Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707743 kertaa)

Punajuuri

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #180 : 11.03.13 - klo:17:29 »
^Valitettavasti kaikki muutkin karvat kasvaa samaa tahtia. 

Mä tilasin iherbistä. Tämän ketjun suosituksista bongasin tuon Alba botanican.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #181 : 12.03.13 - klo:18:45 »
Noniin, tosiaan silloin noin kuukausi sitten värjäsin hiukset. Viimeisiä kuvia on otettu tosiaan vasta parin viikon/kuukauden jälkeen värjäyksestä, jolloin suurin osa värjäyksestä haalistunut sopivan väriseksi tai sitten liukunut lähes kokonaan hiuksesta pois, omaksi ihmetyksekseni.

Esipigmentöin hiukset KC Professionalin Latella, ja värjäsin ruskealla jossa oli punaista mukana. En ymmärrä miten väri on onnistunut lähtemään noinkin hyvin pois, kuten huomaa esim tyven ja värjätyn osuuden kontrastista tokavikassa ja vikassa kuvassa.

Itseäni ei sinänsä haittaa, eikä hiukset tosiaan AINA näytä noin sekavärisiltä kuin tokavikassa kuvassa. Se on muistaakseni otettu pilvisenä päivänä, sitä edeltävä pienessä auringonvalossa.

Ekat kuvat on otettu muistaakseni marraskuussa ja hiuksista siis leikattu n. 4cm pois, todella huonossa kunnossa olevia latvoja kuten näkyy. Älysin pyytää kuvaa vasta kun hiukset olivat märät, mutta kyllä tuosta jotain näkyy :) Kasvatusprojekti myös menossa joten tuskin enää leikkaan pitkään aikaan. OT, mutta halusin nyt änkeä kaikki hiusmuutokset lähiajoilta samaan... Onhan nuo varmaan jo kasvaneet takaisinkin :)
Toinen kuva on havainnekuva tyvestä. Ja hyi helv***i miten likanen letti, anteeksi ihan kauheasti!  :-X Kuva otettu samana päivänä ennen värjäystä, joten en viittinyt alkaa pesemään kuvaa varten. Yäh.

Sen jälkeiset kuvat ovatkin värjäyksen jälkeen. Hassua miten epämääräisiltä näyttävät. Ja tein tosiaan kotitekoisen ombren (köyhä opiskelija kun olen  ::) ), latvoja en värjännyt ollenkaan eli ovat vielä blondatut, mutta tässä sitä ei näy. Vaikka onkin vähän sekasikiö letti tietyissä valaistuksissa, niin PALJON parempi kun edellinen. En vain kestänyt sitä. Samalla oli kokeilussa palashampoot jotka ei toiminut mulla hirveen hyvin, joten aika usein kuljin lähmäsillä hiuksillakin. Katastrofihan se oli...

Värjätessä koitin välttää tyveä, ja tästä onkin sitten hyvä jatkaa kasvatusta :)
« Viimeksi muokattu: 13.03.13 - klo:03:05 kirjoittanut Taistelukonna »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Retro

• Vieras
« Vastaus #182 : 12.03.13 - klo:22:24 »
Mistä te ostatte luomuja ja sulfaatittomia shampoita? Onks niillä nimiä?
Mun "luomummat" on Urtekramia (tällä hetkellä Aloe Vera ja Brown Sugar) ja Estelle & Thildiä. Sulfaateista mä en ymmärrä sen enempää, mutta Urtekrameissa on sodium coco-sulfate ja E&T:ssäkin oli muistaakseni joku vastaava, että nuo ei sulfaatittomia käsittääkseni ole. :)

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #183 : 15.03.13 - klo:16:19 »
Kaksi vuotta ja kuukasi on ikää n. 30 senttisellä juurikasvullani  :) eli suunnilleen harteilla huidellaan lyhimmilläänkin.  Toimintasuunnitelma vaihtelee päivittäin, välillä esim. apl kuulostaa ihan liian lyhyeltä enkä varmasti leikkaa ennen kuin omaa väriä on vyötärölle asti, mutta sitten taas alkaa vaivaamaan latvojen kunto ja sairaan kuparinruskean sävy ja puolipitkä malli alkaakin kuulostaa aika kivalta jutulta sen lisäksi, että päässä olisi pelkästään omaa väriä.
Värjäyshimoja sain toisen kasvatusvuoden lopuilla, mutta vakaa päätös on kasvattaa ensiksi oma väri kunnolla esiin. Lähitulevaisuudessa en siis aio tehdä ainakaan omalle värille mitään (latvoille voisi ehkä jotain käsittelyä kokeilla), mutta en pidä ihan mahdottomana ajatuksena, että vielä joskus vaihtaisin koko pään väriä.
Suunnilleen puolessa välissä lopullista tavoitetta mennään. Välillä oon aivan innoissani siitä miten pitkällä kasvatus on jo, mutta on kuitenkin aika karu ajatus, että vielä ainakin pari vuotta menee kasvatellessa. Näitä ajatuksia seuraa sitten hyväksyntä ja loppupäätelmä, että ei auta kuin jatkaa. Värjäämäänkään en enää ala ja haluan omat pitkät hiukset, end of story. Keksisi jo joku ihmelääkkeen, jonka avulla saisi kasvatettua hiuksia parikymmentä senttiä kuussa...

