Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709050 kertaa)

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #285 : 24.05.13 - klo:12:36 »
Mun hiukset alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että niihin olis tahallaan laitettu joku ombre-tyyppinen tai liukuvärjätty hässäkkä, sen sijaan että näyttäis siltä että on vaan törkeä juurikasvu. :D

Omaa väriä nyt siis nyt noin 10-11cm... ja näyttää tältä:

Oma väri näyttää tossa tosi tummalta, auringonvalossa on melkein joku 9-tasoisen näköinen. Mut sitähän täällä on monet sanoneetkin että oma väri näyttää joka valossa erilaiselta, kun taas värjätty on aina samanvärinen... :)
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa Pinka

• Haiven
  • *
« Vastaus #286 : 26.05.13 - klo:02:22 »
Käyn taas päivittämässä omaa tilannetta. Tuntuu, kuin hiukset eivät kasvaisi yhtään, kun peiliin katsoo, mutta näköjään jotain on kuitenkin tapahtunut (nyt on n. 15 kk värjäämisen lopettamisesta):

Olen kai liian kärsimätön. Minullakin muuttuu mieli leikkaamisen suhteen joskus päivän sisälläkin monta kertaa, onneksi välillä silti  kaikki hiuksiin liittyvä unohtuu kokonaan taka-alalle pidemmäksikin aikaa.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #287 : 26.05.13 - klo:18:26 »
Te jotka olette kasvatelleet pidempään: Miten tellä on latvan väri muuttunut kesällä / muuten ajan kanssa? Vaaleneeko vielä kuukausien jälkeen värjäämisestä vai tyssääkö jossain vaiheessa? Varmaan ainakin latva alkaa useimmiten päästämään lämpöä läpi? Mietin täällä tämän tummemman latvan kohtaloa :D
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #288 : 26.05.13 - klo:22:09 »
Mulla on kymmenen senttiä vielä vaalennettua ja se on vaalentunut blondiksi auringossa. Ehkä syksyllä raaskin pätkiä sen pois. Hiukset on nyt jonnekkin bsl pituuteen jos suoristan ne, veikkaisin niin. Kiharana hartioilla, vähän yli.

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 29.05.13 - klo:12:08 »
Omaa väriä ei ole juuressa kuin n. 3 cm, mutta kyllä näyttää harmaalta :( En tiedä, johtuuko vain siitä, että värjätty osuus on hieman lämpimään taittava keski/tummanruskea hius.. Vai ovatko hiukseni oikeasti näin harmaat? Kokemuksia?

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #290 : 29.05.13 - klo:20:11 »
Kiivi: Oletko kokeillut silikoniöljyjä latvaan? Itselläni hamppulatvat pelastaa päivittäin Lanzan neem plant silk serum. Pehmentää latvan, mutta ei tunnu hiuksissa tahmealta. Hyvä pelastus varsinkin silloin kun ei haluaisi leikata hamppulatvaa pois, sillä tuote on helppo annostella, eikä siten tarvitse lässäyttää hiuksia juuresta saakka.

Kiitos vinkistä! Mulla on ollut kammo kaikenlaisiin jätettäviin kun olen aina onnistunut lähmäämään tukan niillä vaikka kuinka mainostettaisiin kevyinä  :-\ Onko nuo silikoniöljyt erilaisia verrattuna tavallisiin jätettäviin hoitoaineisiin?

