Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706584 kertaa)

Poissa karpobulli

• Haiven
  • *
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1455 : 15.12.15 - klo:05:35 »
Yksi pitkästä luomutukasta haaveilija ilmoittautuu mukaan !
Tuolla kasvattajien topicissakin jo valittelin hiusten hidasta kasvunopeutta ja edelleen ketuttaa tämä hitaus!
Hiusvärihistoriasta sen verran että olen ollut vetyperoksidi blondi reilut 20 vuotta ja ikuinen hiusten kasvattaja.Blondaus ja huonohko hoito kuitenkin teki tukasta niin haperoa etten koskaan ole saavuttanut sitä tavoitettani,vyötäröpituutta.Toki voi olla etten sitä saavuta nytkään jos terminaalipituuteni onkin lyhyempi. Mutta kokeilla aion.
Omaa variä kasvateltu 15kk:tta ja vain n.15cm sitä on kasvanut.Jonkun verran omaa väriä ehkä menetin kun taistelin sen blondatun saattamiseksi lähelle omaa väriä useamman kuukauden.Juurikasvua oli silloin kun aloitin n.5 cm enkä ihan onnistunut pitäytymään vain värjätyssä osiossa.
Koko tukan pituus n.38cm keskijakaukselta.Tavoitteena siis vyötärömittainen,hyväkuntoinen ja omanvärinen hiuksisto.Eli ainakin 2-3:n vuoden projekti!?!
Toukokuussa sitä haperoa miljoonaan kertaa vaalennettua lähti 10cm ja suunnitelmissa olisi pitää sakset pois karvastosta ainakin sinne toukokuulle 2016.
Jokatoinen päivä ihailen omaa väriäni ja jokatoinen haaveilen raidoista ym.ym.Aikas jakomielitautista hommaa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1456 : 15.12.15 - klo:14:31 »
Tervetuloa karpobulli! :) Ootko ehtinyt jo miettiä millä taktiikalla haluat viedä projektisi loppuun? Haluatko siis kasvattaa pituutta samalla vai leikkaatko värjättyä latvaa samalla pois? Siinä olet aivan oikeassa, että ailahtelevaa hommaa tämä on. ;D

AamuAurora, kurja kuulla että olet allergisoitunut väreille. Onneksi pysyit vahvana etkä sortunut värjäämään, niin kroppakin välttyi yhdeltä mahdolliselta allergian tuottajalta. Minä ainakin luen mielelläni kokemuksia Biozellin hopeashampoosta, eli käyhän kirjoittelemassa kokemuksiasi, kun ehdit testaamaan. :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1457 : 15.12.15 - klo:21:39 »
AamuAurora en tiennytkään että jotkut tatuointivärit allergisoivat enemmän kuin toiset! Mitkä värit näin tekee? Ja mitä sitten voi tehdä, kun eihän sitä saa ihosta pois. ???
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1458 : 17.12.15 - klo:13:02 »
Elly kyseli miten pitkät hiukset mulla on. No, liian pitkät  ;D aina mulla on pitkät hiukset ollut, mutta nyt nää alkaa olla mun makuun jo vähän ylikasvaneet, nämä on jo rintsikoiden alaosan alapuolella, lähellä vyötäröä. Anoppi saksi latvoja kesällä, mutta kyllä tästä saisi sen 15 cm ottaa ainakin pois  ::)

Poissa karpobulli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1459 : 18.12.15 - klo:04:31 »
Elly jos tietäisinkin mikä taktiikka olisi mulle hyvä...
Järkevää ehkä olisi leikata hetimiten se 10cm värjättyä pois.Kasvattaa kesään ja pätkäistä toiset 10cm ja siitä sitten kohti vyötäröä käsittelemättömällä hiuksistolla.Mutta mä en taida olla järkevä.Hassua miten sitä on kiintynyt  tukkaansa eikä olisi valmis luopumaan edes sentistä... ::)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1460 : 22.12.15 - klo:12:09 »
Tämä vuodenaika raastaa taas. Oma väri näyttää harmaassa luonnonvalossa niin ankealta. Suorassa auringonvalossa ihan hyvältä ja vessan valossa jopa aika kivalta, mutta pitää kai yrittää vain porskuttaa tämän talven läpi. Josko kesällä, sitten kun omaa väriä on kasvanut taas 5-6 senttiä lisää, olisi helpompaa.

