Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707098 kertaa)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #150 : 21.02.13 - klo:12:45 »
Kiivillä ei ainakaan ole suurta värieroa näin kuvien perusteella. Lienee helppo kasvattaa jos vaan malttaa kiertää kampaamot ja väripurkit kaukaa, ;)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 21.02.13 - klo:17:39 »
Kiitos kaikille tsemppauksesta, nyt ainakin olen menossa käymään vanhempieni luona maalla, eli peilejä tai hissejä ei tarvitse sietää.  ;) Tummemmaksi värjääminen houkuttaa edelleen, mutta en halua olla enää värjäyskierteessä, varsinkaan kun en ole koskaan saanut tarpeeksi kylmää lopputulosta kampaajalla käydessäni. Tummuusasteen lisäksi olen kokenut lämmin-viileä -eron häiritsevänä.

Olen tänään yrittänyt pohtia eroa tummanvaalean ja vaaleanruskean välillä, mutta en ole päätynyt vielä mihinkään lopputulokseen. Muutenkin tummuusasteen määritys on vaikeaa, kun kaikki esimerkkikuvat tuntuvat olevan lämpimiä sävyjä, enkä osaa verrata sävyäni sellaisiin. Nyt etsimään inspiraatiokuvia tuhkaisista sävyistä! :)

Ps. Oman sävyn ehdottomasti paras puoli on se, että luonnolliset hiussävyt ovat yleensä todella "puhtaita". Tarkoitan siis sitä, ettei ole niitä epätoivottuja sävytaittoja. Onko oikeasti jossain edessäpäin elämä ilman liian keltainen/kuparinen/punainen/vihreä/mätä -kriisejä?  ;D

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #152 : 21.02.13 - klo:22:10 »
Kiivillä ei ainakaan ole suurta värieroa näin kuvien perusteella. Lienee helppo kasvattaa jos vaan malttaa kiertää kampaamot ja väripurkit kaukaa, ;)

Kyllä nyt on väripurkit hylätty lopullisesti  :D Mulla on niin ohut ja harva tukka että en viitsi näitä jäljellä olevia haivenia rääkätä enää ollenkaan. Hartaasti toivon että käsittelemätön tukka kasvaisi vahvempana...

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #153 : 22.02.13 - klo:09:33 »
Argh, oman värin kasvatus tökkii ja huolella. Pituudet on about samaa tummuutta ku juurikasvu, mutta juuri on kylmä vaaleenruskee ja pituudet haalistunutta hennaa. Hiphei.

Melkein tekis mieli kokeilla että tulisko jostaki kevytväristä allergista reaktiota... Hnnnnnngh.

momo

• Vieras
« Vastaus #154 : 22.02.13 - klo:15:05 »
Mäkin liityn tähän mukaan! Itselläni oman tukan kasvatusta takana joku melkein 8kk,alkaa näyttämään jo kivalta kun oma väri on melkein korvien kohdalla ja sitä on sitten korostamassa vaaleat latvat (jotka ovat katkeilleet huomattavasti pituuksista..)
Mun oli pakko nipsasta joku 5cm pois tällä viikolla että näyttäisivät vähän paksummilta ja tasaisemmilta mutta toisaalta,kasvuvauhti on ihan kiitettävä noiden lisäravinteiden ansiosta :) katsotaan miten tilanne tästä kehittyy,vois laittaa kuvaakin jossain vaiheessa kunhan saa semmosen napattua eka  ;D

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #155 : 23.02.13 - klo:11:00 »
"Yksi kampaajan kommentti vähän särähti korvaan: "Ei me tästä kuitenkaan ihan villasukkaa tehdä". Kiitos vaan, olipa mukavaa saada rehellistä palautetta omasta luonnollisesta hiusväristään..."

Ihan samoin kommentoi eräs kampaamoliikkeen omistaja, joka värjäsi hiukseni taannoin  2 vuotta sitten, kun pyysin omaa väriä muistuttavan värin hiuksiin. En olekaan ko. liikkeessä käynyt sen koommin..

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #156 : 23.02.13 - klo:11:21 »
Olisko jollakin vinkata hyvää keinoa saada oman värin lähellä värjätyt latvat helposti kylmemmän sävyisiksi? Hopeashampoo? Toinen ongelma on nopeasti rasvoittuvat hiukset, joihin kuivashampoosta ei juuri apua. Nyt joudun siirtymään jokapäiväiseen hiustenpesuun, kun hiukset näyttävät niin rasvaisilta jo heti tokana päivänä.

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 23.02.13 - klo:15:27 »
Olisko jollakin vinkata hyvää keinoa saada oman värin lähellä värjätyt latvat helposti kylmemmän sävyisiksi? Hopeashampoo?

Jos hiukset ovat todella vaaleat ja taitettavaa on vähän hopeashampoo voi auttaa ja esim. Color maskin silver, jos taitettavaa on enemmän, mutta jos hiukset ovat ruskeat tai tumman vaaleat niin yrittäisin taittaa sävyä jollain kylmällä suoravärillä, vaahtosävytteellä tai värjäävällä hoitoaineella (Color mask tai Goldwellin vaahtoväri ym). Mielestäni hopeashampoo ei jaksa taittaa tummaa pohjaa tarpeeksi jos pohja on selvästi lämmin. En tiedä onko tästä edes apua  :D
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa Chloe

• HAIRahtanut
« Vastaus #158 : 23.02.13 - klo:19:29 »
^Kiitos vinkistä Mimi.

