Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709065 kertaa)

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1545 : 09.06.16 - klo:09:47 »
^Suoraan koneelta tai puhelimesta ei valitettavasti voi lisätä kuvaa vaan kuva täytyy ensin ladata jonnekin netin kuvapalveluun ja sitten lisätä kuva tänne kuvalinkkinä.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa routakuu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1546 : 09.06.16 - klo:15:40 »
Liitynpä minäkin tähän ketjuun, kun oman värin kasvatusta kerran on takana ja valitettavasti vielä edessäkin jonkun aika. Hiuksistoni lyhyt historia kuuluu seuraavasti: takana n. 10 vuotta sen kuuluisan "maantienharmaan" tummaksi värjäilyä pääasiassa markettivärein, kunnes reilu vuosi takaperin alkanut hiuskatastrofi ja tukan päästä putoaminen lopettivat värjäilyt kertaheitolla. En siis enää uskaltanut värjätä kun hiukset alkoi olla niin harvat että päänahka paistoi, ja tummalla tukallahan se tuli näkyviin vielä astetta kamalampana, varsinkin kun olin vielä suhteellisen laiska juurikasvun värjäilijä. Samalla napsaistiin BSL-mitasta harvat latvat pois aina lyhyeksi polkaksi asti. Viime kesänä päätä vielä raidoitettiin kampaajalla, tarkoituksena tasoittaa juurikasvun ja haalistuneen pituuden välistä sävyeroa mutta tuloshan oli ihan kamala, päässä oli varmaan viittä eri sävyä aivan valkaistuneesta tyvestä oranssiin ja alempien kerrosten tummempaan punertavaan ruskeaan. Phyi. Päätin kuitenkin sietää tilanteen... Nyt omaa väriä alkaa olla raidoitetullakin alueella se n. 10-15 cm ja alta on jo kokonaan omaa sävyä. Hiukset on epämääräisen mittaiset, takaa olkapäille mutta edestä sivuilta kasvaa huomattavasti hitaammin. En tiedä mitä tekisin, pitäisi varmaan yrittää leikata johonkin järkevään tasamittaan että olisi siedettävämpi näky mutta toisaalta kasvatustavoitettakin olisi  :-\

Hyvää tässä on se, että silmä on tässä nyt pakon edessä alkanut jo tottua omaan sävyyn, ja ainakin muut kehuvat. Lisäksi tukka osoittaa elpymisen merkkejä, ja uskon toiveikkaasti että osasyynä siihen on tuo käsittelemättömyys. Tykkään myös (ainakin joinakin päivinä) luomutukkani melko vahvastakin kihartumisesta, josta en muuten ole ollutkaan tähän mennessä tietoinen. Tällä hetkellä se tosin aiheuttaa hieman haasteita, koska raidoitettu pääliosa puolestaan ei halua kihartua ja tuloksena on usein kummallinen, alta voimakkaan laineikas ja päältä lähes suora "kampaus"  ::) No, toisaalta olen jo niin tottunut jokapäiväiseen huonoon hiuspäivään etten jaksa kauhean vähästä enää hätkähtääkään.

En myöskään näytä ihan kaljuuntumassa olevalta vaikka hiuksia onkin puolet vähemmän kuin aikaisemmin, kun vaalea päänahka ei niin loista omanvärisen karvan seasta :D Kunpa nää vaan kasvaisi vähän nopeammin! Tavoitteena olisi päästä vähintään pitkään polkkaan, ja jos tilanne sallii, leikata ehkä sellainen kampaus missä tukka pitenee edestä. Nyt tilanne on karusti päinvastainen, kauhea takajeejee  :o Luultavasti mun hennolle hiuslaadulle ja määrällisesti vähäiselle tukalle tämä oma väri on ainoa oikea ratkaisu, jos mielin koskaan saavuttaa uudelleen edes vähän pidemmän, terveen näköisen tukan. Saa kertoa tsemppaavia tarinoita siitä, kuinka hiusten kunto ja paksuus on palautunut/parantunut värjäilyjen lopettamisen myötä  :l

Katsotaan jos arkistoista löytyisi kuvasarja tukemaan tätä stooria...

