Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709192 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #165 : 25.02.13 - klo:18:34 »
Tämä sekavuus häiritsee mun hius-identiteettiä. ;D

Tiivistit tunteeni niin hyvin! Jotenkin tuntuu, että värjäämättömästä hiuksesta on paljon vaikeampi havaita noita vivahde-eroja. Onkohan olemassa mitään hyvää nettisivua, jossa olisi kuvat eri tummuusasteista ja niiden vivahteista, joihin voisi edes vähän yrittää verrata omaansa? En edes tiedä, miltä näyttää se kuuluisa suomalainen tummanvaalea tuhka. :D

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #166 : 26.02.13 - klo:16:45 »
Oma sävy on hyvin vaikeasti määritltävissä myös täällä. Olen päätynyt sanomaan sitä vain ruskeaksi. Sävyjen googlettelukaan ei ole antanut tarkempaa vastausta, joten olen ottanut käyttöön sen ainoan määritemän joka varmasti pitää paikkansa. Raitoja on taas alkanut tulla. Mielestäni ne on kultaisia tai ehkä jopa kultakuparisia. Punaisuutta tässä mun sävyssä on. Ihan jo niin, että välillä tympii.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #167 : 27.02.13 - klo:09:23 »
Tässä kuvia eiliseltä:

Suora auringonpaiste:

Epäsuora auringonpaiste (tässä taas näkyy kuinka oikea puoleni on vasenta tummempi):

Ulkona varjossa:

Ulkona varjossa tämäkin, mutta silti erilainen:

Ihan kuin hiukseni olisivat kasvaneet viime aikoina.. jokohan nekin heräilee talviuniltaan? ;)

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #168 : 27.02.13 - klo:14:02 »
Todella kaunis väri, Feles.  <3 Kuvien perusteella sanoisin tummanvaaleaksi, mutta mitä väliä, värihän on ilman nimeämistäkin aivan ihana.

Lula

• Vieras
« Vastaus #169 : 28.02.13 - klo:00:36 »
Voi miksi olin ääliö ja laitoin kirkkaan, vaalennettuun tukkaani Color Maskin siinä toivossa että kuluisi edes jotenkin pois jos alkaa kaduttamaan.. Ensin Latte sävyn, mikä meni itseasiassa melkein vaaleanpunaiseksi (ja selosteessa lukee kylmä beige...) ja tuubin loputtua Coffee, mikä johti punaruskeaan... Nyt en ole käyttänyt mitään värejä kuukauteen, ja tulos on tämä:
http://i52.tinypic.com/2w6dif6.jpg

Omaa väriä näkyy tuossa jo jonkin verran, mutta värjätty hius on vieläkin todella punertava, varsinkin auringossa. EIH. Punainen on niin vaikea väri. Ahh. Marssin pian kampaajalle, mutta silti kiinnostaisi kuulla mitä tälläisen kuontalon kanssa pitäisi tehdä, että pääsisi melko lähelle tuota juuren väriä.  ???

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #170 : 04.03.13 - klo:15:19 »
Mun oman värin kasvattelu tais olla tässä. Tein loka-marraskuussa B4 käsittelyn ja värjäsin 7.0 kestovärillä ja sen jälkeen oon antanut vaan kasvaa. Nyt on muutama sentti juurikasvua (en erota kunnolla oman ja värjätyn rajaa) ja tukka on ihan järkyttävä, ihan lättänä ja rasvoittuu yhdessä päivässä vaikka olisi millä syväputsarilla pessyt. Ennen pysyi kuitenkin kolme päivää puhtaana. Mutta ootan jo että saan käsiini uuden B4-purkin ja hennaa, punapäätä on ollut hirveä ikävä :D Se sopi mulle niin hyvin ja silloin sai käyttää tylsänvärisiä vaatteita, nyt näytän niin värittömältä jos mulla on joku musta tai beige paita. Voin laittaa jossain vaiheessa kuvan tänhetkisestä tukasta, mutta sitten häippäsen tästä ketjusta :) Tsemppiä muille! :)

Poissa Nihnaana

• Hiushörhö
« Vastaus #171 : 05.03.13 - klo:02:02 »
Mulla tulee loppukuussa vuosi täyteen oman värin kasvattelua!  :o Uskomatonta, että oon malttanut olla värjäämättä...  Vuosi sitten tein pari B4 käsittelyä tummanruskeaan punertavaan tukkaani, tämän päälle pari vaalennuspesua, värinpoisto ja vaalea väri päälle, ja väri tuli lähelle omaa "perussuomalaista" vaaleaa väriä.  ihme ettei tukkani näytä mitenkään kärsineeltä, vaan on oikein siloinen. Jätän jopa joskus hoitoaineen pois, ettei se olisi niin sileä, haluan että on vähän "pörröisempi" :)

Värjätyn hiuksen eroa ei kovinkaan hyvin erota varsinkaan päälliosasta, silloin kun ottaa osioita alempaa, näky kasvuraja paremmin. Tukka on aika pitkä, ehkä noin 40 cm.. Nyt tekisi kovasti mieli värjätä tummaksi!!!! Himoa helpottamaan laitoin sineteillä parikymmentä ruskeaa raitaa, tuli vähän piristystä niin ei ihan heti tee mieli värjätä.. :D
Kesää vaan odotellessa niin tulee ihan luomusti piristystä auringon voimalla :)

rose

• Vieras
« Vastaus #172 : 05.03.13 - klo:21:16 »
Minullakin tuli jo yli vuosi täyteen värjäämättömyyttä kesto- ja kevytväreillä. Käytin jossain vaiheessa sävytettä sekoitettuna hoitoaineeseen ja Color Maskia, mutta nekin ovat jääneet jo. Värini on jossain valossa kaunis, toisissa taas ei ollenkaan, mutta näin saa toistaiseksi olla, kun en jaksa värjäyskierrettä enää.

