Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 708632 kertaa)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1365 : 27.08.15 - klo:12:30 »
No kyllä vaan sullakin kasvaa ihan hirveää vauhtia hiukset scoundrel!

Miten minusta tuntuu että mulla on ainoa kitukasvunen pehko jolle tulee mittaa 1 cm/kk eikä sen enempää.   :-[
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1366 : 27.08.15 - klo:13:02 »
Noo, onhan kahdessa vuodessa ja kymmenessä kuukaudessa jo 34 kuukautta, kyllähän siinä vaiheessa alkaa jo oma väri olemaan pitkällä. :) Mullakaan ei kasva kuin se sentti kuussa, joten jokainen niistä tuntuu kyllä tosi arvokkaalta. Vieläkin harmittaa kovasti, kun keväällä napsaisin n. 5 senttiä pituudesta, vaikka se olikin värjättyä hiusta.
Cogito ergo doleo.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1367 : 27.08.15 - klo:13:07 »
Miten minusta tuntuu että mulla on ainoa kitukasvunen pehko jolle tulee mittaa 1 cm/kk eikä sen enempää.   :-[

Älä huoli, et tosiaan ole ainoa. Ei minullakaan taida kasvaa senttiä enempää kuukausittain. Mulla on omaväriprojekti jo niin hyvin menossa, että en ole edes muistanut pälyillä värjätyn ja oman värin rajaa. Viimeisin värjäys oli siis hyvä veto, se helpotti projektia.

scoundrel on kyllä edennyt paljon sitten viime kuvan!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1368 : 08.09.15 - klo:06:49 »
Onpas värirajaa vaikeampi seurata, kun se alkaa valua pikkuhiljaa tuonne hartioiden alapuolelle. Voiton puolellahan sitä jo ollaan, mutta nyt vaivaa paha kärsimättömyys. Oma väri tuntuu nätiltä ja minulle sopivalta tällä hetkellä, mutta ottaisin kyllä vuoden kasvun verran lisää omaa väriä milloin tahansa.

Hiusten kokonaiskunto alkaa olla hyvä. Hiuslaatuhan ei mulla koskaan silkkiseksi muutu, mutta eipä tarvitse enää lotrata kourakaupalla hoitoainetta. Jos oikein villiksi rupean, niin kokeilen siirtyä kuivien hiusten shampoosta normaalien hiusten tuotteeseen. :D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1369 : 08.09.15 - klo:08:17 »
^Nojoo, nyt alkaa mullakin iskeä tylsyys tämän värin kanssa.. Kovasti kiinnostaisi jotain tehdä, mutta ei viitsi kun menen kuitenkin pilaamaan tähänastisen kasvatuksen. Jotain esim. Biozellin sävyttäviä olisi kiva kokeilla!

Poissa balleroona

• Haiven
  • *
« Vastaus #1370 : 08.09.15 - klo:11:25 »
Oon tässä nyt käyny välillä ihailemassa teidän pitkiä, kauniita, luonnollisia hiuksia, ja päätin nyt itekin alottaa projektin. Kestää varmasti ikuisuuden, kun halusin hiuksista kerroksia pois, niin se on nyt mallia ylikasvanut polkka. Väri oli platinablondi tai oikeestaan valkonen, joten aattelin laittaa hiukan luonnollisempaa väriä joukkoon, ja laitoin 8-tason tuhkaväriä juureen ja vähän raitoina. Nyt ongelma kuitenkin on se, että se sävy oli sittenkin liian tumma ja muuttui vielä tosi lämpimäksi. Näyttää siis siltä, et tähän jää omituinen tummempi juurikasvuraita, kun tuo oma tyvi tuolta tulee paremmin esiin. Mitähän tälle nyt ois järkevää tehdä? En oikeen usko että toi enää haalistuukaan itellään, mut saiskohan sitä jollain sitruunamehulla haalistettua? En yhtään haluis enää värjätä, kun en kuitenkaan löydä sellasta väriä kun olis just eikä melkeen. Kiitos tuhannesti, jos jollain on joku idis.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1371 : 09.09.15 - klo:06:19 »
^Oletko tutustunut Värinhaalistusvinkkejä-ketjuun? Kannattaa yrittää haalistella väriä mahdollisimman paljon pois ennenkuin lähdet vaalentamaan tuota tyveä, itse sain hyviä tuloksia apteekista saatavalla askorbiinihapolla. Värejä en valitettavasti osaa suositella, sillä en ole itse koskaan värjännyt hiuksiani. Tervetuloa oman värin kasvattajiin! :)

enna, paljonko sinulla on omaa väriä? (olen varmastikin kysynyt aeimminkin tätä... :-[ ) Voisitko tehdä vaikkapa latvoille jotain?

