Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 709049 kertaa)

SilkyDream

• Vieras
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #330 : 14.06.13 - klo:19:13 »
Noni, nyt oon ollut 8-9kk värjäämättä ja omaa väriä päässä on 9-10cm  :)
 ja puhki blondattua on ehkä jtn 30-40cm  :-[
Voi että vois kasvaa nopemmin ku toi oma väri on niin silkkistä ja helppoa ja ihanan pehmeää ja toi blondattu osuus on tosi karheaa ja takkuntuvaa  :'( aina saa tapella takkujen kanssa vaikka käytän ihanan hyviä tuotteita. Mut en haluais leikata yhtään hiuksista ku kasvatan ja oon epätoivoinen  ::)

Mut pakko sanoa että oli kyllä kannattavaa aloittaa kasvattaan omaa väriä takasin !  :) kärsivällisyyttä vaan!

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #331 : 15.06.13 - klo:17:12 »
^Sama! Minulla ei ole tässä vaiheessa enää oikein aavistustakaan, mikä on omaa tukkaa ja mikä aikoinaan värjättyä, vaikka toki latvaa verratessa suoraan tyveä vasten pientä sävyeroa näkyykin. Nykyään on vain niin ihanaa, ettei tarvitse huolehtia tyvikasvusta tai sen näkymisestä.

Tässä taas pari kuvaa omasta etenemisestä. Tukkaa tosiaan värjätty viimeksi toukokuussa 2011, ja saman vuoden elokuussa käytin Colour B4:ää, enkä sen jälkeen ole värjäillyt. Ajattelin myös näyttää, miten jännällä tavalla oma väri reagoi valoon. Minusta tuntui aikoinaan tummanruskeaksi värjätyllä tukalla, että se näytti tismalleen samalta, oltin sitten kynttilänvalossa tai kesäauringon alla.

Nuo kaksi ekaa kuvaa on tosin jo helmikuulta, mutta ainakaan huonompaan suuntaan ei ole oma kasvatusprojekti edennyt siitä :D Ensimmäinen kuva on otettu ulkona luonnonvalossa, toinen sisällä ikkunan lähellä ja kolmas kunnon keinovalossa sovituskopissa.

Olen muuten huomannut, että tukka on nykyään paljon taipuisampi ja menee enemmän kiharalle kuin ennen. Onko syynä sitten ihan vain luonnollisen kehitys tai tukan kunnon yleinen paraneminen, sitä en tiedä. En aikaisemmin tarvinnut edes suoristusrautaa saadakseni tukan suoraksi, nykyään tukka menee jo todella vahvasti laineille, jos en föönaa tai suorista tukkaa.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #332 : 20.06.13 - klo:09:20 »
^ sinulla on Cecilia juuri tuollainen väri jota monella näkee värjättynä. Eli luonnostaan sellainen melko täyteläinen ruskea, ainakin kuvissa. :) 

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #333 : 20.06.13 - klo:13:16 »
Cecilialla on aivan ihana oma väri! Omani ei valitettavasti taida olla noin tumma. :(

Poissa Withering

• Tukkaguru
  • I've crossed oceans of time to find you
« Vastaus #334 : 23.06.13 - klo:11:22 »
Cecilia aivan ihana väri! Eihän tuollaista saa kuin omasta päästä!   ;)

En saa vieläkään laitettua kuvaa, mutta nyt jo näkyy, että oma väri onkin yllättävästi vaaleampi kuin luulinkaan. Aurinko näyttäisi tuovan esiin kultaisen vivahteen. Rakastan sitä jo nyt.  :-*

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #335 : 23.06.13 - klo:11:29 »
Kiitos kaikille! Ja kyllä on pakko todeta, että omaan väriin palaaminen oli ihan oikea päätös. Kyllähän tämä joskus tuntuu vähän arkiselta ja tylsältä, mutta toistaiseksi kyllä taidan pysytellä omassa värissä.

Ja värin tummuudesta sen verran, että nyt tulee huomattua, miten jännällä tavalla hiusten väri periytyy. Minulla on nimittäin tummemmat hiukset kuin kummallakaan vanhemmistani (isä blondi, äidillä vaaleanruskeat hiukset), ja molemmat sisarukseni ovat luonnostaan vaaleahiuksisia. Kaipa tummuus tulee mustatukkaiselta ukilta, muut isovanhemmat taas ovat verrattain vaaleahiuksisia.

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #336 : 23.06.13 - klo:15:49 »
Kylläpä on nätti väri, Cecilia :)

Se latvojen ja tyven pieni (ja joillain isompi...) sävyero voi löytyä, vaikka olisi jo kokonaan "neitsythiukset". Jos nostan omat latvani vertailtavaksi tyveä vasten, niin latva on huomattavasti vaaleampi ja myös hieman kellertävämpi kuin tyvi. Se ei kuitenkaan näy juurikaan muuten, joten eipä se haittaa, ja ihanaa tosiaan kun ei tarvitse huolehtia tyvikasvusta. Sitä kun ei ole eikä tule. :D
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #337 : 23.06.13 - klo:18:31 »
Huomenna tulee tasan kuukausi oman värin kasvatusta sen värjäyshairahdukseni jälkeen ja juurikasvua on sellainen 1,5 cm. Vaikka se taitaakin olla aika normaali kasvutahti, niin tavalliseen kasvuuni verrattuna se on hitaampi kuin yleensä. Toivottavasti saan tahdin kiristymään normaaliin, kun elimistö toipuu antibioottikuuriputkesta. :) Sain haalisteltua hiusväriä aika mukavasti, eli juurikasvun raja ei toistaiseksi ole aivan hirvittävä. :D

Pitkiä hermoja ja nopeaa hiustenkasvua kaikille! :)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #338 : 23.06.13 - klo:21:29 »
Mä voisin taas päivittää hiustilannetta, tässä muutama kuva tältä viikonlopulta, ulkona otettuja:

Nyt tekisi kovasti mieli leikata värjätty osuus pois, koska katsoessani kuvia, huomasin, miten tuo värjätty osa vieläkin vaikuttaa kasvoihini - ei sovi tumma punertavanruskea tähän nassuun!! Ne myös ikäänkuin vetävät ilmettä alaspäin! Leikkauksesta tulisi kuitenkin vielä liian lyhyt mun makuun jos nyt sen tekisin.. Ehkä voisin kuitenkin napsaista vähän pois, kaipa se auttaa jos tuota värjättyä olisi edes reilusti vähemmän kuin omaa? Luulen, että viimestään ensi kesänä olen saanut kaiken värjätyn pois. Jännää!!  8) Nythän kasvatusta on takana n.1v 8kk.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #339 : 23.06.13 - klo:21:35 »
Tosi hyvin olet saanut omaa väriä esiin, hyvältä näyttää!

Poissa Antur

• Tukkaguru
« Vastaus #340 : 24.06.13 - klo:21:15 »
Hups. Minä poistun tästä ketjusta takavasemmalle toistaiseksi, punainen veti liikaa puoleensa ja kaapista löytyi reilu paketti hennaa. Lopputuloksen voinee arvata ;D

Ei sillä, viihdyn tässä oitis paremmin kuin siinä orastavassa oravanselänvärissä jota tyvestä puski esille. Eiköhän tämä ollut siis ihan oikea ratkaisu ;)
"Morgenstern ach scheine
auf das Antlitz mein
Wirf ein warmes Licht
auf mein Ungesicht
Sag mir ich bin nicht alleine."

