Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707161 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1620 : 13.11.16 - klo:13:34 »
^ Toivottavasti syy sulkasadolle selviää ja keksit ratkaisun myös värieron suhteen. :)

Kävin ulkona luonnonvalossa räpsimässä hiuskuvia. Oma väri näyttää todella erilaiselta eri valossa, mutta raati valitsi eniten tositilannetta vastaavan kuvan. Välillä tukka näyttää aivan kultaiselta, kun taas välillä miltei teräksenharmaalta. :D Pituutta on vyötärölle asti ja kasvattelen hieman vaaleampia latvoja pois. En edes itse huomaa värirajaa ilman, että vertaan latvoja tyven sävyyn. Melko kivuton projekti tällä hetkellä, mutta satunnaisissa suoravärileikeissä pitää olla varovainen raidoitetun latvan kanssa. Tässä siis kuva tukkatilanteesta, vaikka olisihan tuolle voinut hieman harjaa näyttää. ;D

http://aijaa.com/AL8nqy

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1621 : 13.11.16 - klo:15:38 »
Elly, wow! Tosi kaunis väri :o.

bast, mun värjäilyprojektista on jo vuosia, mutta sen verran muista, että vaalean kanssa juurikasvun mätsääminen latvaan oli ihan helvetillinen projekti. Päätin kotikikkailun jälkeen mennä kampaajalle (joka lompakkoni onneksi oli mun sisko) ja saatiin mun latva sävytettyä juurikasvuun, jota tosin siinä kohtaa oli jo aika pätkä. Melkein 6kk kasvut, mutta latva oli kusenkeltainen, selkeästi rankasti blondattu ja ei sopinut yhtään luonnonvaaleaan. Suosittelenkin siis jos vain kukkaro sallii ja tiedät jonkun hyvän kampaajan mennä kampaajalle sävyttelemään. Usein sävyttäminen ja vaalentaminen vaalean luonnonhiuksen väriseksi on aika ydinfysiikkaa lähentelevä projekti, mutta lopussa kiitos seisoo. Mun kasvattamisesta teki helpon nimenomaan hyvä latvojen sävytys omaan hiukseen :). Humps vaan aika kului asiaa sen suuremmin ajattelematta.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1622 : 13.11.16 - klo:16:13 »
Ihana väri Elly! Tuollaista vaaleaa ruskeaa tavoittelin värjäilyn loppuvaiheessa, mutta se tuntui ihan mahdottomalta saavuttaa värjäämällä.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1623 : 14.11.16 - klo:22:26 »
Ellylläkin on tosi nätti väri :)

Mä just tajusin, että mullahan menee oman värin kasvattamiseen IKUISUUS! Mulla on nyt pituudet vaalennettua hennaa, jota olen yrittänyt taittaa kylmemmillä sävyillä, mutta punertavahan se on. Sitä vasten oma väri näyttää aivan kauheelle harmaalle, joten olen sitten sävyttänyt omaa väriäkin, ettei väriero olisi niiin iso, koska töissä en kehtaa muuten olla. "Omaa" eli ei-hennattua on nyt joku 5-6cm, vasta. Buhuu! Mulla menee joku kymmenen vuotta tässä projektissa, että saan oikeasti oman väriset hiukset  :'( :D

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #1624 : 02.12.16 - klo:11:16 »
Mullakin oman värin kasvatus jo päätöksessä - omaa väriä vyötärölle asti. Mutta mulla helpotti sitä pahinta monivärijuurikasvu -aikaa otsiksen leikkaaminen. Sinnittelin sen aikaa että sain leikattua kokonaan oman värisen otsiksen, joka jotenkin tasapainotti sitä muun tukan kirjavuutta. Sittemmin kasvattelin otsiksen pois, kun en jaksanut ylläpitää.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1625 : 03.12.16 - klo:11:51 »
Mjaun kuva ei näy mulla. :(

Kiitos kehuista ja kauniista sanoistanne! <3 Viihdyn tällä hetkellä tosi hyvin oman värini kanssa, enkä kriiseile harmaudesta tai mistään muustakaan. Poistin eilen metallijäämiä hiuksista ja tukka on tosi kevyt ja kiiltävä tällä hetkellä. Yritän päästä ensi viikolla kampaajalle hankkimaan uutta hiustyyliä, mutta muuten aion kasvatella ilman suoravärejäkin jonkin aikaa. Kiva saada huonokuntoista latvaa eliminoitua. :) Onnea projektinsa loppuun saattaneille, toivottavasti oon itsekin joskus siinä joukossa. :D

