Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709074 kertaa)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #15 : 21.12.12 - klo:16:28 »
^Ompa kaunis oma väri :) Sopii nätisti kasvoihisi. On muuten kauniin vaalea ihokin sulla :)

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #16 : 21.12.12 - klo:20:57 »
Kyllä tää oma väri on jännä. Välillä olo on ihan blondi, mutta tänään kun tarkastelin itseäni työpaikan vessan peilistä niin sävy vaikutti kovin "tummalta". Tykkään kyllä, että oma värin vivahteet vaihtelee valaistuksen mukaan.

ankisanilla on kaunis väri! :)
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

Poissa ankisan

• Haiven
  • *
« Vastaus #17 : 21.12.12 - klo:23:13 »
Hii voi kiitos, Neve ja jatta, tuli hurjan hyvä mieli!  :)

En kyllä keksi kuin vaan positiivisia puolia näistä värjäämättömistä hiuksista. Ei pelkästään tuo vaihtelevuus valaistuksen mukaan, vaan koko kuontalo tuntuu rasvoittuvankin paljon hitaammin kuin värjäilyaikoina. Saattaa toki olla vähän muutosta omassa asenteessakin: täällä vaihdossa ollessa ei ole luentoja kuin parina päivänä viikossa, ja ilmasto on sen verran sateinen, että pipo tai hattu päässä huitelen aika pitkälti kaikkialla. Ei ole siis ihan niin kamalasti väliä, vaikka vähän lätsähtäneeltä välillä näyttäisikin. Ihan ehdottomasti parasta on kuitenkin miten hurjan sileiltä ja hyväkuntoisilta nämä nyt tuntuu. Vaikka hiukset onkin aina olleet tosi lasimaiset, niin tämä on nyt mennyt jo ihan johonkin uudelle tasolle!
1bFii, blondattu reuhka, hitaasti pituutta keräten.

Ponpon

• Vieras
« Vastaus #18 : 22.12.12 - klo:00:34 »
Osaako kukaan suositella jotain mahd. hellävaraista sävytettä jolla sellaisen kupariin vivahtavan  keskiruskean värin saisi tummemmaksi? Oma värini on rusehtava tummanharmaa, joten ajattelin jos saisi pari viikkoa sitten värjätyn pehkon sulautumaan paremmin juurikasvuun jota pukkaa jo esiin. Oman värin kasvatus meinaan käynnissä.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #19 : 25.12.12 - klo:12:51 »
Ähäkutti, poistun tästä ketjusta tällä viikolla. Ei vain ole mun juttuni, joten en sano valitettavasti enkä harmi vaan mun pitää olla siinä värissä mitä eniten rakastan eikä yrittää miellyttää muita tai olla jotain muuta, en muuten ole onnellinen enkä sinut itseni kanssa. Mutta ihailen teitä suuresti, jatkakaahan te siis omien värien kanssa :)
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

elllu

• Vieras
« Vastaus #20 : 25.12.12 - klo:15:59 »
En olekkaan kerennyt päivitellä kasvatustilannettani tänne, mutta nyt on tosiaan oman värin kasvatusprojekti melkein valmis. Tai no on oikeastaan ollut jo puoli vuotta..

Eli aloitin oman värin kasvatuksen elokuun alussa 2011. Siedin juurikasvua tuohon kesäkuuhun 2012 asti, jolloin leikkautin hiukseni ja värjättyä osuutta jäi vain muutamia senttejä päällimmäiseen kerrokseen. Sen jälkeen en ole leikkauttanut hiuksiani, vaan olen antanut värjättyjen senttien olla ja odottelen, milloin raaskin leikata ne jäljellä olevat sentit pois. Ne eivät ole oikeastaan häirinneet minua ollenkaan, antavat vain ehkä vähän vaaleamman olemuksen.

