Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709055 kertaa)

Poissa Jenn

• Haiven
  • *
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1440 : 04.12.15 - klo:16:21 »
Kiitos vastauksista! salute, olen vähän miettinytkin sävyttämistä mutta kun tukka on niin helposti värjääntyvä niin että sellaiset wash in, wash out -väritkin jämähtävät viikoksi niin huolestuttaa että toimisiko käytännössä. Sama oman tukan väristen raitojen kannalta, kaksi väriä on nyt kuitenkin parempi kuin kolme. (sitä paitsi enkä jos jänistän ja haluankin taas blondiksi?) jotain raitoja/häivytystä haluaisin kuitenkin koska raja on oikeasti ihan matemaattisen suora ja aika kamala. Yritin kommunikoida kampaajalle jotain tällaista (linkki koska en saanut pientä kuvaa) http://a1.files.xovain.com/image/upload/c_limit,cs_srgb,dpr_1.0,h_2500,q_75,w_2500/MTE5NTU2MzIzNzc4MzMyMTcx.jpg
mutta sekin mietityttää että näyttääkö se ihan höntiltä vaaleamman juurikasvun ja pitkän tukan kanssa. Oma tukka näyttäisi kai luonnollisena suurin piirtein tältä: http://40.media.tumblr.com/486dfa9f3df0a4377dab0e766d5e609b/tumblr_nyffxtcyI01tc0atto2_250.jpg  ??? yritän nyt vain miettiä kunnolla etukäteen ettei tarvitse tehdä tyhmiä päätöksiä sitten kampaajalla.

scoundrel, olipa värikäs historia  ;D tuli ihan omat värjäykset mieleen. Kylläpä on tuossa 2013 joulukuun kohdalla kauniisti liukunut blondauksen raja! toivottavasti mullakin vielä. 15 senttiä on kyllä aika pitkä aika odottaa  :-\ vaikka on se varmaan sen arvoista.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1441 : 04.12.15 - klo:16:54 »
scoundrel, olipa värikäs historia  ;D tuli ihan omat värjäykset mieleen. Kylläpä on tuossa 2013 joulukuun kohdalla kauniisti liukunut blondauksen raja! toivottavasti mullakin vielä. 15 senttiä on kyllä aika pitkä aika odottaa  :-\ vaikka on se varmaan sen arvoista.

Onhan se toki pitkä matka kasvattaa, mutta meni sitten kuitenkin loppujen lopuksi aika helposti. Alussa auttoi kun piti hiuksia kiinni silleen ettei ollut selkeää jakausta, raja ei näkynyt niin selvästi... Ja sitten kun omaa väriä oli jo pidemmin niin erilaisilla lettijutuilla sai kivoja ulottuvuuksia kun oli omaa ja värjättyä sekaisin, ei päässyt tylsistymään :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1442 : 07.12.15 - klo:17:29 »
Mä kaipaan myötätuntoa. Mua kaduttaa aivan sairaasti, että menin vaalentamaan latvat ja hukkasin niin paljon omaa väriä samalla. Onhan tukka objektiivisesti katsottuna nyt kauniimpi, mutta ai että kiukuttaa miettiä kuinka kauan menee saada oma väri taas niin pitkälle kuin se oli. Ärsyttää oma kärsimättömyys, kun en malttanut odottaa vuotta lopullisen tavoitteeni saavuttamiseksi. >:(

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1443 : 12.12.15 - klo:15:15 »
Olen juhannuksesta asti ollut värjäämättä tätä tukkaa, oman värin kasvatus meneillään. En ole 15 vuoteen nähnytkään kunnolla, mikä se oma sävy on. Tosin aika samalta se vaikuttaa nyt kuin rippikuvassakin. Aika turskia vaan tekee, kun on ihan tummaksi värjätty tukka ollut, ja nyt on sitten tuommoista...hmmm...medium ash blondea(?) tuo juurikasvu. En osaa tarkkaan sanoa, mikä sävy tuo on, musta tuo on juurikin se tyypillisimmistä tyypillisin suomalainen maantie-villasukka-hiirenharmaa.  ::)'

edit. kuvan lisäys ei onnistunutkaan, pitääpä koittaa uudestaan.
edit2. ei onnistunut, laitan linkin aijaahan  >:( tuossa: http://aijaa.com/9XDz25
« Viimeksi muokattu: 12.12.15 - klo:18:51 kirjoittanut Nakitar »

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1444 : 12.12.15 - klo:19:26 »
ellylle myötätunnot, itsekin haaveilen jatkuvasti, että teen jotain tälle kulahtaneelke värjätylle latvalle, mutta en vaan tiedä mitä. En raski leikata ja värjääminen, no kävisi varmaan noin että alkaisi harmittamaan, jos väriä menisi myös värjäämättömään osaan, niinkuin siinä varmasti käy.

