Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 707084 kertaa)

Poissa FairyC

• Hiushörhö
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #300 : 02.06.13 - klo:21:17 »
. Ihanaa siis, että FairyC on kohdannut järkevän kampaajan!  :)

Kyllä! Ja tämän kampaajan vakioasiakkaana aionkin sitten pysyä. Oli nyt ensimmäinen käynti kyseisellä kampaajalla ja jäi toimivan hiustenleikkuun lisäksi hyvä mieli tuosta lausahduksesta. Jotkut kampaajat ovat kyllä melkomoisin sanakääntein ja silmien pyörittelyn kera kommentoineet tätä pojektia.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #301 : 03.06.13 - klo:09:15 »
Huomasin jännän jutun tossa yks päivä... Mun hiukset kasvaa ombrena. Siis mitä ihmettä  ;D Kukaan muu huomannut samanlaista? Tosiaan kaikki tuo ruskea on omaa hiusta, pelkkä vaalee hius on värjättyä.

Ei ne ombrena kasva, vaan kun hiukset ovat eri kasvuvaiheessa, toiset hiukset kasvavat ja toiset eivät. Siitä siis tuo liukuvärjätty vaikutelma.  ;)

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #302 : 03.06.13 - klo:23:57 »
Kiitos kaksisarvi  :)

Ei ne ombrena kasva, vaan kun hiukset ovat eri kasvuvaiheessa, toiset hiukset kasvavat ja toiset eivät. Siitä siis tuo liukuvärjätty vaikutelma.  ;)

Oho, aina oppii uutta! Olinkin ihmetellyt miksi mun hiukset kasvaa liukuvärjätyn näköisenä mutta en keksinyt selitystä, tuo olikin oikein loogista :D
« Viimeksi muokattu: 04.06.13 - klo:00:38 kirjoittanut Kiivi »

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #303 : 05.06.13 - klo:15:50 »
Antur, jos haluat vain vähän punertavuutta verrattuna omaan väriin, mitä jos kokeilisit hennaglossausta?

Hyvä pointti, tätä voisi harkita! Henna vaan tarttuu minulla tosi huonosti muutenkin, en tiedä tekisikö glossaus mitään. Hennaa kuitenkin on kaapissa eli yrittää voi ainakin :)

En vieläkään ole oikein päättänyt mitä seuraavaksi tekisi. Oma väri tosiaan on pitkälti tämä enkä todellakaan enää tiedä haluanko sitä edes tavoitella:

Nyt ollaan (reilun kuukauden takaisen värinpoiston+sävytyksen jäljiltä) tässä pisteessä, jostain syystä kuvassa näyttää tosi kellertävältä mitä ei todellisuudessa noin pahasti ole. Ponnarin väri on aika oikea, eli melko punaiseksi vetää tuonne latvaa kohti. Tyvi alkaa näyttää taas siltä että pakko keksiä joku seuraava käänne, mutta mikä ::)

ARGH miten isot kuvat!! 0_0 Pahoittelen, en näemmä vaan osannut...
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #304 : 05.06.13 - klo:20:58 »
Huomasin jännän jutun tossa yks päivä... Mun hiukset kasvaa ombrena. Siis mitä ihmettä  ;D Kukaan muu huomannut samanlaista? Tosiaan kaikki tuo ruskea on omaa hiusta, pelkkä vaalee hius on värjättyä.

Ei ne ombrena kasva, vaan kun hiukset ovat eri kasvuvaiheessa, toiset hiukset kasvavat ja toiset eivät. Siitä siis tuo liukuvärjätty vaikutelma.  ;)

Siis hiuksethan on tossa erivärisiä tyvessä ja pidemmällä, sitä meinasin sillä että ombrena eli liukuvärinä kasvaa :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #305 : 06.06.13 - klo:12:03 »

Voisikohan kyse olla siitä, että osa omasta väristäsi on kasvanut kesällä, jolloin auringon valo on muuttanut väriä, kun taas osa on sitä ns. pipon alla talvella kasvanutta?

