Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707081 kertaa)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #270 : 11.05.13 - klo:21:21 »
Vuhi, palasaippua ja palashampoo eivät ole sama asia, mutta kuulemma jotkin saippuat ajavat saman asian :) Juurikasvussa on ketjukin näistä palashampoista, kannattaa sieltä varmasti alottaa. Kuten kaikkien tuotteiden kanssa, kannattaa ottaa selvää minkälaisia ominaisuuksia hakee ja lukea tuoteselosteet huolella.
  Rakenneshampoot korjaavat vaurioitunutta hiusta (värjäykset, lämpökäsittelyt yms). Näistäkin taisi olla oma ketjunsa.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #271 : 13.05.13 - klo:13:10 »
Palashampookokemuksia

Olen käyttänyt nyt noin kolmisen viikkoa Chagrin Valleyn palashampoita ja olen rakastunut <3 Käytössä olleet Soapnuts shampoopala sekä Olive&Babassu. Käytän joka pesun yhteydessä omenaviinietikkahuuhtelua, vaikka ajattelin joku kerta kokeilla ilmankin. Kuitenkin huomaan suihkussa etikkahuuhtelun silottavuuden, joten siksi en ole vielä malttanut kokeilla jättää huuhtelua pois.

Minullahan on siis värjäämätön olkapäämittainen luonnonkihara hius ja palashampooseen siirtymisen jälkeen olen saanut venytettyä pesuväliä ja hiukset ovat uskomattoman tuuheat. Minunkin käsittelemätön hiuksisto tuntui helpommin rasvoituvalta ja välillä liiankin sileältä ja sitä myöten lättänältä verrattuna värikäsiteltyyn hiukseen, mutta sitä ongelmaa ei enää kyllä ole. Plus palashampoolla on jotenkin hauskaa pestä :D

Muutenkin suosittelen lämpimästi Chagrin Valleyta, tilaukset tulevat noin 8 päivässä ja kaikki tähän asti testaamani tuotteet ovat aivan ihania. Paloista saa näytteitä, joten voi kokeilla useampaa palaa jotta löytää sen itselle parhaiten sopivan, vaihtoehtoja kun on melko monta.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #272 : 13.05.13 - klo:13:21 »
^ Äää, minkä teit Salamanteri. ;D Toi CV-hehkutus ei yhtään jeesaa kun himottaisi ihan hirveästi palat, mutta kun mun ei niitä kannata tilata, koska niitä saa olla tilaamassa ihan koko ajan. Tai mulla ainakin palat kuluu ihan hirveetä vauhtia, enkä tajua miksi. En ole kuullut että kellään muulla olisi ollut vastaavaa ongelmaa. Mut on ikävä Mud & Clay -palaa. <3

Mä pesin eilen tukan XZ Öljyhoidolla ja hoitiksena oli O&H. Toi O&H toki kosteuttaa, mutta myös tuntuu lätsäyttävän mun tukkaa melko tehokkaasti, kun värjätytkin osuudet tuntuu liruilta, omasta väristä puhumattakaan.

Mulla on alkanut oman värin kasvattelussa se hankala vaihe. Eli omaa väriä on sen verran paljon (n. 10 cm) että nyt se alkaa jo erottua värjättyä tukkaa vasten ja näyttää tosi harmaalta väririkkaan värjäyksen rinnalla. Tuntuu että oma hius myös kiiltää vähemmän kuin värjätty, mutta ehkä sekä tämä ongelma että värin harmaus korjaantuu sitten joskus, kun koko pää on omaa väriä.

Joku aika sitten haaveilin oikein tummasta, kylmästä ruskeasta, mutta eeeei. En kestä sitä tyvikasvua, en kestä kun värjääminen on hirveetä säätöä kun en osaa itse värjätä yksin vaan tartten apurin. Ja viimeisillä kerroilla pistely ja kirvely oli sitä luokkaa, että ehkä olisi parempi pysyä väreistä kauempana, mä olen kuitenkin aika herkkäihoinen. Herbatint ei kirvellyt ollenkaan, mutta ehkä se oli pelkkää lumevaikutusta. Koitin tänään ajatella, miten chic oon sit joskus sadan vuoden päästä kun koko tukka on omaa väriä. :P
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #273 : 14.05.13 - klo:19:21 »
Näyttääkö oma kylmä väri värjättyä vasten vaaleammalta? Ihmettelen, kun olin aika varma, että oma värini on vähintään 6 asteinen ja nyt kun latva on n. 6 asteinen näyttää tyvi TÄYSIN värittömältä vaaleanharmaanruskealta  ??? Vaaleaa vasten oli selkeä maitokahviin taittava ruskea ja nyt olenkin yhtä äkkiä vaaleampi ja harmaampi... Melkein toivon, että kesä polttaa värjätyn latvan takaisin vaalean keltaiseksi  ;D Niin ja siis tämä näkyy vain kun valo tulee ylhäältä esim. ulkona / ikkunan edessä, mutta esim. sisällä omaa väriä on lähes mahdotonta erottaa.
« Viimeksi muokattu: 14.05.13 - klo:23:46 kirjoittanut Sassy »
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #274 : 15.05.13 - klo:11:13 »
^ Mulla oma väri näyttää auringonvalossa huomattavasti vaaleammalta kuin keinovalossa. Värjätyssä hiuksessa pidin siitä, että se oli aina tumma, joten vähän harmittaa.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #275 : 15.05.13 - klo:12:39 »
Näyttääkö oma kylmä väri värjättyä vasten vaaleammalta?

