Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706580 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1560 : 03.07.16 - klo:09:11 »
Sakset on toki paras keino päästä eroon häiritsevistä värirajoista, mutta leikkaaminen on ehkä riskialtista hommaa, mikäli on pituuskriisiä ilmassa. Ainakin mulla on ollut järkevää vältellä kokonaisvaltaisesti hiuskriisejä, sillä jos saksii tukan liian lyhyeksi niin tyytymättömyys oman värin kasvatusprojektia kohtaan kasvaa ja värjäyshimo suurenee. Kuinka pitkät hiukset sulla Lilli on? :)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1561 : 04.07.16 - klo:10:45 »
Pitkäthän nämä on, puoleen selkään asti. Jos nyt leikkaisi hartioille asti saattaisi tosiaan tulla semmonen hiuskriisi että tarttuisin väripurkkiin  ;D
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1562 : 05.07.16 - klo:11:31 »
Kasvatusta takana hieman reilu puoli vuotta ja omaa väriä päässä noin 7-8 cm. Tuskastuttavan hidasta kasvua. Kokeilin äsken vetää kaikki hiukset taakse, jolloin edessä näkyi pelkkää omaa väriä ja jumantsuide miten upeesti se mätsää mun kulmakarvojen kanssa! Kyllä se oma väri vaan on paras väri.  <3

Mulla on tässä samalla meneillään kasvatusprojekti ja hiukset on saavuttaneet ilmeisesti kainalomitan. Ainakin sen perusteella, että ne jää koko ajan jumiin mun kainaloihin.  ;D Täytyy nyt kestää vaan, koska haluan edes kerran elämässäni koittaa niitä puolen selän hiuksia. Sit voin taas leikata hartiamittaan, jos en opi elämään pitkän letin kanssa.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1563 : 05.07.16 - klo:20:04 »
Lilli, siinä tapauksessa kannattaa vielä sinnitellä jonkin aikaa ennen saksimista! :D

Kampaamoreissun jälkeen on ollut outoa elellä näin hyväkuntoisen tukan kanssa. Kuivia latvoja lähti niin paljon, että suihkusta astuessa tukka on melkein täysin takuton ja sileä. Äkkiähän latva alkaa ottaa itseensä ja tulee karheammaksi, mutta nautin kyllä tästä täysin siemauksin. Olin iloinen kun huomasin hiuksissani enää vain kahta väriä. Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä ja tällä hetkellä toivon että pääsisin pian vaaleista raidoista eroon, kun oma väri olisi varmasti kivempi ilman niitä. ;D

Tsemppiä Kermalehmälle kasvatukseen, kyllä se projekti menee sinnikkyydellä päätökseen. :) Oman värin kasvatus on helpottanut mulla tosi paljon kaikenlaisia hiuskriisejä, kun oma väri istuu tähän kalpeaan naamaan värjättyjä sävyjä paremmin. Meikkipalettia joutuu kyllä uusia tämän projektin lomassa, mutta mukavaahan se on löytää itselleen sopivia sävyjä. :)

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1564 : 20.07.16 - klo:22:32 »
Täyty ihan tulla katsomaan koska laitoin nuo viimeisimmät kuvat, eli millon on viimeksi myös leikattu. Tasan kuukausi sitten ja taas vaihteeksi otsatukka alkaa venyä ja niska hiostuu töissä kun letti on ottanut pituutta. Ihme hommaa :D Tukkaa kasvatellessa kävin puolen vuoden välein kampaajalla ja nyt tuntuu siltä että pitäis käydä jatkuvasti, johtunee siitä että nyt tukassa on jonkinlainen malli ja sen näkee peilistä herkemmin että alkaa malli kadota. Kyllä tää on ihan loputon suo. Onneksi se on helppo heittää ponnarille ja otsis pinnillä kiinni töihin. Föönaus on kyllä melkein välttämätön jos meinaa auki pitää. Mitähän tyvikohotus tekis tälle ohuelle liurulle? Uudet raidatkin polttelis, viimeksi maaliskuussa on laitettu raitaa muistaakseni.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1565 : 21.07.16 - klo:09:42 »
Niinhän se taitaa olla että kun yrittää kasvattaa, niin tuntuu ettei tapahdu mitään ja kun taas yrittää pitää jonkun mallin, niin tuntuu että sitä saa kokoajan leikata.  ;D

Oma kriisi on nyt vaimennettu omavärisellä colormaskilla jota laitoin vaalennettuun latvaan.  Hiuksetkin näyttävät pidemmiltä kun ne on kokonaan samaa väriä. Silti tuntuu että jotain haluttaisi tehdä, mutta jospa tämä taas tästä. Alunperin laskeskelin että menee neljä vuotta oman värin kasvatuksessa, nyt olisi reilu vuosi vielä jäljellä ja kyyyylllä tässä kauemmin menee.  :o
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1566 : 21.07.16 - klo:12:31 »
Mulla on myös pituuskriisiä ilmassa. Tuntuu, ettei tällainen niin jotenkin kultaisen vaalea hius näytä miltään tässä nykyisessä pituudessa. Ne on niin vaaleat, että jotenkin häipyy olemattomiin. Kuvissa mun hiukset on auringossa sellainen vaalea halo-efekti, mä en kestä! Otsalla on niin valkoista hiusta auringon vaalentamana, että mun hiusraja näyttää siirtyneen sentin taaksepäin ja ilmestynyt sellaisia tosi paksuja supersupervaaleita osioita etuhiuksiin. Jollain balayage värjäyksellä tämä pituus olisi varmaan aika magee, mutta kun en värjää  >:(.

