Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 718703 kertaa)

Poissa Kosmetiikkakissa

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #1725 : 19.07.17 - klo:21:22 »
Mikä vaihe oman värin kasvatuksessa on teidän mielestänne ollut raskain?

Mulla oli varmaan se, kun omaa väriä näkyi jotain 2-3 senttiä ja siitä sitten ehkäpä siihen asti kunnes omaa väriä oli joku 10-15 senttiä. Pidin paljon hiuksia kiinni niin sitten, kun sen värjätty osa meni ponnariin tai nutturaan niin se oma väri erottui ikään kuin omana kokonaisuutenaan, eikä värikontrasti enää erottunut niin rumasti.

Mulla tosin oman värin ja värjätyn osan ero ei ollut montaa astetta, mutta rumimmaksi siitä teki se, että värjätty osa oli selkeästi lämpimämpi ja sen rinnalla oma kylmempi väri näytti harmaammalta kuin oikeasti on. Mulla on ruskeat hiukset, joissa oli vähän tummempi väri niin tilanne oli tietty vähän erilainen kuin vaalennetuissa hiuksissa. Kesä voisi olla siinä mielessä hyvä aika kasvatella omaa väriä, että aurinko saattaa vähän raidoittaa hiuksia tehden kirjavuudesta vähän tasaisemman näköistä.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1726 : 20.07.17 - klo:11:19 »
Mulle parin vaihe oli ne ensimmäiset 10cm. Mun aloitustilanne oli tummanruskea juuri-vaaleat latvat ombre. Annoin ensin omaa sävyä kasvaa aika mitan, ennen kuin aloin sävyttää omaa hiusta. Se vaalea juurikasvu yhdistettynä tummarusekaan ja siitä sitten taas vaaleaan...Kun siitä päästiin sävytettiin mun hiukset huippuhienosti eikä oikeastaan tarvinnut enää kärsiä :).

Mulla on kotona nyt väriä piristämässä Colormask Honey, Caremel ja Pearl. Niillä tuon vähän vivahdetta ja vaihtelua väriin.  :ts Hiukset on kasvaneet tosi pitkäksi ja ennen niskassa ollut aurinkoa ei-koskaan nähnyt osa alkanut puskea esiin. Aikamoinen värikirjo taas.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa tupsumato

• Haiven
  • *
« Vastaus #1727 : 21.07.17 - klo:12:07 »
Terve, täällä yksi vertaistukiryhmäläinen omaa väriä kasvattelemassa. Mulla taitaa juuri nyt olla se omasta mielestä v-mäisin vaihe menossa: omaa kuparimaantienharmaamikälie-väriä puskenut semmoisen 10cm (sen verran, että väri alkaa hahmottua) ja loppulatva vähän yli hartioiden on semmoista riemunkirjavaa sekamelskaa. Pari vuotta kotiblondauksia vähän kerrallaan ja pari viikkoa Aasian aurinkoa ilman suojaavia aineksia saivat latvan kyllä erittäin elovenamaiseksi, mutta ei pysty matkustamaan hiustenhaalistusretkelle aina talven tullen, joten alkuvuodesta totesin blondailun riittävän.  8) Erityisesti oma niskahius todella tummaa latvaan verrattuna. Kampaajani laittoi riskillä tummia raitoja sekaan, mikä vähän tasotti yleisilmettä.

Pari hutikeikkaa color maskien kanssa on vetänyt erityisesti päälyhiukset kaaaauniin pastellinsinisiksi - se on onneksi haalistunut jo pois. Ymmärrettävästi vähän jännittää siis mikään kokeilu tässä vaiheessa, vaikka esimerkiksi kc:n sävyttävät shampoot kiinnostaisivat kovasti. Tummentamista ajatellen suositeltu caramel mask oli liian vanukasmainen omaan makuun. Uusimpana jännityksenä istuin juuri kahvinaamio päässä pari tuntia - veikkaan, että mikäli joku kiilto tarttui niin sekin on liian hennamaisen oranssi. Pakko kuitenkin kokeilla. Saksanpähkinän kuoren kokeileminen naamiona kiinnostelisi myös, mutta en ole vielä keksinyt mistä sitä löytäisin.

Fiksuhan antaisi tämän nyt vaan olla, mutta suunnittelen silti visiittiä kampaajalla tiedustellakseni, olisiko tälle jäätävälle rajalle mitään tehtävissä ilman koko kuontalon käsittelyä.  ::)

Poissa tiiti2

• HAIRahtanut
« Vastaus #1728 : 21.07.17 - klo:23:48 »
Kiitos taas teille kaikille ihanille vastauksista. Ja tupsumadolle tervetuloa palstalle!

Luulen myös, että jos saisi tuon värjätyn osan ponnarille, niin loppu sujuisi helpommin. Epäilen että omat harmaat hiukset myös luovat harmaamman yleisvaikutelman lämpimää värjättyä osuutta vasten. Onneksi mulla hiukset kasvavat nopeasti, mutta kyllä tätä nyt vaan joutuu silti jonkun kuukauden sietämään. Helpointa olisi, kun vaan osaisi unohtaa koko projektin. Tällä tiellä nyt pysytään!
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0

Poissa Kermalehmä

• Haiven
  • *
« Vastaus #1729 : 26.07.17 - klo:03:56 »
Kiitos Photobucket kaikkien kuvieni poistamisesta.  :#
Sinne meni kaikki kuvat mun kasvatusoperaation edistymisestä. Täytyy varmaan laittaa tänne joku päivä joku kollaasi noista poistetuista kuvista.

