Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709056 kertaa)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1515 : 11.04.16 - klo:20:36 »
Ihania värejä teillä!  <3

Mulla on kasvatusta takana kaksi ja puolivuotta ja vaihteeksi on kriisi. En halua olla ruskeahiuksinen, mutta niin muut tämän näkee. Tavallinen maantienvärinen tummanvaalea. Tuntuu ihan järkyttävän rumalta muiden vaaleiden sävyjen ja kunnon ruskeiden rinnalla. Yhyy  :'( :# Haluttaisi laittaa vaaleita raitoja että saisi vaaleamman sävyn. Ei tätä taida edes aurinko vaalentaa yhdessä kesässä.

Tykkäätkö omasta hiustenväristäsi ja miksi? Ja minkäväriset hiuksesi ovat?
« Viimeksi muokattu: 14.04.16 - klo:20:16 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1516 : 19.04.16 - klo:18:56 »
Kyllä mä tykkään tästä omasta, positiivinen ylläri että ei ollutkaan ruma.

Ei ainaista juurikasvuahdistusta  ;D ja säästyypä rahaa ja päänahka ei ärsyynny.
Nyt mä en enää ees tajua miks piti pitää tukkaa mustana. Oma väri sopii ihon sävyyn eikä tartte aina meikata tai meikata niin vahvasti. No ehkä oli itsetuntokysymys myös. Näin vanhemmiten kelpaa itselleen ihan omassa värissä. Teininä jopa omat vanhemmat kehottivat värjäämään kun oli niin tylsä  väri tää 0_0

Poissa Lilithh

• Haiven
  • *
« Vastaus #1517 : 19.04.16 - klo:20:38 »
Olen useita kertoja koittanut kasvattaa oman värin takaisin mutta aina päätynyt värjäämään. Pari päivää sitten totesin hiusteni olevan totaalisesti loppuunpalaneet, järkyttävässä kunnossa. No, vaalensin kerran mustasta ja niistä tuli oranssit. Kaksi päivää olin oranssilla päällä ja mietein että pitääkö lisää vaalentaa että viitsii oman värin kasvattaa. Lauantai-iltana katselin tukkaa ja mietin pitkään pitäisikö leikata kaikki vaan pois. Pixie-tukkaa ei ole järkeä leikata; parturi maksaa + toinen vaalennus. Leikkasin kaikki hiukseni pois ja aamulla koneella tupsut pois. Nyt on omanvärinen(?) sänki päässä. Tämä ei ole valkoinen muualta kuin ohimoista ja päältä tuppaa kullanvaaleaa hiusta (näyttää harmaalta) joten uskon että nyt kun alotin puhtaalta kasvualustalta niin onnistun. Värjäysaddiktioni loppui tähän, tuntuu jo mahtavalta tämä helppous ja tiedän minkä värinen oma värini on joten en malta odottaa miltä se näyttää pitempänä. Rohkea veto kuulemma, tykkään tästä itsekin.  :T

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #1518 : 20.04.16 - klo:14:29 »
Eh, onpa taas oikea riemuprojekti edessä. Vaalentelin tosiaan omaa tummanvaaleaa hiusta kirkkaanvaaleaksi saadakseni päähän haluamaani pinkkiä. Kun kyllästyin tuohon, vaalentelin ja poistelin pinkkiä pois ja värjäsin sitten pituudet ensiksi korallinväristä lettiä neutraloiden vihreään taittavalla turkoosilla, sitten päälle aavistus ruskeaa.

Lopputulos oli hyvä, mutta eihän nuo suoravärit päässä pysy. Pituudet ovat vaalentuneet, taitto ei ole kokonaan lähtenyt pois eli pituus on suht luonnollinen viileähkö vaalea, mutta joistain paikoista kyllä kuultaa pinkihtävää ja violettiinkin vivahtavaa. Ehkä uskallan tähän kuitenkin lätkäistä Poly Colorin tummanvaalean - ja taittaa siitä sitten kevyesti johonkin suuntaan, jos on tarvis. En edes haikaile täysin oman sävyisiä pituuksia, kun nyt saisi tuon juuren ja pituuksien värieron siedettävälle tasolle kasvattelua ajatellen...

