Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 726606 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #225 : 15.04.13 - klo:14:40 »
Joo. Siitähän hieno käsittelykierre tuleekin, kun tekisi mieli ylläpitää sitä värjättyä hienoa hiusta. Ei kai se yllätys ole, että kaiken sen väritökötin myötä myös yksittäisen hiuksen pinnalle jää joksikin aikaa jotain siloaineita. Mielestäni värjätty tukka on lähes poikkeuksetta myös pinnaltaan kauniimpi kuin neitsythius, mtta tietty värjätty tukka pysyi kauemmin muhituksen jälkeen nättinä, joten pulmia kuivannäköisistä latvoista on täälläkin.
Onko kukaan keksinyt kiertää tuota jotenkin? Mulla ei näemmä tuo kookosöljy ainakaan ihmeitä tee.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #226 : 15.04.13 - klo:15:59 »
Onko muut huomanneet, että värjäys naamioisi hiuksia parmpikuntoisiksi? Mulla on yli puoli vuotta viimeisestä värjäyksestä ja tukka on huonommassa kunnossa kuin koskaan aikaisemmin  0_0 Siis aivan koko värjätty osuus, ei ainoastaan latvat.
Todellakin. Uskoisin, että omien latvojeni hamppuisuus johtuu lähinnä vaalennuksista, mutta kyllä tummat kestovärit "hoitivat" tuota selvästikin parempaan kuntoon. Sen verran mitä nyt itse hiusvärien päälle ymmärrän, niin periaatteessa tuo kuulostaa ihan ymmärrettävältä - silloin, kun sinne auenneen hiussuomun alle työnnetään värimolekyylejä "täyttämään" ne kolot, niin kyllähän se väkisinkin tuntuu parempikuntoiselta kuin sillon, kun ne auenneet suomut vain raastavat toisiaan vasten. Tän huomas varsinkin silloin, kun veti vielä shokkivärejä päähän - vaikka hius oli ihan kuolleeksi blondattu, se pysyi ihan käsittämättömän hyvässä kunnossa niin kauan, kun niillä shokkiväreillä läträsi lähes viikottain.

Osittain tämän takia käytänkin välillä noita KC:n, Wellan ja muiden sävytteitä/sävytettyjä hoitoaineita vaaleissa, tuhkaisissa sävyissä. Taittavat kivasti vähän kylmempään tätä latvaa ja saavat latvat himpun verran parempaan kuntoon. Harmi vaan, että ainakaan itselläni ei meinaa riittää edes kerran viikossa käyttö.

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #227 : 17.04.13 - klo:11:32 »
Sivulla 14 esittelin omaa väriäni, jota olen kasvatellut hieman vajaan vuoden ajan.

Vuosi tuli täyteen pari viikkoa sitten ja kävin leikkauttamassa otsatukan. Noh, väriraja tuli esiin paljon selkeämmin, ja vaikutelma muuttui paljon tummemmaksi, koska otsatukka on nyt kokonaan omaa väriä. Kampaajalla käydessäni oman kampaajani kollega osui paikalle ja kysäisi, että "ai teittekste ombren?". Että tämä on nyt sitten tällainen kasvata-itse-ombresi :D

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #228 : 17.04.13 - klo:13:16 »
Sundance, tosi kaunis tukka.  :)

Huoh, tulin taas tänne avautumaan... ::) Mä olen ollut viime aikoina todella tyytymätön hiuksiini. Omaa väriä, tai hyvin paljon sitä muistuttavaa on semmoiset 5 cm pään päällä. Colou B4 -käsittelyt toi sitä esiin hennan alta jonkin verran, ja kuukausi sitten lättäsin lähelle juuria kestovärin, joka muistutti hämmästyttävän paljon omaa väriä, on vaan pikkuriikkisen verran tummempi. Ja loput on sitten värjätty vihreäksi suoravärein. Tuntuu, että tää on aivan järkyttävän näköinen. Onneksi värit liukuu toisiinsa niin hyvin, että selkeitä rajoja ei ole missään. Latvoja meinaan värjäillä yhä. Parempi, että ne on rehellisen vihreät. Ainakin mun mielestä. Mun tukka on siis nyt suurinpiirtein solisluumittainen.