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #173 : 06.03.13 - klo:13:17 »
Minäkin vietän viikonloppuna värjäämättömyyden vuosipäivää. Toivottavasti vielä joku päivä hiukset  ovat kokonaan omaa väriä. Värjäyskierteeseen en enää lähde. Oma väri saa kelvata ja useimmiten siitä ihan oikeesti tykkäänkin.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #174 : 07.03.13 - klo:08:20 »
Miekin olen jostain syystä ihastunut omaan väriini! Tämä tuli ikäänkuin puolivahingon kautta, nimittäin sävyteshampoo vetäisikin aiottua tummemmaksi, joka siis oli väriltään tuhkainen vaaleahko ruskea jota rakastan kovasti! <3 Hienosti oma tyvikasvu naamioituu tähän, ainoastaan tyven jälkeen on värjätty alue joka hieman kuultaa punertavana, latvoissa on ihanasti tuhkaisia vaaleita raitoja ruskean mukana :))

Kyllä tää sävy vaan sopii mulle niin hyvin! Ja ihanaa päästä irti värjäyskierteestä, tervetuloa täydellinen tukan kunto ja kiilto! Kukaties tukkakin kasvaa nopeammin kun sen antaa olla rauhassa!  O:)  <3
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #175 : 08.03.13 - klo:13:00 »
Aurinko hiuksistani punaiset teet. ;D Vuosipäivä ja aurinko. Omaa väriä n. 16-18cm.

Aurinko ovelta
Aurinko ikkunasta
Keinovalo 1
Keinovalossa huitaistu letti ja värieroa ei näy (Pipo päässä treeneissä,joten tuo hapsuileva letti ei päässyt kunnolla näytille ennen kuin nyt.  :D )

Retro

• Vieras
« Vastaus #176 : 08.03.13 - klo:18:39 »
Täällä tulee 1,5 vuotta oman värin kasvatusta täyteen. Väriin olen oikein tyytyväinen, ei tee edes mieli värjäillä, mutta tämä tukka muuten... Menee nyt vähän BHD-ketjun jutuiksi, mutta neitsytukkaan liittyy enimmäkseen, niin puran tänne. Silloin kun oli vielä värjättyä tukkaa mukana, tuli harha, että oma tukka on sileää ja liukasta, kun käsitelty osuus oli niin kuivaa ja karheaa. Nyt on kokonaan oma väri päässä ja karheaa tämä on vieläkin.  ;D Kyllä mä tätä osasin odottaakin, isäni hiuksistoa kun katselen, niin kiharaa, pörröistä ja karheaa hänenkin lapamittainen tukkansa on. Rasvoittuminen tuntuu myös olevan aika omaa luokkaansa neitsyttukassa, juurilähmäisyys on erityisesti tällä hetkellä jokseenkin infernaalista, kun siirryin luomumpien hiustuotteiden pariin. Lisäksi tämän talven uutuusjuttu on sähköisyys, mun tukka ei ole ikinä aiemmin ollut näin sähköinen.

Että tällaisia oman värin riemuja, kaippa tämä tästä helpottaa hiusten kasvaessa ja kevään koittaessa.  ;) Tsemppiä vaan kaikille oman värin kasvattajille, yo. valitusvirrestä huolimatta se on ihan palkitseva tie ollut ainakin omalla kohdalla.

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #177 : 11.03.13 - klo:09:42 »
Minulla on värjäämättömyyttä nyt takana 9 kuukautta ja rapiat päälle. Tukka on kyllä kasvanut tosi kivasti, sillä omaa väriä on jo reilusti korvalle saakka. Blondattua latvaa suoravärjäilen satunnaisesti, jotta liukuväritys olisi tasaisempi mutta tyven olen antanut olla ihan omillaan. Vältän myös muotoilutuotteita, joten oma väri kasvaa todella kiiltävänä ja sileänä.

Siirryin kesällä käyttämään vain luomuja hiustenhoitotuotteita ja ikinä, ikinä ei ole ollut näin vähän sähköinen tukka, vaikka latvat ovat rääkätyt ja kuivat.
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #178 : 11.03.13 - klo:11:29 »
Mä heitin muutama viikko sitten sulfaatit romukoppaan ja yllättäen muutos on pidentänyt pesuväliä. Väli on nyt 3-4 päivää. Mulla on liukkaat hiukset ja välillä ärsyttää, kun ne on niin suoratkin vielä. Värjättynä ne asettuivat, nyt ne on päätä pitkin.
Tästä muistui mieleen, kun äiti vei minut joskus esiteininä naapuriin hiusten leikkuuseen ilmeisesti vasta valmistuneelle kampaajalle. Se kirosi hiusteni liukkautta koko ajan. Sen jälkeen en suostunut menemään sinne. :D

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #179 : 11.03.13 - klo:16:40 »
Mistä te ostatte luomuja ja sulfaatittomia shampoita? Onks niillä nimiä?
Meillä on varmaan vedessä jotain kun hiukset näyttää syväpuhdistavan jälkeen aina kirkkaamman värisiltä?

Punajuuri sinun hiukset kasvaa hurjaa vauhtia!!  :o Olet yhtä pitkällä kuin minä vaikka mulla kasvatusta puolet enemmän takana. :D Hiuksissasi näyttäisi olevan runsaasti pigmenttiä. :)
« Viimeksi muokattu: 11.03.13 - klo:16:43 kirjoittanut Feles »