Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709157 kertaa)

Poissa bast

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1590 : 11.09.16 - klo:11:25 »
Tulehan kertomaan miten haalistelu sujuu! :) Onko oma värisi paljonki vaaleampi?

Kunhan laiskuudeltani saan aikaiseksi ryhtyä toimeen... Oma väri on vähän kirjava. Edessä on tummempi kohta, mutta suurin osa päästä on aika vaalean ruskea.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1591 : 12.09.16 - klo:17:39 »
Värjäsi aika lähelle omaa väriä, neutraali 6-asteinen ruskea. Nyt tyvikasvua on pari senttiä, mielestäni ei erotu mitenkään kauheasti. Parhaiten hiusväriä olen saanut haalistettua askorbiinihapolla ja syväpuhdistavalla shampoolla.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1592 : 12.09.16 - klo:18:25 »
Ootteko omanvärin kasvattelijat olleet täysin värjäämättä juurikasvua? Tai esim. ainokaisen tapaan koittanut KC Color Maskin shampoita?

Mä olen värjännyt juurikasvua vain suoraväreillä. Kasvatin ensimmäiset pari vuotta sitä omaa harmaata juurikasvua punaruskeaa väriä vasten pelkällä sinnikkyydellä. Sen jälkeen leikkasin kerrostetun V-mallin, minkä avulla sai hyvin värjättyä osuutta pois, ja kampaaja raidoitti latvan ns. mietoon ombreen. Kampaaja teki tosi hyvää jälkeä ja kasvatusprojekti helpottui huomattavasti tuon myötä, vaikka välillä kriiseilinkin värjäyspäätöstä täällä. Nyt mulla on taas sinnikkyyslinja käytössä, sillä haluan päästä näistä raidoista eroon. Lopputulos oli todella onnistunut ja raidat kauniit, mutta olen löytänyt sopivat suoravärit (KC Color Mask ja Goldwell Soft Color) ja haluan päästä käyttämään niitä pelkästään oman väriseen tukaan.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1593 : 13.09.16 - klo:08:38 »
^Tarttuvatko nuo suoravärit oman väriseen tukkaan?

Minullakin oli aiemmin punaruskeat hiukset, mutta totesin alkavan tyvikasvun näkyvän sitä vasten liian erottuvasti- värjäsin neutraalimmaksi hiukset, uskoisin kasvattamisen olevan nyt helpompaa. Värjätty hius on aika huonossa kunnossa- sitä mukaa kun hius kasvaa, niin pääsee leikkaamaan huonokuntoista värjättyä hiusta pois.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1594 : 13.09.16 - klo:18:05 »
^ Minun hiuslaatuuni ainakin tarttuvat. :) KC Color Mask antoi sävyä/hehkua ja peseytyi melko nopeasti pois, kun taas Goldwell Soft Colorilla sain pitkäkestoisemman ja runsaspigmenttisemmän lopputuloksen. Goldwell-käsittelyn jälkeen sai kyllä kuulla niitä "ootko värjännyt hiukset" -kyselyitä. Suoravärien tarttuminen riippuu pitkälti hiuksien ominaisuuksista, mutta itse ainakin oon ollut tyytyväinen noihin. :) 

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1595 : 13.09.16 - klo:23:16 »
Nyt on eka värinhaalistelu C-vitamiinilla ja syväpuhdistavalla shampoolla tehty. Ihmeitä ei tapahtunut, mutta aavistuksen olen näkevinäni haalistumsta. Pitää jatkaa kokeiluja. Tuo shampoo loppui, niin pitää kokeilla seuraavaksi hilseshampoota. Muistelen että se toimi viimeksi vähän paremmin kuin syväpuhdistava.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1596 : 14.09.16 - klo:16:45 »
^ Muistatko millä hilseshampoolla sait hyviä tuloksia? :)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1597 : 17.09.16 - klo:11:01 »
^ Se oli head and shouldersin, mutta en muista mikä se niistä vaihtoehdoista oli. Nyt on päässä classicia vaikuttamassa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1598 : 17.09.16 - klo:17:38 »
^ Kiitos, pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla itsekin tuota! Aina kiva löytää helposti saatavilla olevia tuotteita kokeiluun. Toivottavasti saat väriä hyvin irti. :)

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1599 : 18.09.16 - klo:15:06 »
Mulla on aina ollut sitä Head and Shouldersin shampoota, jossa on sitruunan kuva, oisko se joku lemon fresh. Se ainakin on itselläni toiminut c-vitamiinihaalisteluissa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1600 : 18.09.16 - klo:15:58 »
^ Kiitos vinkistä, yritän löytää tuon kauppareissulta. :) Mun latvaosa näyttää hirveeltä tällä hetkellä. Se on siis raidoitettu ja raitoihin on jämähtänyt lämpimän sävyisistä suoraväreistä kaikki punertavat ja kellertävät pigmenitit sävyn haalistumisen myötä. Kokeilen vielä haalistellä tuota paremmaksi. Sen jälkeen vaihtoehtona on joko peittää tämä kirjavuus tai leikata pois.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1601 : 19.09.16 - klo:09:04 »
Loreal tyvispray tyvikasvun peittämiseen on tehokas tuote. Pigmenttiä riittää, ja tyvikasvun saa piiloon. Väri lähtee pois pesussa, joten tämä on aika hyvä apu oman värin kasvattajalle tilanteisiin, jossa haluaa tyven edes hetkeksi pois. :D Jos tiedossa on esim. juhlat tai työhaastattelu, käyttäisin tätä.
Biozell tyvispray on vastaava tuote, mutta siitä ei ole kokemuksia.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1602 : 26.09.16 - klo:18:41 »
Tänään oli tarjolla harvinaista herkkua, sillä kauppojen valot olivat imartelevat! Jouduin oikein pysähtyä peilin kohdalle, kun hiusten tyvi oli niin kiiltävä ja kauniin tumma hiekanvaalea. Tämän mielikuvan voimin on pakko jaksaa kasvattaa oma väri koko päähän. Meinasin laittaa tänään lämpimän ruskean Color Maskin päähän, mutta vaihdan lennosta askorbiinihappoon ja hopeanaamioon. :D Pitäisi malttaa mieli suoravärienkin kanssa, eikä pomppia lämpimien ja kylmien sävyjen välillä. Lämpimät sävyt tarraa latvan raitoihin niin tiukasti kiinni.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1603 : 08.10.16 - klo:19:11 »
Mulla ei nyt haalistelut tunnu tuottavan mitään merkittävää tulosta.  :-\

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1604 : 09.10.16 - klo:09:54 »
^ Oletko muuten kokeillut öljyllä haalistelua? Sillä voi myös saada väriä haalisteltua ja on ainakin hiusten kunnon kannalta riskitön kokeilu. :)

Mä sain vihdoin haalisteltua latvasta suoravärin jämät ja taas tekisi mieli taittaa omaa väriä johonkin suuntaan... ::) Mulla on kyllä niin tyypillinen tummanvaalea hius. Katsoin hiuksiani valoa vasten ja osa on aivan kylmän sävyisiä blondeja, osa hehkuu täysin kultaisina ja osa hiuksista taas on miltei mustia. Pelkkää sekasoppaa koko pää! :D