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1626 : 27.12.16 - klo:10:38 »
Buhuu! Pääsin vihdoin kampaajalle, MUTTA.  Kerroin, että haluan värjätä mahdollisimman oman väriseksi hiukset, jottei juurikasvu erottuisi.  Omaa väriä oli 2cm, 5cm omaa värjättyä hiusta ja yli olkapäiden hennattua/vaalennettua/värjättyä hiusta. Kampaaja sanoi, että mun oma väri päältä on asteen tai puolitoista verran vaaleampi kuin takaa, että värjätään sillä tummemmalla koko tukka. Väri muistaakseni oli 7N, mutta tää kyllä näyttää ainakin 6:lle tai jopa 5:lle, ihan tosi tumma 🙁. Mietin sitten, vedänkö askorbiinia heti päähän, mutta koska tiedän, että ainakin hennan päältä väri on aiemmin hyvin tehokkaasti hävinnyt, niin päädyin pesemään tukkaa ahkerasti ja ehkä pitää öljyä muhitella. Ja kun samalla laitettiin Olaplex niin en halua sitäkään "tuhota" samantien. Enkä kuitenkaan halua laikukasta tästä väristä, joka saattaisi askorbiinilla tulla.

Mutta että kestää tää omaan väriin pääseminen nyt taas asteen verran pidempään, koska veikkaan että saattaa juurikasvu olla aika vaalea tähän nykyiseen väriin verrattuna 🙁. Ostin vihdoin color maskinkin (ruskea, shampoo), mutta pitää  kattoa miten tumma siitäkin tulee, kun nyt tää pohja on näin tumma.

*edit puhelimella tulleet kirjoitusvirheet
« Viimeksi muokattu: 28.12.16 - klo:19:46 kirjoittanut Aaa »

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1627 : 27.12.16 - klo:22:13 »
^Ehkä sävy vaalenee siihen todelliseen tummuusasteeseensa vasta muutaman pesun myötä? Mulla on ainakin sellainen muistijälki vaalean- ja keskiruskeilla värjäämisestä, että ne näyttivät heti värjäämisen jälkeen tosi paljon tummemmilta kuin oli ajatus, mutta tasantuivat pian.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1628 : 28.12.16 - klo:19:52 »
^Niin, sitä mäkin toivoin. Olen nyt hyvin ahkeraan pessyt hiuksia viikon ajan päivittäin, ja käynyt myös saunassa, joka kampaajan mukaan myös saattaa haalistaa väriä. En tosin mennyt saunomaan päivittäin vaan sen takia  ;D, vaan koska siihen oli mahdollisuus joululomalla.

On siitä väristä ehkä terävin tummuus hieman lähtenyt, mutta tosi tumma se on. En millään usko, että oman värinen hius mätsäisi tän kanssa, mutta kuukauden päästä sen sitten näkee, mitä on tästä väristä jäljellä ja miten iso ero kasvurajassa on.

Nimim. oman väriset hiukset ehkä vuonna 2020...

ps. Miten muilla sujuu oman värin kasvattaminen?

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1629 : 29.12.16 - klo:03:25 »
Mulle tulikin oman värin kasvattelua vuosi täyteen noin kuukausi sitten. Jee. Täytyy laittaa kuvaa, kun joskus jaksan pestä hiukset.  ;D

Omaa väriä on nyt varmaan jotain 10-12 senttiä. Mun hiukset kasvaa niin tuskatuttavan hitaasti. Pituudet onkin sitten tällä hetkellä todella haalistuneet pinkit, koska en vaan voi vastustaa sillä vaalennetulla pohjalla leikkimistä. Välillä tekis mieli värjätä latvat jollain oman värisiksi, mutta sitten aina muistan, miten tunkkaiselta se värjätty muka oma väri näyttää.

Heikkoja hetkiä mulla on joka kerta markettien ihanien hiusvärihyllyjen kohdalla. Tekee mieli värjätä tummanliilaksi, strawberry blondiksi, tummanruskeaksi, turkoosiksi ja ties miksi! Oon ollut ihan liian kauan värjäämättä, että nyt luovuttaisin, mutta voi kun mun tekis mieli... Onneksi mulla on edes ne pituudet, millä leikkiä. Se vaan näyttää jo aika typerältä, kun on  korviin asti omaa väriä ja loput jotain pinkkiä.