Onneksi tulee kesä. Viime kesänäkin tukka kasvoi 1,5 cm kuussa sen yhden sentin sijaan. Uskon, että kun omaa väriä on näkyvissä enemmän, tää alkaa näyttämään paremmalta. Sitten se on enemmän sitä ombre-tyyliä, eikä vaan outo. Ja kesällä kaikki asiat murehduttaa muutenkin aina vähemmän. :)
« Viimeksi muokattu: 17.04.13 - klo:13:21 kirjoittanut kaksisarvi »

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #229 : 18.04.13 - klo:13:31 »
^^Oi, miten nätisti liukuu väriraja.

Mulle tähän projektiin liittyy vahvasti ajatus kemikaalikuorman vähentämisestä. Hyvin olen onnistunut. Tällä hetkellä ei häiritse latvojen väri. Hiusten pituus on kiva, etten raaski leikata ihan vielä, vaikka edellisestä napsaisusta on jo vuosi aikaa. Sen verran on taas pituutta, että on helppo laittaa arkikampauksia. Ehkä ensi jouluna on kokonaan värjäämätön hiuspehko.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #230 : 19.04.13 - klo:13:03 »
Tiiättekö, nyt on motivaatio-ongelmia ja pahasti. Syy näkyy alla ;D

Eli aivan jäätävän näköinenhän tämä on, ei pääse mihinkään. Mieli tekee vetää takaisin tummanruskeaksi/mustaksi/miksikä tahansa, en vaan siedä tätä enää. Onneksi kiinni ollessa ei näytä ihan noin törkeältä tuo raja. Toinen vaihtoehto tässä vaiheessa olisi kävellä kampaajalle, mutta kun oma väri on sittenkin alkanut näyttää omaan silmään rumalta (vasemmanpuoleisessa punertaa liikaa, oikealla tilanne näyttäisi aika totuudenmukaiselta). Toisaalta ei tekisi mieli palata värikierteeseen, miksei voi kasvaa hienon värinen tukka ihan luonnostaan :P

Voi tuska.

"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #231 : 19.04.13 - klo:13:39 »
^ Sullahan on Antur ihan tosi kauniin värinen oma tukka! Kesällä varmaan vielä vaan paranee, kun aurinko saa tehtyä taikojaan. Kieltämättä tuo väriraja on juuri se ikävämpi vaihtoehto, eli itse hakisin kampaajalta apuja kestämään yli pahimman kasvatusvaiheen. Sitten kun hiukset saa siedettävän näköisiksi, loppu tapahtuu oikeastaan itsestään. Kyllä se siitä! On sitäpaitsi oikeasti hankala arvioida sitä omaa väriä ja sen sopivuutta ennen kuin koko hiuksisto on päässyt eroon vääristävästä väriosiosta. Samaten käsittelemättömän hiuksen käytös muuttuu paljon helpommaksi sitten, kun käsitellystä latvustosta pääsee eroon. Moni täällä on tuskaillut, kuinka juurikasvu on liukas ja rasvoittuva, mutta melkein voin omalla kokemuksellani luvata, että asia kääntyy päälaelleen projektin tullessa maaliviivalle.  :)

PS: Sundancella on aivan ihana tukka!

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 19.04.13 - klo:15:09 »
Mä tavallaan ymmärrän tuota Anturin ongelmaa.

Mun oma värini on aikalailla samanlainen, ainakin muutaman sentin juurikasvun perusteella. Ja tosiaan, vaikka aina sanotaan, että oma luonnollinen väri sopii jokaiselle parhaiten ja korostaa omia sävyjä, niin mun kohdallani se ei kyllä pidä paikkaansa. Mulla tuollainen harmahtava hiusväri korostaa lähinnä ihon kaikkia punoituksia ja epätasaisuuksia ja saa ihon sävynkin näyttämään likaisen harmaalta. Lisäksi kun käytän pääasiassa mustia vaatteita ja välillä voimakkaita violettia, turkoosia ym. korostusväreinä, niin mun luonnollinen hiustenvärini kyllä riitelee tätä värimaailmaa vastaan täysin.