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1547 : 11.06.16 - klo:11:30 »
Mä saatan hiippailla myös tänne ketjuun. Koska mä en jaksa enää värjätä. Mun tukka on ollut kuparinvärinen jo miltei yhdeksän vuotta ja värjätä täytyy melkein joka kuukausi. Ja välissä tietenkin läträtä kaikilla suoraväreillä ja maskeilla. Tilanne eskaloitui siihen, että värjäsin uudella värillä josta tuli aivan liian tumma (mahonki) ja tein askorbiinihappopesun, jonka jälkeen menin kampaajalle. Sielläkin sain liian tumman tyven ja latvoihin raitoja jollain raita-aineella joka vaalensi ja värjäsi ne yhtä aikaa ja lopputulos oli kirkas punaoranssi. Eli eipä oikeastaan sinne päinkään mitä halusin. Askorbiinihappoa kehiin taas ja sain tukasta vähän tasaisemman. Nyt se on sitten haalistunut tosi paljon ja juuret ovat lähinnä aika rusehtavat, pituuksissa jossain kohtaa vähän kuparimpaa (luultavasti elumenin jämät) ja latvat ovat paikoitellen aika vaaleatkin kun niistä on se törkeä punaisuus lähtenyt veke. Eli tässä kohtaa voisi olla hyvä siirtyä oman värin kasvatteluun kun pää ei muutenkaan ole enää kovin kuparinen. Mä olen kerran tän yhdeksän vuoden aikana tehnyt Color B4- käsittelyn jonka jälkeen värjäsin jollain kaupan 7.0-sävyllä ja sainkin aika omanvärisen pään, mutta sillä kertaa jaksoin sitä alle puoli vuotta, koska se oli niin "tylsä". Mutta nyt jos päädyn samaan niin tuskin on enää paluuta mun rakkaaseen kupariin. Mua vaan tympii kun tukka kasvaa niin nopeasti että sitä vaihetta kun hiukset ovat hyvänväriset kestää ehkä viikon, jonka jälkeen ne haalistuu ja sitten tuleekin jo juurikasvu esille. Sama olisi ottaa siitä nopeasta kasvusta kaikki irti ja helpottaa elämää palaamalla omaan väriin. Voihan sitäkin sitten vähän freesailla ja sävytellä jos siltä tuntuu. Nää mun päähänpistot tulevat yleensä esille juuri näin viikonloppuvapaina, katsotaan mitä tälle päivälle keksin.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1548 : 11.06.16 - klo:12:00 »
Tervetuloa ja kärsivällisyyttä uusille oman värin kasvattajille! :) Mä taas ailahtelen täällä ja kunnolla. Eilen katsoin hiuksiani peilistä todeten, että mulla on niin kiva ombre, ettei tälle tarvi tehdä mitään. Tänä aamuna taas mietin, että onpas nuo vaaleat latvat rumat ja toivottavasti pääsen niistä pian eroon. ;D Uskon tämän olevan ihan vaihtelunhalua. Nyt vaan pitäisi päättää haluanko balayage-raidat vai hieman tummemman suoravärin piristämään omaa väriä. Pakko saada ajatukset kasaan ennenkuin alan leikkiä hiuksilla, sillä olen aiemmin pilannut todella kauniin sävyiset vaaleat raidat omilla tummennuskokeiluillani. Miten ikinä osaan päättää näiden kahden vaihtoehdon välillä?

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1549 : 20.06.16 - klo:18:26 »
Päivitystä.. Sitä on tullut myös malliin  :) Etenee, etenee!

