Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707734 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1380 : 21.09.15 - klo:06:31 »
^ Joku muu osannee neuvoa minua paremmin noissa suoraväriasioissa, mutta käsittääkseni joukossa pitää olla vihertävyyttä, mikäli haluaa taittaa punertavuutta pois. Kaunis oma värisi joka tapauksessa on. :)

Minäkin tulen huutelemaan sinulle samaa kuin bubbs, eli stay strong, sista! Kuinka pitkät hiuksesi ovat ja olisitko valmis hieman leikkaamaan värjättyä osuutta pois, jotta kasvatuksesta tulisi mieluisampaa? Itselläni kerrostetumman hiusmallin hankkiminen poisti ympäri päätä paljon värjättyä hiusta ja olen nyt tyytyväinen kasvatusvaiheeseen. Etenkin ensimmäiset kokonaan oman väriset kerrokset oli tärkeä saavutus. Itsellänikin siis omaa väriä oranssihtavammat latvat.

Poissa magecomedian

• Haiven
  • *
« Vastaus #1381 : 22.09.15 - klo:12:36 »
aurinkoinen_murmeli: Ollaan jokseenkin samanlaisessa tilanteessa näköjään!

Oon lurkannut täällä foorumilla pidemmän aikaa, mutta nyt päätin vihdoin rekisteröityä, kun mulla on kans tämmönen tilanne (sori raaka aamunaama  ;D otin ihan tuoreen kuvan tätä varten).

Eli siis oma väri ihan kylmä, ja pituuksissa kymmenen vuoden aikana kertynyttä punaista, jota oon kasvatellut kärsivällisesti nyt pois. Alkutilanne oli ihan semmonen kirkas, räikeä punainen, jota pudottelin pois kahdella kierroksella Colour B4:ia kun en halunnut tujuja vaalennusaineita käyttää ja tappaa koko pituuksia (eivät ole ihan parhaassa kunnossa). Nyt en ollut vajaaseen vuoteen tehnyt mitään toimenpiteitä, paitsi että eilen illalla heitin Poly Color 11:n noihin pituuksiin, ja kyllä se tais aavistuksen vaalentaa.

Jos mulla olis varaa, niin menisin kampaajalle ja käskisin tehdä jotain noille pituuksille että toi kylmä/lämmin -kontrasti ei olis ihan noin iso. Mutta nyt pitää pärjätä kotikonstein ja mahdollisimman pienellä damagella mieluiten. Oon tykästynyt näihin pitkiin hiuksiin, niin en mielelläni leikkaisi lyhyeksi, ellei sit ole ihan pakko.

Kysynkin siis mielipiteitä: kannattaisko mun yrittää vaalentaa pituuksia vielä lisää, ja sit heittää vaikka joku kylmä sävyte päälle? En jotenkin usko että tota punasuutta saa vielä peittoon ilman vaalennusta... mutta en todellakaan ole mikään ekspertti näissä! Oon vähän kahen vaiheilla, kun en toisaalta haluais näihin kauheesti mitään mömmöjä enää tunkea, mut toisaalta kun kuitenkin leikkelen pikkuhiljaa pituuksista punaista pois, niin kai sitä osaa sit vois värjätäkin (kun se kuitenkin lähtee, vaikka hitaasti lähteekin).

Poissa aurinkoinen_murmeli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1382 : 23.09.15 - klo:00:33 »
Mä varmaankin onnistuin aika hyvin taittamaan tuon oranssisuuden pois, koska eri valaistuksissakaan peilailemalla en onnistunut näkemään värirajaa  :T oon niin onnellinen kun ei tarvii katella sitä kulahtanutta oranssia, ja nyt en haluu pestä hiuksia ollenkaan :D Niin ja tuo mun sininen väri olikin itseasiassa biozellin colormaskia eikä suoraväriä. Se on vaan niin "suoravärimaista", että muistin väärin.

Tästä innostuneena ajattelin, että kun juurikasvu ei näy ainakaan kovin selvästi, voisin ensimmäisen kerran 7 kuukauteen harkita kulkevani hiukset auki ihmisten ilmoilla. Sitten tajusin, että myös edellisestä kampaamokäynnistä on 9kk aikaa (olen pelännyt liikaa kampaajien ikkviä kommentteja omasta väristäni), ja tänä aikana olen vain itse napsinu pahimpia kuivia korppuja latvoista pois. Päädyin sitten leikkaamaan latvoja, ja leikkaamaan vähän lisää, ja vielä vähän lisää, ja vähän vielä kerroksia. Pituus oli sellainen reilu bsl-mittainen, ja siitä lähti ehkä 15 cm :D Mutta tänään mä sen tein, jätin hiukset auki ekaa kertaa 7 kuukauteen!