Tukalla on pituutta about vyötärölle ja oman värin kasvua alle kymmenen senttiä...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Jessie

• Tukkaguru
« Vastaus #1519 : 20.04.16 - klo:14:47 »
Ihania värejä teillä!  <3

Mulla on kasvatusta takana kaksi ja puolivuotta ja vaihteeksi on kriisi. En halua olla ruskeahiuksinen, mutta niin muut tämän näkee. Tavallinen maantienvärinen tummanvaalea. Tuntuu ihan järkyttävän rumalta muiden vaaleiden sävyjen ja kunnon ruskeiden rinnalla. Yhyy  :'( :# Haluttaisi laittaa vaaleita raitoja että saisi vaaleamman sävyn. Ei tätä taida edes aurinko vaalentaa yhdessä kesässä.

Tykkäätkö omasta hiustenväristäsi ja miksi? Ja minkäväriset hiuksesi ovat?

Tykkään omasta väristä, vaikka tulee päiviä jolloin se kyllästyttää. Joskus harvakseltaan laitan suihkussa hiustenpesun yhteydessä vähän suoraväriä (Goldwell tai Igora) hoitoaineen kanssa, jos haluan taittaa sävyä välillä toisenlaiseksi. Suoravärienkin kanssa oon kuitenkin tarkkana, että tummuus on samaa luokkaa hiusten oman tummuusasteen kanssa. Kesällä menettelee vaaleampikin suoraväri.

Useimmiten oon oman värini kanssa sinut, värjäämättömyyden plussat pesee  oman värin ajoittaisen "tylsyyden" mennen tullen. Toki jos oma väri tympisi pahasti, laittaisin varmaan itsekin raitoja tms. kevyttä kasvattelun välivaiheessa.
Ja en kyllä suosittele vertaamaan muihin, selvästi pigmenttisiin ruskeisiin tai vaaleampiin hiuksiin, vaikka ymmärrän sen että niiden rinnalla voi oma väri tuntua kasvattelun alkuvaiheessa aika valjulta. Tosin mitä enemmän oon ajan kanssa havainnoinut oman värin plussia vaikka värjättyyn ruskeaan, sitä enemmän olen omasta väristä myös itse tykännyt.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1520 : 21.04.16 - klo:21:57 »
Lila, jos harkitset Poly Colorin tummanvaaleaa, lue ensin mun kokemus Schwartzkopf- ketjusta...
Laitoin sen tummanvaalean eli värin nro 22. Ja tuloksena ihan tumman suklaan ruskea tukka.

Poissa NiinaP

• Haiven
  • *
« Vastaus #1521 : 22.04.16 - klo:00:19 »
Moikka kaikille! :) Oon tiiviisti tätä ketjua seurannu ja ite nyt toista kertaa kasvatan omaa väriä ja värjäämättä olen ollut 2 vuotta. Loppusuoralla ollaan ja ajattelin jos tämä oma tarinani motivoisi jotakuta  :)

Loppuvuonna 2012 päätin että kasvatan oman värin ja laitan vaikka raitoja, jos en osaa olla ilman vaaleata tukkaa. Ala- tai ylä-asteella värjäsin hiukseni ensimmäisen kerran, ja olen kokeillut ruskeaa, mustaa, pinkkiä, mutta vaalea tuntui omimmalta. Yli 10 vuotta olen värjännyt hiuksiani kerran kuussa, enkä enää kestänyt sitä rääkkiä.  :-\ En edes muista miksi alunperin värjäsin hiukset.  >:( Pelotti vähän etten tykkääkään omasta väristä kun en ollut sitä niin pitkään aikaan nähnyt.. Lapsuuskuvissani minulla on ihanat tummanvaaleat hiukset mutta en ollut varma onko oma värini tummunut niinkuin äidilleni kävi. (Hän oli lapsena tosi vaalea ja päälle kakskymppisenä hiukset oli lähemmäs keskiruskeaa) Ja oma tyvikasvu näytti niin tummalta vaalennettua vasten (tottakai :o)

11/2012: Päätin kasvattaa oman värin takaisin. Tämä on vaalein ja lyhyin malli mitä minulla on koskaan ollut.

05/2013: 6kk kasvattelua + vaaleita raitoja omaan hiukseen ja tummempia raitoja vaalennettuihin osioihin. (Tykkäsin tosi paljon tästä väristä!)

10/2013: Melkein vuosi kasvattelua, hyvällä mallilla oltiin ja värjäsin vaalennetut latvat lähemmäksi tyven väriä.

05/2014: Hiuskriisi iski, latvat olivat haalentuneet oransseiksi ja valmistujaisjuhlat oli tulossa, joten sorruin ja blondasin.

Välillä ihan ärsyttää, koska jos en olisi tässä vaiheessa vaalentanut, niin nykyinen vyötärölle ulottuva tukkani olisi jo kokonaan omaa väriä..mutta sille ei voi enää mitään eikä sitä kannata murehtia :) Valmistujaisten jälkeen päätin että en enää sorru vaan oikeasti kasvatan oman värini ja samalla pituutta vyötärölle asti jos pystyn.  :) Tästä päästäänkiin seuraavaan kollaasiin;

05/2014: Alkutilanne toukokuun alussa, tämän jälkeen en ole omia hiuksiani värjännyt!

09/2014: Kesän jälkeen laitoin tummempia raitoja vaalennettuihin osiin, tykkäsin tosi paljon näistä!

05/2015: Vuosi kasvattelua ja tältä hiukset näytti auringonvalossa.

09/2015: Tästä huomaa kuinka kesän jälkeen tyvestä on kasvanut tummempaa väriä mutta latvojen tummat raidat ovat haalistuneet pois. Pituutta on kasvanut myös kiitettävästi. Kuva otettu sisällä lähellä ikkunaa.

11/2015: Latvoja leikattu kun tuntuivat niin ohuilta. Kuva otettu sisällä lampun alla.

04/2016: Tilanne tänään :l Vyötärömitta saavutettu (vaikka yhteensä noin 15cm on tämän kahden vuoden aikana leikattu) ja omaa väriä on jo noin kolme neljäsosaa  :l En halunnut laittaa hiuksia mitenkään jotta värierot näkyvät helpommin. Kuva otettu pilvisellä säällä ikkunan edessä. Tältä hiukset näyttää ns. luonnollisessa valaistuksessa.

Näistä kuvista kyllä huomaa hyvin miten tuo minun väri vaihtelee eri valoissa! Ja sen miten värini on oikeasti aika tuhkainen, mutta aurinko tuo esiin kultaisia vivahteita. Uskon että olen jotain 7 ja 8 asteen väliltä. :)

Otin vielä lähikuvia värieroista;

Tyvi on ihanan värinen :l  Keskellä näkyy viime kesän auringon raidoittama oma väri ja latvoissa on enää vähän purkkivaalennettua osaa jäljellä. :)  Vähän sekametelisoppa mutta ei ainakaan omaa silmää häiritse sävyerot, kesä kuitenkin tulossa niin tyvi vaalenee ja sävyerot hälvenee entisestään. Tekisi kyllä mieli napsaista loputkin latvoista pois mutta en raaski kun oon nyt näin pitkän tukan saanu kasvatettua! :P Katson kesän jälkeen jos sitten leikkaisin pois sen 10cm :)

Löysin vanhan kuvan koneelta, on ne hiukset aika lähelle sitä mitä oli pienenä!