Minulla oli muutaman sentin "vaaleampaa juurikasvua" aina ihan kokonaan värjäämättömässäkin tukassa... Näkyi kyllä useimmissa valo-olosuhteissa ja valokuvissakin toisinaan. Kenties pigmentti "kehittyi" enemmän sitten auringon yms. vaikutuksesta ja näinollen latvusto näytti "värikkäämmältä". Sinulla varmaan johtuu siitä, että siinä värjätyssä osassa on enemmän pigmenttiä ja käsittelemätön hius taas sellaista läpikuultavampaa (vaikka näyttäisi samalta sävyltä, niin rakenne & valon heijastus vaikuttaa värikokemukseen), joka saa illuusion vaaleammasta väristä juuressa aikaan.
Mitä siihen tulee, että vaalean latvan kanssa juuri näyttää tummalta ja toisinpäin, niin kyse on värien vuorovaikutuksesta (Albersin väriteoria). Niille, kelle teoria ei ole tuttu, kerrottakoon lyhyesti, että kaksi täysin eri väriä voidaan saada näyttämään keskenään samalta yhdistämällä ne oikeisiin väripareihin, ja tismalleen sama sävy taas näyttämään kahdelta eri väriltä samalla tekniikalla.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #276 : 15.05.13 - klo:15:58 »
Miksi piti blondata? Siksi että tuskin olisin kauaa jaksanut kasvatella sitä tummaa väriä vasten... Nyt vaan tuntuu siltä että ennemmin tummat pituudet kuin tämä kamala hamppu! Kontrasti käsittelemättömän ja blondatun hiuksen välillä on parhaimmillaan silloin kun hiusten antaa kuivua itsestään pesun jälkeen: puolet tukasta on sileää ja pehmoista, puolet aivan järkyttävää katkeillutta hattaraa... Ai että mikä projekti  <3 Ehkä lopussa kiitos seisoo sitten... Tsemppiä kaikille kasvattajille täältä kriisin ääreltä  ;D

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #277 : 16.05.13 - klo:00:46 »
Kiitos pohdinnoista! Näillä taidan jaksaa jatkaa vielä eteenpäin, jos vaikka tilanne kohenisi  ;D

Kiivi: Oletko kokeillut silikoniöljyjä latvaan? Itselläni hamppulatvat pelastaa päivittäin Lanzan neem plant silk serum. Pehmentää latvan, mutta ei tunnu hiuksissa tahmealta. Hyvä pelastus varsinkin silloin kun ei haluaisi leikata hamppulatvaa pois, sillä tuote on helppo annostella, eikä siten tarvitse lässäyttää hiuksia juuresta saakka.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #278 : 16.05.13 - klo:09:01 »
Aika hyviä vinkkejä, ja nyt innostuin kun jollakin toiminut nuo CV:n shampoopalat (niitä himoinnut jo tässä muutaman vuoden, mutta en kehdannut tilata kun Flow'n palat toimivat vaihtelevasti ja päättelin että johtuu tosiaan siitä että hiukset on värjätty ja huonokuntoset nyt muutenkin). Pistän kyllä tilaukseen heti kun koko pää on omaa väriä  ;)

Hah, Kiivi, tuo on niin tuttua! Joka aamu saan taistella kammalla värjättyjen osuuksien kanssa. Seuraavaksi hankinnassa ois Tangle Teezer, toivon että ois hiukkasen hellävarasempi vaihtoehto... Joku suihkutettava hoitoainekin olis hyvä, kun edellinen loppunut jo monta kuukautta sitten ja päässyt vähän unohtumaan sen ostaminen. ::)

Ystävätär leikkasi taas latvoja viime viikolla (eihän niitä oltu leikattu puoleen vuoteen, ja siltä kyllä näyttikin...hups) ja nyt alahiuksissa on blondauksia jäljellä enää semmonen kymmenisen senttiä. Hiukkasen lyhyiltä nää taas tuntuvat, kun eivät hirveästi kerenneet kasvaa, mutta parempaan suuntaan ollaan koko ajan menossa, ja ehkä ensi kerralla ei tartte leikata enää niin paljoa. Täältä tullaan, kauniit ja terveet hiukset! Jee!
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #279 : 17.05.13 - klo:11:36 »
Tuli vähän takapakkia. Kyllästyin entiseen pituuksien ja latvojen väriin, koska se herätti niin paljon negatiivista huomiota. Se alkoi vaan lopulta käydä hermoille ja heräsin, kun tajusin, että olin alkanut jo käyttää huivia ulkosalla. Tykkäsin väristä itse niin paljon, että olin suunnitellut pitäväni latvat sen värisinä pidempäänkin, mutta en vaan jaksanut. >:(

Menin siis tekemään värinpoiston, iskin tummanvaalean värin päähäni ja lopuksi kokeilin vielä Santen hiusväriä sävyssä Terra. Entistä väriä näkyy vielä vähän. Istuu tosi sitkeässä, mutta kaikenkaikkiaan väri on jo normaalimpi ja vastaa tummuudeltaan mun luonnollista väriä, on vaan vähän lämpimämpi. Tästä on mukavampi jatkaa kasvatusta. Tukka on tietty hieman kuivahtanut ja muuta, mutta kyllä mä sen vielä kuntoon muhitan.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #280 : 17.05.13 - klo:17:34 »
Kasvatus edistyy edelleen hyvin. Vielä en ole leikannut.. mieli muuttuu leikkaamisen suhteen päivittäin joten paras kun en vielä marssi saksien alle.  ::)

Tässä kuva viime kuulta:

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #281 : 19.05.13 - klo:17:18 »
Värjäsin 2 viikkoa sitten keskiruskealla sävyllä, joka ei kuitenkaan tarttunut juurikasvuun.  Esim. WC:n valaistuksessa juurikasvu ei erotu ollenkaan, ja luonnonvalossa suoraan ikkunasta, hyvin vähän.

Olen nyt värjäämättä näitä hiuksia, olen muutenkin tykästynyt tähän väriin. Oma väri ei tulisikaan näkymään kasvuvaiheessa juurikaan, vaikka kasvattelisin tästä.. tai lopullisestihan sen näkee paremmin, kun omaa väriä olisi esim. se 10 cm tämän 3 cm sijasta.

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #282 : 20.05.13 - klo:13:24 »
Kasvatus edistyy edelleen hyvin. Vielä en ole leikannut.. mieli muuttuu leikkaamisen suhteen päivittäin joten paras kun en vielä marssi saksien alle.  ::)

Mulla on sama tilanne. Ei raaski, niin ei raaski.  :P

Mä oon kyllä tykästynyt tähän värjäämättömän tukan kuntoon. Mun hiuksisto on paksumpi ja lettikin näyttää päässä joltain muulta kuin lirulta narulta. Sain viikonlopulta taas kuvia, missä näkyy tukka. Tänne en laita, olen niissä liian tunnistettavissa.Väriero on kyllä niin huomaamaton,että itseäni hämmästyttää. Tukka oli ponnarilla ja takaapäin ei huomaa ponnarin latvassa ja juurissa mitään eroa?  :o Samaa punaruskeata vaan koko letti. Varsinkin etuhiuksiin on tullut kuparisia raitoja, yleisilme on nyt selkeästi vaaleampi kuin kuukausi sitten.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #283 : 21.05.13 - klo:22:15 »
Kuulin kommenttia että älä takaisin sun omaa väriä kasvata, kun tuo ruskea sopii niin hyvin :D , mutta tästä en loukkaantunut.. oma värini on tummanvaalea.

Sensijaan loukkaannuin taannoin joidenkin kampaajien kommenteista; "ei me tästä villasukkaa tehdä". Selasin arkistoitua vanhaa oma väri takaisin-topicia ja jollekulle muullekin oli sanottu tismalleen samalla tavalla  :ts

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #284 : 23.05.13 - klo:19:44 »
Viimeisin värjäys 10.4.2013 ja tää musta on haalistunut mustan/tummanruskeaksi ja taas houkuttelisi oman värin kasvatus! Mietin että jos kesän pystyisi ollaa värjäämättä ja sitten tekisi lopullisen päätösen. Vielä ei ole onneksi tullut sellaista pakkosaadavärjätä-fiilistä. Nää on muutenkin aika huonossa kunnossa tällä hetkellä etten ihan heti viittis värjätä. Juurikasvua ehkä sentti, hyvin huomaamatonta.
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/