Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707088 kertaa)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1485 : 12.02.16 - klo:17:18 »
Mun oma väri takaisin -projekti taitaa olla lopussa. Kävin nimittäin tänään kampaajalla joka napsaisi latvasta noin 10cm pois. Värin rajaa oli tosi vaikea nähdä, mutta nyt taitaa olla viimeisetkin värinrippeet poissa ja pää kokonaan omanvärinen! ;D

Otin samalla Olaplaxin koska uteliaisuus. Ennen-jälkeen kuvat instagramissa. :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1486 : 12.02.16 - klo:19:47 »
^Ihanat vehnänväriset hiukset. Ihanat!  <3
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1487 : 12.02.16 - klo:21:00 »
Onnea scoundrel omasta väristä! Ja ihana väri onkin!
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #1488 : 13.02.16 - klo:12:03 »
Monty, miten cassia? Itse sain hiuksiini omanvärisinä rakennetta muhittamalla puolesta tunnista tuntiin cassian ja hoitoaineen (oon käyttänyt tuossa urtekramin vanhaa aloe veraa sekä everyday coconut -hoitista, tärkeintä varmaan että on silikoniton) seosta, suunnilleen puolet ja puolet kumpaakin. Hiuksiin tuli nostetta ja ne pysyivät yökampauksen asetuksilla kuin olisi muotoilutuotteita käyttänyt, hiukset tuntuivat kuitenkin kevyiltä ja puhtailta. En siis huuhdellut seosta shampoolla enkä hoitiksella, vaan pesin ennen sen levittämistä hiukset ja huuhtelin vaan muhituksen jälkeen mönjät pois vedellä. Yksinäänkin cassiaa voi käyttää, varsinkin jos rakennepaikkaukselle on tarvetta. Mulla toimi niin silloin, kun värjätyn latvan leikkuun jäljiltä oli lyhyet hiukset, pidemmissä hoitiksen lisääminen toimi paremmin. Jos hiuksesi ovat tummanruskeat, cassia tuskin tekee niiden sävylle paljon mitään. Omille vaaleille/tummanvaaleille toi lämmintä vivahdetta, mutta erittäin huomaamattomasti ja pesu vei viimeisetkin sävyt mennessään.

Mistä ostit cassiaa ja minkä merkkistä? :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1489 : 13.02.16 - klo:19:43 »
^ Pienestä tuoksukaupasta, mitään merkkiä sillä ei tainnut ollakaan. Eri erissä on ollut koostumuseroja ja syntyneen mössön värikin on vähän vaihdellut, mutta värjäävyys ja hoitoteho on ollut samaa luokkaa.

Ainakin omien kokemuksien perusteella cassia pitää ehdottomasti sekoittaa ns. kädenlämpöiseen veteen (mulla on yleensä jäätävänkylmät kädet niin tuo ilmaus ei tunnu luontevalta käyttää ::)). Joskus kun lämmintä vettä ei ole tullut, niin vaikutus on ollut olematon.

Lisään vielä, että kannattaa tosiaan vilkaista tuota ainokaisen vinkkaamaa osastoa. Myös mun kattavammat  cassiakokemuskuvaukset löytyy sieltä cassia-ketjusta. :)
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo:17:23 kirjoittanut korkkiruuvi »

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1490 : 14.02.16 - klo:09:27 »
Cassiasta ja muista kasviväreistä on ihan oma osasto, kannattaa vilkaista käyttäjäkokemuksia sieltä:

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?board=45.0

Käyttelin itsekin cassiaa aikanaan ahkerasti ja mun kokemukset on luettavissa noista vanhoista ketjuista. Luovuin siitä, koska ensinnäkin cassia aiheuttaa ainakin mulle todella karheat hiukset, ja toisekseen se cassian antama värivivahde on aika keltainen enemmänkin kuin "lämmin", eli ainakin tosi vaaleaan tukkaan kannattaa kokeilla ensin testisuortuva.
Cassian vaikutus ja väri kyllä kuluu hiuksista pois ihan muutamassa pesussa.

Poissa Jenn

• Haiven
  • *
« Vastaus #1491 : 15.02.16 - klo:13:42 »
Ihanat, hyväkuntoiset hiukset scoundrel! olen kade. Tänään taitaa mennä semipermanent päähän että olis juurien ja latvojen ero vähän pienempi mutta saas nähdä mitä tästä tulee. Pelkään että juuret menevät ihan mustiksi ja latvoista tulee vaaleanruskeita.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1492 : 28.02.16 - klo:13:41 »
Nyt kun oon tottunut tähän lyheen lettiin vihdoinkin mun oma väri projektin loppukuvat. Uhrasin vyötärömitan ja leikkasin lyhyehköksi tammikuussa. Päätös oli paras tähän astisista. Löysin paksun ja kiiltävän tukan salaisuuden mun hiuslaadulle, värjäämätön ja vähän käsitelty. :)

Nyt kesää ja urinkoa odotellessa, että se vaalentaa talven aikana kasvaneen harmahtavan osion! Ero ei tosin ole niin suuri kuin kuvissa, mutten saa jotenkin otettua yläkulmasta kuvaa.

Nyt alkaa hurja kasvatus. :D
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa joan

• Haiven
  • *
« Vastaus #1493 : 28.02.16 - klo:15:08 »
Tässä tosiaan puolen vuoden kasvattelun tulos; reilut 7cm. Oma väri on mielestäni aika kiva, mutta tuo värjätty, punertava osuus saisi kasvaa pois ja pian. Hiukset ovat latvasta huonokuntoiset, mutten niitä kauheasti raaskisi lyhentääkään.. Parin kuukauden välein olen niistä pari senttiä aina itse leikannut, mutta ennen kesää voisi ehkä käydä parturissakin.

Oman värin kasvatusta 08/15 alkaen.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1494 : 28.02.16 - klo:19:58 »
Aridithin hiukset ovat ihanan väriset, tosi hieno liukuväri luonnostaan :l !

Joan, huonojen latvojen pelastamiseksi voisit vaikka kokeilla laminointia, erilaisten öljyjen muhittamista hoitisten seassa sekä hiuksiin jätettävinä hoitiksina, pitkiä tehisten muhitusaikoja ja jos talous antaa periksi, niin Olaplex-käsittely kampaajalla on myös todella hyvä vaihtoehto hiusten kunnon parantamiseksi. Muutaman hoitokerran Olaplex-settejä saa esim. eBaysta, jolloin yhden hoitokerran hinta on huomattavasti halvempi kuin kampaajalla.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1495 : 02.03.16 - klo:13:13 »
Mä oon tykästynyt tuohon ellenin mainitsemaan laminointiin, sillä se antaa kiiltoa ja jämäkkyyttä. Oikean sekoitussuhteen kanssa on ollut vähän hakemista, mutta jokaisesta hoidosta on tukka tykännyt. Tänään laitan taas uuden version hiuksiin muhimaan ja tällä kertaa heitän jotain säväyttävää mukaan kulahtaneita latvoja varten. :)

Poissa korkkiruuvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1496 : 03.03.16 - klo:02:11 »
Aloitin kirjoittamaan värikriisi-ketjuun, mut kai tää viesti tänne kuuluu ja mun omanvärin kasvatus alkaa. Taas.

Mua oikeesti houkuttaa taas kasvattaa oma väri. En millään jaksais värjätä enkä glossata koko ajan ja tällainen tumma punainen on aivan järkyttävä mun omanvärisen n. 8 asteisen juurikasvun kanssa. Ei tartte ainakaan miettiä mikä odottaa, mulla oli 2014 kesällä vielä kokonaan omanväriset hiukset. Katson taas juurikasvuani kaipaavasti, se on vaaleanhaalea ja tietyssä valossa kultainen, tietyssä sinertävä ja tietyssä harmaa. Enemmän vaalea kuin tumma, vaihtelevassa määrin. Jotenkin oma väri tuntuis... omalta. Ehkä mä olen tottunut omaan väriini vasta nyt kun sen värjäämisestä taas piiloon on kulunut reilusti yli vuosi. ::) Kiva on katsella niitä kuvia, vois kai koittaa kuvapalveluihin tutustua et sais tännekin. Oli meinaan aika säännöllistä se kuvaaminen kun innolla kasvatti omaa väriä ja pidempää hiuksistoa, sitä iloitsi joka sentistä ja toisaalta niitä kertyi niin tolkuttoman hitaasti. ;D

Värjännyt oon aina reilusti tummemmaksi kuin värini on, aloitin jo n. 12-v. ja lopetin kun allergia iski vähän ennen kuin täytin 20. Omaa väriä siis edelsi vuosien värjääminen kesto- ja kevytväreillä ja sanoin itselleni usein juurikasvun kasvatuksen edetessä, et tätä touhua ei meinaan koeta kuin kerran. Hoin sitä useammin ja painokkaammin kun leikkasin omanvärin rajasta poikki ja jäljelle jäi n. 12 senttiset hiukset. Aloitin oman värin kasvatuksen syksyllä 2011 ja loppukesästä 2014 henna päähän eli yli kaks vuotta olin värjäämättä ja hiusten väri oli tuttu vanhoista kuvista. Mun hiukset tummui nykyisiksi kun olin suunnilleen kaksivuotias, sitä ennen oli ihan kullanvaaleat. Voihan ne tästä vielä tummua myöhemmin, sais sit viimein kokea tumman juurikasvun. ;) Tai sit seuraavan kerran vaihdan väriä kun/jos alan harmaantua, en meinaan kolmatta kertaa värjättyä väriä kasvata pois. Toivottavasti.

Mun hiukset on olleet aika ison osan elämästäni jonkinlaiset tummat punaiset, epämääräisiä rusehtavia ja mustakin on koettu ja mustatukkaisena aloitin omanvärin kasvatuksen. 2014 jouluna indigoin hiukseni mustaa kaivaten, tuli ruskea ja ikävä punaista kun sen näin. Nyt punainen kyllästyttää ja jatkuva juurikasvun piilottaminen. Mua vaan epäilyttää, kyllästynkö taas vaivalla kasvatettuun omaan väriin sit kuitenkin. Ei kai sitä kokeilematta tiedä ja ei mua nyt huvita värjätä enää. Paitsi et varmaan indigoin taas, se ei värjäämättömään tyveen tartu eli en menetä vajaan kuukauden mittaista juurikasvua ja indigo sävyttää hennattua viilemmäks, ruskeemmaks eli paremman näköiseksi juurikasvua vasten. Teen glossin alkuun, jos sattuis olemaan värjäävämpää erää nyt käytössä ettei tuis ikäviä ja pysyviä yllätyksiä.

Mua risoo, et taas hiukset on väriltään ja/tai pituudeltaan vaiheessa ainakin 2 vuotta. Mun kasvuvauhti on n. 1,5 cm/kk. Juurikasvua on pakko sietää ainakin polkkamittaiseksi asti (ottaen huomioon et kihara vie pituutta), mun hiukset oikeasti lyhyinä on loputon painajainen. Ihan mielellään pitäisin ainakin tämän apl-bsl välipituuden, mihin menee varmaan lähemmäs, jopa yli 3 vuotta kasvattaa ottaen huomioon kihartumisen. Tuskin lyhyt tukka ainakaan helpompi ois nyt käsitellä kun oon tottunu nopeisiin nutturoihin ja helppoon letittämiseen. Leikkaaminen jotenkin vaan houkuttais silti mut myös maksimitta kiinnostais ja hiukset tuntuu hyväkuntoisilta latvaan saakka. Voihan sitä juurikasvua piilotella ja häivyttää, sitä helpompaa se on mitä pidemmät. Siinäpä tekemistä vuosiksi eteenpäin...

Oliko laminointi se liivatelehdillä tehtävä käsittely? Osaisiko joku verrata sen tuloksia cassiaan/hennaan? Tarviin ehdottomasti jotain rakenne(paikkaavaa) käsittelyä omanvärisille hiuksille ja todennäköisesti jo sen kasvatusvaiheessa. Kun en vois sit enää hennaa käyttää, omassa värissäni ei ole punapigmentin häivettäkään ja henna nappaa kiinni niin tiukasti ja helposti et selvän juurikasvun teettäväksi värjäykseksi se menis. Hennan antama rakenne on ehdottomasti positiivinen juttu mun hiuksille, ja se vaikutus pysyy, sitä voi tulla ikävä vaikkei väriä. :-\ Cassian haju aiheuttaa mulle migreeniä. Kultaisuudestakaan en välittäis, huomaamaton se tosin on ja lähtee pesussa pois, silti mä nään sen sävyn sen aikaa vaikkei varmaan kukaan muu. ;D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1497 : 04.03.16 - klo:14:00 »
^ Juu laminointi on juuri tuota. Olen tehnyt käsittelyä säännöllisesti ja itse koen liivatejauheen helpommaksi raaka-aineeksi. Aiheesta löytyy oma ketju muistaakseni Permanentti ja muut erikoiskäsittelyt -osion alta. :)

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1498 : 04.03.16 - klo:19:48 »
Tässä vähän kuulumisia kasvatusprojektista. Päädyin lopulta värjäämään hiukset vielä kerran Santen Terra-sävyllä tasoittaakseni latvan väriä. Tein värjäyksen siis jo viikkoja sitten, mutta en huomioi sitä oman värin kasvatuksessa, koska väri ei tarttunut juuri ollenkaan silloiseen parin sentin juurikasvuun. Nyt juurikasvu alkaa olla jo 4-5 sentin luokkaa. Tuntuu, että toi Santen väri on hiukan jo haalistunut, koska latvat näyttää tosi vaaleilta. Sävy on kuitenkin nyt sellainen, että voin huoletta antaa kasvaa ilman enempiä korjauksia.

Kaikki kuvat on otettu samassa valossa (keltainen vessan valo) ja silti värit näyttää tosi erilaisilta eri kuvissa. Oikea sävy on tosi neutraali ja kiva. Toisiksi alimmassa kuvassa ollaan ehkä lähimpänä totuutta. (Älkää välittäkö noista tyvikreppauksista, hiukset on kampauksen jälkeisessä tilassa.)

1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #1499 : 08.03.16 - klo:20:05 »
Takana on kasvattelua yli vuoden!!! JIPII! Ja tykkään enemmän omasta väristä kuin mistään mitä mulla koskaan ollut ja nyt ei ole ollut enää kaipuuta mustiin hiuksiin, vaikka ois vanhoja kuvia katsellutkin. Tässä tulee kuvia naaman kera ;D Kaikki vähän eri valossa otettu, näkee miten oma väri vaihtelee valaistuksesta riippuen ja se on just kivaa! Omaa väriä on nopeasti katsottuna poskipäille, mutta alahiuksissa sitä on jo reippaasti yli niskan. Kun tekee letin, näkee miten oma väri menee siististi :) Taittoon en ole käyttänyt muuta kuin kerran viikossa latvoille hopeashampoota, enkä sitäkään aina jaksa, tuossahan ne kasvaa ja tasoittelen, kun muistan. Tommonen viileä vaalea edelleen oon. Auringossa/keinovalossa näyttää toki lämpösemmältä, mutta luonnonvalossa aina viileältä. Hiusten kuntokin on parantunut ihan hirmuisesti <3 Allergiatkin vähentyneet, kun lopetti värjäilyn.

Tässä ekassa kasvatettu 8 kk, mut sävy näkyy parhaiten:

03/2016

Toivottavasti näitä ei tullut liikaa...ehkä mä taas vuoden päästä pistän kuvia! Tai kunnes oma väri kokonaan saavutettu :)

Edit. Vähensin kuvia ja laitoin semmoisen, jossa semmoinen look itellä meikissäkin mitä eniten käytän.
« Viimeksi muokattu: 11.03.16 - klo:10:13 kirjoittanut Chaos »
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos