Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709160 kertaa)

Poissa anannas

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1335 : 20.07.15 - klo:00:09 »
Se on suoraväriä, jota voi käyttää ihan sellaisenaan tai sitten laimentaa vaikkapa hoitoaineella. Mutta - jos oma värisi on kuvailemasi "maantie", niin se lienee sitten vaaleampi (tai ainakin vähäpigmenttisempi) kuin nykyinen värjätty väri ja "maantie" tosi hankala saavuttaa värjäämällä. Pelkkä taitto ei kuvan perusteella riitä, vaan tuota punertavaa pitäisi ensin vaalentaakin. Tuohon jos laittaa 7/19:n, niin yleisilme luultavasti tummenee asteen tai puolikkaan (koska vihreä + punainen = ruskea). Mutta, aina voi myös ihan vaan antaa kasvaa ja mennä välivaiheet tahdonvoimalla, vaikka latva ja juurikasvu olisivatkin eri paria.  :) Kyllä se ajan ja auringon kanssa haalistuukin, tuo värjäys.

Poissa Lilithh

• Haiven
  • *
« Vastaus #1336 : 20.07.15 - klo:11:18 »
Olen uusi täällä, mutta en uusi aiheelle  :D kasvattelin omaa väriä viime keväästä n. 12 kuukautta, elikkä talveen asti, kunnes värjäsin hiukseni tummiksi ilkeiden kommenttien takia. Nyt on vaalennettu mustanruskeasta ja kampaamossa kävin värjäyttämässä keltavihreän blondini tuhkanvaaleaksi. Oma värini on 9-8 asteinen vaalea jossa on aavistus punapigmenttiä, eli vähän kultainen. Suorastaan rakastan omaa väriäni, ja olin aika pönttö kun värjäsin. Nyt päänahka kutisee ja on kärsinyt sen verran että lopetan värjäämisen kokonaan. Tukka on muutenkin kuiva ja tönkkö. On tuhlattu kesän aikana liikaa rahaa hoitoaineisiin, ja kun eivät ne enää tähän tehoa.  :(

Juurikasvua ei ole tällä hetkellä yhtään, mutta kuukauden tai kahden päästä onkin. Aion hankkia lisäravinteen hiuksille. Voin tällä hetkellä vain haaveilla kuinka vuoden ja 6kk / 2 vuoden päästä hiukseni ovat omanväriset ja terveet, pehmeät ja kiiltävät  <3 mitä pituuteen tulee, pidän hiukset mieluiten solisluuhun asti jos lyhyet täytyy olla  ;D

siinä missä oma värini kuivui 15 minuutissa takaisin silkinpehmeiksi, nykyinen tukka vie 2-4 tuntia. ihan älytöntä. Ja sitten kun omaa väriä on enintään 6 senttiä päässä niin alan käyttään shampoota normaaleille hiuksille. Koska ne eivät yleensä latista tukkaa, niinkuin ylihoitavat aineet.

hassua miten oma väri muuntautuu eri valossa. Ensimmäisessä kuvassa mitä hirvein kalju efekti, toisessa taas kultainen, vasen alareuna aika tumma, sopeutuu väriin aika hyvin, ja viimeisenä vedin latvat vaaleiksi ja juuri näyttää ruskealta.  ::)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1337 : 20.07.15 - klo:12:08 »
^Tuo kollaasi osoittaa kyllä hyvin, miten oman värin todellista sävyä ei näe, ennenkuin koko tukka on oikeasti värjäämätöntä. Sitten kun vielä lisää valon vaikutuksen hiusten sävyyn, on luonnollinen väri melkoisen hankala kopioida!

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1338 : 20.07.15 - klo:14:38 »
Tässä on nyt pari kuvaa luonnonvalossa otettuna. En tiiä sitten pitäskö käydä ihan kampaajalla kuun vaihteessa vai kokeilisko sitä wellaa vaivai..

edit: Löysin tuolta vinkkejä casting 613:sta ja crazy colorin silveristä.. Voisko niistä olla apua?
« Viimeksi muokattu: 20.07.15 - klo:15:02 kirjoittanut MNi »

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #1339 : 20.07.15 - klo:16:40 »
^ Riippuu siitä, mikä on tavoitteesi? Jos pyrit värjäämään pituudet mahdollisimman lähelle omaa väriäsi ja jatkaa kasvattelua mahdollisimman pienellä värierolla, niin suosittelen kampaajaa, koska lähtökohta on tummempi kuin oma värisi. Jos itse lähdet purkamaan väriä, niin helposti olet tilanteessa, jossa sulla on ihan valkoinen juurikasvu ja oranssit pituudet...

613 on omaa väriäsi reippaasti tummempi, ihan selkeä ruskea. Minun mielestäni ei hyödytä värjätä tummemmaksi, sillä se sävyn viileys kuitenkin huuhtoutuu aikanaan viemäriin ja olet sitten taas tuossa pisteessä, jossa punainen puskee läpi. Crazy Color Silveristä tuskin on mitään apua, näkynee korkeintaan siinä vaaleassa raidassasi.

Itse tekisin varmaan niin, että ottaisin paljon vaaleita raitoja kampaajalla ja ylläpitäisin viileyttä sillä Fudgella, tai jollakin muulla sopivalla tuotteella. Pari, kolme kertaa kun raidoittaa pituuksia ja sitten pyytää siihen päälle jonkun sopivan sävytteen, niin lopputulos on varmaan tosi luonnollinen ja helppo kasvattaa pois. Minun näytölläni juurikasvusi näyttää noin kasi- tai seiska-asteiselta; sellaiselta, joka luonnostaankin raidoittuu auringossa? Mutta hankalahan se on pienestä juurikasvusta määritellä, voi olla että kokonaan omanvärisenä tukkasi näyttääkin vähän tummemmalta, tai sitten vaalealta.  Kauniilta se joka tapauksessa näyttää. :)

Edit. Niin, tuli vielä mieleen, että ehkä pelkistävä värinpoisto voisi onnistua kotonakin - ainakaan sillä ei saa mitään tuhoa aikaiseksi, mitä väriin tulee. Mutta, jos tumma väri on monen monta kertaa kerrostettu, niin sitten se lienee turha kokeilu. Aiheesta löytyy oma ketjukin. http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=5260.0
« Viimeksi muokattu: 20.07.15 - klo:16:48 kirjoittanut anannas »

Poissa Lilithh

• Haiven
  • *
« Vastaus #1340 : 20.07.15 - klo:20:41 »
Keksin itselleni tässä hyvän tavan pitää yllä oman värin kasvatus motivaatiota. Ostan jo valmiiksi hiustuotteita, jotka ovat tarkoitettu juurikasvulleni, värjäämättömään hiukseen. Esim. shampoo normaaleille hiuksille, uusi harja? minulla nämä ainakin voisi toimia kun se pistää miettimään sitä kuinka värjätyn hiuksen kanssa joutuu läträämään tuhannen hoitoaineen kanssa, mutta sitten ostaa vaikka vihreää savea ja luomushampoota juurelle niin tulee hyvä mieli. Tietää että se luonnollinen hius on paaaaljon helppohoitoisempi.  :l  olenkin jo ostanut jotain juurtani varten (vaikka tukka on vielä värjättyä juuria myöten)  ::) mutta juurta odotellessa.

Olen huomannut monien valittavan hiuksesta joka menee pitkin päätä tai on lirua. Kun itselläni oli pitkällä juurikasvu, se pysyi kyllä ihan nätisti päässäni, ja rasvaisena sitä tuskin huomasi.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1341 : 20.07.15 - klo:20:53 »
MNi minä menisin kampaajalle ja siis meninkin.

Lilithh sulla on kaunis oma väri, varmaan kateuksissaan ovat pilkanneet
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1342 : 20.07.15 - klo:20:56 »
Lilithhille tervetuloa ketjuun!  :)

Chaosilla on kyllä upea vaalea sävy ja ilmeisen nopea kasvuvauhti!

MNitä minäkin ehdottaisin välttämään niinkin tummaa sävyä kuin 613, mikäli pituuksia on ajatus saada lähemmäs tyven väriä. Ennemminkin joku 8.1 olisi parempi valinta, jos tuota haluat (hapete)värillä taittaa. Toki hyvä kampaaja on aina myös hyvä valinta.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Lilithh

• Haiven
  • *
« Vastaus #1343 : 20.07.15 - klo:21:50 »
noh, pilkanneet juurikasvuani tummassa tukassa (mikä oli kyllä aika järkky)  mutta sittenkun värjäsin latvat vaaleiksi niin edelleen tuli valituksia. Luonnollinen hiusvärini ei ole muuttunut miksikään siitä kun olin pieni, ja nyt olen jo lähemmäs 16. Kulmakarvatkin ovat blondit, saman värinen kuin tukka. Välillä ärsytti tämä albiino-look  ::)

hehh, nyt tekee mieli värjätä tukka jollain kivalla vaalean värillä. ei olisi yhtään järkeä, mutta tuo vessan valo saa tukan näyttämään ihan tiskiveden väriseltä. Tämä tuhkanvaalea väri alkaa hipua pois tukasta joten ajattelin ostaa jonkun 8 asteisen sävytteen joka olisi kultainen. Kunhan tummentaa tätä puoli-platinanvaaleaa pehkoa.

tuo näyttäisi ihan kivalta (kevytväri?). pelottaa kyllä alkaa sotkea värien kanssa, kun onnistuin värjäämään keltaisen tukkani valkoiseksi preferencen tuhkavärillä. Hohhoijaa.  ::) hyviä puolia tummassa tukassa ja vaaleassa juurikasvussa oli se, että oman värin kasvamista oli helppo ja hauska seurata ja tuntui kuin kuoriutuisin hiljalleen omaan väriini. kaipaan sitä tunnetta, mutta en mielellään herättäisi taas liikaa huomiota  ;D sen vaan sanon että jos värjään ja menee pieleen niin sitte pidän hiuksia vaan kiinni ja annan kasvaa.