SilkyDream

• Vieras
« Vastaus #306 : 06.06.13 - klo:12:34 »

Itellä on kans tollai. Se johtuu varmasti siitä että oot ollu joskus huhti-toukokuussa paljon auringon valossa ilman pipoa/päähinettä ja sit viime kuukauden aikana enemmän varjossa/sisällä nii se ei ole vaalentunut tuo uusi tyvi :)

ite ainaki veikkaisin tätä.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #307 : 06.06.13 - klo:17:04 »
[quote author=Taistelukonna link=topic=5685.msg916630#msg916630 date=1370455081Siis hiuksethan on tossa erivärisiä tyvessä ja pidemmällä, sitä meinasin sillä että ombrena eli liukuvärinä kasvaa :)
[/quote]

No toki ne on tyvestä tummemmat, kun siinä on sun oma tummempi väri, ja latvassa on edelleen se sun värjätty vaalea hius.
Mitä outoa tuossa sun mielestä on? Mun mielestä näyttää ihan normaalilta "uloskasvaneelta" vaalennetulta hiuksistolta.

Antur, jos sä tykkäät punaisesta niin kokeile ihmeessä sitä hennaa. Toisaalta, musta näyttää siltä, että sun oma väri on vähän vaaleampaa kuin tuo latva. Itse ehkä lähtisin raidoittamaan tuota pituutta, jolloin se sulautuisi paremmin tyven väriin. Jos siis aiot kasvatella sitä omaa...

Poissa Kristiina

• Tukkaguru
« Vastaus #308 : 06.06.13 - klo:17:48 »
Anturin hiukset on myös nätin väriset. Tuollaiset viileän vaaleat :) ,ainakin kuvassa. Itse tekisin myös niin, että sävyttäisin latvan tyven väriseksi.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #309 : 06.06.13 - klo:17:53 »
Lainaus

--
No toki ne on tyvestä tummemmat, kun siinä on sun oma tummempi väri, ja latvassa on edelleen se sun värjätty vaalea hius.
Mitä outoa tuossa sun mielestä on? Mun mielestä näyttää ihan normaalilta "uloskasvaneelta" vaalennetulta hiuksistolta.
--

Sinun näytöllä ei ehkä näy, että tuossa taistelukonnan omassa värissä on kahta sävyä peräkkäin. Itselläni oli samanlailla, joissakin kuvissa näkyi jopa kolmea eri sävyä perättäin, ei siis sekaisin. Varmaan johtuu juuri siitä, että hiukset on kasvaneet eri vuodenaikaan. :) Tai jos eroa ei näe peilistä koskaan niin voihan se johtua vain kuvan valoituksestakin.. :P
« Viimeksi muokattu: 06.06.13 - klo:18:08 kirjoittanut Feles »

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #310 : 07.06.13 - klo:01:20 »
Alkoi jotenkin huvittaa että kampaajat tai muut ihmiset ovat ihmetelleet oman värin kasvatusta. Itse en ole juurikaan törmännyt moiseen. Vähän on ihmetelty joskus, tai luultu uskonnolliseksi tai jotenkin hippimäiseksi, enkä ole kumpaakaan. Alkoi oikein kiinnostaa että millainen ihminen ei joidenkin mielikuvissa värjää hiuksia.

Minusta oma väri on yleensä huolitellumpi kuin värjätty. Joskus teininä oikeastaan tavoittelin värjäämisellä sellaista huolittelematonta lookia. Kannattaa vaan nauttia omasta väristä ennenkuin harmaantuu, ei sillä etteikö se harmaa voi olla kiva, mutta en ole vielä tottunut ajatukseen. Ehkä mulla siitä tulee sellanen olo että on jotenkin huolitellumpi jos vähän värjää, mutta yritän päästä tästä ajatuksesta eroon. Sehän on vain ikääntymisen kieltämistä.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #311 : 07.06.13 - klo:17:01 »
Mä joudun jäämään pois tästä ketjusta, kun nämä aiemmin blondatut pituudet haalistui (ja haalistuu varmaan aina) takaisin vaaleiksi joten juurikasvun ja pituuksien väriero on aika ikävän näköinen mun silmääni. Ja toisekseen, vanhoja kuvia katseltuani en haluakaan kasvattaa omaa väriä takaisin. Mutta onnea teille muille oman värin kasvatukseen ^_^
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #312 : 07.06.13 - klo:18:20 »
^^ Kun olin teini-ikäinen 2000-luvun alkupuolella niin kaikki meillä päin värjäsivät hiuksiaan. Ne jotka ei värjänneet oli tietystä uskonnosta tai sellaisia "ei-niin-muodikkaita".