Tosi mukava, kun porukka ilmoittaa tänne vuosipäiviään ja kuviakin ilmestyy. Tsemppiä kaikille kasvattajille kaikissa vaiheissa  :-*

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #184 : 17.03.13 - klo:18:09 »
Uskomatonta! Parin viikon kuluttua tulee VUOSI värjäämättömyyttä täyteen. Olisihan tämä postaus voinut toki odottaa juhlallisesti siihen asti, mutta toisaalta parempi tehdä tämä nyt kun muistan/ehdin/jaksan/viitsin/tulen tehneeksi. Mitään erityisen suurta syytä tähän oman värin kasvatteluun ei oikeastaan ole - en esim. ole herkistynyt hiusväreille. En ole kokenut myöskään mitään eko-valaistumista. Aikaisemmin olen viihtynyt niin 5-asteisissa ruskeissa ja "luonnonpunaisissa" hiuksissa, myös tästä aiemmasta vaaleasta olen pitänyt kovasti. Hiusväriskaala on koluttu oikeastaan aikalailla läpikotaisin, ja nyt ilmeisesti vain tuli tämän oman värin aika.

Vaalennettujen latvojen historia on pitkä, mutta mainittakoon että vielä alkuvuodesta 2012 pisimmät latvat olivat värjätyt 5.35-värisiksi. Ennen värjäämättömyyden aloittamista olin vaalentanut n. puolen vuoden ajan juurta CCG:n 8.01:llä, ja jossain vaiheessa kikkailin pisimmät latvat suurin piirtein tasavärisiksi.

Lähtötilanne oli siis tämä (kuvassa myös jotain pöljää violettia suoraväriä latvoissa):

Postausinspiraatio luonnollisesti iski silloin, kun tukka on epäedustavimmillaan: lenkin jälkeen kun tukka on liiskautunut pipon alla ja sutaistu hätäletille (joka sekin on suttuuntunut samaisen pipon vuoksi). Vaikka värjätty ja värjäämätön osio erottuvatkin, ei ero ole niin paha kuin etukäteen pelkäsin. Latvojen lämmintä sävyä taitan välillä Fudgen hopeashampoolla, mutta viimeisimmästä käyttökerrasta on sen verran aikaa, ettei taitto näy näissä kuvissa.

Ikkunan edessä:

Kylppärin lämpimässä valossa:

Poissa eekki

• Haiven
  • *
« Vastaus #185 : 17.03.13 - klo:19:01 »
Minulla on värjäämättömyyttä takana jo vaikka kuinka ja omaa väriä aikalailla koko pää, mut nyt iski totaalikyllästyminen. :( oma väri tuntuu niin tylsältä harmaalta (vaikka ei sitä joka valossa olekaan) ja tekisi niiiiin paljon mieli kirkastaa sitä muutamilla vaaleilla raidoilla. Vaaleita raitoja on ollut ennenkin ja olen niistä tykännytkin, mut kuitenkin vielä epäilyttää, että sit jos ne raidat alkaa kyllästyttää, niin vetäisenkö koko päähän jonkun värin ja samassa kierteessä ollaan taas. Toisaalta jos ne raidat onnistuu niin, että niitä on kivasti ja sopivassa määrin, niin ei niiden pois kasvatus ole mikään kamala homma, kun selkeää juurikasvua ei muutamasta raidasta vielä tule.

Äh olen niin tuuliviiri tämän tukkani kanssa. Aina kun se on pitkä, haluan lyhyttä. Kun se on lyhyt, haaveilen pitkästä. Ja nyt näköjään sama homma tämän värjäilyn kanssa. En varmaan koskaan löydä sellaista väriä/mallia johon olisin niin tyytyväinen ja joka tuntuisi niin omalta, että siihen voisi sitten jumahtaa. Toisaalta onko se sitten tarpeenkaan, en tiedä...  ???