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1372 : 09.09.15 - klo:09:42 »
^Mä en oikein edes tiedä. Joku 15cm kohta? Tukka on kuitenkin reilu bsl, joten pelkkiä latvoja en voisi mitenkään käsitellä. Värjätyn osan colormaskaaminen tmv kyllä kiinnostaisi, mutta en viitsi sokkona ostaa eikä täältäkään saa käyttäjäkokemuksia itseäni kiinnostavasta tuotteesta. Koska se turhaan en haluaisi sitä vajaata kymppiä laittaa tuotteeseen josta ei olekaan mitään iloa - hutiostoksia on muutenkin tullut tehtyä jo tarpeeksi!

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1373 : 11.09.15 - klo:11:01 »
Ugh. Oon joutunut heittämään niin monta shamppoopulloa roskiin, ettei mitään rajaa. Nyt kun hius on värjäämätöntä ja aika pitkälti fööniä lukuunottamatta käsittelemätöntä tuntuu, ettei 99% shamppoista joista tykkäsin ja jotka oli hyviä enää sovi. Jouduin heittämään pari shamppoota taas pois ja hain uuden kokeiluun, muttei sekään toiminut. Pesin eilen hiukset ja tänään näyttää, ettei viikkoon taas ole pesty...Tuntuu, vaan että normaalille hiuksille ei enää ole tuotteita. Kaikki on jotenkin ylihoitavia:|. Täytyy suomesta ostaa jotain XZ:n shamppoota taas. Turhauttaa, koska mun päänahka ja iho yleensä ei kestä käydä suihkussa päivittäin. Oma väri on vielä oikein anteeksiantamaton siinä suhteessa, että hius menee tosi tummaksi ja oikeen huutaa likaisuuttaan kun yleensä sellainen kultainen lämmin väri. Oli se tumma letti niin paljon anteeksiantavampi. :D
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #1374 : 11.09.15 - klo:13:42 »
^ Kovin tuttu tilanne... Just tuolla sekalaisissa kysymyksissä tätä samaa sivusin. Tälle hiustyypille (sis. käsittelemättömyys) ei vain rahallakaan saa parempaa, vaikka kuinka tahtoisi. Kaikki on tehty käsitellyille hiuksille ja mainosvalttinakin on usein nimenomaan jokin hiuksiin jämähtävä, maskeeraava vaikutus. Usein toistuvaan käyttöön tälle hiustyypille... ei.

Mä aloin viimeisimmän kerran kasvattaa omaa väriä ehkä joskus nelisen vuotta sitten (nyt on kokonaan oma), ja tänä aikana oon heittänyt hiustuotteita pois niin paljon että kyllä itkettäisi pitkään jos viitsisi hintaa laskeskella. Olen kokeillut ihan kaikkia hintaluokkia ja ollut ihan yhtäläisen avoin kaikille jakelukanaville ja luonnollisuudelle/luonnottomuudelle, mutta kelvolliset tuotteet ovat silti harvassa. Pisimpään tänä aikana ovat käytössä varmaankin olleet Lushin, Faith in Naturen ja Santen tuotteet. Edellisen omavärikauden aikana mulle sopi vielä XZ, kun tuotteet olivat erilaisia kuin nykyään. EHS:ää pidän yhä kyllä vaihtoehtona myös, mutta jokunen ainesosa rassaa ja hunajahoitis olisi saanut pysyä valikoimissa. Mihinkään överihintaiseen en enää investoi, sen verran selväksi tämä on onneksi tullut.
1cFii, oma väri.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1375 : 12.09.15 - klo:19:21 »
Mä kokeilin XZ:tä viimeeksi 2012 kun muutin suomesta, täytyy toivoa, että löytäisin silti sopivan. Tota EHS:ää minäkin miettinyt, mutten vielä ole ehtinyt kokeilla. Onhan se toisaalta hankalaa, jos joutuu rahtaamaan shamppoonsa toisesta maasta...

Saksasta löysin yhden "hopeashamppoon" jolla tosin ei ole mitään hopeioivaa vaikutusta, mutta pesee hiukset tosi puhtaaksi. Nyt se vaan loppui ja en löytänyt sitä Hollannin puolelta.  >:( Se on ärsyttävän pieni pullo tällaiselle hoitoainelotraajalle.

