Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 708629 kertaa)

Poissa karpobulli

• Haiven
  • *
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1470 : 22.01.16 - klo:15:16 »
Argh!
Tää mun p..kanvärinen tukka joka menee liimalettinä päätä pitkin käy hermoon.Pipokausi ei siis imartele nyt yhtään eikä tietenkään tää talven valokaan auta asiaa...
Kaivelin kaapin kätköistä jo väripurkinkin esille(muutamia Million Color briliant brown 6-0 pakettia jäänyt kun värjäsin puhkiblondattua latvustoa lähemmäs omaa väriä) ja olin alkamassa sekoittamaan väriä mutta vielä maltoin mieleni.Ainoana syynä ettei väri päähän levinnyt oli pelko värin alkavan taittamaan punertavaan jota en voi omassa päässä sietää...Huoh!Mitenhän mä ikinä selviin urakasta ja saisin sen oman värisen pitkän tukan. ::)

« Viimeksi muokattu: 22.01.16 - klo:15:19 kirjoittanut karpobulli »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1471 : 22.01.16 - klo:16:55 »
No mutta hyvältähän tuo näyttää! Miksi et ole väriin tyytyväinen? Tosi kaunis ruskea, latvaa kohti ehkä vähän vaaleampi mutta mitään jyrkkää rajaahan tuossa ei ole.

Poissa joan

• Haiven
  • *
« Vastaus #1472 : 24.01.16 - klo:14:02 »
Hei, täällä taas yksi uusi oman värin kasvattelija!

Värjäsin hiuksia mustalla vuosia, kunnes tuossa syksyllä kyllästyin, ja päätin käydä parturissa värjäyttämässä ruskean tukan. Sävy oli tietenkin hieman punertava, ja tarkoitus olikin mennä uusiksi muutaman kuukauden jälkeen hankkimaan hieman kylmempää sävyä. Rahapulan vuoksi en päässytkään parturiin, ja pikkuhiljaa huomasinkin juurikasvuni värin miellyttävän silmää. Googlailin oman värin kasvattamisesta muutaman viikon, kunnes tein päätöksen lopettaa värjäämisen kokonaan.

Nyt on omaa hiusta päässä n. 5cm, eli 5kk viimeisestä värjäyksestä. Helmikuun puolella ajattelinkin ottaa kuvan puolen vuoden kunniaksi, ja mahdollisesti päivitellä tännekin tilannetta.

Oma väri on ruskea, ei kuitenkaan tumma. Suht kylmältä sävyltä vaikuttaisi, varsinkin tuota punertavaa värjättyä vasten, mutta raja ei kovin kamala onneksi ole. Vielä ei mitään kriisejä ollut, ja olenkin jo huomannut positiivisen muutoksen; hiuksia ei tipu läheskään niin paljoa kuin ennen!  :D
Oman värin kasvatusta 08/15 alkaen.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1473 : 25.01.16 - klo:00:32 »
^
Mä oon huomannut saman, hiustenlähtö on vähentynyt tässä menneiden kuukausien aikana. Multa lähti vuosi-pari sitten kauheasti tukkaa (olin varma että kohta kalju paistaa ja tuuli käy tukkani yli, eikä sitä enää ole, hyvästi...No joo, mutta siis oli jokin katokausi silloin). Tosin viime keväänä lopetin myös erään mielialalääkkeen kokonaan, ja saattaa olla että silläkin oli oma osansa. Lisäksi parin-kolmen vuoden sisään aloitetut ja lopetetut e-pillerit vaikuttivat varmasti (ensin lähti tukkaa kun olin aloittanut yasminellet ja sitten lopettamisen jälkeen)
Mutta siis, nyt plussana ehdottomasti: ei lähde hiuksia, ei tarvi värjätä (pikkukylppärissä oli rasittavaa lotrata värin kanssa), juurikasvu vaikuttaa kiiltävämmältä, terveemmältä ja pehmeämmältä. Miinuksena rasvoittuminen. Tyvi  on littanana ja rasvaisena jo toisena päivänä pesusta.  :-\

Poissa karpobulli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1474 : 25.01.16 - klo:08:26 »
Kiitos ainokainen  :D 
Ja varmaan fiilikset taas kevättä kohden paranee...
Samaa rasvoittumisongelmaa poden Nakittaren kanssa ja välillä haikailen senkin takia väripurkille.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #1475 : 25.01.16 - klo:09:27 »
Mustakin karpobullin väri on kauniin lämmin.

Jos koet tyytymättömyyttä tukkaan niin voisiko siihen kokeilla toisenlaista leikkausta? Silläkin saisi varmasti piristettyä hiuksistoa  :)

Poissa karpobulli

• Haiven
  • *
« Vastaus #1476 : 25.01.16 - klo:10:04 »
Kiitos Jessie   :)
Jospa keksiskin millaista leikkausta voisi kokeilla.Mulla on kuitenkin sen verran ohut tukka etten oo uskaltanut oikein kerrostuksiakaan leikkauttaa ettei se näyttäisi entistä lirummalta.Haaveena kasvatella sinne vyötärömittaan ja näitä vain nyt tasoiteltu muutaman kerran kun kasvavat/kuluvat niin epätasaisesti latvasta.
Selkeästi kyllä värjäämättömyys on lisännyt uuden hiuksiston kasvua joten ehkäpä tämä paksuneekin tästä...
Se on muuten jännä miten erituntuinen ja näköinen on tuo luomutukka verrattuna värjättyyn.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1477 : 27.01.16 - klo:15:15 »
Haa! Mie tein sen! Pätkäisin mun hiukset vihdoinkin long bob-malliseksi versioksi ja mulla on muutamaa milliä vajaa oma väri nyt. Vaatiihan tää totuttelua, mutta nyt kasvaa pitkäksi paksuna, eikä sellaisena karmaisevana peroksiidin rääkkäämänä purkkamössönä :).

Mulla alkoi takkuuntua tosi pahasti oman ja värjätyn hiuksen raja, kun se alkoi olla niin pitkällä esim. auton päänoja takutti sen liitoskohdan sellaiseksi palloksi. Kun mulla on taas samanlainen takkuketo mummon synttäreiden yhteiskuvassa vaikka juur sen selvitin ennen sitä ruokailua ja se vaatteita vasten hankautui taas tuulenpesäksi päätin, että nyt saa lähteä.

Ja lähti. Täytyy totutella tähän väriin ja pituuteen nyt oikein ajatuksella. Tottakai latvat näyttää aina vaaleammalta, kun ne on pitkät ja valo pääsee läpi. Nyt hiukset on tosi hopeisen oloiset ja sellaiset kuun valossa kimmeltävä maantie...
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1478 : 01.02.16 - klo:08:51 »
Eilen oli näin >< lähellä etten laittanut poly colorin mustaa päähän. Oon jokusen kerran elumeenannut mustalla, muttei se oikein pysy niin intensiivisesti.

Hiukseni ovat tosi tumman ruskeat (mies väittää että ne on muka mustat, hitot oo  ::) ) mutta tietyssä valossa tietty vaalemmat. Musta on aina Mustaa.  ;D

Mustuuden lisäksi tekisi mieleni saada sellaista rakenteellisempaa tuntumaa hiuksiini, nyt värjäämättömänä ne on niin kovin sileät ja ohkaisen tuntuiset.

Ääh, en osaa päättää!!!
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1479 : 01.02.16 - klo:11:08 »
^ Kokeile rakenteen puutteeseen laminointia, jos et ole jo hoitoa kokeillut. Yleensäkin kaikki proteiinipitoiset hoitotuotteet tekevät hiukset karkeammiksi, niin hiuksia on helpompi käsitellä. Tai näin siis ainakin mun mielestä ;D .

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1480 : 01.02.16 - klo:18:32 »
^ Kiitos vinkistä ellen! :) Mulla on pienimuotoinen kriisi hiusten velttouden vuoksi, joten tämä vinkki tuli tarpeeseen. Lukaisin koko laminointia käsittelevän ketjun läpi ja kokeilen heti tänä iltana.  :D

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1481 : 02.02.16 - klo:08:46 »
Koitin eilen saunareissun yhteydessä, mulla sattui olemaan viime kokeilusta myös gelatiinijauhoa tallessa.

En tiedä tekikö se juuri mitään, tukka tuntuu nyt aika sileältä ja hoidetulta (kuivuessaan aivan HIRVEE heinäkasa mutta tilkka jätettävää auttoi.) Mun tukalla on kaksi olotilaa, hamppupehko kun kuivuu, ja siloliru kun normalisoitunut. yhyy.  ;D ::) ;D
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1482 : 02.02.16 - klo:11:08 »
Jos havittelet jämäkämpää tunnetta hiuksiin, voisit kokeilla kasvivärejä? Jos vaikka hennaisit hiuksesi, saisit siihen upean punertavan  hehkun. Itse en hennaa enää koska olen siirtynyt vaaleampaan väripalettiin, mutta kaipaan ihan perhanasti sitä upeaa kiiltoa, jämäkkyyttä ja tuuheutta, minkä hennaamisella saa aikaiseksi. Perhana sentään, pitäisköhän palata punaiseen...  ;)

Poissa Monty

• HAIRahtanut
« Vastaus #1483 : 02.02.16 - klo:12:26 »
Punainen ei kyllä sovi, se on jo kokeiltu  :-X

Mulla on vielä sitä mustaa elumeenia jäljellä, jos koitan vaikka käyttää sen loppuun ja katotaan sitten uudelleen... Tuo Poly color saa odotella kylppärin kaapissa lopullista hairahtamista.

