Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707103 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1575 : 24.08.16 - klo:20:13 »
Mäkin yritän taas vaihteeksi kasvatella omaa väriä. Latva on liukuvärjätyn näköisesti hieman vaaleampi aiemman, vaalennetun kuontalon jäljiltä. Värjäsin sen takaisin oman väriseksi, mutta se on haalistunut takaisin hieman vaaleammaksi. Onneksi rajaa ei näy, vaan väri vaalenee tasaisen liukuvasti latvaa kohden.

Olen saanut tähän hieman eloa ja vaihtelua suoravärjäävillä shampoilla, eli välillä tykkään vähän viileämmästä, välillä lämpimämmästä vivahteesta siellä latvassa, ja juuri on sitten asteen tummempaa.

Ihan kiva, jos nyt saisin tällaisella hillityllä shampoosävyttämisellä itseni vieroitettua värjäämishimosta. Välillä se aina iskee, mutta sitten yritän muistuttaa itseäni siitä, miten surkeaan kuntoon sain hiukseni viime kerralla. Mä olen kuin huumeista toipuva addikti, joka ei uskonut, ennenkuin joutui oikeasti pohjalle. Eli leikkaamaan ihan lyhyeksi viime keväänä, kun hiukset vaan murenivat käsiin. 

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1576 : 25.08.16 - klo:13:47 »
Taidan kuulua tähän ketjuun. Rrrakastan mustia ja tummanruskeita hiuksia, mikään ei näytä niin hyvältä kuin tummat hiukset ja punaiset huulet. Oma väri on kuitenkin aika vaalea (arvoisin 8asteiseksi) joten tiheä tyvivärjäys on nyt saattanut päänahan siihen pisteeseen että hiusvärit selvästi kuumottaa ja kirvelee vähän. Tulevaisuudessa tilanne varmaan huonontuisi joten viime talvena aloitin mustanruskeasta raidoittamalla vaalentamisen.

Tähtäimessä oli laventeli, mutta en vieläkään ole tavoitteessa. Ennen projektin alkua hiukset oli midback, olapleksistä huolimatta tuhot ovat olleet sellaiset että pätkäisin long bobiksi. Tyvi on omaa väriä ja latva vaaleampi. Reilusta lyhennyksestä huolimatta pituudet on edelleen erittäin vaurioituneet korvista alaspäin ja vaikka vaaleus teoriassa pitäisi jo riittää pastelliväriin, suoraväri ei oikein ota tarttuakseen tonne latvaan, se tarttuu ainoastaan ohimoilta ylöspäin, mutta ei tietystikään enää tyveen jossa on nyt 3-4 senttiä omaa väriä.

Nyt koitan saada omaa väriä kasvatettua terveenä ja napsia latvasta sitä mukaa huonoja pois. Tästä lyhyemmäksi en missään nimessä voi enää leikata, koska tämäkin pituus on jo todella mukavuusrajan ulkopuolella. Joskus kaukana tulevaisuudessa siintää ajatus että omaa väriä kirkastaisi balayage raidoilla, ettei päänahkaan tulisi enää kemikaalikuormitusta.

Oon aina luullut että mun oma väri olisi viileämpi/harmaampi, mutta ainakin näin kesän jäljiltä mun oma väri on yllättävän lämmin, kullansävyinen. Samoin niin kuin moni täälläkin sanoo niin valaistus vaikuttaa hirveästi siihen että miltä hiuksen sävy näyttää.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1577 : 26.08.16 - klo:09:45 »
Mä kuulun myös pastellivärjäystrendin uhreihin. Toi pastellitrendi on oikeasti vienyt monelta hiukset päästä. Olaplexeista sun muista huolimatta fakta on edelleen se, että vaalennus tuhoaa hiukset. Täysin.

Hyvin harvoin näkee pitkiä, hyväkuntoisia pastellivärjättyjä hiuksia missään. Yleensä ne on just niitä latvoista murenevia polkkia, joista näkee, että värjätty on.

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1578 : 26.08.16 - klo:20:33 »
^Näkisin ton hyväkuntoisen pastellin ihan mahdollisena jos oma hius on luonnostaan vaaleahko. Teininä hiukseni oli ihan ok kunnossa blondauksesta huolimatta, kun näihin riitti se yksi vaalennuskäsittely.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1579 : 28.08.16 - klo:11:03 »
Olen saanut tähän hieman eloa ja vaihtelua suoravärjäävillä shampoilla, eli välillä tykkään vähän viileämmästä, välillä lämpimämmästä vivahteesta siellä latvassa, ja juuri on sitten asteen tummempaa.

Mulla on sama taktiikka vaihtelunhalun iskiessä. On ollut tosi tärkeetä huomata, että suoraväreillä saa mukavaa vaihtelua niin kylmään kuin lämpimään suuntaan oman tummuusasteen sisällä. Säväytin hiuksia suoravärillä ja laitoin kivan kampauksen pitkästä aikaa juhlia varten, minkä seurauksena olin ensimmäistä kertaa kertaa ihastunut melkein kokonaan oman värisiin hiuksiini. :) Tämän vuoksi haluan pysyä avoimena suoraväreille, sillä ne ennaltaehkäisevät kriiseilyä ja parantavat hiusitsetuntoa heikkoina hetkinä. :D Mitä suoravärjäävää shampoota käytät? Tarttuuko väsi neitsythiukseen hyvin?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1580 : 29.08.16 - klo:16:34 »
KC Color Mask -sarjan shampoot ovat suosikkejani. Neitsythiukseen ne eivät tartu, mutta vaalennettuun latvaani saan näillä tosi kivasti vaihtelua.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1581 : 29.08.16 - klo:20:47 »
^oliko sulla muuten myös kokemusta, että tarttuuko noi shampoot myös hennattuun (vaalennettuun hennaan) tukkaan?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1582 : 06.09.16 - klo:14:32 »
Hyvin tarttuu! Mitä kuivempi hius, sitä parempi tarttuvuus.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1583 : 06.09.16 - klo:22:13 »
^jee, kiitti vinkistä  :ts! Olin jo luopunut toivosta tän vaalennetun hennapehkoni ( :#) kanssa, kun en tiiä  mitä tälle enää uskallan tehdä. Koko ajan mietin, pitäskö vielä vaalentaa alempia tummempia hiuksia vai koittaa värjätä päällä olevat vaaleat raidat vähän tummemmaksi (ettei koko pää olisi niin kirjava) vai kärsiä vielä jonkun aikaa näin ja sitten  leikata latvoja, ja sitten vaan kärsiä lisää. Aarrgh!

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1584 : 07.09.16 - klo:14:58 »
Noista KC Color Mask -tuotteista on enemmän juttua suoravärit -ketjussa, kannattaa vilkaista!

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1585 : 09.09.16 - klo:12:31 »
Mä nyt jälleen kerran totesin, että olen liian laiska värjäämään hiuksiani ja hiustenlähtö on värjätessä kamala. Mikähän olisi paras konsti saada musta väri pois? Toimisiko c-vitamiini ja hilseshampoo? Niillä haalistelin joskus pinkkiä. Vai olisiko joku B4-tyylinen aine parempi?

Olen siis värjännyt pari kertaa polycolorilla ja se haalistui tosi nopsaan ruskeaksi. Olisi varmaan kulunut aika helposti itsekseen kokonaan pois, mutta sen jälkeen värjäsin sillä tosi halvalla värillä, jonka nimi alkaa c:llä. En nyt muista nimeä, mutta se jymähti varsinkin latvoihin tosi kovasti. Olen värjätessä kaatanut hapetteesta aina suurimman osan pois kun ajattelin, että aine on sitten hellävaraisempaa. Päänahka ottaa niin herkästi itseensä, vaikka väriä ei sinne asti levittäisikään.

Edit: Väri taisi olla Cameleo.
« Viimeksi muokattu: 09.09.16 - klo:12:33 kirjoittanut bast »
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1586 : 09.09.16 - klo:17:45 »
^ Mulla on haalistanut parhaiten askorbiinihappo+syväpuhdistava shampoo kuivissa hiuksissa muhiteltuna. Lähtisin varmaan kokeilemaan jotain tuollaista haalistelua ensin, koska se on ehkä hiusystävällisin vaihtoehto. Tein kuukausi sitten pari tuollaista käsittelyä ja sain tosi hyvin pigmenttiä irti ruskeasta väristä. En kyllä valitettavasti osaa sanoa miten se puree mustiin hiuksiin. :( Kyllähän sen B4:n voi heittää siihen perään, mikäli ei saa haluttua lopputulosta. :)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1587 : 09.09.16 - klo:23:41 »
Eiköhän se ole hyvä kokeilla tuota ensin. Löytyy nuo ainekset helpommin. :)
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1588 : 10.09.16 - klo:16:42 »
Tulehan kertomaan miten haalistelu sujuu! :) Onko oma värisi paljonki vaaleampi?

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1589 : 11.09.16 - klo:10:17 »
Ootteko omanvärin kasvattelijat olleet täysin värjäämättä juurikasvua? Tai esim. ainokaisen tapaan koittanut KC Color Maskin shampoita?

Mun hiukset on  vuosien hennaamisen jälkeen nyt kahdesti vaalennetut + 1 askorbiinihappokäsitellyt (tummempi eli alaosa hiuksista), ja lopputulos on, että puolet hiuksista alaosasta on ehkä jotain 6.4/7.4. + yläosa jotain 7.4. + pääliosassa on vaaleita raitoja (ei punertavia). Oma väri on ehkä jotain 8-tasoa ja kylmänsävyistä. Olen nyt laittanut kahdesti juurikasvuun Lorealin 8.34, joka muuttaa sävyä lämpimämmäksi(ei kuitenkaan kupariseksi), ettei koko tukka olisi niin kirjava, koska töissä pitää näyttää jokseenkin siistille. Pääliosan vaaleiden raitojen kanssa se tyviväritoimii, mutta usein mulla on hiukset kiinni, joten alaosassahan se väriero on tietysti aika näkyvä ja siinä tyvi näyttää värjättynäkin harmahtavalle tummempaa kuparia vasten. Alaosaa pitäisi varmaan käydä kampaajalla vaalentamassa. Mulla on kyllä vaalea raita-aine ostettu, mutta en taida itselleni saada raitoja nätisti tehtyä...