Nakitar todellakin alkuvaihe on se kaikkein hankalin osa, itsellä se venähtänyt juurikasvu osuus oli vielä ihan kauhean näköinen.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1445 : 12.12.15 - klo:20:09 »
Kiitos Lilli. :-* Mää uskon, että mun on aika vaihtaa metodia kasvatuksen suhteen. Joudun miettiä paljonko olen valmis uhraamaan pituutta, sillä haluan nopettaa projektia tällaisen tyhmän sortumisen jälkeen. Noh, pitkää pinnaa ja nopeaa karvankasvua mulle joululahjaksi. :D

Tsemppiä uusille kasvattajille, alku on vaikein! Oli tosi palkitsevaa nähdä oman värin kehystävän kasvoja, ja tuon ajatuksen voimalla yritän jaksaa uudelleen.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1446 : 12.12.15 - klo:20:20 »
elly mutta jos hiukset on nyt kauniimmat niin niitä on mukavampi kasvattaa? Minkälainen latva sulla oli ennen vaalennusta? Tämä omanvärin kasvatus yhdistettynä pituuden kasvatukseen on aika piinaava kombo  ;D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1447 : 12.12.15 - klo:21:54 »
Mun pitäisi muutenkin mennä pätkäisemään latvoja pois varmaan 10 cm, saisi hiutuneet latvat veks.
Oikeastaan mua ei kammoksuta tämä "vaaleampi juurikasvu+mustat pituudet" -kombo niin paljon, mitä kesällä pelkäsin  0_0 Tai sitten olen oppinut vain suhtautumaan lunkimmin koko ulkonäköasiaan...pelkäsin meinaan että näytän aivan kaljuuntuvalta, mutta en onneksi sentään. Tuossa aijaan kuvassa mulla on jakaus kyllä aikas hassusti, mutta tuossa asennossa sain mielestäni jotenkin selkeimmin tuon juurikasvun näkyviin.

Mullahan oli lapsena ihan blondit hiukset, murrosiän myötä tummui (kuten monella käy). Sitten lukioikäisestä alkoikin värjäys: punaista (apua, ei käynyt mulle ollenkaan), ruskeaa, blondia (monta vuotta), uudestaan ruskeaa, joka luisui sitten muutamaksi vuodeksi ihan mustaan. Suurin kimmoke tähän oman värin kasvatukseen on, uteliaisuuden ja juurikasvun värjäilyyn kyllästymisen lisäksi, ihan terveys: oon niin monesta paikasta nyt lukenut ja kuullut tummien hiustenvärien allergisoivuudesta ja herkistyttävyydestä. Itselleni ei vielä ole omista kotivärein tehdyistä värjäyksistä mitään herkkyysreaktioita tullut, mutta kyllähän se vuosikausien aikana käytetyt kemikaalit mietityttää, kun 15 vuotta on tukkaansa värjäillyt. Ja kun kampaamoissa ei tosiaan ole mulla ollut varaa aina käydä värjäämässä, vaan ihan markettiväreillä oon mennyt (ja eipä siinä, aika lailla samoja aineita käsittääkseni kampaamoväreissä käytetään ainakin tummissa hiusväreissä).

Mielenkiinnolla odottelen, että miltä näyttää sitten joskus, kun on kokonaan omaa väriä taas tukka. Että onko se niin kuin moni sanoo että "luontoäiti tietää parhaiten". No, kulmakarvat mulla on ainakin ihan maantienharmaat, että ne on ainakin  sävysävyyn sitten tukan kanssa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1448 : 13.12.15 - klo:10:52 »
Lilli, tämä todella on piinaava kombo. ;D Mun latva oli ennen vaalennusta samaa tummuusastetta kuin oma väri, mutta punertavampaa sävyä. Omaa väriä oli jo sen verran, että olisin voinut luopua samanaikaisesta kasvatuksesta ja napsia värjätyn osan pois. Tyhmyydestä sakotetaan ja nyt sitte matkataan uudelleen kohti harteita oman värin kanssa. Onneksi tuo latva on raidoitettu, eli aika nätisti pitäisi sekoittua kasvatuksen eri vaiheisiin.

Nakitar, kuinka pitkät hiukset sinulla on? Huonoista latvoista luopuminen on itselläni auttanut kasvatuksessa. Leikkasin kerran ronskilla kädellä blondattuja latvoja ja sen jälkeen hiusteni kunto alkoi parantua eksponentiaalisesti, kun siihen yhdisti jatkuvasti hiuksistosta alaa valtaavan oman värin. Mullakin on hiusvärien myrkyt suurin syy oman värin kasvatukselle.