Poissa Jonttu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1344 : 28.07.15 - klo:13:13 »
Sain tämän projektin päätökseen, kävin kampaajalla leikkauttamassa vimeiset noin 5 cm värjättyä osuutta pois. Nyt on kokonaan oman värinen hiuksisto, vihdoinkin.  :) Lopetin värjäämisen tammikuussa 2014 ja olen lyhennellyt latvaa 3-4 kk välein aina noin 3-5 cm kerrallaan, joten nyt sitten hyppään sinne kasvattajien ketjuun ja tavoitteena aluksi taas  se BSL-pituus, nyt on sinne matkaa taas se 4-5 cm.
« Viimeksi muokattu: 28.07.15 - klo:13:44 kirjoittanut Jonttu »
Raidoitettu polkka. 2aM ii shoulder length.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1345 : 28.07.15 - klo:13:54 »
^Täh, voiko hiukset kasvaa noin nopeasti! :o Mä lopetin värjäämisen maaliskuussa 2014 ja mulla menee ainakin 2017 maaliskuuhun, ennen kuin on omanvärinen bsl-pituinen tukka. Nyt on vasta korvien puoliväliin. Lyhentää ei sittenkään tee enää mieli, aion kasvattaa näitä niin pitkiksi kuin kasvavat (eli tuskin kovinkaan pitkiksi.)
Cogito ergo doleo.

Poissa Jonttu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1346 : 29.07.15 - klo:13:15 »
Zen, mulla kasvaa hiukset sen 1,5-2 cm kuussa, eli aina kun hiukset kasvoivat BSL-pituisiksi tai hieman yli, kävin kampaajalla leikkauttamassa sen 3-6 senttiä latvoista pois. Ja haalistelin väriä ahkerasti syväputsareilla, öljyillä, sitruunalla ja auringolla.
Raidoitettu polkka. 2aM ii shoulder length.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1347 : 29.07.15 - klo:13:31 »
Olen kateellinen! :( :P Mutta onnea projektin loppuunsaatosta. Mulla kasvaa hädin tuskin senttiäkään kuussa, tosin kesällä näyttäisi aina tulevan pieni pyrähdys.
Cogito ergo doleo.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #1348 : 03.08.15 - klo:02:55 »
Jes, nyt alkaa olla itsellä oman värin kasvattelu siinä vaiheessa, etten itsekään ole satavarma missä on vielä vaaleampaa raitaa seassa! Alkuvaiheessa sain kuulla ikäviä kommentteja väristä ("no toi on just tollai tylsä maantie", "no onhan toi tosi mitäänsanomaton" jne.), mutta nyt kysellään miten olen saanut niin kauniin värin aikaseks ja et luuli vaan et hyvä kampaaja, kun saanut aikaan ihanan luonnollisen lopputuloksen  :-*
Hiusvärit alkoi ensimmäisenä aiheuttamaan oireita päänahkaan ja sen jälkeen muutenkin nykyään herkistynyt kosmetiikalle huomattavasti...  :-\
ehkä pieni offtopic, mutta kannattaa ladata sellainen sovellus kuin Think Dirty. Ei löydy kylläkään hirveästi Suomi-kosmetiikkaa, mutta auttaa huimasti kehittämään inci-tietoutta.

Itse olen on-off-oman värin kasvattelija, tällä viikolla tulee taas 6kk täyteen. Laitoin tosi kivoja raitoja viime viikolla, voisin huomenna laittaa tänne kuvaa :)
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Lilithh

• Haiven
  • *
« Vastaus #1349 : 04.08.15 - klo:21:48 »
Hiukset vihdoinkin alkavat tuntua pehmeiltä, suihkun jälkeen ei ole kuiva kökkö päässä vaikka pari kaksihaaraista sieltä sun täältä risottaakin, ehkä sekin on auttanut että en käytä niin paljoa kemikaaleja tähän. ostin mm. ekoshampoota, tuoksuu neulasilta ja sisältää vain yhtä sulfaattia. Kaksi puuharjaa (piikitkin puuta) tuli ostettua, yksi perus ja sitten bambuharja. Suosittelen muuten noita puuharjoja ja ekoshampoota, toimii erittäin hyvin. En oikein tiedä onko juurikasvua vielä, näyttäisi hyyyvin vähän olevan, kasvaisi nyt vaan nopeammin  ::) hiusravinteita en ostanut koska ajattelin että puuharjakin toimii paremmin.

Mutta jotta sitä omaa väriä tulisi nopeammin niin tarvitsen ruokavaliomuutoksen  ::) koko kesäloma tullut vain mässäiltyä makeisia eikä syötyä terveellisesti melkein ollenkaan, liikuntaa vain kävelylenkkien verran, ja siitähän hiukset ei pidä. noh, jos nyt loman loputtua sitä palaisi takaisin maan pinnalle  ;D