Otin epätoivoissani pari shamppoota miesten hyllystä ja ainakin yhden pesun jälkeen tuntuisi että toi paikallinen "pirkka" miesten shamppoo on hyvä, mutta noi miesten tuotteet tuoksuu tosi voimakkaalle ja miehellä taas se, että sen päänahka ei kestä niiden tujuutta aina. Ei silloin munkaan.

Mulla ihan latva latvat on vielä pilalle vaalennettua hiusta, mutta odotan kauhulla kun saan alkaa pelleilemään hoitoiainedenkin kanssa kun oma hius alkaa olla hoitoainepituuksissakin. Latvat vaatii kuitenkin kovempia mömmöjä koska ovat niin vaalennettu, mutta oma hius tosi hyvässä kunnossa ja herkkä kaikelle ylihoitamiselle.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa aurinkoinen_murmeli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1376 : 17.09.15 - klo:13:19 »
Minäkin liityn tänne omaan väriin pyrkivien joukkoon. Minä, entinen hiusväriaddikti, lopetin värjäämisen noin 9 kuukautta sitten, ja jokainen päivä on kyllä ollut tuskaa tätä pehkoa katsellessa. Ongelmana ei niinkään ole se oma väri (pidän siitä oikeastaan päivä päivältä enemmän), vaan se juurikasvu ja kulahtanut värjätty osuus. Palaneen oranssihtava latva kun ei todellakaan ole kaunista katseltavaa.

Kovasti olen harkinnut tuon latvan värjäyttämistä kampaajalla, mutta oman tukkani tuntien se olisi sitten tehtävä noin kerran kuukaudessa, jotta se viileä ruskean sävy säilyisi. Siihen ei oikein tämän opiskelijan budjetti veny, ja toisaalta myös pelottaa, että kampaaja värjää myös oman väristä hiustani, jota olen hirveällä tuskalla kasvattanut. 

Viimeaikoina halu iskeä väri koko päähän on ollut pelottavan kova, mutta toistaiseksi se on pysynyt aisoissa vertaamalla värjätyn ja värjäämättömän hiuksen kuntoa, joka on aika silmiinpistävä...huoh.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1377 : 17.09.15 - klo:13:51 »
^Stay strong, sista! Onko oma sävysi siis viileä ruskea, ja kuinka iso on värjätyn ja luomun sävyero? Oletko kokeillut sävyttäviä naamioita tai blandattuja suoravärejä latvaosaan? Niillä ainakin taittoa saa muutettua, enkä mä ainakaan saanut koskaan mitään värirajoja aikaiseksi, vaikka en tyviosaa käsitellykään.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1378 : 17.09.15 - klo:14:13 »
Sävytevaahdoilla saa todella hyvin kätkettyä eri väristä latvaa. Joku vaaleanruskea vaahto ja lisäksi joko tuhkainen tai lämmin vaahto siihen sekaan mukaan riippuen oman värin taitosta, niin latvojen epatasainen väri saa kyytiä ilman, että hiuksia tarvitsee värjätä enempää tai vahvemmilla aineilla. Eivätkä sävytevaahdot ole ylettömän kalliita ja ne ovat melko riittoisiakin, joten sopivat opiskelijakukkarollekin :) .

Poissa aurinkoinen_murmeli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1379 : 17.09.15 - klo:14:21 »
Joo oma väri on sellainen aika perus maantie, kivasti tosin tuli vaaleaa raitaa kesän aikana:) En nyt onnistunut kuvaa tänne saamaan. Mielestäni värin tummuusluokka on siis melko sama sekä värjätyssä että värjäämättömässä osassa, sävy vain täysin eri. Joissakin valaistuksissa oma väri näyttää vähän latvaa tummemmalta ja joissakin valaistuksissa taas vähän vaaleammalta.

Colormaskeista yritin etsiä sopivan väristä, kun olen aiemminkin niitä käyttänyt värjättyyn tukkaani, mutta ne taitaa olla melkein kaikki lämpimän sävyisiä (paitsi coffee, joka on liian tumma). Kaverin suosituksesta ostin sinistä suoraväriä (jonka pitäisi ilmeisesti taittaa tuota oranssisuutta). Sillä onnistuin ensimmäisestä testiraidasta saamaan melko sinisen  :D, ja enemmän blandattuna (eri sekoitussuhteilla) en saanut mitään näkyvää muutosta aikaiseksi. En tiedä, pitäisikö vielä kokeilla löytää parempi sekoitussuhde. Onko tuo sininen edes oikea väri tähän taittohommaan?

edit. tässä vielä linkki kuvaan, josta vähän saa käsitystä väristä http://aijaa.com/AJPOfO

« Viimeksi muokattu: 17.09.15 - klo:14:36 kirjoittanut aurinkoinen_murmeli »