Värjäämättömyys liitetään monesti tosiaan välinpitämättömyyteen, viherpiiperrykseen, varattomuuteen, kyvyttömyyteen tms. Näin asia tuskin on, esim. monella tyylitajuttomalla on värjätyt hikset. ;D 

Olen huomannut, että nykyään värjäämättömät hiukset ovat yleistyneet! Etenkin nuorilla tytöillä ja naisilla, mistä olen varsin iloinen. Eihän ne myrkyt oikeasti voi kenellekään hyväksi olla ( ja varmaan on pahaksi vaikkei päänahka kuoriutuiskaan irti). Eniten kuitenkin minua ilahduttaa se, että moni nuori tuntuu viihtyvän luonnollisemmassa lookissa. Luonnollisuus ei tarkoita automaattisesti retuperällä olevaa ilmettä vaan lähinnä raikkautta ja harmoniaa.
Kasvatusvaiheessa voi kuontalo vaikuttaa huolittelemattomalta, mutta jos osaa kantaa sen hienosti niin ei sekään häiritse (mua ainakaan ku oon muuten nii cool  8) no en oo..  ;D )

Tänään näin kaksi naista samassa tilaisuudessa, molemmilla selvästi oma väri, sellainen tummanvaalea. Toisen leikkaus oli vanhanaikainen ja harmaa väri vaatteissa ei imarrellut häntä, yleisilme nuutunut. Toisella oli hiukset kauniisti laitettu (joku solki-nuttura) ja vaalea kaunis paita joka sopi kantajalleen, yleisilme viehättävä. Ei se siis ole hiusten väristä kiinni. ;)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #313 : 08.06.13 - klo:14:47 »

Itellä on kans tollai. Se johtuu varmasti siitä että oot ollu joskus huhti-toukokuussa paljon auringon valossa ilman pipoa/päähinettä ja sit viime kuukauden aikana enemmän varjossa/sisällä nii se ei ole vaalentunut tuo uusi tyvi :)

ite ainaki veikkaisin tätä.
Lainaus
Voisikohan kyse olla siitä, että osa omasta väristäsi on kasvanut kesällä, jolloin auringon valo on muuttanut väriä, kun taas osa on sitä ns. pipon alla talvella kasvanutta?

Muuten olisin samaa mieltä, paitsi että aurinkoa oma tyvi on saanut vasta ihan lähiviikkoina, sen jälkeen kun kuva on otettu, ja koska en hirveesti auringossa viihdy niin en usko että ihan siitä johtuu. Sillon voisi luulla ihan tyvenkin olevan tuollainen. Peilistäkin ihan näkee tuon sävyeron. Muuten luulisin marras-joulukuussa tehdyn värjäyksen olevan syypää, paitsi että tyveä ei värjätty ollenkaan, ja sitä oli vain noin 2 senttiä, kun kuvassa taas sävy tekee 3-4cm matkan. Väri myös jännästi liukui kokonaan pois hiuksista... Mielenkiintonen ilmiö silti :)

Lainaus

Feles jo kertoikin mitä viestissäni hain...  ::) Onkohan sitten näyttösi väriasetuksissa vikaa? Kuten ekassa viestissäni sanoin, vaalennetut ovat tosiaan värjättyjä eikä niillä ole mitään tekemistä pointtini kanssa. Siitä alaspäin kaikki ruskea on omaa väriä, mutta ihan tyvestä ja pari senttiä pidemmällä on eri sävyiset. Vilkaseppa kuvaa uudemman kerran.  :)
« Viimeksi muokattu: 08.06.13 - klo:15:04 kirjoittanut Taistelukonna »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Poissa Sassy

• HAIRahtanut
« Vastaus #314 : 08.06.13 - klo:15:22 »
Toki, mutta eiköhän tuo lämmin sävy johdu siitä, että yksittäiset hiukset kasvavat eri tahtia, joten tuossa "välisävyssä" on sekaisin vielä lämmintä blondattu hiusta oman värin kanssa. Sitten se kaikista lähinnä tyveä oleva väri onkin ihan puhdasta omaa väriä, josta siten puuttuu tuo lämpö. Näin minulla ainakin juurikasvu näkyi blondin kanssa.
1c M ii, BSL-pituudesta kasvattelua vyötärölle