magecomedian voin siis suositella kokeilemaan tuota värin taittamista kevyemmillä aineilla ennen vaalenteluja. Tosin jos latvat on kovin huonossa kunnossa, niin colormaskikin saattaa niihin tarrata pysyvästi, kokemusta on sinisistä latvoista :D

Poissa magecomedian

• Haiven
  • *
« Vastaus #1383 : 23.09.15 - klo:14:16 »
Ai vitsi, kiva kuulla onnistuneita kokeiluja! :D Ehkä mäkin yritän läträtä jollain kevyemmällä ennenkuin vaalennan lisää,

On kyllä niin ärsyttävää, kun kylppärissä on ainoo kunnon peili, ja valo siellä on toooosi lämmin keltanen, niin siinä ei ikinä nää oikeeta tilannetta/lopputulosta näiden käsittelyjen aikana. Pakko aina rynnistää jonkun ikkunan eteen ottamaan selfieitä että näkee vähän paremmin totuuden väristä. Noh, naapureilla on varmaan ainakin hauskaa.  ;D

Poissa aurinkoinen_murmeli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1384 : 23.09.15 - klo:16:43 »
Joo mullakin kesti vähän aikaa alussa tajuta, ettei kylppärin valossa nää yhtään mitään :D luulin siellä peilaillessani että joko mun hiukset ei kasva ollenkaan tai sit mun omasta väristä on tullu tosi lämmin, kun juurikasvua ei vaan alkanu näkymään :D

Onko kukaan muuten kokeillut biozellin frozen mocha colosmaskia? En tiiä onko tuo uus vai enkö vaan oo huomannu. Anttilassa näytti olevan tarjouksessa niin harkitsen hakevani tuon kokeiluun, kun ilmeisesti kylmän sävyinen on. Niin onnellinen kun mä tästä onnistuneesta oranssin poistaittamisesta oonkin, niin tuo voimakkaasti värjäävällä sinisellä colormaskilla taiteilu on vähän turhan pilkun tarkkaa touhua, jos haluu näkyvää muutosta mutta ei sinistä tukkaa. Tuo latvojen pätkäseminen tosin helpotti vähän tilannetta, kun ei ihan niitä kuivimpia hamppuja siellä enää ole.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1385 : 23.09.15 - klo:18:56 »
^Mä kyselin tuosta frozen mochasta toisessa ketjussa, eikä käyttäjäkokemuksia löytynyt. Jos siis päädyt kokeilemaan, niin ota ihmeessä kuvia ja kerro miten kävi! Itseänikin kiinnostaa.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1386 : 23.09.15 - klo:21:58 »
Tässä nyt tovin eli 1,5v suunnilleen kokonaan neitsyttukkaisena hegnattuani, suurin päänvaiva onkin hiusten käsiteltävyys sun muu ottaa päähän niin paljon, että tekisi mieli vetästä lähinnä omaa hiusten sävyä oleva purkkiväri päähän. En kuitenkaan viitsi, koska jonkinasteinen juurikasvuvärjäysrumba siitäkin tulee.

Tukka (okei on sitä lähtenytkin) tuntuu ohuemmalta, hankalemmalta, pyörteisemmältä.. jatkanko :D

Onko muilla samoja fiiliksiä, siis ongelmia?

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1387 : 23.09.15 - klo:22:39 »
^Juu onhan noita ollut. Itsellä on auttanut cassia ("väritön henna"), tuo sopivasti rakennetta muttei värjää. Toinen mistä on yllättäen ollut todella paljon apua on se, että aloin käyttää sulfaatittomia shampoita. Tuo sulfaatittomilla pesu onkin auttanut niin paljon että viimeinen cassiakäsittely taisi olla alkukesästä... :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa centifolia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1388 : 23.09.15 - klo:23:38 »

Onko muilla samoja fiiliksiä, siis ongelmia?

O. Ihan samat. Vuosi sitten laitoin kevytvärin, ja nyt senkään hyödyt ei enää tunnu yhtään, eli hiukset tulee likaisen näköisiksi ja tuntuisiksi nopeasti, on lattanat tai omituisen kuohkeat ihan oman mielensä mukaan ja (liian) pehmeät ja pyörteikkäät. Eliah Sahilin jauhemainen shampoo auttaa jonkin verran.

Pitäisköhän munkin kokeilla cassiaa, en oo koskaan käyttänyt.

Vähän huvittaisi värjätäkin ihan vaihtelun vuoksi, mutta kyllä oma väri vaan on niin itselle sopiva. En lakkaa hämmästelemästä sitä miten erilaiselta se näyttää eri olosuhteissa. Välillä hiukset näyttää ihan vaaleilta, välillä tummanvaaleilta (tai jopa tummemmilta), välillä tuhkaisilta, välillä voimakkaan kullansävyisiltä. Kivointa on ehkä se miten oma väri sopii yhteen silmien värin kanssa ja siten korostaa sitä, ja tämän oon huomannut muillakin joilla on oma väri hiuksissa.