Iherbin ensitilaajille 5$ alennus koodilla QAK439.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #341 : 25.06.13 - klo:14:49 »
^^^ Mukavaa seurailla muiden edistymistä. Vaikka kaikkea loppua väriä ei raaskisi leikata niin kyllä muutaman sentin lyhennys tekee jo ihmeitä, kun se latva kuitenkin vaikuttaa yllättävän paljon yleisilmeeseen. Oman kasvatuksen puolivälissä olen joutunut välillä olemaan liiankin lyhythiuksisena.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #342 : 25.06.13 - klo:17:46 »
Ehkä vaan kuvittelen, mutta jotenkin nämä omanväriset hiukset ei näytä kovin pahalta vaikka ne olisi vähän likaiset, siis ei likaiset, mutta ei superpuhtaat. Oli tosi siloisen näköiset ja kiiltävät, eikä pahemmin klimppeinä. Ne näytti ihan kivoilta kun avasin ponnarin sovituskopissa. Voisi kuvitella että ne olisi ihan kauheat ja lätsähtäneet siinä tilassa. Sovituskoppi on ihan paras paikka laittaa hiuksia. Pitäisi oikeasti olla kotona sellainen paikka missä näkee kunnolla! Tulee tehtyä hieman hienompia kampauksia kun näkee miltä ne oikeasti näyttää takaa, eikä tulisi vaan lytättyä liian tiukalle hätäponnarille. Eli olen melko tyytyväinen näihin pitkiin hiuksiini, ne on jotenkin päässeet edukseen taipuilemaan pitkinä. Ehkä mulla vaan oli hyvä hiuspäivä ja valaistus oli hyvä kun joskus ne vaan näyttää roikkuvilta ja epämääräisiltä. Yritän saada kotiin sovituskoppimaisesti asetellut peilit.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Valfreyja

• Haiven
  • *
« Vastaus #343 : 25.06.13 - klo:23:56 »
Sivusta jonkin aikaa seuranneena päätin rekisteröityä ja liittyä mukaan oman värin kasvattelijoihin. Tällä hetkellä lähipiiristä ei muita oman värin kasvattajia löydy, niin tämä toiminee vertaistukena heikkoina hetkinä. :)

Omaa väriä olen kasvatellut nyt helmikuun alusta alkaen eli noin viisi kuukautta. Omaa väriä on tällä hetkellä päässä sellaiset viisi senttiä. Kärsimättömänä ihmisenä tietenkin toivoisi, että se oma väri kasvaisi vauhdilla, mutta tämä projekti taitaa vaatia useamman vuoden ja runsaasti kärsivällisyyttä. Kerran aiemmin olen leikannut värjätyt hiukset pois ja kasvattanut oman värin takaisin lyhyistä hiuksista, mutta noin radikaaliksi en taida enää uskaltaa. Silloin oma väri oli suurin piirtein samanlainen kuin Cecilian oma väri, mutta katsotaan, mitä sieltä tällä kertaa tulee.

Tällä hetkellä hiukset näyttää siis tältä:

Todella kaunista, eikö? ;D Helmikuussa reilun pari vuotta punaiseksi eri väreillä (mm. Elumenia kuusi tai seitsemän kerrosta, jonka lisäksi päässä on ollut kestovärejä ja suoravärejä) värjättyihin hiuksiin laitettiin mustanruskea väri, joka ei sitten peittänyt kovinkaan hyvin latvojen punaista väriä. En tiedä, viitsinkö edes kokeilla uudestaan latvoihin laittaa ruskeaa väriä, jos se ei peitä punaista. Tällä hetkellä hiukset näyttää onneksi aika hyvältä, kun oman värin ja mustanruskean raja ei hiukset avoinna kovin selkeästi erotu ja punertava osuus on liukuvärjätyn näköinen.

Mutta tosiaan, täällä yksi kasvattelija myös. Kiva seurata myös muita oman värin kasvattelijoita. :)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #344 : 26.06.13 - klo:13:34 »
^ Hyvältähän tuo näyttää, ei ole hurja väriero ja varmaan helppo kasvatella. :)
 Tervetuloa joukkoon!  8)