Oma hius on ihanan pehmeä ja terveentuntuinen, mutta rasvoittuu nopeammin ja lässähtää helpommin. Nykyään käytän tuuheuttavia ja syväpuhdistavia shampoita ja latvassa käytän kosteuttavia hoitoaineita sekä hopeashampoota ja -hoitoaineita silloin tällöin koska latva alkaa kellertämään aika ajoin. Omaan hiukseen saa myös sopivasti rakennetta ja tuuheutta suolasuihkeella :)

Rakastan tätä omaa väriä (varsinkin kun hiukset on kiharalla), enkä vois olla tyytyväisempi että oon jo projektin loppusuoralla! Jaksakaa olla värjäämättä, se on sen arvosta! :ts

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #1522 : 22.04.16 - klo:13:16 »
^ Tosi kaunis oma väri ja ihanan sävyinen myös tuo auringon vaalentama osio. Tämä ketju aiheuttaa kyllä lievää kateutta, itselläni tulee toukokuussa kaksi vuotta täyteen oman värin kasvatusta, ja voi vaan ihmetellä, millä etanan vauhdilla nämä säälittävät haivenet oikein venyvät. Omaa sävyä on takaa päin katsoen juuri ja juuri yli korvien/ niskaan asti. Eivät vaan kasva, vaikka mitkä biotiinit ja MSM:t ovat käytössä... kuitenkin samaan aikaan kynsiä saa olla lyhentämässä melkein päivittäin ::).
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa NiinaP

• Haiven
  • *
« Vastaus #1523 : 22.04.16 - klo:16:33 »
Kiitos paljon Polina :) Todella harmi ettei sinulla biotiinikaan auta :'( Tuli kommentistasi mieleen, että unohdin ihan kokonaan tuossa kirjoituksessani kertoa, että tällä toisella kasvatuskerralla söin Biotiini Strong hair&nails -tabletteja, ja tuntui että ensimmäiseen kasvatusyritykseen verrattuna hiukset kasvoi jopa tuplavauhtia! :) Ja käytin alkuvaiheessa Nisimin Fast shampoota ja hoitoainetta jotka kiihdyttävät hiustenkasvua, tässä linkki jos jotakuta kiinnostaa http://www.apteekkishop.fi/Nisim-Fast-hiustenkasvua-kiihdyttaevae-shampoo-360-ml-hoitoaine-360-ml-yhteispaketti :)

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #1524 : 24.04.16 - klo:07:45 »
Mä repsahdin tuossa noin vuosi sitten vaalentamaan tukkaa vaalennuspesuilla ihan kokeilunhalusta. Pituuksista tuli yllättävän vaaleat ja johonkin asti sitä jaksoinkin katsella - mutta se juurikasvu otti niin päähän! Viimeinen niitti oli suoravärikokeilu, joka sai mut inhomaan tukkaani. Seuraavat viikot menivätkin sitten syväpuhdistavan muhitteluissa jotta se kuluisi pois. Menin häntä koipien välissä kampaajalle anelemaan että josko joillain taioilla saisi mun pituudet samanväriseksi kuin muutaman sentin juurikasvuni. Ja luojan kiitos tyyppi oli niin taitava värien kanssa että nyt näyttää aivan kuin mulla olisi ihan kokonaan oman värinen tukka, eli hänen sanojensa mukaan tuhkainen vaalean ruskea. <3

Mulla ei sinällään ole ollut mitään tätä omaa maantienharmaata vastaan, mutta aina välillä sitä leikittelee ajatuksella jos sitä saisi jollain piristettyä. Pitäisi vain muistaa olevansa aivan liian laiska ylläpitämään mitään uloskasvavaa väriä ja että oma väri on ihan tosi jees. :ts
1c F i
Tukka kasvaa - olkapäillä mennään <3