Oon myös tajunnut että mulla ei oo ihan oikean värisiä meikkivoiteita tms., liekö niitä olemassakaan... Totuus paljastuu kun omat värit pelaavat yhteen.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1389 : 24.09.15 - klo:11:40 »
Mä oon saanut omaan hiukseen "rakennetta" pesemällä noin kerran pari kuussa palashampoolla.
Tai palashampoon jälkeen pesen vielä normishampoolla niin ei jää sellaiseksi ärsyttävän tuntuiseksi.
Kai se sitten kuivattaa tai jotain auttaa asiaan. Huomaa jos ei ole pitkään aikaan pessyt palashampoolla niin hiukset on tosi ohuentuntuiset ja nutturoita ei saa pysymään ym.

Mä oon huomannut että nyt kun on oma väri niin ei tartte meikkivoidetta, oma iho näyttää ihan hyvältä. No vähän peitevoidetta johonkin kohtaan mutta ei tartte koko naamaa pakkeloida. Silmämeikinkin teen suht kevyeksi.

« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo:12:09 kirjoittanut Ginia »

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #1390 : 24.09.15 - klo:16:39 »
Okei pakko siis tilata tota väritöntä cassiaa. Oon satunnaisesti etnokaupoista sun muualta katellut, mutta ei ole tullut vastaan. Jännittää vaan tilata iherbistä, kun en oo tilannut sieltä pariin vuoteen kai mitään xD

Itellä on shampoona yleensä flown hamppupalasaippua, välillä simin ns. päähankalääkesampoo(joka on ihan just loppu). Hoitiksena joku XZ joka on kans lopussa.

Ja värisävyistä samaa mieltä, tuntuu että (ainakin oma)yleisvaikutelma on jollain tapaa kivempi  kun on oma hiustenväri. Nyt kun onnistuin löytämään macin nc20, joka on taas paras meikkivoidesävy,mitä olen löytänyt, niin pärjää tosi vähällä meikillä. Kulmat laittaa ja jonkun kivan räikeän huulipunan niin niillä pärjää.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1391 : 27.09.15 - klo:15:54 »
Mulla on sellainen kutina, että joku oman värin kasvattaja haaveili dip dyestä. Kuulisin mielelläni kokemuksia, sillä tahdon sellaisen nyt itsekin.  ;D Mietinnässä on vain se, että mikä väri näyttää parhaalta tällaisen tummanvaalean kanssa ja kuinka vaalean pohjan se vaatii.

Poissa ZEN

• HAIRahtanut
  • kaappikemisti
« Vastaus #1392 : 27.09.15 - klo:16:48 »
^Mulla oli ainakin keväällä sellainen räikeän pinkki dip-dye. :D Vielä haaveilen sinisestä, mutta sitä varten täytyisi laittaa värinpoistoa, joten kasvattelen vielä vähän. Eli se kuinka vaalean pohjan tarvitsee riippuu ihan siitä, mitä väriä haluaa laittaa. Sininenhän muuttuisi oitis vihreäksi mun ~7 asteisessa latvassa (näkyy vähän tuossa mun avassa), joten sitä en lähde edes yrittämään tähän, mutta pinkki toimi hyvin. Tosin vaaleanpunaisesta tulisi jo oranssi tähän pohjaan, eli oikeastaan mitä tummempi pohja, sen kirkkaampi dip-dye täytyisi olla, että peittää. Jos pastellisia sävyjä halajaa, niin pohjan täytyy olla jo hyvin vaalea.

Mutta joo, mun mielestä vähän kaikenlaiset värit sopii tummanvaaleaan hiukseen. :P Ehkä joku kauhean tumma saattaisi vain korostaa sitä oman värin kasvatusvaihetta, mutta puhtaista väreistä mun mielestä suurin osaa toimii.
Cogito ergo doleo.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1393 : 27.09.15 - klo:20:50 »
Joo sininen taitaa vaatia ihan huomattavan vaalean pohjan ettei vedö vihreäksi. Monet violetin sävyt näyttäänee kyllä hyvältä myös luomuvärisessä tukassa, ja taitaa olla aika helppo värjättäväkin.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1394 : 02.10.15 - klo:12:07 »
Kiitos enna ja ZEN vastauksistanne. :) Pyrin valitsemaan sellaisen sävyn, minkä vuoksi ei tarvitsisi vaalentaa latvaa, laitan sitten kuvia jos lopputulos on onnistunut. ;D Päätin hiuskriisin keskellä, että kasvatan hiuksia vielä vuodenvaihteeseen asti, minkä jälkeen alan mikrotrimmata värjättyä osaa pois.