Hitsi, sen laminoinnin jälkeen tukka on kyl ihan sikasileä, ettei koskaan  ;D

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1484 : 02.02.16 - klo:20:06 »
Monty, miten cassia? Itse sain hiuksiini omanvärisinä rakennetta muhittamalla puolesta tunnista tuntiin cassian ja hoitoaineen (oon käyttänyt tuossa urtekramin vanhaa aloe veraa sekä everyday coconut -hoitista, tärkeintä varmaan että on silikoniton) seosta, suunnilleen puolet ja puolet kumpaakin. Hiuksiin tuli nostetta ja ne pysyivät yökampauksen asetuksilla kuin olisi muotoilutuotteita käyttänyt, hiukset tuntuivat kuitenkin kevyiltä ja puhtailta. En siis huuhdellut seosta shampoolla enkä hoitiksella, vaan pesin ennen sen levittämistä hiukset ja huuhtelin vaan muhituksen jälkeen mönjät pois vedellä. Yksinäänkin cassiaa voi käyttää, varsinkin jos rakennepaikkaukselle on tarvetta. Mulla toimi niin silloin, kun värjätyn latvan leikkuun jäljiltä oli lyhyet hiukset, pidemmissä hoitiksen lisääminen toimi paremmin. Jos hiuksesi ovat tummanruskeat, cassia tuskin tekee niiden sävylle paljon mitään. Omille vaaleille/tummanvaaleille toi lämmintä vivahdetta, mutta erittäin huomaamattomasti ja pesu vei viimeisetkin sävyt mennessään.

Olen täällä ketjussa, koska unelmieni tumman punertavan ja pysyvän värin hennalla saatuani onkin aika pohtia paluuta omaan väriin. ::) Kerranhan se on jo kasvatettu, että mitään uutta ja ihmeellistä ei olisi edessä. Tässä tummassa hennatussa rasittaa se, että vaalean kultatuhkainen juurikasvu on törkeän näköinen alle kuukaudessa. Kulmatkin on pakko meikata huolella, niiden hennaaminen taas on liian työlästä ja kulmissa se juurikasvu vasta upeannäköinen ilmestys onkin.

Pidän omasta väristäni, mulla oli koko hiuksisto omanvärinen lähes kaksi vuotta. Nyt on ollut pari vuotta hennatut ja mietin kasvattamista pois, ilmeisesti loputon kierre pyörii... Jotenkin tuntui, että oma värini ei pitänyt minusta. En ole ikinä saanut niin paljon kommentteja värjäyksestäni kuin silloin kun ei ollut värjätty. :D Omanväristen hiusten kanssa vasta saikin meikata ja laittautua, tummempi väri ei korosta esim. kalpean ihoni punoituksia lainkaan niin pahasti kuin oma väri. Toisaalta jotkut värit sopi paremmin oman värin kanssa, ja ihan huviksenihan mä meikkaan hyvän ihon päivinäkin, että samapa tuo. Sitä paitsi se vaaleahko näytti yllättävän hienolta tummien meikkien ja vaatteiden kanssa (eipä mulla muita olekaan), se kontrasti. <3

Vaaleus tuntui itsestäni niin vieraalta vaikken mikään platinablondi olekaan, 8-9 asteinen hiuksisto monen tummatukkaisen vuoden jälkeen oli järkyttävän vaalea. Kerran kaupungilla näin aurinkoisena päivä näyteikkunan heijasteesta jonkun blondin jolla oli prikulleen samat vaatteet ja laukkukin ihan samanlainen kuin mulla, vasta kun huomasin ilmestyksen käsien liikkuvan kun pengoin bussikorttia, tajusin katselevani itseäni. ::) Usein vasta katsoessani peiliin tajusin, että mun hiukset ei olleetkaan punaiset tai mustat. Nyt tietenkin katselen kaipaavasti kuvia, joissa on oma väri ja tiirailen juurikasvua peilistä, pitäiskö antaa sen vaan kasvaa vai värjätä äkkiä piiloon. ???

Silloin omanvärisenä pidemmäksi kasvatus ei onnistunut koska en tajunnut hiusten kaipaavan paljon rakennepaikkausta kosteutuksen lisäksi. Nyt mietityttää, että ehkä mulla on nykyään ratkaisut käsittelemättömän hiuksiston silloisiin ongelmiin eli se ei olisi sama tyvestä rasvainen ja latvoista hamppu hirvitys pitkänä. Paitsi vieraalta oma väri tuntui mukavan erikoiselta, vähän maantien tyylinen mutta eri valossa tosi erilainen kuin toisessa. Aika harvalla joko on vastaavaa sävyä tai sitten suurin osa niistä joilla on värjää sitä, meinaan samansävyisiä ei tullut ikinä vastaan. Hennatussa on sentään samanlaista vivahteikkuutta kuin mitä värjäämättömissä on, mutta se juurikasvu ja kulmien meikkaus.

Ehkä mun värin vaihtelu ei ota loppuakseen, tahti vaan hidastuu. Tai sitten kasvatan oman värin ja pysyn siinä. Jonkin aikaa...