Mustat hiukset taas puolestaan paitsi mätsäävät vaatetukseen ja meikkiin, niin saavat mun ihonkin näyttämään tasaisemmalta ja terveemmältä ja korostavat ihon kellertävää vivahdetta. Ehkä hieman poikkeuksellista on sekin, että juuri värjätyillä hiuksilla näytän paljon paremmalta ilman meikkiä, kuin oman värisellä juurikasvulla.

Noista Anturin kuvistahan ei kyllä juurikaan näe sitä, miten hiusten sävy sopii esim. kasvojen väreihin, eli voihan tuo väri olla pienen totuttelun jälkeen ihan kivakin. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #233 : 19.04.13 - klo:15:35 »
Jenje puki just sanoiksi kaiken mikä minua kyrsii tässä värissä ;D Kampaajalla maksaisi pitkälle toista sataa euroa alkaa vaalennella tätä, hitusen kyllä korpeaisi maksaa sellaisia summia ja heti perään todeta että hyi helkatti miten ruma. Kotona en uskalla varmaan alkaa säveltää mitään ratkaisuja, vaikkakin aiemmatkin värinmuutokset esim. mustan ja punaisen välillä on ihan onnistuneet. Pitääkö se vaan parin kuukauden sinnittelyn jälkeen palata värjäyskierteeseen ::)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #234 : 19.04.13 - klo:16:45 »
^ Miten se B4, saisiko sillä purettua väriä pois ja sitten siihen päälle joku sävyte, joka on lähempänä omaa väriä?

Mulla on itelläni tummempia raitoja tuolla alaosassa ja oon miettinyt, että tepsisikö niihin B4-käsittely. Vaan jos se räjäyttää tukkaa, niin ehkä annan tukan vaan kasvaa..
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 19.04.13 - klo:18:03 »
Kuvissa on tilanne kahden B4-käsittelyn jäljiltä eli ei saa ;D Sillä toisaalta vähän pelottaa se kampaajakin kun puhui että haluaisi "kevyesti purkaa" latvojen väriä pois ja värjätä päälle. Tapahtuukohan tälle mitään millään kevyellä käsittelyllä ::)

Toisaalta paljonkohan voisi hävitä, jos kokeilisi kotona jotain epätoivoista ;D
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht

Poissa Marni

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #236 : 19.04.13 - klo:20:13 »
Mie poistun tästä ketjusta, kokeilin varovasti (päänahkaa vältellen) ja allergialääkkeet + Epipen vieressä Olialla värjäystä, ja ihmeiden ihme: ei kirvelyä, ei kutinaa, ei mitään. Tokihan siinä voi olla takana useamman kuukauden värjäämättömyys, sitä en tokikaan kiellä. Värjäsin reilun viiden sentin juurikasvun ja kulahtaneen kuparin perusseiskalla, joka tasotti kivasti värieroa, ja lämmitti juurikasvun kauniin vaaleaksi nougatiksi. Voi olla, että jatkan Olialla värjäilyä parin, kolmen kuukauden välein, jos vaan pitävät värin myynnissä ja päänahka väriä sietää :)

Tsemppiä oman värin kasvattajille!

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #237 : 19.04.13 - klo:20:19 »
Marni, harmi että poistut ketjusta mutta jos värjäily on mieluisampaa niin go for it :)

Mittasin tänään, ja noin kuusi senttiähän sitä juurikasvua on jo tullut! Toivottavasti kesällä kasvaisi hiukkasen nopeammin. Vieläkin tuntuu vähän oudolta että olen oikeasti brunette, kun skidinä oli vaalea tukka ja sitä teinivuosina blondaillut. En niinkään kiinnitä nykyään huomiota tuohon juurikasvuun, mutta tässä kuussa olen jostain syystä vieraillut ketjussa hiukan useammin ja pitäähän sitä välillä päivittää että miten menee. Alta on hieman tummemmat kun päältä. Tykkään kyllä hirmusesti tästä omasta väristä vaikka ei kuvissa pääsekään oikeuksiinsa  :l

(Anteeksi takkuisuus, hiukset vielä hieman kosteat kuvissa enkä ollut vielä harjannut ::))

Edittiä: Niin, onhan mulla jotain valkosia raidantapasia tuolla seassakin... Ettei sitä kaksikymppisenä ala jo harmaantumaan :D