Eli tässä kuva juuri ennen kampaamoon menoa 2012 kesäkuussa, 10 ja puolen kuukauden oman värin kasvatuksen jälkeen. Siinä se väriero ei ole niin huomattava salaman takia.Pituutta taisi olla noin 48 senttiä pisimmissä kohdissa.

http://s1163.beta.photobucket.com/user/elllu1/media/IMG_2443_zpsf3707a0b.jpg.html?sort=3&o=1

Samana päivänä kampaamokäynnin jälkeen otettu kuva luonnonvalossa, pituutta 13-21 senttiä:

http://s1163.beta.photobucket.com/user/elllu1/media/IMG_2460muokattu_zps31da0e4a.jpg.html?sort=3&o=0

Seuraava kuva otettu eilen. Hiuksia en ole värjännyt enkä leikannut viime kesän kampaamokäynnin jälkeen, nyt mittaa 21-28 senttiä. Kuvassa vähän litsis lätsis..

http://s1163.beta.photobucket.com/user/elllu1/media/STH71930Muokattu_zps4736c542.jpg.html

Olen kyllä niin yllättynyt, että jaksoin olla värjäämättä ja uskalsin viimein leikata. Värjätyt hiukset olivat niin huonossa kunnossa, että se antoi paljon motivaatiota olla leikkaamatta. Nyt tyytyväisenä kasvattelen hiuksia ja luultavasti muutaman kuukauden päästä käyn leikkaamassa vähän mallia ja samalla loput värjätyt sentit pois päälykerroksesta.
« Viimeksi muokattu: 25.12.12 - klo:17:17 kirjoittanut elllu »

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #21 : 25.12.12 - klo:19:47 »
Ähhh kirjoitin tähän juuri kilometriselityksen sille miksi päätin taas ryhtyä kasvattamaan omaa väriä takaisin, mutta kadotin sen! Anyways, vaikka värjäsinkin sunnuntaina mustanruskeasta mustaan, päätin silti taas kasvattaa omaa väriä takaisin. Aion tehdä äitini kanssa kirjallisen sopimuksen, jossa lupaan antaa hänelle 100€ puhtaana käteen mikäli vuonna 2013 sorrun värjäämään hiuksiani :D Jeiks!
http://i284.photobucket.com/albums/ll1/zebraheels/IMG_0010_zpsf5ac7cf0.jpg?t=1356457196
Tämmöisen söpön lapsuuskuvan löysin. Siinä missä muut kertovat värinsä tummenneen iän myötä, omani tuntuu vaan vaalenneen/harmaantuneen! Esimerkiksi kutosluokan kuvia kolmosluokan kuviin verrattaessa huomaa värimuutoksen. Saas nyt nähä mimoinen se on nykyään, tässä kuva keväältä, puoli vuotta kasvattelua takana. Sorruin sitten ihan hetken mielijohteesta mahonginpunaiseen, kaduttaa kauheasti ukn ajattelee miten paljon omaa väriä voisi jo olla eisllä :(
http://i284.photobucket.com/albums/ll1/zebraheels/roots.png
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #22 : 28.12.12 - klo:11:48 »
Ihastuttavat hiukset sinulla elllu!  <3

Ja pirihiiri, tervetuloa taas. :) Ihanat nuo lapsuuskuvan hiukset! Näyttääpä sinun väri muuten hyvältä myös sisävalaistuksessa!
Omani kellertää monesti sisällä, enkä oikein tykkää sellaisesta kellertävän ruskeasta.. Toisinaan taas kellertävyys näyttää kultaiselta ja se on kyl ihan kiva. :D

Kuten olen monesti jo sanonut, en tykkää värin vaihtelevuudesta valon mukaan ollenkaan! Se on suorastaan raivostuttavaa.. Jos jostain tykkäsin värjätyissä hiuksissa niin siitä, että ne oli aina sama riippuumatta valosta tai vuodenajasta! Tai no kyllähän ne aina haalistui, eikä sekään kovin kaunista ollut..   ::)

Muistaisinpa milloin aloitin tuon biotiinin, en oo kauaa syönyt. Se on vaikuttanut ainakin kynsiini jo melkoisesti ja ihan kuin olisin huomannut juurenkin taas vähän kasvaneen.

Edit. Kuvia:

Tältä mun väri monesti näyttää.. kellertävältä.  Vaiko sittenkin vihertävältä?

Makuuhuoneen valossa sitten taas toisenlaiselta.

« Viimeksi muokattu: 28.12.12 - klo:23:20 kirjoittanut Feles »

maiskuli

• Vieras
« Vastaus #23 : 28.12.12 - klo:19:22 »
Ei ei ei ja ei,  nyt iski taas niin epätoivo  :-[
Juurikasvua noin 2cm ja oon nii surku kun kaikilla kavereilla ja tuttavilla on niin kivat värjätyt hiukset mutta mulla ei  :(

No kyllä mä sen tiedän etten halua värjäyskierrettä enkä värikypärää. Silti haluan kauniit ja kauniin väriset hiukset. Eniten kaipaan niitä punaisia hiuksia mitkä mun naamaan sopii enemmän kun hyvin. En halua niitä myrkkyjä mutta en halua olla rumakaan. Hennaväri houkuttelee mutta en mä tiedä olisiko niin että olisin hullu koska oon saanu niistä jotain allergia oiretta. En tajua miksi luonnonhennasta sanotaan ettei se aiheuta allergiaa jos se ei pidä paikkaansa.?

