Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707181 kertaa)

ainokainen

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1680 : 08.05.17 - klo:11:46 »
Kiva jos siitä oli apua sulle! ;D

Itsekin pesen kerran viikossa tuolla, niin saan sen vaaleaksi kulahtaneen latvan samaan sävyiseksi kuin juuren. Eli maantienharmaaksi. Toi on kyllä ihan ässä tuote siihen.

Nyt vaan odotellaan kesää, ja niitä aitoja auringon vaalentamia raitoja, joita himoitsen.

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1681 : 08.05.17 - klo:17:34 »
Miks mulle ei tuu aurinkoraitoja vaikka joskus muinoin niitä on ollut?  :-\
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1682 : 08.05.17 - klo:18:37 »
Mun poikaystävä kommentoi eilen, että mun hiukset on nyt kevään aikana ottaneet jo selkeästi kultaista sävyä. Oon tässä leikitelly ajatuksella suoravärillä värjäämisestä, mutta haluan kyllä seurata millaisen sävyn oma väri saa auringossa. :)

Onko sun väri Lilli tummentunut? Tummempaan sävyyn ei ehkä tule raitoja niin helposti kuin vaaleaan?

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1683 : 08.05.17 - klo:19:08 »
On lapsuudesta joo, mutta muistelin että näinä maantieharmaan aikoinakin olisi ollut aurinkoraitaa. Mutta siitä on niin kauan, että voin muistaa väärin. No nyt kesällä uusi yritys, paistaisi vaan se aurinko.
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1684 : 08.05.17 - klo:22:08 »
Täälläkin odotellaan kesää ja aurinkoa. Talven aikana tullut tyvi on jäätävä villasukka. Mulle tulee kyllä aurinkoraitoja ja koko uusi kasvusto on kesällä melkein valkoista kun aurinko vaalentaa heti kättelyssä. Nyt talvella vaihdan yhtäkkiä väriä, kuin orava! Ennen en ollut niin huomattava ero talven ja kesän välillä, mutta nyt otsatukan kanssa se tuorein hius on tietysti siinä otsalla.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #1685 : 08.05.17 - klo:22:43 »
Mä oon kuullut viime aikoina tosi paljon kehuja mun hiusväristä! Töissä asiakkailta, puolitutulta kohdatessa viimeksi tänään, mieskin sanoi ihania hologrammivärejä ihastellessani, että toivoisi etten värjäisi, kun mun väri on nyt niin hyvä. Kyllä mä tästä itsekin tykkään, mutta jotenkin tuntuu hassulta, että tämmöistä tavallista tummanvaaleaa villasukkaa kehutaan ihan tuntemattomienkin toimesta. Eikä ne kehut tunnu edes sellaisilta tsemppausmielessä esitetyiltä kiva-kun-kehtaat-olla-luomussa -tyyppisiltä, vaan ihan oikeilta. En mä muista, että värjätessä olisin erityisemmin värikehuja saanut - toki joku tasasävyinen purkkitummanruskea on nyt vaan ihan järkyttävän tylsä, luomu on ainakin vivahteikas.

Poissa Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1686 : 10.05.17 - klo:00:02 »
Tuo on kyllä totta. Mun hiukset on nyt sellaiset heinäpaalin väriset ja kesällä ne vaalenee ihan sellaiseksi vaaleaks kullanvaaleaksi. Porukka hipelöi pituuksia ja kyselee mitä väriä käytän. Onhan ne vivahteikkaat ja tietyllä tapaa eläväisemmät kun se mun entinen sysimusta värikypärä. Toisaalta se niissä on joskus se mikä ärsyttää. Ne on jotenkin liian luonnolliset. :D
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa tupuna

• Haiven
  • *
« Vastaus #1687 : 17.05.17 - klo:15:49 »
Mäkin odotan aurinkoraitoja, inhottaa jotenkin tällä hetkellä oma väri. Se on jotenkin niin mitään sanomaton, hyvin tavallinen kylmään taittava muka-vaalea. Puhtaana hiukset on ihan ok, mutta ne rasvoittuvat niin nopeasti, että näyttää käytännössä aina ihan harmailta. Tekisi mieli värjätä taas punaiseksi, mutta en kuitenkaan jaksa ylläpitää väriä. Kiitos kaikille vertaistuesta  :D ;)

