Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 706583 kertaa)

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1635 : 18.01.17 - klo:21:09 »
Kävin kampaajalla ja blondattua väriä jäi ihan muutama sentti, paitsi etuhiukset tuntuu kasvavan hitaammin  ??? joten niihin jäi vielä enemmän.
Oman värin saavuttaneet, mitä sitten teitte kun urakka oli päätöksessä? Miten saada vaihtelua?
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #1636 : 25.01.17 - klo:08:49 »
^Samaa tässä itsekin mietin..

Olen kasvattanut n. 10kk omaa väriä ja viimepäivinä olen kärsinyt törkeistä värjäyshimoista.. Eikä tällaista koettelemusta ole vielä kertaakaan näiden kuukausien aikana tullut, joten yritän vaan pysyä lujana. Tuntuisi hölmöltä antautua värien vietäväksi kun kohta on vuosi kasvattelua takana. Oma värihän mulla on viimeksi ollut joskus ala-asteella, joten tämä tuntuu melkoiselta saavutukselta jo nyt  :D
Vaikka kuontaloni on nykyään tummempi ja ihanampi kun koskaan aikasemmin omaa väriä kasvatellessa, silti se ei ole sellanen intensiivinen tumma mikä juurikin värjäämällä tulee  ::)
Oma väri toki on vivahteikas ja löydän siitä jatkuvasti uusia sävyjä riippuen valosta, mutta silti. Valivali  ;D

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1637 : 25.01.17 - klo:23:34 »
Enhän mä pysynyt niistä väreistä erossa. MUTTA. Kaikki värit on suoravärejä ja vain jo vaalennettuun hiukseen, joten tätä ei lasketa, eihän?  ;)  Tältä näyttää vuoden kasvatus plus värioksennus, koska oli pakko laittaa ihan kaikki värit päähän samaan aikaan. Noin yksi kolmasosa hiuksista vasta omaa väriä. Pituutta ei ole tullut juuri lainkaan lisää kampaamokatastrofin takia, mutta sille on varmaan oma ketjunsa täällä jossain...

1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #1638 : 24.02.17 - klo:11:55 »
Aivan iiiiihana värikimara, kermalehmä! (Ja joo, suoravärejä ei lasketa  ;))

Tässä kuvaa mun kasvatusoperaatiosta:

Varmaan ekan kerran sitten lapsuuden mulla on oman väriset hiukset. Eli omaa väriä näkyy noin 10 cm eli vuoden kasvatusurakan verran. Latvassa on vielä vähän vaaleampaa/punertavampaa sävyä joka kuvassa näkyy aika selvänä, toisaalta tuollainen ombre-vaikutelma on ihan kiva. Olen yrittänyt vähän tasoitella värieroa KC Color Maskeilla ja muilla vastaavilla, ohimolla näkyvä kellertävä vivahde on peräisin niistä. Oikeasti oma sävy on tuhkaisempi.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1639 : 25.02.17 - klo:00:27 »
Sain L'oreal Casting Creme Gloss -kevytvärin sävyssä 8304, "Vastustamaton aurinkoinen hunaja" tai "sweet honey". Oon jo tovin miettinyt jotain kultasävyistä suoraväriä tekemään vaihtelua, mutta tämä olisi vähän radikaalimpi veto, kai. En oo ikinä käyttänyt kevytvärejä enkä oikein osaa ajatella, että onko kasvatustyö lopullisesti tuhottu, jos vetäsen tämän päähän. Olisi ihana saada lisäkiiltoa ja värjätyn tukan tuntua, ja vaihtelua. Toisaalta tykkään omasta väristäni tosi paljon. Toisaalta ei tämä välttämättä tekisi edes isoa muutosta, reuhkani on muutenkin aika lämminsävyinen, tyvi poislukien, kasia ja seiskaa. Kyllä painiskellaan isojen kysymysten äärellä taas.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1640 : 25.02.17 - klo:08:57 »
Suoravärit-ketjussa kehuttiin Goldwell Soft Color -vaahtoa sävyssä 8G ja tämä herätti kyllä mielenkiintoni. Kevät voisi olla hyvää aikaa kullanvaalean hohteen kokeilulle. <3

Kermalehmän ja ainokaisen hiukset näyttävät hyvältä! Tsemppiä kasvatukseen! :)

Poissa Constantine

• Haiven
  • *
« Vastaus #1641 : 01.03.17 - klo:09:12 »
Onko mahdollista, että oma hiusväri ei olekaan se kaikista paras itselleni?

Mulla on luonnostaan hyvin vaalea iho (aurinko tekee kesällä pisamia poskipäille), mustat kulmakarvat ja ripset.
Hiuksia olen värjännyt n.15 vuotta hyvin tumman ruskeaksi, välillä on ollut mustakin. Viime vuoden lopulla sain ihmeellisen päähänpiston
värjäämisen lopettamiseen ja nyt olen ollut 4 kuukautta värjäämättä hiuksia. Tällä hetkellä päässä on aika karsea sekasotku tyven maantienharmaata, mikä
muuttuu sitten tummanruskeaksi ja latvat on liki mustat. Toki juurikasvua on vielä kovin vähän, joku 5 cm ehkä, mutta miten se näyttääkin niin kovin valjulta..
Jos mulla on geenilotossa kuitenkin käynyt huono tuuri, ja värjäämällä hiuksia saisi korostettua omia parhaita piirteitä?
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #1642 : 01.03.17 - klo:09:37 »
^ Mä luulen, että se oma väri voi nyt näyttää valjulta, koska on niin iso kontrasti siihen värjättyyn tummaan osaan. Minäkin pidin ennen omaa väriäni valjuna, koska olin värjännyt hiuksia tummanruskealla ja se tyvikasvu näyttää tummien pituuksien kanssa niin vaalealta ja no, valjulta. Nyt kun olen vaalentanut hiuksia niin se oman värinen tyvi näyttää paljon tummemmalta eikä yhtään valjulta kun vertailukohtana on ihan vaalea latvusto.
3a F ii

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1643 : 01.03.17 - klo:13:58 »
Mun omasta kokemuksesta ensimmäiseen 5-10 senttiin ei oikeen voi sanoa minkä väristä hius on, kun on päänahkaa vasten, rasvoittuu ja valo ei läpäise hiusta yhtään. Vuodenaikakin vaikuttaa. Mun tyvi on sellainen maantienharmaa villasukka talvella ja syksyllä, kesäisin aurinko vaalentaa sen sellaiseksi valkoiseksi mummohaintuvaksi.

Ei auta kuin katsoa, mitä sieltä puskee :D. Muistan kanssa sen morkkiksen, kun tummanruskeasta tyvestä aloin kasvattaa vaaleampaa. Se oli ensimmäiset 6kk ihan järkyttävä.

Mun projekti lähenee loppuaan. Hiukset alkaa olla reippaasti bsl-mitassa mikä tarkoittaa, että 2014 asetettu tavoite pitkät omanväriset hiukset alkaa olla tässä!
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Constantine

• Haiven
  • *
« Vastaus #1644 : 05.03.17 - klo:11:36 »
Eli pitää vaan malttaa odotella, miltä lopputulos näyttää. Mulla on hiukset lyhyet, hipovat juuri ja juuri solisluita, eli kuvittelisin ettei kovin monen vuoden urakka olisi edessä.

Onko teillä vinkkejä miten (ilman mitään värjäilyjä) tuosta kasvattelusta  saa "huomaamattoman" ulkopuolisen silmiin? Työnkuva on mulla vielä toistaiseksi rento, mutta muuttuu tänä vuonna huomattavasti jäykemmäksi. Mitä haen takaa on se, että kuinka näyttää ammattilaiselta sen harmaan juurikasvun kanssa?

Ketään en halua tällä loukata, oma fiilis on vaan homssuinen tämän juurikasvun kanssa.
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..

