Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709170 kertaa)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #195 : 25.03.13 - klo:09:45 »
Laitan teillekin vinkin kampauksesta jolla voi piilottaa värjätyt latvat -itse en tosin osaa sitä kovin hyvin, latvat valahtaa aina nutturan läpi :( , mutta tässä yritys (en muista ko. nutturan nimeä, mutta koitin tehdä siis sen missä ne latvat sullotaan tuonne sisään) :

Ja tässä kuva pehkosta vessan lämpimässä valossa:

« Viimeksi muokattu: 29.03.13 - klo:08:41 kirjoittanut Feles »

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #196 : 26.03.13 - klo:08:31 »
Emh. Kävin eilen kampaajalla, kun niskatukan painopiste oli valahtanu niin alas että ahisti. No, nyt on a-linjanen lyhyt polkka. Ongelmana on se, että alimmat niskahiukset, jotka siis nyt tuon uuden mallin myötä näkyvät hyvinki selkeesti, on niin radikaalisti eri väriä kuin loppu niskatukka että meinaa ahistaa. Kampaaja suositteli lämmöllä raitoja, kun näki tän tilanteen. Tyvikasvussa oma väri ei näytä ihan niin pahalta, mutta totuus näemmä paljastu kun tuli tuommonen isompi alue esille...

Missähän ne oli ne mun suoravärit, jos tätä vähän taas koittais taitella johonkin suuntaan..  ::)

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #197 : 26.03.13 - klo:10:39 »
Oma tilanne on nyt n. 13 kuukauden värjäämättömyyden jälkeen tällainen (taisin aiemmin muistaa väärin tuon ajankohdan), kasvaisivatpa nämä nopeammin :

Jossain valoissa väriero korostuu paljon enemmän. Molemmat kuvat on otettu salaman kanssa ja hiukset tietysti kampaamatta.

Oman tyven ja latvan väriero on välillä aika häiritsevä omaan silmääni ja jotenkin tällainen vaikutelma välillä tulee, vaikka itsellä se ei toimikaan läheskään yhtä hyvin (ainakaan omasta mielestäni, muut kyllä sanovat ettei hiuksissani olisi mitään vikaa):

Olisi kiva tietää, millä seuraavien kuvien neidot ovat värjänneet hiuksensa/ hiuslisäkkeensä, kun voisivat toimia aika hyvin, jos poistaisi latvoista väriä ja koittaisi värjätä lähelle omaa väriä.

http://www.play4movie.com/file_hot/241/gallery/BG_Valeria%20Lukyanova%2053.jpg

http://www.wallpaperswala.com/wp-content/gallery/valeria-lukyanova/cute-valeria-lukyanova-looking-at-you.jpg

Toisaalta ei koskaan oikein tiedä miten paljon kuvia on editoitu, tässäkin vasemmalla olisi melko kylmänsävyiset hiukset, mutta todellisuushan voi kai olla mitä vain.

http://4.bp.blogspot.com/-iwv0FO6OzPg/T4Ly7Z8harI/AAAAAAAAA4M/ywyQ5DFMQE0/s1600/Dakota+Rose.jpg

Oman värin lähelle värjäys taitaa olla silti aika vaikeaa, kun keinoväri ei varmaankaan pysty olemaan kylmä toisessa valaistuksessa ja lämmin toisessa (?).
« Viimeksi muokattu: 26.03.13 - klo:10:48 kirjoittanut Pinka »

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #198 : 27.03.13 - klo:08:18 »
Taidan jättää tämän ketjun. Omaa väriä on nyt n. 5cm, ja muun tukan vaalennuksessa oon edennyt siihen pisteeseen että yksi kerta riittää ja saisin suunnilleen oman värisen värin läntättyä päähän. Tuo oma hius onkin paljon tummempaa, mitä tämän ketjun sivulla 6 näkyy. Siinä juuri on todella vaalea, nyt se näyttää muutaman asteen tummemmalta. Mutta tämä ei ole silti se syy miksi en sitä omaa haluakaan koko päähän kasvattaa, vaan se että tykkään enemmän käsitellyn hiuksen tunnusta ja näöstä. Tuo voi kuulostaa hassulta jonkun korvaan, mutta kaipaan hiukseen enemmän rakennetta ja tekstuuria, mitä omassa hiuksessa ei ole.

