Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707757 kertaa)

Poissa bast

• Tukkaguru
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1605 : 09.10.16 - klo:11:34 »
^ Joo. Aavistuksen tämä on vaalentunut, mutta mun kärsivällisyys ei oikein riitä tähän tahtiin. Tilasin nyt ebaysta color b4ää.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa MNi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1606 : 11.10.16 - klo:22:26 »
Hups.. No mut nytpä se oma väri alkaa löytyä   :l

Päivitystä.. Sitä on tullut myös malliin  :) Etenee, etenee!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1607 : 22.10.16 - klo:10:13 »
MNi Wau, hienoa edistystä ja kaunis väri sinulla! :)

Mulla latvat huutaa hoosiannaa. Sama toistuu joka talvi, kun siirryn käyttämään villakangastakkia, minkä myötä niskan hiukset takkuuntuu tosi pahasti sitä kangasta vasten. Oon ehtinyt tottua tähän metrilettiini, joten on kyllä kova kynnys lähteä leikkelemään hiuksia. Joudun varmaankin ottaa silikoniset hoitsikat taas käyttöön, jotta jaksan venyttää saksimista pidemmälle. Sitten voisi olla mullakin aika ottaa kuvia hiusten nykytilasta. :)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1608 : 28.10.16 - klo:13:34 »
Kivalta näyttää MNi!

Elly, kuulostaa tutulta. Mun hentoset niskavillat vetää takkuun jo pelkästä ajatuksesta, että on kaulaliina tai villakangastakki päällä.

Oma väri muuttuu kivasti vuodenaikojen (valon) mukaan. Auringon tuoma kultainen kajo alkaa nyt Marraskuun korvilla vaihtua sellaiseen kylmään vaaleaan. Kesällä tullut juurikasvu oli kasvojen luota melkein valkoista  ;D. Nyt selkästi auringon hylättyä meidät hiukset tuntuu tummemmilta ja kylmemmiltä. Muutaman kuukauden päästä olen täällä itkemässä, että mulla on harmaa tukka :D. Hiukset on kasvaneet mukavasti mittaa ja yletty jo melkein BSL mittaan. Pituus tuo kivasti vaaleutta hiukselle ja kasvaneet tosi nopeasti takaisin vaikka leikkasin vähän long bobin tammikuussa. Pidennyksien takia tehty kerrostus tuo kivasti eloa mun yleensä tasapitkään ja paksuun lettiin. Se ei ole enää armottoman paksu pölkky. Inhosin pituutta joka mulla oli Toukokuussa, mutta nyt tää on kivasti venähtänyt sen ei-minkään-pituinen-mut-liian-pitkä-bobiks pituudesta. Nyt annan pidennykset todennäköisesti eteenpäin niitä enemmän tarvitseville. Onni on nopeasti kasvavat hiukset!

Näillä siis mennään, kunnes uusi kriisi iskee :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1609 : 28.10.16 - klo:17:07 »
Mulla on vihaa ja rakkautta omaa hiusväriä kohtaan. Oma väri on vuorotellen ihanan kylmä/liian kylmä/ihanan lämmin/liian lämmin. Luonnollisesti myös liian tumma ja vaalea vuorotellen. Sävytän tukkaani tasaisin väliajoin suoravärillä ja yritän hetken päästä haalistella sitä pois, jotta pääsisin lähemmäksi omaa väriäni. ::)

Värjäyshimo on tällä hetkellä aika kova ja lookki tuntuu kulahtaneelta. En oo löytänyt sopivaa suoraväriä itselleni, mikä harmittaa. Nää kasvatusvuodet on saanut mut varmaksi siitä, että en halua enää palata kestovärien maailmaan. Välillä harmittaa oma soutaminen ja huopaaminen, sillä olisin jo omassa värissäni, mikäli en olisi reilu vuosi sitten mennyt värjäämään ombrea. Juurikasvukierteeseen ja PPD-myrkkyihin ei ole enää paluuta, minkä vuoksi teen tän kasvatuksen niin monta kertaa kuin tarve vaatii. Suoravärien suhteenkaan ei tarvisi olla niin nirso, jos ei olisi blondattua latvaa imemässä pigmenttiä.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1610 : 05.11.16 - klo:19:48 »
Villasukkakausi on alkanut! Tältä näyttää meikäläisen luomutukka tänään. Onhan tämä kieltämättä aika saakelin vaalea. Jotenkin en vaan sisäistä sitä, että mien vaalea tää hius on koska se näyttää eri valoissa niin erilaiselta. Kriisejä syntyy helposti vaikken rehellisesti osaa edes sanoa, millainen vaalea olisi musta ideaali vaalea. Valo tuntuu läpäisevän hiusta niin, että melkein jos laittaisi punaisen lampu taakseen niin olis punainen tukka. Kun vetää hiukset ylös niin ekat 2cm näyttää kaljulta, kun vauvahius on niin vaaleaa hötyä. Mutta tykkään kyllä! Kaiken sen vaivan, leikkaamisen ja kärvistelyn arvoinen projekti.

Sitten voin ehkä siirtyä pituuskriiseilemään, kunnes keskitalven pahin villasukkavaihe iskee.

Kännykän ja miehen ruudulla näyttää ihan luonnolliselta, mutta mun oman koneen sermillä jotenkin kalpealta, mutta noh yritys hyvä kymmenen :D.

Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1611 : 05.11.16 - klo:21:50 »
^Tosi nätti väri!!!

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1612 : 06.11.16 - klo:11:30 »
Aridith, vau miten upea oma väri! En muistanutkaan, että olet noin vaalea ja sun silmien väri korostuu tosi kauniisti tuosta kokonaisuudesta. :) Sulla taitaa kasvaa hiukset aika nopeesti? Tuntuu, että sä leikkasit ihan vähän aikaa sitten sen long bobin. :D

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1613 : 06.11.16 - klo:19:06 »
Kiitoksia, on se juu aika vaalea - pestynä ja auki. Parin päivää pesusta ponnarilla näyttää aika pitkälti hiirenharmaalta.

Joo tuntuu kasvavan, onneksi! Leikkasin vähän yli leukalinjan hiukset alkuvuodesta että sain kaiken värjätyn pois ja pidin hiuksia kiinni koko kesän pidennyskautta lukuunottamatta. Inhosin niitä lyhyinä niin tuskalisen paljon. Hämmästyin itsekin suuresti, miten hyvin on kasvaneet takaisin ja voin alkaa taas pitää auki  :l. Pidennyksiin tehty kerrostus on tasoittanut sitä tasapaksua pottakampausta onneksi paljon.

Outolintu blogi

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #1614 : 06.11.16 - klo:19:10 »
Aridithin kuvat vain vahvistavat teoriaani, että kyllä vaan suurimmalla osalla ihmisiä luonnollinen tukan sävy ja silmien väri menevät täydellisesti yksi yhteen! Vau!

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #1615 : 09.11.16 - klo:11:27 »
Kyllä omanvärinen hius on kertakaikkisen kivan näköinen niin kuin täältä kuvista näkee.  :ts  <3 Täytyy varmaan itekin ottaa kuva omasta päästä kun kerkee.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1616 : 10.11.16 - klo:17:21 »
Mulla on kans projektina ottaa kuvia omasta väristä. Viimeisimmistä kasvatuskuvista on ihan valtavasti aikaa! En oo uskaltanut kameran eteen, kun sää on ollut niin harmaa viime päivinä. :D Oman värin vaaleus on taas päässyt yllättämään, kun olen antanut suoravärin haalistua pois. Pehmeän ja vaalean sävyisissä hiuksissa on se etu, että ne saa mun silmät näyttämään todella tummilta ja intensiivisen värisiltä. Sama tummuusaste värjättynä ei taas toiminut ollenkaan mun sävyihin. Vuosien kasvatuksenkin jälkeen joutuu ihmetellä, kuinka luomuväri näyttää täysin erilaiselta kuin vastaava värjätty väri.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1617 : 11.11.16 - klo:20:48 »
Kauniita värejä teillä.

Mun colour b4 kokeilu epäonnistui täysin. Kirjoitin siitä tarkemmin tuolla omassa ketjussaan, mutta siis tukka tummeni ennalleen. Odotukset oli kovat ja kuvittelin että sillä saisi riittävän lähelle omaa väriä, että olisi siedettävää sitten kasvatella värjätty osuus pois. Nyt en oikein tiedä mitä tälle voisi tehdä. Juuressa n. 5 cm tummanvaaleaa omaa väriä, sitten tummanruskeaa jonkin matkaa ja latvoissa ruskeaa. Yäks.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1618 : 13.11.16 - klo:10:48 »
^ Onpa kurja kuulla, ettei B4-käsittely onnistunut. Onko sulle kuinka mahdoton ajatus lyhentää hiuksia? Mulla oli kasvatuksen alussa tuollainen kolmiväritilanne ja yleisilme parani huomattavasti, kun hiuksia kerrostettiin siten että suurin osa kolmannesta väristä lähti pois. Tottakai voi vaihtaa kokonaan lyhyempään hiusmalliin, mutta mä en ollut valmis luopumaan pituudesta, minkä vuoksi värjättyä osuutta eliminoitiin kerrostamalla. Kaksivärinen tukka raidoitettiin lopulta luonnolliseksi ombreksi, jota kasvattelen nyt pois. Tsemppiä kasvatukseen! :)

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #1619 : 13.11.16 - klo:11:51 »
^ Pahimman näköinen kohta on heti vaaleamman juurikasvun jälkeen kun on se sitkeimmin pysynyt tumma alue. Joutuisi leikkaamaan ihan lyhyeksi ja sitä en oikein henno. Voi kyllä toisn olla muutenkin lyhyt tukka edessä, jos tämä pitkään jatkunut sulkasato ei lopu. Ihan ohut liru tämä kammotus jo on.  :(