Ja asiasta kukkaruukkuun, mulla on hiuksissa ihan eri tavalla kuohkeutta, jos laitan hoitoaineen ensin ja sitten vasta shampoon. Toisessa järjestyksessä hiukset menee ihan vaan päätä myöten, vaikka mulla onkin jonkin verran luonnonkiharaa.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #1688 : 24.05.17 - klo:10:51 »
Yksi aurinkoinen päivä pihalla ja tukka on jo ottanut raitaa. Suurin muutos on kuitenkin siinä, että sävy on lämpimämpi auringon myötä. Tykkään kyllä! :) Mun hiukset on ihanan pitkät tällä hetkellä, mutta mulla on mahdollisuus hankkiutua viimeisistä värjätyistä raidoista eroon, joten saksiminen houkuttaa.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #1689 : 25.05.17 - klo:09:37 »
Kampaaja värjäsi tyveä tummemmaksi, tyviväri haalistui ajan kanssa oikean väriseksi. Hiusten päällimmäiseen osaan tehtiin ohuita vaaleita raitoja foliolla, latvat ovat vaaleammat. Yleisilme on vaaleahko, omaa tummanvaaleaa väriä on näkyvissä. Oma väri ei erotu värjätystä tyvestä juuri lainkaan, ellei tarkastele ihan läheltä. En aio enää ottaa tummaa tyviväriä, vaan jatkan raidoittamalla omaa väriä, sitä mukaa kun se tuolta tulee näkyviin.

Suosittelen hyvän kampaajan etsimistä- kun sellainen löytyy, niin kannattaa pitää siitä kiinni. :D

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1690 : 25.05.17 - klo:23:18 »
Ja asiasta kukkaruukkuun, mulla on hiuksissa ihan eri tavalla kuohkeutta, jos laitan hoitoaineen ensin ja sitten vasta shampoon. Toisessa järjestyksessä hiukset menee ihan vaan päätä myöten, vaikka mulla onkin jonkin verran luonnonkiharaa.

Hoitoainettahan käytetään nimenomaan sulkemaan ne hiussuomut pesun jälkeen, jolloin ainakin väärillä tuotteilla tuloksen kuuluu ollakin tuollainen päätä myöten menevä. Jos laitat hoitoaineen ennen shampoota, on kai ihan sama, käytätkö sitä lainkaan.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #1691 : 26.05.17 - klo:22:59 »
Yksi aurinkoinen päivä pihalla ja tukka on jo ottanut raitaa. Suurin muutos on kuitenkin siinä, että sävy on lämpimämpi auringon myötä. Tykkään kyllä! :) Mun hiukset on ihanan pitkät tällä hetkellä, mutta mulla on mahdollisuus hankkiutua viimeisistä värjätyistä raidoista eroon, joten saksiminen houkuttaa.

Mä huomasin saman, muutama tunti auringossa ja hiusten väri muuttui selvästi! Tuntuu että viimeisetkin rippeet vaaleanpunaisesta suoraväristäkin hävisivät UV-altistuksessa.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1692 : 31.05.17 - klo:20:51 »
Mua ärrrsyttää kyllä tämä liian hyväkuntoisen tuntuinen liinatukka. Etenkin nyt, kun mulla on lyhyempi polkka kuin aikoihin. Jotenkin kaipaisin vähän enemmän rakennetta, ja sitä on pirun vaikea saada tähän. Jonkun verran auttaa kun käyttää luonnonkosmetiikan shampoota ja hoitoainetta. Niissä ei tunnu olevan mitään vahvasti silottavia aineita, joten jättävät hiuksen vähän sellaiseksi nahkeaksi ehkä. Muotoilutuotteista Tigin totally baked on vanha suosikki, mutta sekään ei nää jotenkin tunnu riittävän kun latvassa olevista vanhoista raidoista leikattiin viimeksi valtaosa pois.

Huvittavaa sinänsä kyllä, että kampaaja jaksaa kovasti ihastella väriä joka on kuulemma hänen mielestään harvinainen suomalaisilla. No enpä tiedä onko, taitaa vaan suurimmalla osalla olla värjätty tukka niin ei näe oman värisiä kovin usein edes kampaajan tuolissa.

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1693 : 03.06.17 - klo:16:21 »
Siis mullahan on RUSKEAT hiukset! Ihanaa! Ja samalla tosi huvittavaa, että just ton värisiä hiuksia yritin pitkään saavuttaa värjäämällä. :D Tai no, en ihan noin lämmintä sävyä, mutta tummuusaste on just oikea. Mutta noi on ihan jonkun väriset, eikä mikään villasukka. Vaikka olis mulle villasukkakin kelvannut. :) Mutta tässä puolentoista vuoden kasvattelun tulos.

1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa eivor

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1694 : 03.06.17 - klo:17:28 »
Kermalehmä, onpas kauniit hiukset! Tuo oma ruskea sävy ja noi pituudet jotenkin sopii yhteen. Tykkään!

Mulla itellä kasvaa aika perinteistä villasukkaa, mutta jospa siitä oppisi tykkäämään. Täälläkin odotetaan aurinkoisia kelejä, jotta vähän saisi eloa yleisilmeeseen  ::)