Onko kellään muulla vaikeuksia pitää näppinsä erossa väripaketeista?
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1630 : 29.12.16 - klo:19:19 »
Mulla menee vähän huonommin taas kasvattelu, koska haikailen muutoksen perään! Haluaisin kokeilla uutta väriä, mutta kun oman värin kasvattelua on jatkunut jo niin pitkään, että olisi todella tuskastuttavaa aloittaa alusta. Olen kuitenkin sen verran "laiska", etten tiedä jaksaisinko/raaskisinko ylläpitää jotain väriä. Tuntuu, ettei kenenkään muunkaan omaväri inspiroi, paitsi vain muutamat harvat joilla on oikeasti tosi nätti väri. En oikein tiedä, näytänkö vain valjulta oma väri päässä :-\

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1631 : 29.12.16 - klo:20:56 »
Onnea kermalehmä eka vuodesta! Tuo vaihe on aika vaikea kun väriraja on niin keskeisellä kohdalla kasvoissa. Vähän ku pääsee pidemmälle niin taas hetkeksi helpottaa.

Tasaisin väliajoin tulee värjäyshimo. Olen nyt kasvattanut omaa väriä yli kolme vuotta, eikä loppua näy.
Yksi tapa millä värjäyshimosta pääsee yli on seurata kaverin kampaamokäyntejä ja värjäyskierrettä. Ihailen hetken ihanaa uutta kiiltävää upeaa väriä, mutta jo kuukauden päästä juurikasvu puskee pahasti esille ja parin kuukauden päästä se on jo häiritsevän näköinen (siis kun kuvittelee sen omaan päähän). Sit muistaa taas hetken että oma väri on niin helppo.
Kunnes bongaa vaihteeksi harmaan hiuksen ja oma värikin näyttää rumalta. Jatkuvaa ylämäki alamäki ylämäki matkaa tämä on.
Sitäpaitsi tuntuu etten saa ikinä kasvatettua tuota värjättyä osuutta pois. Mutta muutenhan tää on helppoa kun ei tarvitse tehdä mitään. :ts
« Viimeksi muokattu: 29.12.16 - klo:21:02 kirjoittanut Lilli »
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1632 : 30.12.16 - klo:13:44 »
Olipa kiva kuulla muiden tuskailuja  ::) ja myös hienoja lopputuloksia  :T. On siis normaalia nämä monenlaiset ajatukset ja tuskailut  ;D.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1633 : 11.01.17 - klo:22:34 »
En tiedä, onko ongelmani vain omani vai yleisempikin, mutta mua on vaivannut lämpötilaero auringon kultaamien pituuksien ja harmaan tyven välillä. Tyvi on vain hivenen pituuksia tummempi, mutta näin talvella näyttää kuitenkin kuin eri tukalta. Kuivashampoo, mitä käytän päivittäin, tuntuu lisäävän tyven harmautta. Yllättävä apu ongelmaan löytyi ihan vahingossa, kun sain käsiini epähuomiossa purkin ruskeille hiuksille tarkoitettua Cutrinin kuivista. Se tekee tyvestä tosi herkullisen sävyisen! Ei tummenna älyttömästi, mutta tyvestä tulee ihana, kellertävät latvat toimivat sen kanssa paaaljon luonnollista paremmin, ja lopputulos näyttää sellaiselta hyvän kampaajan värjäämältä, onnistuneelta lopputulokselta, kun on tavoiteltu luonnollista liukuväriä  :D

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1634 : 12.01.17 - klo:12:52 »
Joo, tyvi on aina vähän eri värinen riippuen vuodenajasta ja siitä, miten hiukset pitää kiinni/auki (miten valo läpäisee hiuksen). Kesällä tullut tyvi on vitivalkoista ja talvella tullut sellaista harmaata villasukkaa kun ei ole aurinkoa juuri nähnyt. Aika paljon tuntuu luonnonhiuksen väriin vaikuttavan mitä siihen lykkää, kuinka puhdas, muotoilutuotteet jne. Mun hiukset on tosi vaaleat juuri pestynä ja ilmavana, mutta oikeen hardcore harmaa villasukka kun ovat likaisemmat.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi