Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707168 kertaa)

Poissa elly

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #255 : 27.04.13 - klo:23:06 »
Ottaisin Varjottaren hiusvärin minä hetkenä hyvänsä. Upea väri!  <3

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #256 : 28.04.13 - klo:18:18 »
Latvojen leikkaaminen vaikuttaa kasvamiseen kyllä siten, että ne pysyvät hyväkuntoisina eivätkä katkeile. Jos latvoja ei leikata pitkään aikaan, niin vaikka hiuksille ei antaisikaan kemiallisia käsittelyjä, ne silti mm. hankaavat vaatteita vasten ja reagoivat säämuutoksiin, ja näin ollen katkeilevat ja tulee kaksihaaraisia ja tällöin pituus ei kasva ja latvoista tulee epätasaiset. Jos kaksihaarasia ei leikata pois, ne voivat ulottua päänahkaan asti, ja tuskin kukaan sellaista haluaa. Eli kyllä niistä latvoista kannattaa pitää sen verran huolta, että käy edes pari kertaa vuodessa leikkaamassa :)
« Viimeksi muokattu: 28.04.13 - klo:18:23 kirjoittanut Taistelukonna »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #257 : 28.04.13 - klo:19:07 »
^ No kyllähän ne hiuslatvat hankautuvat vaatteisiin ja altistuvat rasitukselle huolimatta siitä, onko niitä leikattu vai ei. :) Tuo hiusten halkeaminen juureen asti taas kuulostaa vähän urbaanilegendalta. No, ehkä sekin on mahdollista sellaisella, jolla yksittäinen hius on niin paksu, että voi noin pahasti haaroittua.

Mun hiuksiini ei oikeastaan edes tule kaksihaaraisia. Latvat kyllä kuivuvat ja muuttuvat karheiksi ja huokoisiksi, mutta ei se huonokuntoinen osio siitä kuitenkaan itsestään ylöspäin leviä. Latvojen tasoittaminen onkin mulla lähinnä hiusten ulkonäön parantamista, eikä se kyllä ole pituuskasvuun vaikuttanut millään lailla.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #258 : 29.04.13 - klo:01:11 »
Mä lopetin värjäämisen kaksi vuotta sitten. Mua alkoi ärsyttää, että tukka ei ollut koskaan mieleisen värinen ja aina jossain valaistuksessa siitä paljastui ikäviä yllätyksiä. Tuli myös ikävä sellaista luonnollisen vivahteikasta tukkaa, jollaista ei vaan saa värjäämällä. Rahanmeno ja jatkuva valkoisena vilkkuva juurikasvu eivät myöskään miellyttäneet. Mua alkoi kiinnostaa, millainen se oma väri olikaan. Ja sehän paljastui oikein mukavaksi ja nätiksi, vaikka olikin vähän tummunut muutaman värjäysvuoden aikana.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #259 : 02.05.13 - klo:20:22 »
Lainaus
^ No kyllähän ne hiuslatvat hankautuvat vaatteisiin ja altistuvat rasitukselle huolimatta siitä, onko niitä leikattu vai ei.

Niinhän minä sanoin :) Onhan tuo hiuksen päänahkaan asti halkeaminen varmasti todella epätodennäköistä, mutta ei mielestäni täysi mahdottomuus. Tähän hätään en nyt jaksa ettiä siitä tietoa, eikä se oikeastaan ole oleellista tämän keskustelun kannalta.

Mutta suosittelen googlaamaan esim. maailman pisimpiä hiuksia (eihän niitä ole melkein ikinä leikattu), ja miettimään sitten että näyttääkö ne oikeasti hyväkuntoisilta ;) Hiusten latvojen kunto riippuu myös paljon käytetyistä tuotteista, ruokavaliosta ja geeneistä. Uskon silti vakaasti että leikkaamisella on keskeinen rooli hiusten hyvinvoinnin ja kasvun kannalta.

Noniin, aika offtopiciksi meni.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #260 : 03.05.13 - klo:13:16 »
^ Voipi olla, että ymmärsin tekstisi väärin. Toki latvojen tasoittaminen hiusten ulkonäköön vaikuttaa, kasvuun tuskin kuitenkaan. :)

1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #261 : 03.05.13 - klo:21:45 »
Kasvuun leikkaaminen voinee vaikuttaa sillain epäsuorasti, että jos latvat on haperoa joka katkeaa sitä mukaa kun kasvaa niin leikkaamalla voi saada latvan kerkeämään kasvamaan (suomea?) pidemmälle. Mut aika kurjasti tarvii hiuksia kohdella, että latvat niin katkeaa.. :D

Itse en tykkää juuri-leikatun näköisistä hiuksista, siksi en mitään mallia pidäkään yllä. Mielestäni hiukset on leikkaamsen jälkeen  parhammillaan vasta kuukausien jälkeen kun pääsee vähän "villiintymään", varsinkin kun itse niitä leikkaa.. Maku tämäkin. ;D

Leikkaamisesta puheenollen.. olen vieläkin jahkaillut näiden leikkauttamisen kanssa. Toisaalta tekisi jo kovasti mieli, mutta jostain syystä vaatii paljon rohkeutta istua parturin tuoliin vuosien tauon jälkeen.
Ja parturiin menen siksi, että haluan pienellä kerrostuksella saada tuota värjättyä enemmälti pois ja vähän jo kyllästyttää tämä itse leikattu ja sen näköinenkin tukka.  ::)
« Viimeksi muokattu: 03.05.13 - klo:21:48 kirjoittanut Feles »

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #262 : 05.05.13 - klo:18:50 »
Olen näköjään päivittänyt kuukauden välein tänne tätä projektia joten päivitetään jälleen, nyt 7 kuukautta kasvatusta takana.

Kriisi on valtava! Ei siksi että en tykkäisi omasta väristäni vaan siksi että mun hiusten rakenne on huono  :-\ Mun tukka on jo ennestään todella ohut, ja käsittelemätön hius on ohutta ja läpikuultavaa joka tekee tukan entistä ohuemman näköiseksi. Väri teki tukasta paksumman näköisen, hiuksista ei näkynyt läpi niin kuin nyt... Lisäksi blondattu latva on aivan karmeassa kunnossa. Olen kuitenkin päättänyt kestää siihen asti että on koko tukka oman värinen ja katsoa sitten, kuinka ohuelta se näyttää. Tosi tylsää jos tuon takia joutuisi pitämään värjäyskierrettä yllä :(

Ensimmäinen kuva salaman kanssa, toinen ilman salamaa jossa ohuus-ongelma korostuu.

« Viimeksi muokattu: 05.05.13 - klo:19:03 kirjoittanut Kiivi »

Varis

• Vieras
« Vastaus #263 : 05.05.13 - klo:19:42 »
Joo, mulla on taas vaihteeksi oman väriset hiukset. Näissä on vaan se, että muotoilu on tosi vaikeaa. Käsittelemätön hius ei nouse ylös eikä tottele. Sit mulla on vielä niin lyhyet hiukset, että tuosta päältä olis pakko saada nousemaan, mutta heikolta näyttää. Pelkät vaaleat raidat poistaisi tuon ongelman. Odottelen nyt kuitenkin pari kuukautta leikkaamatta ja toivottavasti värjäämättä niin tuo malli ehkä asettuu.

Poissa Anscue

• Haiven
  • *
« Vastaus #264 : 05.05.13 - klo:23:31 »
Hei!
Täällä ilmoittautuu myös yksi oman värin kasvattaja.
Tällä hetkellä on jotain 1,5 cm juurikasvu, mutta ajattelin että kun vielä vähän kasvaa niin voisi leikata ihan lyhyeks ja jatkaa kasvatusta siitä.
Aikasemmin oman värin kasvatus on tysähtäny siihen, et juuri kasvu on ruvennu häiritsee niin paljo. Jospa tuolla pätkäsyllä säästyis juurikasvu ahdistukselta.
Oon vaan miettinyt et mitenkähän pitkä hiuksen pitää olla et siitä saa leikattua lyhyen mallin, ei siis mitään pelkkää sänkimallia?

rose

• Vieras
« Vastaus #265 : 07.05.13 - klo:17:59 »
Minullakin on ongelmana alkanut olla hiusten liukkaus, kun tänäänkin hiuslenkki tipahti itsestään pois. Ehkä kokeilen jotain suolasuihketta ja ostin "puhelinlanka"-ponnareita. Perusponnarikaan ei näytä juuri miltään, kun hiukset menevät päätä pitkin, kun ne ovat aika ohkaiset ja pidempänä pituus painaa ne lyttyyn. Leikata niitä täytyy, vaikka haluaisin pidemmät hiukset.

Paikalla Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 08.05.13 - klo:10:49 »
Mulla myös alkaa tuntua oman hiuksen velttous ja liukkaus, kun tuota juurikasvua on tuolla nyt jonkin verran. Värjätyssä tukassa vaan on enemmän rakennetta, mutta yritän mieluummin lisätä vaikka muotoilutuotteiden käyttöä kuin langeta värjäämiseen. Tuskinpa muotoilutuotteet aiheuttavat värjäämistä pahempaa vahinkoa, ja ehkä pahimmiltä ällöiltä tahmaongelmiltakin välttyy kun löytää sopivat tuotteet.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #267 : 08.05.13 - klo:19:53 »
Te, joilla on ongelmia neitsythiuksen kanssa: Oletteko kokeilleet rakenneshampoota, shampoopaloja tai etikka-vesihuuhteluita? Tähän hätään en keksi oikein muuta. Taitaa olla kaikilla edessä se sopivien tuotteiden etsiminen :) EHS shampoo muuten tekee mulla tyven (n. 6cm) tuuheammaksi. XZ teho shampoo vähän lässäyttää  :-\

Edit: Luin muuten jostain joskus että vauvashampoo saattais olla hyvä :D

▼ Feles, mäkin oon bongannu yllättävän monen oman värin kasvattajan. Löysin tossa yksi päivä jopa bloginkin, jonka kirjoittajan epäilen vierailevan täällä ;)
« Viimeksi muokattu: 09.05.13 - klo:00:29 kirjoittanut Taistelukonna »

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #268 : 08.05.13 - klo:23:05 »
Taisin minäkin bongata oman värin kasvattajan ihan luonnossa. Edessäni istu bussissa nainen, jolla oli melkein samaan mittaan yltänyt "juurikasvu" kuin minulla. Kasvatteli pois sellaista tummempaa kuparin sävyä.  :)

Mun oma väri alkaa takaa päältäkin olla pian niskassa, ja nyt ilmenee myös minulla pieniä liukkaus-ongelmia, vaikka en ihan lasimaista laatua omistakaan. Ponnari kyllä pysyy, mutta niskaan tehty letti leviää siitä alkupäästä joka on omaa väriä. Niskan hiukset mulla on liukkaat ja siloiset, päälihiukset karkeammat ..

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #269 : 10.05.13 - klo:14:39 »
Nyt on enää ehkäpä 20cm edellisen värjäyksen vaaleaa väriä tukassa, että kaikki muu on omaa. Tavalliset ponnarit ei kauhean hyvin pysy kuin ne puhelinjohdot, mitä yksi jo kirjoittikin. Mitäs tämmöset rakenneshampoot on? Minua on alkanut luonnonmukaiset shampoot kiinnostamaan ja ne palat tuntuu liian monimutkaisilta. Mutta jos käyttää palasaippuaa eikä shampoota, onko melkein sama asia?