Kuukausittainen kuvapäivitys. 8 kuukautta takana, raja menee suunnilleen tuossa käden kohdalla.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #291 : 31.05.13 - klo:19:18 »
Täällä ollaan taas, vaikken edes kehdannut kertoa täällä taas sortuneeni värjäämään. Motiivina värjäykselle oli se, että minulle suurena päivänä tahdoin olla mahdollisimman edustavan näköinen. Värjäyksestä seurasi kuitenkin allergiaa, joka kyllä palautti tämän neidin tähän ketjuun hyvin äkkiä. Juurikasvuton juhlapäivä, mutta värjäämätön tulevaisuus edessä. Ensimmäinen tavoite on värjäämätön kesä, sen jälkeen uusi tilannekatsaus. :)

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #292 : 01.06.13 - klo:16:58 »
Kiivi, sulla on nätti oma väri. :)

Mä olen ilmeisesti onnistunut värjäämään tukkani lähes täsmälleen sellaiseksi kuin mun oma väri on. 0_0 En erota minkäänlaista juurikasvua, vaikka värjäämisestä on jo sen verran aikaa, että jotain pitäisi näkyä. Olen vähän ihmeissäni, kun luulin tämän olevan mahdotonta. Luulen, että harmaa suoraväri, jota olen sekoitellut hoitoaineeseen, on auttanut asiaa.

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 01.06.13 - klo:19:14 »
Minä taidan luovuttaa tämän projektin osalta. Ei tuo oma villasukanväri ole yhtään kiva verrattuna värinpoiston jälkeiseen punertavaan johon olen jo ehtinyt tykästyä. Värjääminen ei houkuta muuten yhtään, mutta pakko kai se on :/
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #294 : 02.06.13 - klo:08:55 »
Antur, jos haluat vain vähän punertavuutta verrattuna omaan väriin, mitä jos kokeilisit hennaglossausta?

Mullakin on oman värin kasvatusprojekti meneillään, tosin en sulje pois sitä vaihtoehtoa ettenkö jatkossakin käyttäisi ainakin jonkin verran sävytteitä.
Värjäyskierteestä haluan kuitenkin pois, ja siksi vaalensin ja pätkäisin pitkät mustiksi värjätyt hiukseni ja vaalensin ne mahdollisimman lähelle omaa sävyä. Olen tasoitellut lopputulosta suoraväreillä ja sävyttävillä hoitoaineilla, ja olen onnistunut saamaan tämän aika kivaksi kuparinvaaleanruskeaksi, jossa oman värin kasvuraja ei näy lainkaan. Nyt vaan odotellaan, että tulisi sitä pituutta lisää...

Tässä lähtötilanne:

Nykytilanteesta mulle ei ole oikein hyvää kuvaa, mutta voin lisätä jossain vaiheessa kunhan saan kuvaa otettua.

Poissa FairyC

• Hiushörhö
« Vastaus #295 : 02.06.13 - klo:11:58 »
Viimeksi kampaajalla käydessäni ei enää harmittanu tämä projekti yhtään. Päässänihän on ollut nyt tammikuusta vain oma väri ja siitä olen kyllä pääpiirteissäni tykännyt. Jotkut kampaajat ovat ihmetelleet, että miksi ihmeessä haluan kasvattaa oman värin takaisin. Viimeksi, kun kävin hiukseni leikkauttamassa, kampaaja oli taas sitä mieltä, ettei kannata värjätä hiuksia, kun hiuksissa on luonnostaan kiva väri (sellainen keskiruskea tai kullanruskeaksi kampaaja sanoi).Ainakin hiukset näyttävät nyt eläväisimmiltä ja kunto on parantunut roimasti verrattuna värjäysaikoihin. Varmaan noita latvoja aion hieman liukuvärjätä, mutta omaa väriä en enää peittoon värjää. Tsemppiä siis kaikille, joilla se kasvatusprojekti on vielä kesken!

Poissa anannas

• Tukkaguru
« Vastaus #296 : 02.06.13 - klo:13:25 »
^ Viimeksi kun olen käynyt kampaajalla, hiuksissani oli kokonaan oma väri. Mun värissä ei mielestäni ole mitään vikaa, sellainen tosi vaalea mitä vaaleilla lapsilla on kesäisin - ei siitä tavallaan voinut selvästi sanoa, että onko tukka esim. raidoitettu tai ihan luonnontilassa. Kiilsi ja oli terve. Kun väriasiasta mainitsin kampaajalle ohimennen, että en ole värjännyt eikä ole aikeenakaan, tämä vaikutti epäuskoiselta jotenkin negatiivisessa mielessä. Hänen mielestään "en vaikuta muilta osin yhtään ihmiseltä, joka ei värjäisi hiuksiaan". En osannut sanoa siihen oikein mitään, minusta se oli hiukan tympeää maksavaa asiakasta kohtaan, kun tavallaan kommentista oli aistittavissa että värjäämättömyys on jotenkin verrattavissa epähygienisyyteen tai homssuisuuteen tämän kampaajan mielikuvissa. Mutta siis tuli tästä mieleen, että jos oman värin kasvatus olisi ollut vasta projektivaiheessa, niin olisin varmaankin saanut kuulla epäilyjä mielekkyydestä tai suoran tyrmäyksen, kuten jotkut ovat täällä kertoneet kokeneensa. Ihanaa siis, että FairyC on kohdannut järkevän kampaajan!  :)

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 02.06.13 - klo:14:29 »
^ Viimeksi kun olen käynyt kampaajalla, hiuksissani oli kokonaan oma väri. Mun värissä ei mielestäni ole mitään vikaa, sellainen tosi vaalea mitä vaaleilla lapsilla on kesäisin - ei siitä tavallaan voinut selvästi sanoa, että onko tukka esim. raidoitettu tai ihan luonnontilassa. Kiilsi ja oli terve. Kun väriasiasta mainitsin kampaajalle ohimennen, että en ole värjännyt eikä ole aikeenakaan, tämä vaikutti epäuskoiselta jotenkin negatiivisessa mielessä. Hänen mielestään "en vaikuta muilta osin yhtään ihmiseltä, joka ei värjäisi hiuksiaan". En osannut sanoa siihen oikein mitään, minusta se oli hiukan tympeää maksavaa asiakasta kohtaan, kun tavallaan kommentista oli aistittavissa että värjäämättömyys on jotenkin verrattavissa epähygienisyyteen tai homssuisuuteen tämän kampaajan mielikuvissa. Mutta siis tuli tästä mieleen, että jos oman värin kasvatus olisi ollut vasta projektivaiheessa, niin olisin varmaankin saanut kuulla epäilyjä mielekkyydestä tai suoran tyrmäyksen, kuten jotkut ovat täällä kertoneet kokeneensa. Ihanaa siis, että FairyC on kohdannut järkevän kampaajan!  :)

Pari vuotta sitten, kun olin saanut aika hyvin kasvatettua omaa väriä, menin kampaajalla käymään. Hius oli niin lyhyt, että tiedustelin pidennyksen laittamismahdollisuuksia niin lyhyeen hiukseen. Kampaaja sanoi vaan, että anna kasvaa tuosta hieman (niin saa pidennykset), ja laita siihen joku hyvä väri!! Noh, eihän mennyt kauaa, kun laitoin tummanruskean ::). Enää en ole niin riippuvainen kampaajien mielipiteestä, mutta tuolloin olin..
Kampaajilta olen kuullut kaikenlaista oman värini olevan milloin villasukka ja milloin maantie ;D Mutta sehän antaa vain lisävoimaa kasvatukselle..  ;). Enkä takuuvarmasti värjäytä enää kampaajalla hiuksia!
« Viimeksi muokattu: 02.06.13 - klo:14:31 kirjoittanut Angelie »

Poissa beachbunny

• HAIRahtanut
« Vastaus #298 : 02.06.13 - klo:18:29 »

Tässä lähtötilanne:

Oli niin taikka näin, niin tossa lähtötilanteessa sulla oli todella upee väri hiuksissa.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #299 : 02.06.13 - klo:19:09 »
Huomasin jännän jutun tossa yks päivä... Mun hiukset kasvaa ombrena. Siis mitä ihmettä  ;D Kukaan muu huomannut samanlaista? Tosiaan kaikki tuo ruskea on omaa hiusta, pelkkä vaalee hius on värjättyä.

Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.