Oma hius on hyvin silkoista, eikä mitään kovin paksua. Tuo viiden sentin pätkä muistuttaa siitä, kun oli vielä kokonaan käsittelemätöntä hiusta päässä (öö, 11v. sitten? Huhhuh..), miten vaikeaa siinä oli saada pysymään mitään kampauksia, edes lettejä. Tai lähinnä miten muut sitä kirosi kun mulle kampauksia yritti tehdä, itse en kiinnittänyt silloin oikeastaan mitään huomuiota hiuksiini ;D

Juu, MUTTA. Aion silti tähdätä lähelle omaa väriä, ettei tarviis läheskään niin usein tyveä värjäillä. En pysty ainakaan vielä lopettamaan värjäilyjä kokonaan. Mulla on myös paha aavistus että saattaisin hurahtaa blondeiluun enemmänkin, kun sen makuun alan pikku hiljaa pääsemään... :D Mikä nyt sotii alkuajatuksiani vastaan eli myrkkyjä. Mutta jos pystyisin ylläpitämään hiuksissani semmoista vähän omaa hiustani kirkkaampaa, tuhkaista vaaleaa ilman että tarvitsee päänahkaa rasittaa, niin sitten nou hätä. En vain tiedä miten käsittelemätön tyveni ottaa mitään kestovärejä kevyempää vastaan. Virallinen vaalennustopic kutsuu.. Tulipas romaani!
« Viimeksi muokattu: 27.03.13 - klo:08:19 kirjoittanut Venin »
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #199 : 28.03.13 - klo:05:59 »
Ihania värejä teillä kaikilla!  :l

Hahaa, nyt on pakko tulla tänne länttäämään taas uutta kuvaa hiuksista. Kirjottelin viimeksi pari viikkoa sitten (sivulla 14) johon pistin mielenkiintosia kuvia omatekoisen ombren tuloksista.

Tämä uusin kuva on otettu pari päivää sitten. Värjäys on siis lähes kokonaan liukunut jännästi pois hiuksista, jättäen epämääräisiä laikkuja jälkeensä  ;D Sävyero ei tosin siltikään ole yhtä dramaattinen kuin aiemmin, joten tämän kanssa pystyn vielä elää. Useimmissa valoissa väriero ei näytä noin anteeksiantamattomalta eikä tyvi noin tylsän väriseltä.

Mutta oikeasti, miten näin voi tapahtua?
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #200 : 29.03.13 - klo:15:20 »
^ Tuossakin kuvassa Taistelukonnan oma väri on tosi kaunis  <3 

Huomasin tässä yksi päivä kevätauringossa, että viime kesä tosiaan vaalensi omaa väriä. Syksyynkään mennessä en muista huomanneeni mitään eroa, ehkä pikkuisen vaalentumista latvoista (odotin ja toivoin aurinkoraitoja). Viime aikoina olen pitänyt hiuksia kiinni siten, että juuri ja latvat ovat vierekkäin pään päällä. Kuparinen värjätty latva on räikeä ja tyvi on tummempi ja tuhkainen ja näiden kahden väliltä hoksasin kivan vaaleamman sävyn. Ensin luulin, että nuo osat hiuksista ovat vielä värjättyä, mutta tajusin niiden olevan omaa väriä, vaikka nämä hiukset ja tyvi keskenään ovat jo eri tasoa. On tämä oma väri hämmentävä asia, liukuvärjäytyy itsestään   ;D

yasmin

• Vieras
« Vastaus #201 : 30.03.13 - klo:13:49 »
Heijssan!

Olen lueskellut keskusteluaihetta jo jonkin aikaa, ja nyt täytyy sitten itsekkin kertoa jotakin omasta oman väriin palaamisesta.  Tosi inspiroiva keskustelunaihe ja upeita kuvia omista väreistä  täällä!

Päätin siirtyä omaan väriin koska ainaisessa värjäyskierteessä oleminen rasittaa.
Minulla on tällä  hetkellä lyhyet punaiseksi värjätyt hiukset joissa on n 2 cm juurikasvu.
Heinäkuussa omaa väriä olisi n. 7 cm ja siloin minulla olisi tarkoitus leikata kaikki värjätty osuus pois ja sitten kasvattaa siitä. Tämä on jo 4. kerta kun pätkäsen hiukset oman värin pitämisen toivossa, joten saa nyt nähdä että kuinka kauan maltan olla värjäämättä, mutta toivottavasti tästä keskustelupalstasta olisi apua!
Pitäisi laittaa itsekin kuvaa kunhan vain opin miten kuvia lisätään.. :D
« Viimeksi muokattu: 30.03.13 - klo:13:51 kirjoittanut yasmin »

