Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707078 kertaa)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1410 : 10.10.15 - klo:17:08 »
Toisin kuin elly ja Lilli, mä tykkään tuosta tummasta hiusten alaosasta ihan hirveästi. Minusta se tekee tosi paljon syvyyttä ja kolmiulotteisuutta hiuksiin. Nyt, kun kesän jäljiltä päälimmäinen kerros on aika vaaleaa, sävyjen määrä on mun mielestä tosi mahtava. Jotenkin mulle tämä on taas ollut sellainen oivalluksen paikka ja mahtava plussa, että voi saada näin monisävyisen tukan ihan automaattisesti, yksiväriseksi värjätyn tukan vaihtoehto tuntuu tosi kurjalta :D

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1411 : 10.10.15 - klo:17:13 »
Mä olen bubbsin kanssa samoilla linjoilla, eli jos munkin tukkani paljastuisi moniväriseksi, olisin enemmän kuin tyytyväinen! Voihan kyllä olla, että tasaväriseenkin omaväritukkaan saisi lisää sävyä aina kesällä päällishiuksiin, jos se edes vähän vaalenisi.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1412 : 10.10.15 - klo:20:05 »
Totta tuokin! Mutta juuri nyt tämä on jotenkin ihan hirveän näköinen, lähinnä varmaan omasta mielestä, kun väri jotenkin katkeaa ärsyttävästi korvien kohdalta ja tuo alaosa korostaa sitä. Näitä omanvärin kasvatuksen iloja.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1413 : 11.10.15 - klo:10:48 »
Onko elly kokeillut latvan värjäystä? Ja löytyykö zeniltä kuvaa minkänainen väri sinulla oli? Himottaisi violetti latva  ;D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1414 : 11.10.15 - klo:10:53 »
Mäkin voisin harkita latvavärjäystä sitten, kun omaväri on niin pitkällä, että vanhan värjätyn osuuden saisi kätevästi värjättyä jollain värillä - sillä tavoin ei tulisi liian kirjavaa ja moniväristä tukkaa. Joku violetti juurikin voisi olla vaihtoehtona!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1415 : 11.10.15 - klo:14:43 »
Kiva kuulla myös eriäviä mielipiteitä hiusten monisävyisyydestä niin saa vähän uutta näkökulmaa omaan hiuskriiseilyyn.

Lilli, mä päädyin nyt kuitenkin vaalentamaan latvaa. Mulla on ens viikolla aika kampaajalle, eli sen jälkeen katsotaan uudelleen. :D tää on mulle muutenkin sellainen peliliike, jolla yritän saada pinnan venymään projektin loppuun saakka. Mulla on taas vaihteeksi sellainen fiilis, että tukka on aivan liian lyhyt, joten en usko pystyväni saksimaan värjättyä latvaa pois. Enää 1 vuosi ja 8 kk projektia jäljellä. ::) munkin pitäis ottaa pitkästä aikaa kuva tästä kriisipesäkkeestä.  ;D

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1416 : 11.10.15 - klo:15:55 »
elly kuinka pitkään olit jo kasvattanut omaa väriä? Ehkä me mennään samaa tahtia, mutta on varmaan tuo sama aika jäljellä, vähintään. Ja tosiaan isommilta kriiseiltä olen välttynyt tähän asti ja nyt se iski ihan kunnolla. Jotenkin ajattelin että tuo violetti sitten haalistuu pois vaalennetusta osasta, mutta mahtaako se oikeasti tehdä niin? En siis värjäisi omaa väriä ollenkaan, vain tuon eriväriosan.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1417 : 11.10.15 - klo:16:40 »
^ Mulla tulee vuodenvaihteessa kaksi ja puoli vuotta oman värin kasvatusta täyteen. :) Mä selailin vähän suoravärejä ja niissä oli tosi isoja eroja pysyvyyden kannalta. Osassa luki kestävyydeksi 30 pesua, kun taas joissakin oli vain muutaman pesun kesto. Nuo on tietenkin arvioita, eikä varmastikaan ole takeita että lähtisivät täysin irti. Saksilla toki pääsee eroon mistä vain, mutta itsekin alan kallistua sinisiin yms sävyihin, koska punertavankulahtaneen latvan kanssa oon elänyt jo niin kauan. :D

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1418 : 12.10.15 - klo:17:38 »
^ eli tuun pari kk perässä. Ehkä tää on joku normi kriiseily aika.