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1525 : 24.04.16 - klo:17:38 »
Oma väri on samaan aikaan niin kiva ja niin ruma. Ostin color maskia, jolla sain hieman syvyyttä ja sävyä omaan väriin. En ole kuitenkaan varma, että onko oma värini parempi vai huonompi sen kanssa. :D Kiva kuitenkin tietää, että näin myrkyttömästikin saa hieman lisäsävyä, mikäli ei ole värjäämättömyydessä täysin ehdoton. Vaaleat raidat houkuttelevat myös välillä.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #1526 : 28.05.16 - klo:16:58 »
Mulla kohta vuosi kasvatusta takana, ja ohan nää kyllä ihan ruskeat nämä mun hiukset. Miksi ihmeessä mä värjäsin aikanaan blondista ruskeeksi ja mustaksi, kun olin sitä mieltä että "tummat sopii mulle paremmin kuin blondit!". No varmaan sopiikin, kun luonnollinen värikin näyttää olevan ruskea. Kivasti vielä latvat mustana...  :D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1527 : 30.05.16 - klo:13:49 »
^Onpa sulla kauniin ruskea oma väri! :)

Minä olen myös kasvatellut omaa väriä takaisin muutaman vuoden ajan ja nyt alkaa päässä olla enimmäkseen oma väri. Latvoissa on vielä hieman vaalennusta mutta ei kovin paljoa, koska olen leikannut hiuksia aika reilusti, alkuvuonna lähti varmaan 20 cm latvasta pituutta. Blondasin hiuksia vuosikausia platinanvaaleiksi ja sitten vähän luonnollisemmaksi blondiksi, välillä 8- ja välillä 9-asteiseksi. Oman värin kasvatus on sujunut hyvin koska omakin väri on aika vaalea, sellaisella liukuväriefektillä kasvatus on siis sujunut. Mulle on tehty parin vuoden ajan kampaajalla ns. glossing-hoitoja/värjäyksiä, joiden avulla se vaalennettu latva on saatu oman hiuksen väriseksi niin ettei raja tyven ja latvan välillä ole niin iso. Tuo on todella kevyt käsittely eikä omaan värjäämättömään hiukseen tartu mitään väriä.

Mut on ehkä yllättänyt se, että oma hius on aika vaalea, luulin että se olisi tummempi. Mennään ehkä jossain 8-9 asteiden välissä. Lisäksi oma väri onkin sangen lämmin, luulin sitä paljon harmaammaksi. Olen ihan tyytyväinen väriin, ainakin sopii kulmakarvoihin ja ihoon hyvin.

Pääsyynä omaan väriin palaamiseen oli allergiapelko ja halu vähentää kemikaalikuormitusta. Mun päänahka ärtyi aina punaiseksi värjäilyistä ja kampaajakin huomautti asiasta. Värjäsin hiuksia ihan teinistä asti eli noin 18 vuotta, lähes koko ajan kestoväreillä / blondausaineilla. Mulla on muutenkin paljon allergioita ja astmakin on, joten en halunnut enää päänahan lähelle väriaineita. Olen tosin pohtinut, että jos raidoittaisi hiuksia välillä, raidathan voi tehdä niinkin ettei värjäysaine osu päänahkaan. Mutta katsotaan, toistaiseksi olen ihan tyytyväinen luonnolliseen väriini.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #1528 : 30.05.16 - klo:14:31 »
^ Olen viime syksystä lähtien siirtynyt juurikasvun vaalentamisen sijaan laitattamaan balayage tyyppisesti raitoja niin, ettei mene lainkaan päänahkaan. Suosittelen kyllä, jos jossain vaiheessa haluat taas vaaleampaa. Värjäysvälin saa tällä tavalla myös mukavan pitkäksi, koska juurikasvu ei ole samalla tavalla häiritsevää kuin normaalilla värjäyksellä. Viimeiksi taisi olla 3,5 kk värjäysten väliä, kun aiemmin piti värjätä joka kuukausi.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #1529 : 30.05.16 - klo:14:43 »
^Kiitos vinkistä! Googlailin balayage-termillä hieman kuvia ja tuo on juuri sellainen raidoitustyyli, jota olen ajatellut. Näyttää aivan ihanalta!  <3 Pitää ehdottomasti pistää harkintaan, tuo voisi piristää kivasti ilmettä.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.