Joku sävyn taittaminen on kyllä mielessä koko ajan, mutta en tiedä millä saisin tarpeeksi väliaikaisen mutta näkyvän ja kivan tuloksen. Color maskeja harkitsen, mutta ovat turhan kalliita (ainakin normaalihintaisina) siihen nähden jos eivät yhtään tartukaan.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1461 : 22.12.15 - klo:12:27 »
^Luomuväri vaihtelee valossa kyllä käsittämättömän paljon. Jossakin keinovalossa mun hiuksissani on tosi vahva, lämmin strawberry- tai ruusukultavivahde, yleensäkin ainakin lämmin toffeesävy, kun taas toiset valot vetävät niin harmaiksi, että taittaa lähinnä loskaiseen asfalttiin. Ja tämä vuodenaika tosiaan on sävylle aika raffi. Pakko myöntää, että omassakin päässä on alkanut pyörimään ajatuksia latvuston raidoittamisesta.. Pitäydyn siitä nyt kuitenkin vielä.

Mä olen käyttänyt tähän omaani Color Maskin caramelia, ja vaikka itse huomaan sen aikaansaavan kevyen sävymuutoksen, en usko kenenkään muun sitä pystyvän näkemään - se vivahde-ero on niin pieni. Ja se myös peseytyy pois kerrasta, tai ainakin vivahde laimenee niin pieneksi, etten voi enää itsekään sitä nähdä. Punainen colormask-sävy blondatussa tukassa taas jämähti niin, ettei lähtenyt millään. Colormaskit tuntuvat kuitenkin naamioina aika hyviltä, ettei siinä ihan tyystin raha mene hukkaan, vaikka muutos jäisikin olemattomin. Kalliitahan ne ovat kyllä, haikaillen muistelen sitä pakkausuudistusvaihetta, jolloin niitä vanhoja pakkauksia myytiin muutamalla eurolla..

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1462 : 22.12.15 - klo:14:31 »
^Joo mitään kovin punaiseen taittavaakaan en halua laittaa enää koskaan päähäni, nimim. kerran katastrofi kävi ja siitä kärsi koko tukka ;D

Sillä nuo värimaskit onkin vähän tylsiä kun muutos on niin pieni.. Tosin mulla ei koko päässä oma väri ole, joten latvoillehan voisi jotain sävyä yrittää laittaa.

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1463 : 27.12.15 - klo:19:54 »
Multa lähtee tää sävyttäminen aina käsistä. Hiukset tosiaan vihertää jonkin verran ja heitin nyt hiukan Color Maskin Pepperiä hoitoaineeseen sekoitettuna koko päähän. Annan vielä vaikuttaa ennen huuhtelua, mutta punainenhan tästä tulee. Kyllä se sitten haalistuu pesussa ja ennemmin punainen kuin vihreä.

Oon harkinnut vielä kerran värjäyttäväni hiukset kampaajalla, koska helmikuussa on häät ja silloin värin pitää olla kohdillaan. Sitä ennen varmaan harkitsen jotain tosi vaaleaa hennakäsittelyä, josko se vaikka taittais ton vihreän pois.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1464 : 28.12.15 - klo:18:16 »
Mun luomuväri näyttää kanssa tietyssä valossa (lienee silloin aina keltaisempi/lämpimämpi valo?) kanssa melkein toffeiselta, kun taas tässä kovassa talven ulkoilmavalossa ihan harmaan ruskealta myyrältä.
Ihanaa että anoppi leikkasi pituutta varmaan 15 cm pois jouluna! Vähän helpottaa tätä kasvatusta ja muutenkin olemista, kun ei ole hiutuneita latvoja piiskamassa ja jäämässä milloin takin vetskarin tai laukunhihnan alle  :)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1465 : 29.12.15 - klo:19:41 »
Mä olen huomaamatta onnistunut taas kasvattamaan omaa väriä aika pitkälle. Mulla on vaaleita raitoja vain päälliosassa ja alta hiukset ovatkin olleet oman väriset. Nyt en ole kuukausiin ehtinyt olla kampaajalla, ja sitä omaa väriä on päälläkin jo kymmenisen senttiä. Jotenkin aika kivalle se kyllä näyttää... Ihan erilaillahan siinä on vivahteita kun kulahtaneessa vaalennetussa latvassa.