Poissa Ellenia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #186 : 18.03.13 - klo:11:04 »
Mulla vähän samaa fiilistä, nimittäin näin viikonloppuna monen monituista upeaa tukkaa ja nyt oma väri tuntuu ihan tyhmältä :/ Ekaa kertaa yhdeksään kuukauteen tekee mieli värjätä. Voi pölö! Miten tästä selviää?
Oman värin kasvatus ja leikkauslakko alkaneet 06/12
Mid back/1b/F/ii
Oma väri 4-tason ruskea (15 cm), pituudet blondattua
Suosikit: luonnonkosmetiikka, kookosöljy, Tangle Teezer

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #187 : 18.03.13 - klo:11:54 »
Mua on alkanu lievästi stressaamaan hiusten värjäys; Elumenilla olen tämän vuoden puolella värjänny. Senkin kuivaan päänahkaani jättämät läiskät kutittaa ihan pikkasen ja mieleen tulee et onks terveellistä ja turvallista "värjätä päänahka" aina kerran pari kuukaudessa  ???

Voi olla et lopetan tämän värjäilyn kokonaan. Mutta se tarkottaa että tonne syksyyn saakka ainakin tukka on tyvestä 6-asteinen hiukan punertavankukertava ensin, sitte se vaalenee kesän aikana 7-asteiseks maantienvaaleenruskeeks, jopa vaaleemmaks mutta kastanjanruskeet pituudet ei kyllä vaalene ku korkeintaa niin että niihin tulee voimakkaampaa punasta sävyä värien pigmenteistä johtuen.

Jos otan raitoja niin ne on kultakupariset mikäli laitan/laitatutan kaikkein voimakkaimmalla raita-aineella.
Ehkä siihen päälle vois laittaa jotain Elumenin vaaleeta sävyä joka taittais sitä punasuutta pois.

Sundance'lla on ollu/on aivan ihanan väriset vaaleet hiukset - mä en tota vaaleutta kasvattais pois - mutta sehän on oma fiilinki ja makuasia mitä haluaa.
Mä voisin tällä hetkellä jopa haluta just tollaset ton väriset vaaleet hiukset - mut siihen menee kyl vähintään 200 e vaikka jos nyt rupeis itse vaalentamaan.

--------

Voi olla et jos nyt en jatka värjäilyä niin vedän jollain hyvin harvapiikkisellä luurankoharjalla pituuksiin vaalennusainetta ja annan oman tyven vaan kasvaa värjäämättä pitkin kesää - sellasta en oo tehny moneen vuoteen joten se tulis olemaan mielenkiintosta.

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #188 : 21.03.13 - klo:03:42 »
Oon nyt kasvatellu omaa väriä suunnilleen vuodenvaihteesta, ja eilen kyllästyin hennavärjättyihin pituuksiin joita en oikein oo saanu millään taitettua lähemmäs omaa tuhkakultasta kasia. Noh, vaalennuspesu kehiin. Se vaan otti ja tarttu myös omaan väriin, mitä ei oo ikinä aikasemmin käyny. Liekö syy missä, mutta nyt on tuo nelisen senttiä omaa väriä vähän lämpimämmän sävyinen kuin ennen operaatiota...

Onneksi vaaleni tuo hennattukin samalla, ja suoraväreillä taittelun jälkeen päässä on nyt vaaleampi juuri - tummemmat latvat -liukuvärjäys. Mennään tällä, ehkä tuo lämpimämpi juuri ei niin kovasti sitten eroa taas siitä kasvavasta omasta väristä. Toisaalta, sitten voi tehdä uuden vaalennuspesun, joka ei tuntunu ärsyttävän päänahkaa. Se lämpimähkö sävy on nimittäin aika kiva... (Ei, en tietenkään haaveile että vaalentaisin koko pään ja lähtisin tavoittelemaan lämmintä kasipuoli-ysitasoista tukkaa. En tietenkään. En.)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #189 : 22.03.13 - klo:10:52 »
Sundancella on ihana oma väri, näyttää kasvatuskin onnistuvan kivuttoman näköisesti. :)

Toissa päivänä tarkastelin jälleen kuvajaistani ja totesin, että mun värihän on oikeestaan aika hieno. ;D Viime aikoina kun ei ole tuntunut siltä..
Sitten lähdin kaupungille ja näin pari ihanaa punaista tukkaa ja kaipasin sitä omaankin päähäni.  ::)
Mutta EN HALUA värjätä. Se halu on voimakkaampi kuin värjättyjen hiusten ihastelu.
Rehellisesti sanottuna, mulla oman värin tykkäämiseen liitty paljolti se, että mä HALUAN tykätä siitä koska se on MUN väri. :D Jos mä vertailen sitä itsestäni irrallaan vaikkapa niihin ihaniin punaisiin, niin ei se värinä ole kauniimpi, mutta se on kuitenkin mun oma väri ja asiassa on jotain erittäin hohdokasta.  Toki oma väri tuntuu sopivan saumattomasti mun nassuun muutenkin..