Poissa palekastro

• HAIRahtanut
« Vastaus #1550 : 27.06.16 - klo:14:27 »
Tiedättekö mikä marketti- tai kampaamoväri vastaa Suomessa sävyä 7.14?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1551 : 30.06.16 - klo:22:39 »
Mä oon löytänyt taas hetkellisesti rauhan oman värini kanssa. Color Mask -hoidot osoittautuivat hyväksi kokeiluksi, sillä sen avulla pääsin eroon muutoksenhalusta ja värittömästä fiiliksestä. Ainakin toistaiseksi nuo ovat huuhtoutuneet täysin pois, mistä kiitos kuulunee Lushin Bigille. Lauantaille on varattu aika kampaajalle, missä pyrkimyksenä on saksia mahdollisimman paljon latvojen raitoja pois. Kerrostusta ja pituuden lyhentämistä edessä siis niin paljon kuin pitkätukkaidentiteetti kestää. :D

Nätti hiusväri ja -malli MNi:llä! :)

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #1552 : 01.07.16 - klo:13:09 »
^^^ Tosi nätisti oma väri häivyttyy värjättyyn osuuteen! Tuosta on hyvä jatkaa kasvatusta.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1553 : 01.07.16 - klo:22:25 »
Kiitti, miekin tykkään nyt kun alan olla sinut tuon otsatukan kanssa  :D Jos tuollainen leikattu otsis on joskus ollut niin se on ollut taaperoiässä, eli voi sanoa että tällaista leikkausta ei ole koskaan ollut. Olen myös tosi tyytyväinen väriin!

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1554 : 01.07.16 - klo:23:40 »
Hyvältä näyttää myös MNi:llä!

Oma projekti alkaa olla taputeltu, hauska miten meidän kodin keinovaloissa hiukset on paljon tummemmat ja kultaisemmat, mutta luonnonvalossa aivan eri väriset :D.

Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1555 : 02.07.16 - klo:18:48 »
Noniin kampaamoreissu takana ja mulla on nykyään kaksivärinen tukka! Mullahan laitettiin vaaleita raitoja latvaan viime kesänä, koska mun latvojen väri oli lämpimämpi ja tummempi kuin oma väri. Raidoitus tehtiin reilusti kasvatusrajan yli, jotta ombresta tuli parempi. Saatiin nyt saksittua se värjätty ruskea+vaaleat raidat -osuus pois, eli tukassa on enää omaa väriä ja vaaleita raitoja. Oon tosi tyytyväinen lopputulokseen, vaikka hiusmallia en pysty vielä kommentoimaan kampaajan tekemien leijonanharjakiharoiden vuoksi. :D Oma väri näyttää tosi paljon paremmalta, kun sieltä saa eliminoitua yhden haittasävyn pois. :ts

Aridithin tukka on tosi nätti! :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1556 : 02.07.16 - klo:21:15 »
Sovituskopit  :o katselin tänään takaraivoani sovituskopin peilistä ja oman värin ja vaalean latvan raja näytti kauheelta. Ehkä tummennan latvaa taas colormaskilla että tämän kanssa pystyy elämään. Ei kannattaisi mennä shoppaileen  ;D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1557 : 03.07.16 - klo:08:25 »
MNi:llä näyttäisi kasvatus sujuvan hyvin kun ero oma tukka ja värjätyn osa välillä on noin pieni :) ja Aridithin tukka näyttää hyvälle!
« Viimeksi muokattu: 09.07.16 - klo:19:08 kirjoittanut enna »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1558 : 03.07.16 - klo:08:48 »
^^ Katselin juuri vanhoja valokuvia ja kauhistelin sitä rajaa hiuksissa. Onneksi pysyin lujana silloin, sillä nyt olen jo voiton puolella. :) Oma kasvatusprojektini on ollut hartioiden tasolle asti pelkän tahdonvoiman ansiota. Kannattaa ignoorata tukkaa mahdollisimman paljon ja kauhistella sitten jälkikäteen. ;D Munkin pitäisi käydä ostamassa Color Mask, jolla voisi taittaa latvan lämpöä pois.

Tsemppiä ja pitkää pinnaa Lillille ja ennalle kasvatusprojektin kanssa!

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1559 : 03.07.16 - klo:08:55 »
Kiitos elly! Onneksi oman väri on jo yli puolenvälin niin kynnys värjätä on ehkä isompi. Nyt mietin raskisinko leikata, mutta mulla on niin pitkätukkaidentiteetti ettei sekään taida tulla kysymykseen.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.