Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709188 kertaa)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1350 : 09.08.15 - klo:21:00 »
Kaksi vuotta tulee nyt täyteen mun oma väri projektin aloittamisesta nyt kun oikeen tarkaan laskin. Alku oli yhtä tuskaa, koska mulla oli tumma tukka ja päänahka alkoi ärsyyntyä värjäämisestä, joten noh, annoin tyven kasvaa aika pitkällekin ennen kuin aloin sävyttämään pituuksia siskon kanssa ja noh oli se perhana näköinenkin! Ennen kuin lopetin värjäämisen takana oli n. 8-vuotta jatkuvaa tummaksi värjäämistä, sekä pari kertaa koitin vaaleaa, mutten löytänyt sopivaa sävyä. Päänahkaongelmien pahennuttua päätin antaa vaan oman värin kasvaa ulos. Vielä puolitoista vuotta sitten en ollut ihan 100-varma mikä se oikea väri enää oli koska ensisentit päänahkaa vasten ei aina kerro koko totuutta.

Tässä ei näy tyveä, mutta pitkälle yli puolen välin nyt tultu omaan väriin. Juuresta blondeille tyypilliseen tapaan sellainen vähän harmahtava villasukka, kunnes sitten aurinko vaalentaa ja kasvaa niin sitä mukaan vaalenee. Täytynee ottaa joku parempi värikuva, kunhan äitee tulee käymään. Oon tosi tyytyväinen, että jaksoin alun tuskastelun ja villasukkavaiheen yli. Onhan vaalea vähän sellainen väri, että valo, likaisuusaste ja vuodenaika paljon määrittelee minkä väriseltä tää hius näyttää, mutta toisaalta ihan kiva, ei ole sellainen värikypärä :).

Parasta on kyllä se, ettei tarvii vaivata päätään juurikasvulla tai värjäämisellä! Ja hiusten väri sopii mun kalpeaan nassuun vaikka näytänkin huomattavasti 25-vuotiasta nuoremmalta tämän kanssa, mutta no can do. Jos mieli tekee saa tietty sävyä vaihdeltua colormaskien avulla. Tosin niiden lopputulos välillä enemmän kuin jännä, koska nyt n. puolet hiusten mitasta on oomaa ja puolet vaalennettua hötyhiusta :D.

Tsemppiä kaikille oman sävyn kasvattajille! On ollut kaiken vaivan arvoista.

« Viimeksi muokattu: 09.08.15 - klo:21:10 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1351 : 10.08.15 - klo:10:16 »
^ Upea väri Aridith! Kuvan perusteella värjätyn ja värjäämättömän hiuksen välillä ei edes näy mitään rajaa. Kuinka pitkällä oma väri on nyt?

Värjäämättömyys on kyllä ihanan helppoa ja oon tosi tyytyväinen, että muutaman haasteellisemman hiusvärin jälkeen mun ei nykyään tarvitse tehdä mitään tyvikasvulle tai värin haalistumiselle... Vaaleanpunaista hiusväriä täytyi ylläpitää joka pesussa tai hiusväri valui viemäriin. Sitten oli tietysti värin haalistaminen + pohjan käsittely viileän sävyiseksi + tyven blondaus + vaaleanpunainen suoraväri jokainen omana käsittelynään kerran kuukaudessa. :D Sen jälkeisen tummanruskean värin ylläpitämisen luulin olevan helppoa, mutta sitäkin piti olla jatkuvasti sävyttämässä ja väri oli siitä huolimatta epätasainen aiempien värjäilyjen takia.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1352 : 10.08.15 - klo:13:38 »
Oma väri tosiaan nuorentaa. Multa on nyt kysytty henkat useaan otteeseen. 35 vee  :ts

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1353 : 10.08.15 - klo:13:59 »
Mulla on omaa väriä vähän leuan alle, arvioisin. Alkuunhan mulla oli vaan pissankeltaiset latvat joihin läträsin hopeahoitsikkaa, halusin saada omaa väriä mahd paljon esiin ennen kun sävytän ettei tule turhia värjäyskertoja. Kun oma väri puski esiin ja kun sitä oli tarpeeksi (melkein vuoden kasvatukset) puskenut sisko sävytti tarkkaan latvat wella illuminalla, teki niitä nyt muodissa olevia vapaan käden raitoja ja nyt latvat pysyy KC colormaskin avulla aika pitkälti samanvärisenä kuin oma hius, vaikeinta oli saada niihin samanlainen elävä väri kun omassa hiuksessa on. Täytyy sanoa, että sisko teki hyvää jälkeä! Enää en nimittäin joudu väripurkkiin koskemaan edes latvojen osalta :).