Tässä mennään tällä hetkellä, kävin kampaajalla napsimassa kuivat latvat pois, mutta ei musta edes tunnu, että pituutta ois lähtenyt. Sitten heitin latvaan turkoosin/sinisen suoravärin, koska sitä nyt sattui vaan olemaan kaapissa. Siniseen asti siis on omaa väriä päässä. (Toivottavasti tää kuva ei oo ihan valtava.)

1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #1730 : 26.07.17 - klo:21:55 »
^Ihanat <3
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa Constantine

• Haiven
  • *
« Vastaus #1731 : 02.08.17 - klo:08:15 »
Tällä hetkellä ois noin 8cm omaa väriä päässä. Kun pitää hiuksia kiinni, niin näyttää ihan siedettävältä. Olen kyllä huijannut sen verran, että olen käyttänyt Biozellin värinaamiota ja pessyt saman merkin tummien hiusten shampoolla vuorotellen noin kerta viikkoon. Oman väriseen hiukseen nuo ei minulla tartu laisinkaan, mutta tasoittavat kohtuullisen hyvin rajapintaa värjätyn hiuksen kanssa.  Ensi viikolla lähtee taas pari senttiä värjättyä latvaa pois  :)
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #1732 : 02.08.17 - klo:10:31 »
Vaikka mulla on kokonaan oman värinen letti huijaan jatkuvasti värishamppoilla ja hoitoaineilla :D. Mulla on KC maskeja Vanilla, Honey, Pearl ja Caramel. Ne taittaa mun omaa väriä kivasti vaihtelun vuoksi vaikka ne ei tee mitään dramaattista eroa, muuttaa vaan sitä sävyä jollaisena valossa ja auringossa kiiltää. Mulla on luonnostaan eloveenatukka, mutta noilla saa siihen vivahteeseen mukavasti vaihtelua kun vaalea on muka niin tylsä. Lähtevät myös aika nopeasti irti, joten mitään pysyvää "vahinkoa" ei saa aikaan. Juuri nyt käytän honey maskia, hiuksista tulee oikeasti hunajaisen vivahteiset. :l En voi lopettaa näiden ihailemista!
« Viimeksi muokattu: 02.08.17 - klo:10:34 kirjoittanut Aridith »
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1733 : 03.08.17 - klo:10:38 »
Mulla on vaikein vaihe ollut myös tuo 4 cm --> 10 cm. Mutta senkin jälkeen tasaisesti olen kriiseillyt hiusteni värin kanssa. Nyt huomaan oman värin seassa muutamia harmaita hiuksia ja sekin ärsyttää.  :-\
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa Aaa

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1734 : 05.08.17 - klo:19:44 »
Ihanan väriset Kermalehmän omat hiukset  :l. Antoi taas motivaatiota tähän omaan, toivottoman h-i-t-a-a-s-e-e-n, kasvatusoperaatioon!

Poissa tupsumato

• Haiven
  • *
« Vastaus #1735 : 15.08.17 - klo:12:31 »
Ei hitto että alkaa näyttää ihan todella kulahtaneelta tuo vaalennettu latva kun omaa hiusta on kasvanut jo noin sen maagisen 10cm verran. Uskomatonta hamppua. Lisäksi alan syttyä tuohon paljastuvaan hiusväriini sen verran, että en jaksaisi yhtään odotella. Latvan raidoittaminen kiinnostelisi, mutta opiskelijabudjetilla ajatus ei ihan kamalasti lämmitä plus raidan pitäisi todenäköisesti olla vanhaan malliin tosi tumma, ettei ala vihertää. Koko pään värjäys never again.  ;D

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1736 : 15.08.17 - klo:20:00 »
Musta helpointa oli kasvattaa vaalennetun latvan kanssa ja jos kaipaa vaihtelua niin tummempaa (lähellä omaa väriä) colormaskia latvaan niin sai enemmän oman värisen kokonaisuuden. Joten suosittelen kokeilemaan colormaskia ennen värjäystä.

Hei kävin muuten uudella kampaajalla ja puhuttiin vaihtelusta, värjäämisestä jne. Kampaaja sanoi että älä värjää hiuksia, hän ei minuna värjäis. Oli ihana kuulla tämmösellä maantienharmaalla tukalla. Leikkasin muuten otsiksen, radikaalein muutos vuosiin.  0_0 :O <3
2c M iii waist lengthistä taas takaisin mid backiin. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvattaminen alkanut 09/13.

Poissa tupsumato

• Haiven
  • *
« Vastaus #1737 : 18.08.17 - klo:08:20 »
Itse en ole löytänyt tyydyttävän väristä maskia.  :-\ Caramelilla lotrasin vähän aikaa, mutta siitä tuli liian purppuraisella tavalla vanukasmainen ja päätin ottaa suoran luovutuksen taktiikan. Keväällä mulla oli smurffitukka no2 kun kuvittelin coffeen tarttuvan kivasti vaalennettuun tukkaan. Ei muuten se varsinainen kahvivärjäyskään tuottanut tulosta!  :D

Poissa Lilli

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #1738 : 18.08.17 - klo:10:43 »
Minkävärinen sun oma väri on tupsumato?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #1739 : 18.08.17 - klo:10:52 »
Mie sekoitin useammasta suoravärivaahdosta sopivan sävyisen seoksen, jolla sain tummennettua vaalennettua latvaa sopimaan paremmin oman värisiin hiuksiin. Useita värejä sekoittamalla oli helppo säädellä myös sävyn tummuutta sekä tuhkaisuutta. Yksi väri ei olisi auttanut hiusten värieron tasoittamisessa, mutta useammalla värillä sai jo aikaan todella hyvän lopputuloksen.