - joka valossa samansävyiseltä, vivahteettomalta massalta.

Oon tosi ilahtunut siitä, miten auringon vaalentaman päälikerroksen myötä tummimpien niskahiusten ja päälimmäisten sävyero lienee liki 3 astetta. Sävykokonaisuus on syvä ja hius näyttää luonnostaan siltä, että raidoitus on tehty todella taitavasti. Oon saanut aika nopeasti karisteltua satunnaisesti heräävät värjäyshimot, ja ajatus useamman asteen värjäämisestä tuntuu ajatuksena jo ihan absurdilta. Miten tämän tuhatvuotisen kasvatusurakan jälkeen voisi enää ikinä tuhota kaikki saavutukset!

Poissa karpalo

• Haiven
  • *
« Vastaus #1321 : 15.07.15 - klo:00:38 »
^Jep, tää on niin pitkä prosessi, etten varmasti värjää enää ikinä. Kasvatukseen liittyvät angstit vähenee kuitenkin, kun on tarpeeksi pitkällä ja hiukset alkaa taas näyttää normaalilta. Jatkossa annan itselleni luvan koskea vaan latvoihin, jos tekee mieli jotain vaihtelua.
2b F ii & värjätyt - oman värin kasvatus alkanut heinäkuussa 2016

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1322 : 15.07.15 - klo:09:20 »
^Sama, oon miettinyt, että ehkä jossain kohtaa jotain balayage-raitaa latvaan - ei kuitenkaan enää juurikasvua tai monotonisia värimassoja. ;D

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1323 : 15.07.15 - klo:12:36 »
Minäkin olen kasvatellut omaa väriä ja vaikkei mulla "omaa hiusta" olekaan kun ehkä joku 10cm niin melko samansävyinen on koko tukka ja tää tuntuu aika pliisulta.  ::)  Vaaleammassa sävyssä ja omalla hiuksella hiukset näyttää helpommin myös tosi homsuiselta ja lähmäiseltä.  Mulla on siis sanotaan viimeisen viiden vuoden aikana ollut aina joko kirkkaanpunainen tai tummanruskea tukka ja oma väri on sellainen tummanvaalea/vaaleanruskea mikälie.. ei siis kovin tumma, mutta ei myöskään vaalea, kultaan vivahtava.

Vakavasti harkitsen jo tummanruskeaa, mulla olisi pakettikin kaapissa valmiina.

3a F ii

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1324 : 15.07.15 - klo:13:06 »
^Mä en näe kauheasti järkeä omavärikasvatuksessa, jos se sävy ei miellytä ja tuntuu epämukavalta. Hiusvärin muuttaminen on aika vaivaton prosessi kuitenkin, ja jos sen myötä tykkää itsestään enemmän, niin miksipä ei?

Pitäydyn silti ylläolevassa näkemyksessäni siitä, että vaikka värjätyn osan kanssa pääsisikin varsin lähelle todellisuutta, se omanvärinen kokonaisuus on silti aivan erilainen, kuin värjäämällä toteutettu vastine. Varsinkin pitkässä tukassa kasvatusprosessi on kuitenkin niin tuskaisen hidas, että kyllä sen läpikäyminen tarvitsee motivaatiota..

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1325 : 15.07.15 - klo:13:10 »
Joo mulla oli suunnitelmissa oman väriset hiukset + vaaleampia raitoja ihan kokeilun vuoksi kun lähdin kasvattamaan aika lyhyestä tukasta niin, että se olisi helppo nyt toteuttaa. Mutta jooh, ei taida tosiaan olla mun juttu kuitenkaan. :D

Ehkä mulle toisaalta oikeasti sopiikin tummempi paremmin, koska kaikki aina luuleekin että mun oikea hiustenväri olisi aika tumma, vaikkei siis oikeasti edes ole. Ei se nyt ehkä kumminkaan ihan tummanvaalea ole, mutta ei ihan keskiruskeakaan. En tiedä. Vaaleampi kuitenkin, kun mitä muut aina luulee.  ;D
3a F ii

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1326 : 15.07.15 - klo:22:59 »
Mulla on juurikin se lämminsävyinen tummanvaalea, mitä kampaaja viime viikolla kuvaili lauseella "onhan se nyt ankein mahdollinen hiusväri". Kiitos!  ::)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1327 : 17.07.15 - klo:09:46 »
Mihinhän minun kommentti on hävinnyt  :o

elly ei kiva, onneksi oma kampaajani ei ole puhunut moisia. Värjäysaikoina on saattanut kommentoida juurikasvun väriä, mutta nyt kun omaa väriä on jo paljon, niin ei ole tainnut mainita väristä juuri mitään.  Kosmetologi sen sijaan kehui hiuksia ihanan luonnollisen värisiksi, eikä huomannut, että kasvatan omaa väriä ennenkuin sanoin.  :)
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1328 : 18.07.15 - klo:14:53 »
Tässä tulee taas kuvia! Tosin ei laadukkaita, kännykkäkameralla napattu. Isosisko harjoitteli mun hääkampausta, niin hyvin näkyy tuo missä menee värjätyn ja oman värin raja :) Ensi kuun alussa tulee 6 kk täyteen! Viimeksi se oli mulla se raja jolloin en enää kestänyt ja hennasin... ::) Ja kolmen kuukauden päästä yksi vaalennus taas ja alusta. Nyt ei ahdista lainkaan, päinvastoin, edelleen hyvä fiilis, onneksi. Odotan vaan niin, että joskus sitten on omaa väriä edes leukaan asti, että se oikea sävy kehystää kasvoja eikä tuo punertavan vaalea/liian lämmin/tyhmä sävy, koska oma sävy se vaan paras tähän naamaan on, kun en kulmiakaan pahemmin korosta meikatessa.
Onneksi tuo silti ihan hyvin sulautuu, tartte kuin kasvattaa vaan, tasoitella välillä ja käyttää hopeashampoota.

Eli tässä melkein 6 kk täynnä (vasta :D):

Ja tämmönen tahalteen blurkuva, jotta näkyy kokonaisuus ja kikkurat, kun kampaus avattiin:

1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1329 : 18.07.15 - klo:17:47 »
^Onpa hyvä oma väri :). Tuo sopii kyllä ehdottomasti sun kasvojen sävyyn parhaiten, kun vaalea olet muutenkin. Näyttäisi siltä, että tuosta on helppo kasvatella oma väri takaisin.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1330 : 19.07.15 - klo:20:33 »
Koska projekteja ei ole koskaan liikaa... Hiukset on kasvaneet pitkiksi ja kokolailla tavoitemittaan, niin on aika aloittaa oman hiusvärin tutkailu. Värjääminenkin alkaa olla sen verran haastavaa, että mielelläni siirtyisin käyttämään esim. colormaskeja antamaan hiuksiin sävyä. Katsotaas mitä tästä tulee.

Tässä 16.5. otettu kuva, viileillä väreillä värjätty pää oman värin kasvatus taka-ajatuksena.

Ja tässä kuva eiliseltä:

Ihmeesti tuo punaisuus puskee pintaan, vaikka Fudgen shampoossa on ytyä. Vaalea raita on kuitenkin ihan vaalea, ei lainkaan punahohtoinen. En tiiä olisko jostain latvojen muhittelusta apuja?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1331 : 19.07.15 - klo:21:09 »
^ Wellan Color Fresh 7/19 purisi hyvin punertaviin hiuksiin. Se taittaa enemmänkin vihreään kuin siniseen tai violettiin, joten se on tehokas punaisuuden taittaja.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1332 : 19.07.15 - klo:21:16 »
^^ Fudgen hopeashampoo ei auta noin tummassa ja punaisessa tukassa, koska se on violettia (jolla taitetaan keltaista). Punaisen taittoon tarvitaan vihreää. Suosittelen samaa tuotetta kuin ellen tuossa yläpuolella, eli Wella Color Fresh 7/19, mutta vaalea raita pitää suojata siltä, tai se värjäytyy vahvan sinivihertäväksi. Minkä värinen oma värisi on, MNi?

Ja Chaokselle peukku, tosi hyvä saavutus.  :ts Tuosta se kokoajan muuttuu helpommaksi.  :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1333 : 19.07.15 - klo:22:48 »
Chaos, edelleen sulla on ihana oma väri  <3 Mulla tais olla pahimmat kriisit siihen 8 kk asti ja sitten alkoi helpottamaan, eli hieno saavutus tuo puolivuotta!

MNi Mulla alkaa kans punertamaan ruskeat sävyt helposti ja oman värin kasvatuksen alussa punertavaa puski siihen asti kunnes vaalensin koko latvan. Mutta nyt on tosi hyvä sauma värjätä hiukset niin lähelle omaa väriä kun vain pystyy, kun omaa värin kasvatus on alussa.

2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1334 : 19.07.15 - klo:23:50 »
^^ Fudgen hopeashampoo ei auta noin tummassa ja punaisessa tukassa, koska se on violettia (jolla taitetaan keltaista). Punaisen taittoon tarvitaan vihreää. Suosittelen samaa tuotetta kuin ellen tuossa yläpuolella, eli Wella Color Fresh 7/19, mutta vaalea raita pitää suojata siltä, tai se värjäytyy vahvan sinivihertäväksi. Minkä värinen oma värisi on, MNi?

Se Fudge-shampoo olikin alunperin kaverin suositus palkkiraitaan, mutta näin helpommaksi laittaa kerralla koko päähän. Tuota vihreää olenkin miettinyt, että täytyisi kokeilla jotain vihertävää.

En oikeastaan tiedä mikä nykyisin on oma väri ja siksikin kiinnostaa kasvattaa sitä.. Lapsena oli aika vaaleat kultakutrit, kun lopulta 3-4v sain hiukset päähän. Olisinko ensimmäisen hiussävyn saanut n. 10v iässä, myöhemmin kevyt ja kestovärejä. Eli en edes muista mikä se väri oli kun lähdin värjäämään :D Juurikasvu vaikuttaa kuitenkin maantienharmaalta.. Miten tota Wellan tuotetta käytetään?