Hiusten himokasvatus ja oman värin kasvatus ei aina mene ihan käsikynkkään. Rohkenin jopa leikata 10-15cm pois keväällä ja ero on valtava kun nyt värjäämätöntä hiusta on niin paljon, että mun oma väri on se vallitseva ton värjätyn sijaan. Nuo värjätyt latvat edelleen tietyssä valossa kuultaa sellaisena oranssina. Se on oikeastaan ainoa millä erotan rajan, kun otan kännykällä kuvian näkyy se raja sellaisena oranssina kuultona kuvassa ja jos en laita maskia niin alkaa kuultaa. Likaisena toki sen huomaa myös, että oma hius muuttuu törkyisenä harmaaksi. Saavat tosin nyt toistaiseksi jäädä ja kun pääsen vyötärömittaan alan saksia niitä pois.

Oon tähän asti aina luovuttanut villasukkavaiheessa, taisin kolmesti yrittää, mutta kannatti nyt kärsiä kamalasta väristä vuosi ja nyt melkein vuoden verran ollut jo hyvä. Vaikka itse sanon, aivan ihana ja mulle sopiva väri vaikka ihanat punaiset hiukset kun lipuu kadulla ohi saa aina huokaisemaan kaihoisasti. Mut sit muistelen mikä helvetti punainen on puhkikäsitellyssä hiuksessa..Fifty shades of kaikkea muuta kun syvänpunaista!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Eudokia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1354 : 11.08.15 - klo:16:49 »
Olen ihmetellyt kun isä ja äiti sanoo, että eikös se oma tummanruskea väri oliskin paras, että ei tarvisi värjätä ja minä aina ihmettelin, että mikä ihmeen tummanruskea. Nyt kun katson luonnonvalossa, niin tosiaan näyttää tummanruskealta.  :) Omaa väriä on kasvanut seitsemisen senttiä. Odotan, että tukka vähän paksuuntuu, kun värjätessä irtoili hiuksia liikaa. En käy edes hakemassa taittosävyä kampaajalta, koska viihdyn näissä raidoissa mainiosti. Ja tosiaan otsatukan leikkaan sittenkin itse.  :D
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1355 : 15.08.15 - klo:12:49 »
Mikä on paras tapa ja olosuhde saada vangittua oma väri valokuvaan? Oon ihan käsi kameroiden kanssa, mutta haluaisin saada realistisen kuvan kasvatuksen etenemisestä.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1356 : 15.08.15 - klo:13:00 »
elly olisko ulkona, ei suoraan auringossa?

Löysin kaapin pohjalta tumman ruskean ja caramelin väriset color maskit. Tein niistä sekoituksen ja laitoin tuohon vaalennettuun auringon kellastamaan latvaan. Hitusen vihertävän harmaa sävy tohon tuli, mutta katsotaan jos nuilla saisi latvasta enemmän omanvärisen.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1357 : 15.08.15 - klo:13:30 »
Kirkkaana päivänä ikkunan äärellä (ei auringonvalossa) olen saanut parhaimmat kuvat.

Poissa Daydream

• Haiven
  • *
« Vastaus #1358 : 22.08.15 - klo:23:44 »
Jonttu, aloitin kasvattelun samaan aikaan kuin sinä ja mun hiukset on nyt aika lailla 50/50 omaa ja vaaleammaksi raidoitettua bsl-pituudessa. Olen siis ehkä hiukan kade tuosta suorituksestasi! Onneksi raja ei ole kovin näkyvä eli väri liukuu latvaa kohti ja eron huomaa selkeästi vain jos nostaa latvatupsun kohti juurikasvua. Sen takia tarkka mittailu on vähän haasteellista.