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #202 : 31.03.13 - klo:13:53 »
Ei apua tätä omaan väriin paluu -projektia  ;D Ensin hiusväri haaleni latvoista vaalenvihreäksi, seuraava viherväksi ruskeaksi, sitten kampaaja onnistui kuvauksia varten värjäämään sävyn neutraaliksi, mutta väristä tulikin lähes musta. Nyt uusin väri on kiiltokäsittelyn jälkeen vaaleampi, mutta omaa väriäni lämpimämpi. Ei nyt mikään punaruskea, mutta luonnollinen väri näyttää jälleen harmaalta. Saakoon näyttää. Itse lopetin värin kanssa leikkimisen jo vuoden vaihteessa, mutta valitettavasti töiden takia välillä pitäisi näyttää suht järkevältä. Jos jonkun mielestä tämä on kamala, niin yrittäkööt parantaa tilanteen, mutta itse taidan luovuttaa asian suhteen.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #203 : 01.04.13 - klo:16:35 »
Nyt sitten alkoi taas tekemään mieli omaa hiustenväriä takaisin ;D ensin se menee niin, että vaalentaa, tummentaa ja sitten alkaa kriiseily omasta väristä. Hiukset on nyt onneksi ok-kunnossa, mutta projektin toteutan kyllä kampaajalla mikäli pitkämielisyyttä olisi senverran tähän lähteä. Pitää miettiä. Kun laitatte noita kuvia, alkaa tekemään mieli kasvattaa oma vaalea hius esiin!  ;)

Oma värini on suunnilleen samaa luokkaa kuin Taistelukonnalla tai Kiivillä.

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #204 : 01.04.13 - klo:17:00 »
Ihania värejä teillä kaikilla!  :l

Hahaa, nyt on pakko tulla tänne länttäämään taas uutta kuvaa hiuksista. Kirjottelin viimeksi pari viikkoa sitten (sivulla 14) johon pistin mielenkiintosia kuvia omatekoisen ombren tuloksista.

Tämä uusin kuva on otettu pari päivää sitten. Värjäys on siis lähes kokonaan liukunut jännästi pois hiuksista, jättäen epämääräisiä laikkuja jälkeensä  ;D Sävyero ei tosin siltikään ole yhtä dramaattinen kuin aiemmin, joten tämän kanssa pystyn vielä elää. Useimmissa valoissa väriero ei näytä noin anteeksiantamattomalta eikä tyvi noin tylsän väriseltä.

Mutta oikeasti, miten näin voi tapahtua?
Herran jumala että on upea väri! Jäin ihan tuijottamaan

Harmittaa nyt kun katsoo vuoden takaisia kuvia joissa juurikasvua oli puolen vuoden edestä :/ Mutta oon kyllä sen verran kärsimätön ihminen että tuntuu että ainoa keino saada oma väri takaisin olisi hiusten vetäminen siiliksi. Not an option. Mutta katsellaan. Tää ei jätä mua rauhaan ennen kuin olen saavuttanut tavoitteeni!
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #205 : 01.04.13 - klo:17:03 »
Kävin tuossa pari viikkoa sitten leikkauttamassa vaalennettuja, huonokuntoisia latvoja oikein reilusti - kampaamon lattialle jäi varmaan ainakin 15 senttiä pituutta. Nyt on sitten tasapitkä a-linjainen polkka, helppo kasvattaa, ja ensimmäistä kertaa vuosiin etuhaituvat on samanpituiset kuin muutkin hiukset... :D

Omaa väriä on kaiketi noin 7-8cm, en ole tarkkaan mitannut.

Tässä kuvaa tältä päivältä, ulkoa auringonpaisteesta:

Lyhyeltähän tuo nyt näyttää, mutta onpahan latvat paremmassa kunnossa ja malli sellainen että pystyy helposti kasvattamaan eikä tarvii koko aikaa olla ravaamassa kampaajalla. :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

viivvi

• Vieras
« Vastaus #206 : 04.04.13 - klo:17:31 »
moikka! oon uusi täällä:D

mun tavoitteena on kasn oma väri takasin, s eon perus suomalainen tuhkanruskee:)

oon värjänny hiukseni tummemmaks ja niistä tuli liian punertavat, no saatiin kampaajalla punertavuus pois värjäämällä päälle, mut nyt se puskee taas läpi ja haluan sen pois oikeesti lopullisesti. en silti haluais värjätä tummemmaks koska oon kasvattamassa tota omaa väriä ja sitä on jo tulossa hyvää vauhtia, ero ei oo kuitenkaan niin suuri et se näyttäis ihan törkeeltä:D

mut siispä kysymys onkin, miten saisin näitä pituuksia kylmemmänruskeiks ilman värjäystä, vai voinko laittaa väriä sillee et se ei mee siihen oman väriseen hiukseen ollenkaan?