Olinkin unohtanut sävytteet kokonaan. Hiukseni ovat latvasta 7 tai 8 asteiset, joten hopeashampoo tuskin siis toimii. Onko kellään suositella 7 tai 8 asteista kylmänsävyistä sävytettä? Tai mistä kannattaisi lähteä etsimään?

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #159 : 23.02.13 - klo:21:07 »
^ Voisin suositella Wella Color Fresh Silver 7/19 (helmiäistuhka). Vaikutusajan kanssa saa kyllä olla tosi tarkka, yhtään liikaa voi vetää sinivihertäväksi. Itse aikoinani käytin tätä taittamaan latvojen haalistunutta hennaa (oma värini on tosin vaaleampi kuin sinulla), ja vaikka sekoitin vain nokareen hoitoaineeseen, viitisen minuuttia oli ehkä liikaa. Ekassa pesussa sitten kyllä tasaantui tosi luonnollisen väriseksi, kenties elämäni paras purkista saatu sävy. :)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #160 : 24.02.13 - klo:11:40 »
Olisko jollakin vinkata hyvää keinoa saada oman värin lähellä värjätyt latvat helposti kylmemmän sävyisiksi? Hopeashampoo?

Nokare violettia suoraväriä hoitoaineeseen sekoitettuna on toimiva keino saada sävytettyä tummempia hiuksia kylmemmiksi. Mie olen tykännyt tosi paljon La Riche Directions -suoraväreistä, sillä ihan pieni määrä riittää tekemään selvästi sävyttävän hoitiksen, joten halvasta purkista saa väriä todella moneen käsittelyyn. Tältä eBay-myyjältä väriä voi ostaa todella edullisesti ja purkit saapuvat nopeasti.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 24.02.13 - klo:19:15 »
Mun oma väri ei välttämättä olekaan tuhkainen, kuten olen aina automaattisesti kuvitellut. Voi herttileidi kun on elämässäni suuria ongelmia taas.  ;D Kai te juurekset sentään ymmärrätte, että on identiteetin kannalta hyvin merkittävää tietää, että onko se oma vaaleanruskea tuhkainen vai kultainen? :D

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #162 : 25.02.13 - klo:10:07 »
^ Musta tuntuu, että mun hiuksissa on sekä tuhkaa, että kultaa. Enemmän tuhkaa, mutta kultaisia raitoja ja toisinaan sellainen neutraalin beige vivahde.. Alan myös kallistumaan tummanvaaleanpuoleen enemmän kuin vaaleanruskean. Se raja on ohut, mutta mielestäni ruskeassa on enemmän (puna?)pigmenttiä tai jotakin mikä tummanvaaleasta puuttuu. En tiedä..  :P
« Viimeksi muokattu: 25.02.13 - klo:11:03 kirjoittanut Feles »

Poissa tsupp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #163 : 25.02.13 - klo:12:38 »
^^ ja ^ Mullakin on hiuksissa sekä tuhkaa että kultaa! :) Yleissävy on todella, todella kylmä ja tuhkainen, mutta varsinkin auringonvalo loihtii tuohon kultaista säihkettä. Olen ollut huomaavinani, että mulla on tummempien hiusten joukossa noita vaaleampia kultahiuksia, auringonvalossa ne vaan huomaa toisin kuin sisävalaistuksessa. Jottei homma menisi liian yksinkertaiseksi, olen bongannut tukastani myös punasävyjä, mikä tuntuu aivan uskomattomalta kun katsoo tuota yleensä kylmääkin kylmempää reuhkaa. Kirkas keskipäivän aurinko tuo siis kultaista sävyä hiuksiin, hieman matalammalta paistava aurinko (ja kumma kyllä myös esim. jotkut yökerhovalaistukset) taas tuovat tukkaan sellaista punakultaa.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #164 : 25.02.13 - klo:14:47 »
Nyt kun koitin taas tässä kirkkaassa luonnon suomassa valossa (jee, aurinko paistaa taas!) katsoa hiuksia niin onhan niissä punertavuutta! Ainakin oikealla puolella.  0_0 Mun kamera jättää jostain syystä tuon punaisuuden pois yleensä ja saa hiukset näyttämään kylmemmiltä ja vaaleammilta. Peilistä näkyy täyteläisempi väri. Nyt siis katsoin ekaa kertaa peilillä hiuksiani tuolla ulkona..
Hiukset onkin ehkä sittenkin ruskeat.. Huoh, on tää vaikeeta!! Onko se pian pakko hyväksyä, ettei näillä luonnonvärisillä hiuksilla vaan kertakaikkiaan ole yhtä oikeaa sävyä vaan se vaihtelee valon mukaan?! Tämä sekavuus häiritsee mun hius-identiteettiä. ;D

Oli väri mikä oli, en tällä hetkellä juurikaan pidä siitä.
 Toivon, että värjätyistä osista eroonpääseminen saa oman värin näyttämään jotenkin paremmalta.. toivossa on hyvä elää. :P