Poissa Ginia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1645 : 05.03.17 - klo:19:04 »
Erilaiset nutturat on tosi jees kasvatusvaiheessa.
Varsinkin kun juurikasvua alkaa olla vähän enempi. Värjätyt saa nutturalle ihan kivasti ja kasvoja korostaa se oma väri.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #1646 : 05.03.17 - klo:19:52 »
Onko teillä vinkkejä miten (ilman mitään värjäilyjä) tuosta kasvattelusta  saa "huomaamattoman" ulkopuolisen silmiin? Työnkuva on mulla vielä toistaiseksi rento, mutta muuttuu tänä vuonna huomattavasti jäykemmäksi. Mitä haen takaa on se, että kuinka näyttää ammattilaiselta sen harmaan juurikasvun kanssa?

Mä pidin vastaavanlaisessa tilanteessa usein tukkaa nutturalla tai letillä. Vähän tupeerattu/levitetty dutch braid on mun lemppari tällä hetkellä arkikampauksissa, jos tukka on pystyssä enkä jaksa sitä suoristaa tai pitää auki, niin päädyn tähän lettiin aika usein.

Raidoittaminen on myös yksi vaihtoehto, jos et halua että juurikasvun ja latvojen välillä on niin suurta eroa.

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1647 : 06.03.17 - klo:13:54 »
Onko mahdollista, että oma hiusväri ei olekaan se kaikista paras itselleni?

No siis, jotkut väittävät ja loogiseltahan se kuulostaisi että luonnollinen hiustenväri sopisi ihmiselle parhaiten, mutta mä en ihan täysin usko sitä. Joillekin sopii esim. musta tai punainen tukka kuin nenä päähän ja silloin on vaikea kuvitella, että noin vahvoihin väreihin verrattuna oma "valju" väri olisi paremman näköinen. (Vaikka myös päinvastoin tyyliin ei ikinä omaa väriään nähneet saattaakin ihastua siihen ikihyviksi kerran, kun ovat sen saaneet takaisin kasvatettua.)

Nyt sun tapauksessa kyse on todennäköisesti siitä, että omaa väriä on vielä niin vähän. Tietenkin sekin vaikuttaa, jos omat mieltymykset on sinne värjättyyn päin tai on vuosikaudet tottunut pitämään feikkiväriä yllä, niin ehkä sitä ei välttämättä koskaan näkisi luomuväriään miellyttävänä.

Mutta täytyy myöntää, että ihan varmaan päivittäin bongailen luonnonvärisiä tukkia ja ajattelen, että on vähän valju väri.. Tämä tietenkin toimii mun omassa kasvatusprojektissa hidasteena ja taitaa olla vain ajan kysymys, milloin kyllästyn omaani taas totaalisesti ::)

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1648 : 06.03.17 - klo:14:13 »
Veikkaan samaa kuin enna, että omaa väriä ei ole vielä tarpeeksi, mutta jos siltikään ei nappaa ei kannata väkisin kasvatella. Olisin varmaan itsekin värjännyt takaisin punaiseksi, jos oma väri olisi tuntunut ylitsepääsemättömän tylsältä tai lattealta. Hiukset on kuitenkin sen verran tärkeä osa, mutta omalle värille kannattaa antaa aikaa ja antaa sen kasvaa tarpeeksi pitkäksi, katsella eri valoissa jne. :)

Mä en koskaan ajatellut olevani vaaleahiuksinen, mulla oli 10-vuotta punaiseksi värjätyt hiukset. Alun villasukkavaiheen jälkeen kuitenkin aloin lämpenemään vaikka oonkin nyt oikeen stereotyyppinen pohjoismaalainen :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #1649 : 06.03.17 - klo:14:22 »
^No sun omasta väristä mä kuvien tykkään, näytät kyllä just niin pohjoismaalaiselta :D Mun oma tuntuu olevan "ihan kiva", mutta ihan varmahan en voi olla ennen kuin väri on kokonaan oma. Tosin, kyllähän värjäämättömässäkin tilassa tyvi on eri värinen kuin latvat, täysin tasaväristä ei ainakaan mun tukasta saa kun se suht helposti tuntuu vaalenevan auringon vaikutuksesta.