Poissa julietjones

• HAIRahtanut
  • Elämässä tarvitaan rockia, korkoja ja hajuvesiä.
« Vastaus #24 : 28.12.12 - klo:23:23 »
^ Periaatteessa mille vain voi allergisoitua. Mulla henna aiheutti lievää kutinaa, en tiedä johtuiko päänahan "hautumisesta" kelmun ja pipon alla kun hoitoainemuhituksetkin aiheuttaa toisinaan samaa. Mut ite en saanut haluamaani sävyä hennalla... Mulla kans kriittiset hetket pikkuhiljaa, juurikasvu näkyy jo omaan silmään, muut sanoo ettei väriero oo häiritsevä. Yritän sinnitellä.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #25 : 29.12.12 - klo:15:02 »
^ Periaatteessa mille vain voi allergisoitua.

Mulla ainakin kaikki henna härpäkkeet aiheuttaa allergiaa, mutta oon todella allerginen kaikelle. Niinkun sanottu, mille vaan voi allergisoitua.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #26 : 30.12.12 - klo:13:04 »
Oi toi Felesin tukka on aivan ihana! Oot mun tukkaidoli nytten kun itellä tulee olemaan tuollainen sama väriskaala kun tästä kasvaa eli latvasta tumma ja juuresta vaaleaa :) Tosi kivan näköinen! :l
Kui kaua oot tuota jo kasvattanut? Päälle vuoden?

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #27 : 30.12.12 - klo:14:00 »
^ Haha, kiitti. :D Yli vuoden joo, jotain 15kk. Tässä pituudessa kuvittelinkin olevani kun alussa arvioin kasvutahtia.
« Viimeksi muokattu: 30.12.12 - klo:14:06 kirjoittanut Feles »

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #28 : 30.12.12 - klo:21:59 »
Oon hukannut juurikasvuni rajan  ???  sävyero latvan ja juuren välillä on selvä kun latvat nostaa tyveä vasten, mutta en enää osaa oikein sanoa, että missä oma väri loppuu ja värjätty alkaa. Kiva, että väri liukuu, mutta alkaa melkein kaduttaa kaikki hiusvärin haalistelukokeilut kun haluaisi nähdä oman värin kasvun kunnolla. Välillä jopa alan epäilemään, että hiusten kasvu olisi pysähtynyt eikä uutta kasvua ole  :-\  Felesin kuvia katsellessakin tulee sellainen ihmetys ja epäusko, että häh, ei mulla voi olla omaa väriä paljoa tuota juurikasvua enempää.
Tuntuu hirveän kaukaiselta ajatella, että melkein kaksi vuotta sitten halusin olla ihan tumma lopunikääni ja olin aikeissa alkaa kerrostamaan mustanruskeaa hiusväriä päähän. Ja sitten lähdinkin aivan toiseen suuntaan ja lopetin värjäilyt kokonaan. Nykyään oma väri näyttää kullanruskealta, beigehtävältä ja raidalliselta.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 31.12.12 - klo:15:27 »
elllulle onnea oman värin saavuttamisesta! :)

pirihiiri, mulle on käynyt vähän samalla tavalla aikaisemmin - kasvatin ainakin jonkun kymmenisen senttiä omaa väriä, kunnes sen kummemmin harkitsematta heitin kestovärin koko päähän. Nyt mulla olisi niin hurjasti paljon pidemmällä tämäkin projekti, jos en sillon kerran olisi hairahtanut. Vähän harmittaa..

Felesillä on ihana oma väri! Jälleen hyvä esimerkki miten vivahteikas se neitsythius usein on. :)

Sama juttu, heitin myös aikoinaan tummanruskean värin päähän kun olin pisimmilläni kasvatusoperaatiossa. Toisaalta harmittaa. Oma hius kasvaa niin nopeaan, jopa 2 cm/ kk, joten tätä juurikasvua saa olla värjäämässä aina! Oma väri tasoa 8, ja värjätty hius 4 tai 3. Eli aika karsealta näyttää, jos ei värjää pois. Harmittaa..