Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 708626 kertaa)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #315 : 09.06.13 - klo:21:13 »
Toki, mutta eiköhän tuo lämmin sävy johdu siitä, että yksittäiset hiukset kasvavat eri tahtia, joten tuossa "välisävyssä" on sekaisin vielä lämmintä blondattu hiusta oman värin kanssa. Sitten se kaikista lähinnä tyveä oleva väri onkin ihan puhdasta omaa väriä, josta siten puuttuu tuo lämpö. Näin minulla ainakin juurikasvu näkyi blondin kanssa.

Tottakai hiukset kasvavat eri tahtia, joten tuossakin näkyy muutama hassu pieni raita, mutta kohdasta mistä puhun ei kyllä blondattua hiusta ole yhtään, ihan omaa väriä se lämpimän ruskea on kuten kuvasta selvästi erottaa :)  Kaiken lisäksi blondattu on viimeksi yli puoli vuotta sitten, ja käytin ihan viileitä sävyjä, vaikka blondaus onkin ajan myötä lähtenyt taittamaan hieman kultaseen päin. Vähän vaikea uskoa että blondaaminen olisi syypää...

Yhtenä ajatuksena tuli myös mieleen, että tuohon aikaan kun tuota lämpimän ruskeaa on kasvanut, tein 1-2krt viikossa öljymuhituksia. Olen kuullut että öljyt saattaa hieman "värjätä", voisikohan olla syypää tähänkin ? Ei haittaa yhtään jos näin on, tuohan on oikein kivan säyvinen  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.06.13 - klo:21:20 kirjoittanut Taistelukonna »
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #316 : 10.06.13 - klo:13:17 »
Tulipas vääntö tuosta Taistelukonnan väristä  ;D Minä käsitin niin että siinä on kolmea eri väriä ja se keskimmäinen on se jota nyt ihmetellään. Ja että se keskimmäinen väri tosiaankin olisi sekoitus vanhaa blondattua sekä nykyistä omaa väriä. Hiukset kasvavat eri tahtia -> osa blondatusta on pysynyt paikallaan samalla kun uutta hiusta on kasvanut niiden ohi. Enkä tarkoita ainoastaan niitä paria raitaa, väitän että hius kasvaa eri tahtia tasaisemmin kuin raitoina  ;) Ainakin omassa tukassani tilanne on tämä ja näyttää samalta kuin Taistelukonnan kuvassa. Jos varman vastauksen haluaa niin voisi tietenkin kerätä pudonneita hiuksia ja katsoa, onko siinä hiuksessa todellakin kolmea eri sävyä  ;D

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #317 : 10.06.13 - klo:13:44 »
Liityn minäkin tänne "vertaistukiryhmään"!  :D

Takana hiustenvärjäystä 15 vuotta ja nyt on vihdoin tullut mitta täyteen. Omasta väristä ei vielä hajuakaan (aika tumma kuitenkin) ja nyt ensimmäistä kertaa luoja ties milloin jätin kampaajalla värin väliin. Onneksi värjätty hius näyttäisi olevan melko lähellä juuren väriä, mutta katsotaan nyt. Onneksi kesä edessä niin voi näyttääkin vähän huolettomammalta. :3

Mahtavaa nähdä täällä kuvia muiden projektista, hienoa! Laitan itsekin kuvia, kunhan juurikasvu ottaa hieman enemmän pituutta.

Jonkin verran olen saanut osakseni kummastelevia katseita kun olen kertonut tästä päätöksestäni. Mutta ihme kyllä, ihana kampaajani on erittäin kannustava, vaikken kannakkaan enää rahaa kassaan samalla tavalla.   :) Tuntuu kyllä hassulta miten sitä joutuukin selittelemään (tai siis itsellä tarve selitellä) oman värin kasvatusta.
« Viimeksi muokattu: 10.06.13 - klo:13:49 kirjoittanut Withering »

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #318 : 11.06.13 - klo:14:28 »
Tulipas vääntö tuosta Taistelukonnan väristä  ;D Minä käsitin niin että siinä on kolmea eri väriä ja se keskimmäinen on se jota nyt ihmetellään. Ja että se keskimmäinen väri tosiaankin olisi sekoitus vanhaa blondattua sekä nykyistä omaa väriä. Hiukset kasvavat eri tahtia -> osa blondatusta on pysynyt paikallaan samalla kun uutta hiusta on kasvanut niiden ohi. Enkä tarkoita ainoastaan niitä paria raitaa, väitän että hius kasvaa eri tahtia tasaisemmin kuin raitoina  ;) Ainakin omassa tukassani tilanne on tämä ja näyttää samalta kuin Taistelukonnan kuvassa. Jos varman vastauksen haluaa niin voisi tietenkin kerätä pudonneita hiuksia ja katsoa, onko siinä hiuksessa todellakin kolmea eri sävyä  ;D

Juu, sitä keskimmäistä tässä ihmetellään :D En kyllä vieläkään ymmärrä miten se voisi olla muka blondauksen ja oman värin sekoitusta, sillä värihän on aika tasainen tuosta kohti ja siinäkin näkyy aika selkeästi värjätyn ja oman värin raja. Oma tyvi on aina blondaantunut parhaiten värjäyksessä... Koko ruskea osakin on sen verran pitkä että ihan varmasti tullut pelkästään kasvatuksessa, tässähän on jo yli 7kk värjäämättömyyttä takana. Meni siis tuo teoria aika lailla yli hilseen minun osaltani   ???

Tervetuloa joukkoon, Withering!
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.

Kiivi

• Vieras
« Vastaus #319 : 11.06.13 - klo:14:38 »
Juu, sitä keskimmäistä tässä ihmetellään :D En kyllä vieläkään ymmärrä miten se voisi olla muka blondauksen ja oman värin sekoitusta, sillä värihän on aika tasainen tuosta kohti ja siinäkin näkyy aika selkeästi värjätyn ja oman värin raja.

Mun näytöllä ainakin näkyy selkeästi siellä "ruskean" seassa sun omaa kylmempää sävyä koko matkalla :) Mutta tosiaan en mene vannomaan, kuvissa kun väri aina näyttää aivan erilaiselta kun luonnossa. Itse sen varmasti parhaiten tiedät miltä se oikeasti näyttää  :D

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #320 : 11.06.13 - klo:16:45 »
Jee! Mulla näkyy juurikasvua. Normaalisti tosi vaikea nähdä, mutta näin itsestäni otetun valokuvan, jossa pään sivulla näkyy juurikasvua, kun tukka on kiinni. Tää siis kasvaa sittenkin. :O Juurikasvusta on aina muutenkin mukava seurata tukan kasvua muutenkin. Oon aina, jopa silloin kun oon värjännyt, tykännyt juurikasvusta, vaikka sitä onkin joutunut sitten värjäilemään. Mulla on sellainen tapa, että kasvatan hiukset pitkiksi, leikkaan ne ja kasvatan taas, joten oon ollut kasvatteluvaiheessa melkein aina. Toivottavasti nyt sitten olisi viimeinen kasvatuskerta. ::)

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #321 : 12.06.13 - klo:10:26 »
Heippa, olen tässä vähän kypsytellyt ajatusta vaaleammista hiuksista, tämän punaisen sijaan. En ole varma aionko ihan omaan väriin mennä, vaiko vain lähelle, mutta osaisiko joku neuvoa mitä tämä mun oma väri on? Tässä aamulla otettu kuva tyvikasvusta:

Jeanies

• Vieras
« Vastaus #322 : 12.06.13 - klo:16:36 »
Mä liityn joukon jatkoksi, olen värjännyt hiuksia jo ala-asteelta alkaen eli hyvinkin 20v voi sanoa hiukseni olleen jollain lailla värjätyt/sävytetyt. Viimeisin väri on laitettu pari vkoa sitten, poly Coloria ja se aiheutti järkyt punoitukset ja kutinat. Joten oma värin kasvatus urakka saa alkaa, monta kertaa olen tätä jo yrittänyt mutta nyt ois tarkoitus mennä loppuun asti. Juurikasvua tällä hetkellä ihan millejä vaan, mutta jostainhan sitä on aloitettava :). Laitan kuvaa kun ehdin.

QueenOfWinter, mun silmiin näyttää tosi vaalealta sun oma väri. Veikkaisin 8-9 tasoa?

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #323 : 12.06.13 - klo:23:28 »
Motivoi kun katsoin vanhaa kuvaa, jossa mulla on vaaleita raitoja. olin silloin kasvattamassa myös omaa väriä, ja kampaaja laittoi vähän liikaa raitoja. Näyttää oudolta kun näkee itsensä värjätyissä hiuksissa. Etuhiukset näytti kivalta oikeastaan. huh, tulipa mieleen monia juttuja tuolta ajalta. Muutenkin muistan tosi hyvin millaiset hiukset mulla on ollut milloinkin. Ei sillä että se mitenkään kauhean tärkeä asia olisi, silloin oli paljon muuta mietittävää. Mutta ne vaan muistaa kai valokuvista.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa kaksisarvi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #324 : 13.06.13 - klo:10:40 »
QueenOfWinter, mä en ole mikään ekspertti, mulla tosi vaalealta toi sun tyvikasvu vaikuttaa ainakin. Kenties 9 sävyiseltä, mutta mä en todellakaan oikeasti näistä tiedä. Muuten voi olla vaikea sanoa, kuinka lämpimän tai kylmän sävyinen tuo tyvi on, kun punainen on niin voimakas. Sen tietää vasta sitten, kun omaa väriä on enemmän. :)

Poissa Taistelukonna

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #325 : 13.06.13 - klo:10:44 »
Juu, sitä keskimmäistä tässä ihmetellään :D En kyllä vieläkään ymmärrä miten se voisi olla muka blondauksen ja oman värin sekoitusta, sillä värihän on aika tasainen tuosta kohti ja siinäkin näkyy aika selkeästi värjätyn ja oman värin raja.

Mun näytöllä ainakin näkyy selkeästi siellä "ruskean" seassa sun omaa kylmempää sävyä koko matkalla :) Mutta tosiaan en mene vannomaan, kuvissa kun väri aina näyttää aivan erilaiselta kun luonnossa. Itse sen varmasti parhaiten tiedät miltä se oikeasti näyttää  :D

No oma värihän on aina vivahteikas eli multakin löytyy ihan erivärisiä raitoja tästä kuontalosta, myös tuota lämmintä väriä löytyy raitoina tyvestä sen kylmemmän seasta, kuten myös todella vaaleita, lähes valkosia raitoja :D Mutta joo, ehkä teidänkin vähän vaikeampi kattoa yhden kuvan perusteella ja varsinkin vain yhdestä tuposta hiuksia, eri valoissa näyttää aina erilaiselta ja kuvissa ja luonnossa myös :) Taitaa jäädä koko homma mysteeriksi, mut hällä väliä! Mietitytti vaan. Lämmin kiitos kaikille jotka lähtivät tätä asiaa ratkomaan :)

QueenOfWinter, noin lyhyestä tyvestä saattaa olla vähän vaikea sanoa minkä väriset omat hiukset oikeasti ovat, nimittäin saattaa näyttää aluksi vaaleammalta kun mitä loppupeleissä onkaan. Ulkovalo yleensä myös vaalentaa omaa hiusta  :) Mutta jos hius näyttää tuolta aina, niin veikkaisin itsekin 8-9 asteikkoa.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #326 : 13.06.13 - klo:16:05 »
Ah, olen täysin hurahtanut oman värin kasvatukseen. Ollut jo tämän vuoden.

Perintöprinsessa Sabinaa pitäessäni hiusihanteenani!

Mietin tässä, että itselläni on aika rautaisen harmaa vaaleanruskea/ruskea oma väri. Kemiallisesti vaalennettuna hiuksessani on voimakas ja sitkeä punapigmentti, joka vaatii voimakkaat hapetteet. Mutta mitenkä luonnonväriseni hius käyttäytyy kun aurinko sitä vaalentaa? Tuleeko kauniita samanlaisia aurinkoraitoja, kuin Sabinallakin (saa tulla! <3 )?

Oijoi, en malta odottaa sitä ihanaa liukkauden tuntua ja oman hiuksen tuntua!

Pystyykö värinaamio (kc colormask) / hapetteeton (0_0 ?) hiusväri (polycolorin värishampoo? Onkohan hapetetta? Hajusta päätellen olisi voinut olla, kummaa..) aiheuttaa peruuttamatonta tuhoa omalle värille? Pystynkö poistamaan ne värit pois oman värisestä hiuksesta kokonaan? Katsos kun olen käyttänyt kc colormaskia muutaman kerran, muhittamalla, niin en erota enää omaa tyvikasvuani, vaikka sitä pitäisi olla vähintään 6 senttiä.
« Viimeksi muokattu: 13.06.13 - klo:16:08 kirjoittanut Hyxsoap »
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #327 : 14.06.13 - klo:10:58 »
Pystyykö värinaamio (kc colormask) / hapetteeton (0_0 ?) hiusväri (polycolorin värishampoo? Onkohan hapetetta? Hajusta päätellen olisi voinut olla, kummaa..) aiheuttaa peruuttamatonta tuhoa omalle värille?

Poly Colorissa on kyllä hapete; ei täältä Suomesta hapetteettomia hiusvärejä itse asiaa enää taida kaupoista löytääkään (ikävä kyllä) ;) Tuossa Color Maskissa toki ei ole, joten sen ei pitäisi peruuttamattomasti omaa väriä muuttaa.

Ja QueenOfWinterin hiusväri on minusta jopa 9-10 vaaleusluokkaa; vaikka kuten muutkin sanoivat, lyhyestä tyvikasvusta on vaikea sanoa, varsinkin kun vierellä on niin voimakasta punaista.
« Viimeksi muokattu: 14.06.13 - klo:11:00 kirjoittanut Suvivilja »
* 1b F ii *

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #328 : 14.06.13 - klo:11:49 »
Kiitos kaikille arvioista, jotain ysiä itsekkin ajattelin, sillä tämä on todella vaalea. Katsotaan mitä täältä alkaa kasvaa, kunhan saan tämän punaisen eka pois  8)

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #329 : 14.06.13 - klo:11:49 »
QueenOfWinter, tuo voi hämätä hyvin paljon tuo lyhyt tyvikasvu sekä rinnalla oleva väri. Mulla on tän ketjun sivulla 6 aika lailla samaa vaaleusastetta oleva tyvi mustan rinnalla, ja kuvittelin sen olevan sit just joku 9-10. Nyt kun tyveä on enemmän ja sitä lähellä oleva väri muuallakin hiuksessa niin se on paljon tummempi, ennemminkin joku tällainen http://www.bits4hair.com/shopexd.asp?id=140. Eri valossa näyttää vaaleammalta/tummemmalta, mikä tässä neitsythiuksessa on kanssa jännä juttu.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.