Mulla on hormonit vähän sekaisin ja sitä myöten hiukset rasvoittuu erittäin nopeaan tahtiin. Tuntuu, että värjäämttömässä päässä rasvaisuus näkyy herkemmin. Huoh..  Ei auta kuin pestä.
« Viimeksi muokattu: 22.03.13 - klo:10:55 kirjoittanut Feles »

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #190 : 23.03.13 - klo:19:30 »
Jaa-a, sorruin sitten värjäämään 2 päivää ennen kuin tasan 3kk värjäämättömyyttä olisi tullut täyteen. Ehkei näin paljon itsekuria vaativa homma vaan ole mulle :)

Pysähdyin myös pohtimaan että mitä omalla värillä haen takaa. Ekana tuli mieleen parempi kunto ja ennen kaikkea se kiilto mikä on värjäysten myötä himmentynyt. Toisaalta oma väri on niin kamalan kiva. Mutta sitten toisaalta nautin värjäämisestö ihan suunnattomasti, joten miksi luopua siitä?

Ehkä vielä joku päivä!
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #191 : 23.03.13 - klo:21:13 »
Sundancen oma väri on kaunis!

Minä vietän ihan kohta värjäämättömyyden puolivuotispäivää! Hidas, mutta mielenkiintoinen projekti kyllä tämä. Nyt alkaa jo olla parempi käsitys siitä miltä oma väri oikeasti näyttää.

Kata

• Vieras
« Vastaus #192 : 24.03.13 - klo:09:46 »
Nyt loppui värjäily! Olen värjännyt hiuksiani asteen tai pari (joskus vahingossa kolmekin astetta) tummemmaksi 13-vuotiaasta saakka. Eilen laitoin Casting Creme Glossin sävyä 634. Tummuusaste vastaa luultavasti omaa sävyäni parin pesun jäkeen, joten selvää juurikasvua ei tule. Ei olisi tarvinnut värjätä, mutta kun yksi paketti odotti laatikossa.. Joskus olen värjännyt hiukseni nelosasteisella sävyllä, jolloin lopputulos on ollut luonnottomampi. Nyt olen kuitenkin saanut tummuuden pois latvoista enkä näe enää syytä värjäillä. Oma väri kun sopii parhaiten kasvoilleni. Hiusten kunto paranee, rahaa säästyy ja vältyn turhilta kemikaaleilta.  Toivottavasti pysyn tässä linjassa!

Poissa Kayla

• HAIRahtanut
« Vastaus #193 : 24.03.13 - klo:11:23 »
Kuvasaastetta!

Tämä eka kuva on otettu aikalailla tasan 7 kuukautta sitten, jolloin oman värin kasvatusta takana jo vajaa vuosi. Oikeasti väriero ei ollut kyllä ikinä noin dramattinen kuin tossa kuvassa, monet kaverit eivät edes huomanneet latvojen värieroa, ennenkuin asiasta tuli puhetta.

Kaksi alempaa kuvaa otettu eilen, ekassa taas korostuu noi vaaleammat latvat liian paljon, kun taas jälkimmäinen on mun mielestä lähempänä totuutta.

Pitää sanoa, että tykkään kyllä omasta väristäni tosi paljon! Ei ole juuri yhtään houkuttanut värjätä koko 1,5 vuoden kasvatuksen aikana. Ekaksi kun alkoi oman väristä juurikasvua pukata, se näytti tosi harmaalta värjätyn rinnalla, mutta nyt kun melkein koko pää on omaa väriä, niin oma hius onkin tosi kaunis ja kiiltävä ruskea, just sellainen mitä olen yrittänyt saada aikaan värjäyksillä  :D

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #194 : 24.03.13 - klo:15:50 »
^ oi aivan ihanat hiukset, niin malli kuin väri :) ja pitkällä olet jo kasvatuksessa!

Nyt kun on alkanut olla jo nollakelejä niin toisinaan ulkona tulee otettua pipo pois päästä, jos aurinko tekis vähän raitoja.. ;)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.