Aridithilla on upea vaalea väri ja hienosti onnistunut latvan sävytys  :T

Mun keväällä kokemat rasvoittumisongelmat onneksi katosivat kesän aikana, mutta sen sijaan hiustenlähtö vaivaa ja kasvuvauhtikin tuntuu hidastuneen. Kävin ihotautilääkärilläkin ja todennäköisesti aloitan Spiresis-lääkkeen seuraavaksi. Hiustenlähdön takia olen oikeastaan ollut erityisen onnellinen siitä, että olen aloittanut oman värin kasvatuksen. Jos olisin jatkanut vaalentamista, niin hiuksia sekä irtoaisi että katkeilisi eli tuho olisi kaksinkertainen. Hiustenlähdön toinen positiivinen vaikutus on se, että en jaksa enää stressata väristä yhtään. Myös kaikki muut hiusteni oikut annan anteeksi, kunhan vain suurin osa pysyisi päässä  ;D Tällä hetkellä tilanne ei ulkopuolisen silmään ole paha, mutta ehkä 1/4 lähtenyt parin kk sisällä, joten jos sama meno jatkuu niin ei hyvälle näytä.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #1359 : 23.08.15 - klo:11:23 »
Jonttun hiusten kasvutahti on kyllä kadehdittava! Oletin aluksi viestiäsi lukiessa että bsl-mittaan olisi vielä pitkä matka, mutta eipä sun siellä kasvattajien ketjussa taida tarvita kauaa odotella. :D Aloitin oman värin kasvattamisen maaliskuussa 2014 ja väri yltää nyt kaulan tienoille mutta ei vielä vähään aikaan harteille. Tuossa siis taustalla myös Colour B4 käsittely, eli ilman sitä oma väri olisi vielä jossain korvan kohdalla. Ajattelin leikata hiukset sitten kun ne yltävät vähän yli hartioiden, mutta siinä taitaa mennä ensi syksyyn asti. Ehkä aloitan nyt vaan biotiinikuurin. ;D

Poissa Jonttu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1360 : 23.08.15 - klo:12:17 »
Daydream ja Puf mun projektia nopeutti ja helpotti myös se, että vaalensin latvaosan toukokuussa -14 noin 10-15 sentin matkalta ja pidin latvan  jonkin aikaa jadenvihreänä suoraväreillä ja sitten laitoin latvoihin lopulta kevytsävytteen, jolla piilotin vaalennuksen. Ja en todellakaan ollut hellävarainen hiuksilleni, vaan käytin hyvin peseviä shampoita syväputsareita ja sitruunaa ja aurinkoa, edistääkseni projektia. Ja tuosta hiusten kasvutahdista..nyt olen tyytyväinen siihen, että hiukset kasvaa nopeasti, mutta muistan kun minulla oli lyhyt hiusmalli, niin sitä sai olla kyllä koko ajan leikkauttamassa.
Raidoitettu polkka. 2aM ii shoulder length.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1361 : 25.08.15 - klo:12:23 »
Latvoista enää noin 10cm värjättyä...  ja pituuttakin on jo ihan mukavasti ;D

1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1362 : 27.08.15 - klo:09:33 »
Muutaman päivän päästä on 2 vuotta oman värin kasvattelua takana. Toiset kaksi vielä ainakin edessä. Laitoin vaalennettuun latvaan caramel+ruskeaa colormaskia ja sain latvan todella lähelle omaa väriä. Ja kyllä, totta se on että oma väri on kauniimpi, kun omaa väriä ei vääristä värjätty osuus. Kaksi vuotta siihen meni, mutta nyt oma väri on toisinaan näyttänyt ihan kauniilta. Mieskin sanoi että sulla on ihanan väriset hiukset.  <3

Värihän on se perinteinen suomalainen tummanvaalea. Juurikasvuna näyttää aina jotenkin harmaanvaaleanruskealta ja olen ajatellut värin olevan melko tuhkainen. Mutta nyt kun tuota väriä katsoo, niin selvästi siinä on hunajaista väriä seassa. Täytyy tutkia siis tarkemmin onko tämä sittenkään tuhkainen väri.

scoundrel Ihanat hiukset, ihana väri ja todella hyvällä mallilla kasvatus!
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1363 : 27.08.15 - klo:09:37 »
Scoundrelilla on tosiaan iiihanat hiukset! :l Olet varmaan sataan kertaan jo maininnut, mutta kuinka kauan sä olet kasvatellut omaa väriä? :D

Mulla tulee kohta 17kk täyteen.
Cogito ergo doleo.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1364 : 27.08.15 - klo:12:25 »
^^Kiitos ;D

^Haha, piti ihan tarkistaa itsekin että kuinka kauan siitä on kun lakkasin värjäämästä... Viimeisen kerran on värjätty lokakuussa 2012, eli onhan tässä jo omaa väriä kasvateltukin rouheat 2v 10kk. Ja pituudesta on napsittu välillä reilustikin, jossain kohtaa pätkäisin melkein hartiamittaisen pitkän polkan että sain blondatut hamppulatvat pois... että kyllä toi näköjään kasvaakin ihan kivasti :D
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram