Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709054 kertaa)

Punajuuri

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #135 : 12.02.13 - klo:20:14 »
Pinkallakin on kaunis väri. Jostain syystä ihastelen aina näitä omiani vaaleampia kutreja. Ruoho on aidan toisella puolella vihreämpää.

Hyvä, jos vihertävyys on vain mun näytöllä. Ei se mun mielestä muualla viherrä kuin kotikylppärin valossa. Kuva on rajattu siten, että näkyy vain vähän liukuvaa rajaa. Latvat on haalistuneet mustasta ruskeaksi, joten sävyero on ihan maltillinen. Välillä sekin raivostuttaa, mutta useimpina päivinä olen näihin jopa ihan tyytyväinen. :D

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #136 : 13.02.13 - klo:05:31 »
Alkaa iskeä ärsytys tuohon neitsythiuksen kurittomuuteen ja liukkauteen. Omaa väriä on siis tosiaan vasta se viitisen senttiä, ja nyt jo kyrsii se, että tuo värjäämätön osuus on liukas ja tuntuu menevän pitkin päätä kuin kuollut eläin vaikka sille tekisi mitä. Ja lisäksi mokoma rasvoittuu nopeasti kuin mikä. En oikein tiedä mitä tekisin kun värjäämätön osuus vaatisi melkeinpä tuuheuttavat tuotteet ja latvat taas ei oikein kestä niitä vaan tarvitsevat jotain hoitavampaa... :P

Help, miten muut ovat selvinneet tästä omanväristen hiusten rasvoittuvuudesta ja liukkaudesta??
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #137 : 13.02.13 - klo:08:36 »
Vielä 4kk kesäkuun puoleen väliin. Hiukset kasvaa ainakin 6cm siihen mennessä. Eli mulla on kesällä oma väri ja melkein sama pituus kuin nyt jos leikkaan loput raidat pois. Alan olla vihdoin tyytyväinen tähän pituuteenkin. Ilahduttava laskutoimitus! Täytyypä alkaa varata kampaaja-aikaa.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #138 : 13.02.13 - klo:09:42 »
Oman värin kasvatusta tällä juurikasvulla takana 1,5 kuukautta. Olen todella iloinen, että värjäytin latvat tummemmaksi, vaikka se söikin syksyn kasvattelut samalla. Nyt eroa on vaikeaa huomata joissain valoissa, ja yleisestikin juuri hukkuu latvan sävyihin, vaikka täysin sama väri ei olekaan kyseessä. Suurinpana kasvatusmotivaationa on ehdottomasti saada pitkät hyväkuntoiset hiukset. Pituutta haluaisin vain n. 10 cm lisää, mutta latva voisi olla paremmassa kunnossa. Onneksi kevät menee pääsykokeisiin valmistautuessa, eivätkä hiukset todennäköisesti ole päällimmäisenä mielessä. Kesäkuussa voisi sitten palkita itsensä latvojen leikkuulla. Jännityksellä odotan kuinka kamalaa tästä tuleekaan  ;D
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #139 : 13.02.13 - klo:09:58 »
Olen kiduttanut itseäni katselemalla vanhoja valokuvia ajalta, jolloin hiukseni olivat tasapituiset, paksut ja väri täysin oma. Miksi, voi miksi mä olen ikinä mennyt kajoamaan tuohon väriin? Pienestä pitäen halusin tummemmat hiukset ja heti, kun sain luvan vanhemmiltani, aloin värjätä lettiä hiukan tummemmaksi. Vasta aikuisiällä aloin raidottaa ja blondata tukkaa ja väliä tumman ja vaalean välillä tuli suhattua rankasta. Tällä viimeisellä blondauskerralla meni vaan överiksi, hiuksien kunto heikkeni hurjasti ja niitä katkesi paljon. Laskin, että vuonna 2011 hiuksiani vaalennettiin raidoittamalla tai koko pää blondaamalla peräti 9 kertaa :( Sairasta. Alkuvuodesta hiukset olivat melkein mustat, loppuvuodesta ihan blondit (tai no, kesällä ne jo sellaiset olivat). Onneksi leikkasin jossain välissä noin 30 senttiä pois pituutta, kun huomasin hiusten ohenneen puoleen mutta ei se auttanut. Järjetön stressi siihen kylkeen kaveriksi ja viime vuoden alussa hiukset olivat todellinen hiirenhäntä, jota tässä edelleenkin hoidetaan ja yritetään "paksuntaa" hellällä hoidolla ja stressinhallinnalla. Onneksi sentään tajusin kesäkuussa, että hiusten värjäämisen tulee loppua nytheti. Eli edellisestä tyven värjäämisestä on aikaa jo 8,5 kk. Pisin aikani värjäämättä värjäämisen aloittamisen jälkeen 14 vuotta sitten.

Ja kyllä, tyvi on liukas ja erittäin kiiltävä. Ero on suuri kulahtanutta vaalennusta vasten, vaikka väriero ei ole silmiinpistävä (näyttää liukuvärjätyltä), niin kunto paljastaa projektin luonteen :)
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Jillian

• Vieras
« Vastaus #140 : 13.02.13 - klo:21:41 »
Nättejä omia värejä taas ihmisillä. Ihan erityisesti pistvät silmään (hyvässä mielessä) Jillianin hiukset.

Ihana, kiitos illan piristyksestä ja tietysti onnea perheenlisäyksestä!  :) Omaan silmään tämä väri ei aina ole kummoinenkaan. Mulla taitaa olla toisin päin tuo mainitsemanne "ongelma", että itse katselen ihaillen kaikkia tummanruskeita hiuksia.  :D

Mullakin on ongelmana tuo juuren rasvoittuminen ja ihastuttava kuntoero verrattuna hamppulatvoihin. Varsinkin nyt, kun liikun joka päivä, tuntuu juuri olevan koko ajan likainen.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 14.02.13 - klo:12:15 »
^Auttaisiko cwc-pesu, jos sen yhteydessä saisit käytettyä tuuheuttavaa shampoota?
Aina välillä olen CWC-tyyliin pessytkin, mutta mainittavaa eroa en ole huomannut. No, ei auta muu kuin odottaa ja odottaa että olis jonain päivänä kokonaan päässyt tuosta värjätystä osuudesta eroon... :P
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #142 : 16.02.13 - klo:00:32 »
Täällä oli puhetta harmaista hiuksista. Ehkä olen vainoharhainen, mutta ihankuin olisin bongannut muutaman epäilyttävän värittömän hiuksen. En muka haluaisi stressata harmaista, mutta jos niitä tässä iässä alkaa pukkaamaan niin ei kiva. Ei kai se mikään ihme olisi, vaikkei suvussa olekaan. Saatan jopa harkita värjäämistä jos niitä tulee pien enemmän, vaikka olen niin tyytyväinen nykyiseen väriini. Mulla on kyllä muutenkin edessä vaaleammat hiukset, ja ne oli aika sileitä ja lyhyitä. Ehkä ne on ihan normaaleja hiuksia. Parempi etten mieti asiaa enempää, poimin kyllä niitä talteen hulluuksissani.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

SilkyDream

• Vieras
« Vastaus #143 : 16.02.13 - klo:15:18 »
Itekki oon kasvatellu omaa jo hurjat 4-5kk.. mulla on puhkiblondatut hiukset jotka on surkeessa kunnossa  >:( Hiusten kunnon takia haluan terveet oman väriset hiukset.
Mun luonnollinen väri on sellanen luonnonvaalea  :Uni Pitäi tuo blondattu osa värjätä hiukka tummemmaksi..

Mua muute pelottaa että luonnollisessa hiusvärissä näyttää jotenki värittömältä  ja ''lestalta''  ::)  :D
Oon värjäylly hiuksia miltein 5 vuotta ja haluan lopettaa sen, ei se tee muutaku rasittaa hiuksia  >:(

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #144 : 16.02.13 - klo:16:35 »
^ Mielestäni se "lestaisuus" on ihan muista asioista kiinni kuin tukan väristä. ;) Pukeutumisella ja hiustyylillä vaikuttaa paljon. Mä olen tykännyt nimenomaan siitä, että luonnonväriset hiukset antavat tilaa leikitellä vaatteiden ja erilaisten kampausten kanssa. Se mikä ennen olisi näyttänyt ehkä vähän turhan pissismäiseltä omaan makuuni saattaakin käydä nyt hyvin, koska luomutukka ja kevyempi meikki tasapainottavat bimbolookia (tosin mä olenkin syntyjäni tällainen täti  :D).

Tuo meikkiasia varsinkin on ollut itselleni suuri helpotus, kun en ikinä ole ollut mikään kovin innokas meikkaaja. Nykyään näyttää oikeasti ihan hyvältä ilman meikkiäkin, kasvojen omat värit pääsevät jotenkin oikeuksiinsa. Mun harmaansiniset silmät näyttivät ennen tosi hailakoilta ja mitättömiltä ilman kunnon silmä- ja kulmapakkelointia, mutta nyt ne kiinnittävät positiivisella tavalla huomiota vaikka ilman meikkiä. Oma väri korostaa jotenkin kaikkia kasvojen luontaisia sävyjä, joten ihokaan ei näytä enää kalpealta vaan terveeltä ja huuletkin ovat jotenkin punaisemmat. Valitettavasti myös silmäpussit hyppäävät helpommin silmille, mutta en valita! :D Mun supernopea kiirearkimeikki saattaakin nykyään olla vaan silmänalusten naamiointi, jos kasvoissa ei silloin sen suurempaa peiteltävää ole. Mitään muuta ei päiväkäytössä välttämättä edes tarvitse.

Nyt hiuksia uskaltaa myös laittaa enemmän, kun ne ovat niin paljon paremmassa kunnossa. Nykyään käytänkin enemmän aikaa kivojen kampausten väkertelyyn kuin ennen, koska nyt niitä aamun vähäisiä minuutteja ei tarvi tuhlata naaman kanssa tappelemiseen (siis värjättyjen latvojen piiloon naamioinnillahan ei ole mitään tekemistä kampausinnostuksen kanssa  ;)).

Ja tämän ylistyspuheen jälkeen muistin taas, miksi oman värin kasvatus ei olekaan takapuolesta, vaikka siltä aina välillä tuntuukin.  :D Ymmärrän kyllä murheesi hyvin, koska kasvatuksen alussa kävin läpi ihan samanlaisia ajatuksia. Nyt kun omaa väriä alkaa olla jo leukaan asti, sen hyvät puolet pääsevät kunnolla oikeuksiinsa. Yllätys olikin suuri kun huomasin, että itse asiassa luomutukka saa meikäläisen näyttämään vähemmän valjulta - jopa ilman meikkiä!

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #145 : 18.02.13 - klo:11:28 »
Heitättekö mut pois tästä ketjusta jos aion kokeilla muutaman kerran hunajavaalennusta oman värin kirkastumisen toivossa..?

Minä en laske hunaja"vaalennusta" värjäykseksi ollenkaan, saatan itsekin sitä kokeilla jossain vaiheessa kunhan omaa väriä on enemmän  :D

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #146 : 19.02.13 - klo:10:13 »
Uu jeah, kymmenen senttiä omaa väriä jo ^^

Mulla on siis luonnostaan vaalea tukka, mutta oon silti sitä blondaillut :D viime vuoden puolella päätin sitten lopettaa.. Oma väri on siis pikkasen tummempi tätä blondausta, eli juurikasvu näkyy jonkin verran. Pahimmista kriiseistä pääsin yli raidoilla :)
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #147 : 19.02.13 - klo:22:03 »
Itselläni on tällä hetkellä omaa sävyä lähelle värjätty tukka, ja olen kokenut siihen siirtymisen hyvänä välivaiheena. Etenkin lämpimää ja täyteläistä hiusväriä vasten sen oman juuren katsominen oli tuskaista.  :D Värinpoistolla käsitellyt latvat taittavat vielä välillä lämpimään, mutta tyvi pysyy aika nätisti tuhkaisena. Tällä hetkellä on kieltämättä tummuusastekriisi, kun todellakin tummempi väri himottaisi. Yritän vain nyt motivoida itseäni pysymään vahvana, koska en halua rääkätä tukkaani uudella värinpoistolla, sillä hiusten maksimaalinen pehmeys on yksi tavoitteeni tälle vuodelle. :D Jottei omalle hiusvärille tule paha mieli, niin kehutaan sitä tähän loppuun: omalla värillä eläessä tulee ainakin pysymään hiukset tuhkaisena ilman minkäänlaista vaivannäköä.  ;D

Nostan varmaan tuhat kertaa käsitellyn kysymyksen esille, jotta oma kriiseilyni helpottuisi: miten motivoida itseään, jos olo tuntuu tosi valjulta tällaisen "värittömän" tukan kanssa? Mulla on kaikenlisäksi uusi hiusmalli, joten en osaa laittaakkaan sitä vielä kivasti.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #148 : 20.02.13 - klo:09:08 »
Elly, minulla auttaa se, että yritän välttää peilejä :D Ihan oikeasti. Välillä se on turhamaiselle naiselle tosin erittäin hankalaa, varsinkin, kun hiukset ovat se suurin aarre omassa ulkoisessa habituksessa. Mutta kaikki nutturat sun muut ovat hyvä keino peittää värieroa, eli ainakin itselläni on tälläkin hetkellä lisäaivonuttura, jossa kaikki värjätty osuus on jo siellä nutturan sisällä ja omaa väriä on päätä myöden. Tämä luo illuusion siitä, että kasvatus olisi jo tosi pitkällä, kun värjättyjä osia ei näy :D

Minulla tosin on toisinpäin, eli oma väri on se selkeästi parempi ja värjätty vaalea ono valju ja tylsä. Pitäisi varmaan heittää päähän jotain suoraväriä noihin vaalennuksiin, niin saisi vähän ryhtiä pituuksiinkin.

Muuten vain rakastan tuota omaa tummaa väriäni, vaikka sitä on *köhköh* täällä parjattu kovasti ;)
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #149 : 20.02.13 - klo:16:07 »
Melkein viisi kuukautta värjäämättömyyttä takana, mun kaikkien aikojen ennätys  ;D Tämä on siis neljäs kerta kun yritän palata omaan väriin. Otin kuvia kun ulkona oli sen verran kirkasta että päivänvalo tuli sisällekin. Ensimmäinen kuva ilman salamaa, toinen salaman kanssa. Mun tukka kasvaa kyllä tuskastuttavan hitaasti, ei edes kokonaista senttiä kuukaudessa...

« Viimeksi muokattu: 20.02.13 - klo:16:09 kirjoittanut Kiivi »