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #1449 : 13.12.15 - klo:11:48 »
Sovituskopin kirkkaassa valossa eilen totesin että mulla taitaa olla ohimoilla hiukan harmaata... alle kolmekymppisenä? :D Mun pitäisi ehkä panikoitua tästä, mutta jotenkin se ei hetkauttanut lainkaan. Luulenpa että jos olisi sama tullut värjättyä hiusta vasten olisi näyttänyt aivan kaamealta, mutta oma väri on onneksi sellainen että siinä ei harmaat kauheasti näy kun on muutenkin sävyltään melko viileä. (Enkä tosiaan ole ihan varma onko nuo ohimohaitulat harmaita vaan vain äärimmäisen kylmänsävyisiä omanvärisiä hiuksia... :P)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa AamuAurora

• Haiven
  • *
« Vastaus #1450 : 13.12.15 - klo:23:50 »
Nyt on tytöt taas heikko hetki  käsillä! Oon kasvattanut omaa väriä toukokuusta ja esim. etuhiukset on jo omanväriset, n.7 asteiset vaaleanruskeat. Näistä vois tulla aika kivat ja hiusten kunto on ainakin todella hyvä. Värjäämisestä haluaisin luopua, koska olen hurahtanut luonnollisuuteen ja minimalismiin. Mulla on lisäksi n. 15 allergiaa, pahimmat reaktiot ovat olleet anafylaktisia. + olen raskaana + en haluaisi maksaa kampaajasta 100 euroa kahden kuun välein. MUTTA nyt katselin vanhoja kuvia jossa mulla on hyvin vaaleat hiukset ja hirveä himo ottaa raitoja iski... Apua, millä pääsen yli tästä heikosta hetkestä ilman, että päädyn taas värjäyskierteeseen?! Ideoita, apua?!

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takai
« Vastaus #1451 : 14.12.15 - klo:00:12 »
^ No missään nimessä et nyt niitä raitoja otata.  ;)

Jos ehdottomasti haluat väriä päähäsi, niin mitä jos värjäyttäisit sitä jo ennestään värjättyä latvaosaa? Joku kiva liukuvärjäys tai latvojen sävyttäminen lähemmäs omaa väriä?

Tai mitä jos ostaisit tuubin suoraväriä ja tyydyttäisit sillä värjäyshimoasi? Uutta ilmettä voisi saada myös uudella leikkauksella ja uhraamalla vähän pituutta. Silloin oma väri tulisi vahvemmin esiin.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1452 : 14.12.15 - klo:06:28 »
AamuAurora, voit esimerkiksi toistella itsellesi lausetta "älä ole niin tyhmä kuin elly, jos värjäät niin tulet katumaan." ;D
Mieti kuinka suuri vuosittainen säästö tulee värjäämättömyydestä ja mihin muuhun voisit tuon summan käyttää. Onko sinulla siis tullut allergiaoireita hiusten värjäämisestä? Hiuksesi ovat todennäköisesti ainakin paremmassa kunnossa ja helppohoitoisemmat, mikäli jätät värjäämättä. Tsemppiä kriisin ylitykseen!

Edit: scoundrel, mulla on kans ohimoilla tosi vaaleita ja kylmän sävyisiä hiuksia. Uskon että ovat vain kylmiä ja vaaleita, eivätkä vielä varsinaisia harmaita. :D
« Viimeksi muokattu: 14.12.15 - klo:06:31 kirjoittanut elly »

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1453 : 14.12.15 - klo:14:35 »
AamuAurora et todellakaan nyt värjää. Odotat ens vuoden puolelle, kohta alkaa aurinko taas paistamaan ja kesällä saat mahdollisesti auringon vaalentamaa raitaa.

Poissa AamuAurora

• Haiven
  • *
« Vastaus #1454 : 14.12.15 - klo:22:00 »
Kiitos tsempeistä  <3 En sortunut värjäämään, muhittelin keltaisuutta taittavalla hoitiksella ja tein öljynaamion. En ole siis aiemmin saanut reaktiota hiusväreistä, mutta nyt raskauden aikana olen allergisoitunut mm. tatuointieni väreille. Eli tyypilliset hankalat värit turkoosi, keltainen ja punainen nousevat nokkosihottuman kaltaisina paukamille. En siis uskalla ottaa riskiä minkään rankan värjäyksenkään suhteen. Tiedän olevani ainakin lanoliinille allerginen ja turvallisen shampoonkin löytäminen vie toisinaan aikaa. Seuraavana tuotteena ajattelin kokeilla Biozellin hopeashampoota, olen kuullut paljon kehuja. Yritin napata teille kuvaa väristäni, mutten aivan päässyt vielä selvyyteen, kuinka saan sen iPhonesta siirrettyä:D olen hieman tekniikkarajoitteinen, tätä tää kolmekymppisyys teettää...