ja mitä kävisi jos laittaisin vain vaaleita raitoja, saisinko paremmin oman värin takaisin ja kokonaan kylmäksi?
toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkotan..

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #207 : 04.04.13 - klo:22:40 »
viivvi, tervetuloa porukkaan! Itse jätin välistä värin korjaamisen eli en näissä asioissa osaa paljoa neuvoa, mutta tietääkseni sinun pitäisi ottaa ja laittaa päähän värinpoisto päästäksesi eroon punaisesta. Sulla on siis värjätyt hiukset nyt tummempia kuin oman väriset? Kuinka paljon omaa väriä oot ehtinyt kasvattaa esiin? Voisit laittaa kuvan hiuksistasi tänne jonnekin niin foorumin asiantuntijat osaisi ehkä paremmin auttaa  :)
Jos ero ei omaan silmään ole pahakaan ja uskoo kestävänsä kaksivärisen lookin sävyeroineen, niin suosittelen säästämään hiusta ja rahaa ja kasvattamaan värin pois sellaisenaan.

scoundrelilla ihana vaalea väri, sulautuu hienosti vaalennettuun latvaan.

Curlie

• Vieras
« Vastaus #208 : 10.04.13 - klo:13:54 »
Täällä kans yks oman värin kasvattelija. Oma väri sellanen tuhkanen vaaleenruskee (siis maantieharmaa, mutten tykkää käyttää sitä nimitystä) Ennen sitä tosiaan inhosi ja aina piti juurikasvut olla värjäämässä. Nyt omaa väriä näkyvissä about 4cm ja ihan kivalta se näyttää. Just sellaselta tuhkaselta, mitä tässä hetken yrittänytkin saada aikaseks. Jännä se tosiaan, niinkun joku aiemmin täällä mainitsikin, miksi yrittää hiusväripurkeista aikaansaada jotain, mikä kasvaa ihan omasta takaa ;D
Oon yrittäny saada värjättyy mahdollisimman lähelle omaa väriä tuon latvuston, mutta pikkasen se punertava vaalennuksien jäljiltä siellä näkyy, kun en viitsinyt ihan vaaleeks värjätä ja rääkätä tukkaa sillä, muutenkin ovat kuivahkot latvoista. Hopeashampoolla sitä on saanu vähän taiteltua nätimpään suuntaan.
Nyt kuitenki ihan siedettävältä näyttää, eikä se juurikasvu oo niin räikeä kuin ennen verrattuna muuhun tukkaan. Tästä on hyvä jatkaa. Kiva tämä ketju!  :ts

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #209 : 10.04.13 - klo:21:32 »
Mun mielestä termi maantienharmaa kuulostaa kauniimmalta ja runollisemmalta ku vaaleenruskee - Toivoisin että oma luonnollinen värini olisikin maantienharmaampi, paino sanalla harmaa, mutta kun hiuksissani on sen verran punasta pigmenttiä luonnostaan ettei ne mun mielestä oo kunnolla edes maantienharmaat, vaan todellakin hiukan punertavan vaaleenruskeet.
Ne muutamat hopeiset ja ihan valkoset yksittäiset hiukset mitä on mukana ei vaikuta kokonaisuuteen olennaisesti, mutta jää kyllä kivasti eri värisiks kun värjää esim Elumenilla.

Nyt en oo 6 viikkoon taas mitään väriä laittanu edes tyveen ja aina välillä tulee mieleen näin värjäysten välissä jos vaan pokkana antais oman värin kasvaa ja kasvaa ja kasvaa.
Mitään kunnolla harmaata tai edes kauniisti hopeiselle vivahtavaa tuskin tästä tulis vaikka leikkauttaisin tonne jonnekki leukarajaan ja sit kattoisin mikä on kokonaisväri esim vuoden tai kahden kuluttua, se ois todennäkösesti just vaaleahko ruskee, ei maantienharmaa, joka siis mun mielestä ois upee.