Tänään tulee teippipidennykset. Jos nämä nyt helpottaisi tuskaa. Hieno juttu tässä on se, että ei tarvitse niin paljoa murehtia teippien näkymisestä sillä hiukset on paksuuntuneet ihan huimasti tän värjäämättömyyden kanssa. Saatiin jopa ihan reilusti keventää niitä, jotta saadaan edes pidennykset soluttautumaan joukkoon :D. Saa nähdä, jos tämä nyt helpottaa pituustuskaa. Onhan omat aina omat, mutta värjään kohta tulipunaiseksi tässä kriisissäni, joten pidennykset jos pelastaa tästä niin hyvä on.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1567 : 23.07.16 - klo:13:41 »
Mullakin on pieni värikriisi ilmassa, mutta Color Maskeilla leikkiminen hellittää sitä selkeästi. Pitääkin käydä täydentämässä taas varastoa. :) Suoravärin jämät alkaa nyt kerrostua vaalennettuun latvaan, mutta uskon saavani räjäytettyä ne pois askorbiinihapolla. Päivästä riippuen oma väri näyttää paremmalta tai huonommalta latvaan verrattuna. :D Haluaisin kaverin häihin hieman pysyvämmän lopputuloksen aikaan ja ajattelin kokeilla Goldwellin Soft Coloria. Tosi huono tuo värikartta vain oikean sävyn löytämiseksi.

Toivottavasti Aridithin pidennykset oli hyvät ja pituuskriisi hellittää. :)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1568 : 23.07.16 - klo:16:50 »
Pidennykset oli vallan mainiot ja nyt voin lopettaa kriiseilyn!  :l
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #1569 : 23.07.16 - klo:18:01 »
Mä sain vihdoin eilen tehtyä värinpoistokäsittelyn JoBazin Hair Color Removerilla (Max strength) ja lähtipä kyllä paljon vanhaa kuparia! Mulla oli hiuksissa tosiaan muutama sentti omaa juurikasvua, sitten kaistale vaaleaa kuparia, sitten kaistale enemmän kuparia ja latvat tosi tosi haalistuneen kuparit ja aika vaaleat. Nyt tukka on kauttaaltaan noin 8-asteinen kullankeltainen, päältä vähän neutraalimpi (liukuu omaan juurikasvuun), keskeltä hieman kuparihtava ja latvat ihan kultaiset :D Tähän päälle laitan Poly Color 15 ja toivon että tää väri taittuu mahdollisimman hyvin neutraalimpaan. Mulla on vielä Colour B4 kaapissa jos tarvisikin toistaa tuo käsittely mutta taidan laittaa vain tuon Poly Colorin, koska en halua tätä enää vaaleammaksi kuitenkaan.

Jos Poly Color ei riitä taittamaan tätä keltaisuutta/lämpöä niin onko ehdotuksia mitä sitten kokeilisin? Jotain toista sävytettä? Hakusessa siis suunnilleen 7-asteinen neutraali sävy.

Sitten kun saan sävyn suurinpiirtein kohdilleen niin käyn leikkauttamassa latvoja, ne kuivuivat niin reippaasti edellisessä kampaajan käsittelyssä toukokuussa että parempi päästä niistä eroon. Pituus alkaakin jo lähennellä BSL-mittaa niin voisin taas palata lobiin.

Edit. Poly Colorilla tukasta tuli ihan siedettävä, 7-8-asteinen ruskea joka on kuitenkin vielä melkoisen lämmin. Seuraavaksi lähtee kokeiluun Fudgen hopeashampoo ja Wella Color Fresh 7/19. En alkanut millään heikompitehoisilla edes kokeilemaan, koska tukka on kuitenkin sen verran tumma että täytyy olla reilusti pigmenttiä että tätä saa taitettua. Jossain vaiheessa voisin laittaa tähän vielä jonkun ihan himpun tummemman ja viileämmän värin päälle jotta sävy olisi lähempänä omaa juurikasvua. Varasin perjantaiksi jo kampaamoajankin että saan nämä kuivat latvat pois :)
« Viimeksi muokattu: 27.07.16 - klo:21:03 kirjoittanut Jewely »

Poissa Jenn

• Haiven
  • *
« Vastaus #1570 : 30.07.16 - klo:13:55 »
Sovituskopit  :o katselin tänään takaraivoani sovituskopin peilistä ja oman värin ja vaalean latvan raja näytti kauheelta. Ehkä tummennan latvaa taas colormaskilla että tämän kanssa pystyy elämään. Ei kannattaisi mennä shoppaileen  ;D

;D :'( ;D :'( Aina kun luulen näyttäväni suht söpöltä, sovituskopin peili potkaisee naamaan. Hyvä syy olla ostamatta mitään.

8 kuukautta sitten pistin vielä vaaleita raitoja vaaleahkoon ruskeaan juurikasvuun. Muuten tukka tosi vaaleaksi blondattu. Nyt on parhaimmillaan 12 senttiä omaa ruskeaa ja tosi kivasti on sekoittunut vanha ja uusi väri.  :) harmi vaan että niissä sovituskopin peileissä blondattu osio näyttää tosi kuivalta ja hapsuttavalta ja oma väri taas on niin kiiltävä että näyttää rasvaiselta....

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1571 : 03.08.16 - klo:11:03 »
Olen tässä lähdössä ostamaan vaalennusainetta. Tiedoksi kaikille, Splashin pinkki ei kulu hiuksista ikinä pois. Mun on ollut tarkoitus värjäillä tota jo vaalennettua latvaa välillä vaaleanpunaiseksi piristämään kasvatusprojektia. Katsotaan, koska uskallan koittaa Biozellin ja Arctic Foxin jämiä tän tuskailun jälkeen. Ne nyt sentään oman kokemuksen perusteella kuluu poiskin. Niin, ja sormet ristiin, että mun latva kestää tän minivaalennuksen.

Tää ketju on muuten aivan ihana! On niin kiva lueskella muiden tuskailuja ja intoiluja omien projektiensa kanssa.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1572 : 18.08.16 - klo:23:50 »
Mulla on ollut rakastan omaa väriäni -viikko. Kuten arvata saattaa, niin menin sitten sössimään kaiken. ::) Menen viikonloppuna juhliin ja päätin välttää seinäruusufiiliksen säväyttämällä omaa väriä lämpimämpään suuntaan suoravärillä. Lopputuloksena tyvi, johon ei tapahtunut mitään, sekä punainen latva. Huomenna askorbiinihappo-ostoksille. Mulla on yksi vinkki muille kasvattajille: älä ala säätämään, jos olet tyytyväinen omaan väriisi.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1573 : 19.08.16 - klo:14:25 »
^Outs! Tulinpa hyvään aikaan lukemaan tätä ketjua- Olin nimittäin itse kaavaillut josko pituuksia vähän sävyttelisin lähemmäs omaa sävyä. Nyt muistui hyvin mieleen miten aiemmin vastaavanlaisessa tilanteessa on käynyt, eikä sillon ole riemun kiljahdukset paljoa kuuluneet  ::)

Olen ties kuinka monta kertaa alkanut kasvatella omaa sävyä ja yleensä homma on alkanut jossain vaiheessa tökkimään, kun oma väri on ollut niin pliisu. Liekö ikä ja hormoonit, kun nyt juuresta pukkaa todella tummaa hiuksistoa, osa lähes mustia jouhia jotka sojottaa tönkköinä kohti taivasta  :o Mielenkiinnolla odotan millanen tukka mulle on tulossa. Jokatapauksessa tällä hetkellä tykkään todella paljon tästä tummemmasta kuontalosta.

Latvasto on mulla selkeesti vaaleempaa ja vähän häiritsee, vaikka toisinaan liukuvärjätty sekametelisoppa onkin kiehtova kaikkine vivahteineen. Pidän paljon hiuksia ponnarilla, jolloin näen vain pelkän tumman yleisilmeen ja vaalea ponnari jää taka-alalle liehumaan ;) Samalla ehtii hyvin unohtaa tukan kasvatuksen kun ei kokoajan ole mittailemassa minne ne latvat ylettää. Yleensä niinä päivinä kun annan tukan olla auki, se näyttää aina himpun verran pidemmältä kuin ennen ;D

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1574 : 23.08.16 - klo:22:24 »
Tsemppiä Neve oman värin kasvatukseen! :) Mulla on kans osa hiuksista tosi tummia ja odotankin mielenkiinnolla tuleeko musta jossain vaiheessa yhtä tummapiirteinen kuin muista perheenjäsenistämme.

Mun hiuskriisi ratkesi parhain päin. Muhitin yhden illan askorbiinihapolla terästettyä Herbinan syväpuhdistavaa päässäni ja sain pahimman punaisuuden irti. Seuraavan illan muhittelin sitten Color Maskia ja lopputuloksena oli oikein kaunis väri, vaikka latvat jäivätkin lämpimämmän sävyiseksi. Kyllä ne vaaleat raidat on edelleen siellä latvassa, vaikkei niiden olemassaoloa itse näkisikään... ::) Mun kasvatusmotivaatio nousi kyllä huomattavasti, sillä uskon saavani näillä suoraväreillä tosi kauniin lopputuloksen kokonaan oman väriseen hiukseen. Latvojen kupariset raidat saavat vielä hetken muistuttaa mua tyhmyydestäni, mutta mulla on vielä yksi askorbiinihappopussi odottamassa seuraavaa käsittelyä.