Kävin tänään kampaajalla vain leikkaamassa ja kampaaja sanoi, että mulla on aika harvinainen toi oma väri. Se on selvästi lämmin ja sisältää paljon punaista. Tekisi mieli kasvattaa nyt tätä ja katsoa tuleeko se punaisuus jotenkin paremmin vielä esille. En ole ajatellutkaan, mutta kaikissa lapsuudenkuvissa mulla on aika punainen tukka. Tosin en tiedä johtuuko se siitä, että vanhat kuvat ovat vaan kellastuneet ja muuttaneet väriään jotenkin. Eniten tässä kyllä tökkii toi vaalean latvan sävy... Tosi vaikea pitää sen sävy kauniina. Olen nyt joka pesussa koittanut marinoida sitä Color Maskin Vanillalla, mutta en nyt tiedä auttaako se.

Poissa Memi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1466 : 08.01.16 - klo:16:35 »
Mäkin voisin tänne taas liittyä. Oman värin kasvatusyrityksiä on ollu muutamia, mutta ne on ollu aika säälittäviä. Syksyllä tein  näin-pilaat-hiuksesi-idiootti -vaalennuksen (jonka jälkeen koin että kuolen ilman tummia hiuksia ja taas värjäys) jonka seurauksena tuuheus puolittui ja äsken napsasin hiuksista sitten lisää kuolleita latvoja ja nyt ne ovat tuohon melkein kainaloihin asti. Tein uuden vuoden lupauksen etten värjää hiuksiani vuoteen ja kaikki kaverit on vaan nauranu tätä asiaa :D Toisaalta en ihmettele, oon tositosi tuuliviiri näissä hiusasioissa...

Tällä hetkellä suunnitelma on antaa vaan kasvaa ja leikellä sitä mukaa latvoja pois aina välillä. Tän hetkinen väri on jo haalistunu hieman eli hiukset tumman ruskeet. Tyvestä on nyt sentti pukannu jotain, joka näyttää harmaalta, mutta rehellisesti sanottuna omasta väristä ei oo paljon hajua. Pistelen sitten kuvia kun näkyy enemmän.
1b M ii

leuka - hartiat - olkapäät - APL - BSL - midback

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1467 : 20.01.16 - klo:21:17 »
Mulla on käänteinen trendiliukuvärjäys: juuresta vaaleampi maantie ja latvoja koti tummenee  :O

Tää ei peilistä katottuna näytä _yhtään_ tuolta, mutta niin vain valokuvassa näkyy värien rajat selkeesti. Oman juurikasvun jälkeen on tuommoista punertavaa(?). Johtuu varmaan siitä, että värjäsin tummanruskealla jonkin aikaa (en enää mustalla) ennen luomuvärin kasvattamista.

http://aijaa.com/PpXqNw

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1468 : 20.01.16 - klo:21:35 »
Hehe, käänteinen liukuväri! Mutta eihän toi näytä yhtään pahalta, eikä yhtään selkeärajaiselta vaan pikemminkin nätisti liukuvalta tuo värimuutos.

Voisi muuten näyttää aika päheeltä, jos heittäisit tuohon oman väriseen tyveen jonkun shokkipinkin suoravärin!

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1469 : 22.01.16 - klo:12:05 »
Juuh, itseasiassa tummatukkaisena mua harmitti tosi paljon, että koko pinkkipurkkatukka-trendi oli mun saavuttamattomissa. Jos olisin ollut blondi (niinkuin monta vuotta aikanaan olin) niin olisin ehdottomasti testannut hattaratukkaa.  :l

Nyt jos tähän tyveen tuuppaisin jotakin suoraväriä tms. niin pelkään kuitenkin että alkaisin katua (kun kesästä asti olen kasvattanut luomuväriä), vaikkakin suoravärit käsittääkseni kuluvat hiuksista aika nopeasti pois? Jäänyt silti ala-asteajoilta mieleen kaverin vappuväri-suoravärikokeilu, jossa oranssi ei lähtenytkään tukasta pois, vaan sitä haalistunutta oranssia kasvatteli sitten veks...Tosin, veikkaan että nykyvärit on "hieman" parempia, eikä todellakaan mitään vappuvärilaatua  ;D