Edit2: Nyt vasta huomasin että toi vasemmanpuoleinen on tosiaan ehkä totuudenmukaisin kuva värin osalta minkä olen tähän mennessä saanut otettua. Kuvat on otettu tänään, pilvisellä säällä. Tosta näkyy kanssa todella hyvin värjätyn osuuden ja oman värin ero, alta värjätyt hiukset on näköjään vaaleammat. Vähän houkuttelisi pistää color maskia, esim coffeeta, mutta taidan pitää enemmän siitä että näen paljon omaa hiusta on kasvanut :)
« Viimeksi muokattu: 19.04.13 - klo:20:30 kirjoittanut Taistelukonna »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #238 : 20.04.13 - klo:00:53 »
Beachbunny kyseli, että mikä mahtaa useimmilla oman värin kasvattelijoilla olla se tärkein syy minkä takia hiusten värjäyksestä on luovuttu.

Minun tärkein syyni oli huoli siitä, onko jatkuva kestovärjääminen haitaksi terveydelleni, jos jatkan sitä vaikkapa loppuikäni. Aloitin suunnilleen joka kuukautisen kestovärjäämisen 14- tai 15-vuotiaana ja käytin suurimman osan ajasta nimenomaan tummia värejä joita kaiketi pidetään haitallisimpina. Ikää oli lopettaessani yli 30 ja tyvikasvun värjäyskierre kyllästytti, halusin nähdä miltä oma väri näyttäisi kun sitä olisi pidemmälti ja ehkä tykkäisinkin siitä  -  mutta ennen kaikkea halusin luopua tavasta uittaa päätäni noissa värikemikaaleissa suunnilleen joka kuukausi. Päänahka oli vuosien varrella välillä ärtynyt ja rkkikin, ja väriä vain päälle koska se väri oli tärkeämpää kuin ihon kunto. ::)  Nykyisin pää voi oikein hyvin ja olen omaan väriin satunnaisia lyhyitä vaihtelunhaluhetkiä lukuun ottamatta tyytyväinen. En aio palata enää värjäämiseen muuten, kuin korkeintaan kokeilen syventää sävyäni hiukan amlalla tai vaikka salviateellä. Parempi näin. :)

Jos syyni lopettaa olisi ollut pinnallisempi kuin mulle monissa paikoissa nykyisin eniten painava terveysnäkökulma, niin olisi varmaan vaikeampi pysyä tässä päätöksessä. Nyt ei ole hirveästi vaaraa siitä, että olisin jokaisen mielihalun vietävissä.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #239 : 20.04.13 - klo:13:14 »
Mä voin nyt tyytyväisenä raportoida, että ensimmäistä kertaa n. 13 vuoteen minulla on täysin omanväriset hiukset! Jee!
Pari viikkoa sitten minulla oli vielä sellainen lähes bsl-pituinen hiuksisto, josta omaa väriä oli noin korviin asti. Rysäsin sitten pääsiäislomalla kampaajalle ja sanoin, että laitetaan tukka menemään. Nyt on sellainen melko perinteinen miesten tukka, eli sivuilta lyhyt ja päältä pidempi. Ja kokonaan omaa väriä! :)
Värjätyn latvan kanssa oma hius näytti joskus vähän harmaahkolta, mutta ei enää. Huvittaa, että olen värjäillyt hiuksiani lähinnä ruskeaksi näin viime vuodet, kun oma tukkakin menee kyllä kylmästä vaaleanruskeasta (tosin kaveri sanoi sitä tummanvaaleaksi, mut se nyt ei tarkoita yhtään mitään ;)). Parasta on, että oma väri näyttää minulle sopivalta ja sellaiselta monivivahteiselta, kun värjätty hius oli usein sellainen tasavärinen kypärä. Välillä on kyllä ikävä värjäämistä, enkä sano, että oma väri olisi jotenkin värjättyä parempi, mutta itselleni tämä sopii. Tuntuu myös hyvältä saavuttaa jotain, mikä tuntui vielä ihan äsken saavuttamattomalta haaveelta.
Tsemppiä kaikille, kyllä se hius kasvaa!