Kävisin varmaan kampaajalla värjäämässä latvan jos nyt värjään. Tuntuu että nythän se pitäisi kokeilla kun on vielä tuota värjättyä tukkaa mihin laittaa. Mutta mutta, luin jostain että violetti muuttuu vihreäksi haalistuessaan, äh, ei sekään kuulosta kivalta.

Poissa aurinkoinen_murmeli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1419 : 18.10.15 - klo:13:31 »
Olisko muilla oman värin kasvattelijoilla antaa vinkkiä helsingin kampaamoista, joihin uskaltaa mennä kamalan juurikasvun kanssa?

Päätin nyt vihdoin pätkästä tukkaa lyhyemmäksi, mutta pelkään sortuvani värjäämään, jos kampaaja koko leikkauksen ajan kauhistelee omaa väriäni ja suosittelee värjäämään :D Vasta vähän aikaa sitten tänne muuttaneena mulla ei vielä ole luottokampaajaa, jonka penkkiin uskaltaisi istua tällaisen tukan kanssa :D

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #1420 : 18.10.15 - klo:13:37 »
^Mä luen Folk kampaamon Meerin i'd rather hair you now -blogia ja hällä tuntuu käyvän paljon oman värin kasvattelijoita :) kampaaja suosii muutenkin luonnollisia värejä  :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #1421 : 18.10.15 - klo:14:53 »
Mä käyn QTimessa (Malminkadulla) ja mun kampaaja on Sanni. Toki mulla on kokonaan oma väri, mutta sitä ei ole ikinä kommentoitu eikä värjäämistä tyrkytetty. Ylipäänsä Sanni ei tyrkytä mitään palveluita tai tuotteita.

Poissa sv1

• Haiven
  • *
« Vastaus #1422 : 18.10.15 - klo:20:48 »
^^ Kävin viime keväänä Meerin penkissä, suurin odotuksin menin reuhkani kanssa ja valitettavasti ei kyllä oikeen natsannu vaikka oli referenssikuvat messissä ja juttukin lensi sujuvasti.. Juurikasvua päätettiin häivyttää raidoilla ja ilman mitään ilmoitusta hän tuikkas kiiltokäsittelyn (mikä maksaa ekstraa) pesupenkissä päähän. 180 euroa loppupelissä köyhempänä ja suoraan sanottuna mitään eroa ei tukasta löytynyt - muuta kuin hieman viileämpi sävy, jonka olisin itsekin saanut aikaan ihan vaan hopeashampoolla lutraillen.

Kuukautta myöhemmin laitoin tyveen 10e vaalentavan värin ja lopputulos oli luonnollisempi ja keräsi jopa kehuja kanssaihmisiltä, mitä harvemmin on tapahtunut.. Jälkiviisaus ei ehkä kannata, mutta hieman söi naista melkeen 200 euron hutikeikka ammattilaisella, enkä ookkaan sen koommin käyny missään putiikissa.

Ja tosiaan Folkissa käynnin jälkeen kotona tähän pettymykseen vasta havahduin ja nössö kun olen niin en viittinyt mennä valittamaan, varsinkaan kun en edes asu Hgi:ssä.. Mutta tällainen kokemus, blogista kun saa niin täydellisen kuvan kyseisestä paikasta - ja tasokas kampaamo onkin, mutta mulla ei nyt menny ihan niinku Strömsössä ;D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1423 : 19.10.15 - klo:21:16 »
Mä unohdin täysin tulla raportoimaan tänne kampaamoreissustani, kun olin niin innoissani. ;D Nyt pitäis olla kriisit taakse jäänyttä aikaa, sillä tukka hipoo täydellisyyttä! Latva vaalennettiin oman värin sävyiseksi raidottamalla ja tyveen ei siis laitettu raitoja. Mulla on nyt tosi nätti tukka ja mikäli saan pidettyä raidat kylmäsävyisinä niin tässä ei ole enää mitään hätää. Lopputuloksena luonnollinen ja kaunis ombre, eikä harmita tippaakaan vaikka jonkin verran omaa väriä menetinkin. :ts

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #1424 : 21.10.15 - klo:11:29 »
Mahtavaa, että kampaamoreissu onnistui elly! Varmasti helpottaa oloa, kun oikeasti tykkää tukastaan oman värin kasvattamisen aikanakin  :ts