Kirjoittaja Aihe: Oma väri takaisin  (Luettu 708619 kertaa)

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
Vs: Oma väri takaisin
« Vastaus #345 : 26.06.13 - klo:14:28 »
Valfreyja, minusta väriero ei näytä ollenkaan pahalta! Itse asiassa avatessani kuvan piti oikein miettiä, että mihin se oma väri loppuu. Onnea kasvatukseen, oma värisi on todella hieno!

NordicBeauty

• Vieras
« Vastaus #346 : 01.07.13 - klo:14:21 »
http://aijaa.com/FuZmmM

Apuja! Kuva kertoo projektin vaiheen, eli alussa ollaan oman värin palautuksessa. Tämä on se vaihe, johon proggis onkin sitten aina ennen kaatunut  :) Vielä tuo menettelee, kun juuren saa kampauksilla jne. häivytettyä, mutta muutaman sentin päästä...! Onko kellään hyviä vinkkejä kuinka ihmeessä saisin tuota blondia edes hiukan lähemmäs luonnollista sävyäni, ilman, että tuohon juureen tarvitsee kajota? Ja tietysti ilman, että värjätty osio menee kauhean väriseksi (harmaa tms.), tai tummemmaksi omaa sävyä? Hiukset on kaulamittaiset, päämääränä on vielä joskus tasapitkä omanvärinen polkka taikka hartioille asti ulottuvat terveet hiukset. Tuntuu kyllä tässä vaiheessa kaukaiselta. Kaikki vinkit jotka edistää päämäärää on tervetulleita!

Taustasta sen verran, että olen värjäillyt vuosikaudet, enimmäkseen vaaleammaksi. Välillä ollut raitaa, välillä koko pää on saanut uuden värin. Viimevuodet käynyt vain kampaajalla, mutta tuntuu, että aina sieltä palatessa ihmettelen miksi ei taaskaan tullut sellainen kuontalo kun toivoin... Mutta niinhän se on, että luonnollista ei saa värjäämällä, joten nyt riitti!
« Viimeksi muokattu: 01.07.13 - klo:14:25 kirjoittanut NordicBeauty »

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #347 : 01.07.13 - klo:16:21 »
^ Kannattaa lukea tämä ketju läpi sekä kahlata läpi arkiston vanha ketju, sillä monet, myös mie, ovat onnistuneesti värjänneet hellävaraisilla suoraväreillä vaaleaa latvaa tummemmaksi. Sävyä voi aika helposti muuntaa kylmempään tai lämpimämpään suuntaan. Ihan prikulleen omaa väriä ei purkista varmastikaan saa, mutta helpotusta ongelmaan kuitenkin niin, ettei tumma tyvi käy silmille niin paljoa vaaleasta yleisilmeestä.

Poissa karenne

• Haiven
  • *
« Vastaus #348 : 01.07.13 - klo:17:03 »
Oman värin kasvatusta on nyt takana marraskuusta saakka. Aluksi värjäsin koko pään lähelle omaa väriä. Aina blondina viihtyneenä muutos oli kuitenkin kovin suuri ja päätin liukuvärjäyttää latvat. Onnistuikin oikein hyvin, mutta kun oma vri pääsi vähän pidemmälle olikin värjätty paljon tummempaa. Ajan myötä väri on kuitenkin haalistunut tosi paljon ja nyt oman ja värjätyn rajaa on lähes mahdoton erottaa  :) Välillä olen laittanut suoravärejä, aluksi tarkoitus oli saada värjätystä osiosta harmaampaa jossain kohtaa luovutin, kun väri ei punertavasta taittunut kirveelläkään, paitsi vaaleat latvat, jotka menivät vihreiksi. Sävytin omasta tyvestä suosiolla punertavampaa ja se sujuikin hyvin. Tänään innostuin kokeilemaan sitruuna vaalennusta. Ensin yön yli pidin syväputsaria päässä, jotta san vanhat suoravärit pois, sitten sitruunameehut päähän ja aurinkoon. Pari tuntia maltoin ottaa aurinkoa ja lopuksi vielä sininen suoraväri hoitis päähän, joka on jäänyt jostain vanhasta poly colorista. Lopputuloksena oikein kivat aurinkoradat, vanha liukuväri paljastui suoravärien alta ja yleisilme tuhkaisenpi, oma tyvi sulautuu joukkoon ihan loistavasti ja yleisilme mukavan vaalea paljon, mikä tällaisella 10 vuotta blondina viihtyneelle on varsin tervetulluttai. Ihan loisto kokeilu toi sitruuna! Eikä edes kuivattanut hiuksia  :) Toivoa sopii, että tää tummemmaksi värjätty osuus haalistuisi vielä ajan myötä, niin pysyisi yllä tää liukuväri ilme. Ainoastaan 1 värjäys tummemmaksi kuitenkaan alla ja tosi hyvin on väri karissut matkalla...

NordicBeauty

• Vieras
« Vastaus #349 : 01.07.13 - klo:20:25 »
^ Kannattaa lukea tämä ketju läpi sekä kahlata läpi arkiston vanha ketju, sillä monet, myös mie, ovat onnistuneesti värjänneet hellävaraisilla suoraväreillä vaaleaa latvaa tummemmaksi. Sävyä voi aika helposti muuntaa kylmempään tai lämpimämpään suuntaan. Ihan prikulleen omaa väriä ei purkista varmastikaan saa, mutta helpotusta ongelmaan kuitenkin niin, ettei tumma tyvi käy silmille niin paljoa vaaleasta yleisilmeestä.

Kiitos arkiston helmestä :) myös tämän ketjun oon lukenut. Nyt pitää alkaa opiskella suoravärejä ja ties mitä. Ajattelin, että joku vois heittää suoraan jonkun sopivan tuotteen tai muun, mutta ei kait tässä auta kun alkaa perehtymään. Eipähän tule tehtyä mitään hätiköityä.

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #350 : 03.07.13 - klo:22:48 »
16 kuukautta kasvatusta takana.  Huonoina hiuspäivinä ärsyttää porkkanaan taitto, tummanruskea latva ja kerrostuneisuus. Sekä se, että uutta hiusta pukkaa ja "vauvahiukset" puskee esiin, vaikka hiukset laittaisi miten. Hyvinä päivinä tykkään kupariraidoista ja ruskeasta. Enkä muista koko pehkoa.

Kiva, että tänne on tullut uusia kasvattelijoita sitten viime käynnin. :)

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #351 : 03.07.13 - klo:23:35 »
Leikkasin vähän pituuksista. En raaskinut kaikkea, olis tullut liian lyhyt. Tämäkin on jo tosi lyhyt mulle.  :P Oma väri ulottuu edessä leuan kohdille, takaa hieman pidemmälle jo. Ja alahiuksethan on lähes kokonaan nyt omaa väriä, pari senttiä jäi sinne värjättyä. Koitin hieman kerrostaa (niin hyvin kuin hiustenleikkuukoneella pystyy..  ::) )

Todistusaineistoa:

Punajuuri

• Vieras
« Vastaus #352 : 03.07.13 - klo:23:56 »
Hyvältä näyttää, Feles.

Valaistus tekee paljon. Tavallaan itseä ärsyttää, että väriraja ei ole selkeempi. Toisaalta oon sitten venyttänyt leikkaamista kohta yli vuoden...

kuva1
  kuva2
« Viimeksi muokattu: 03.07.13 - klo:23:58 kirjoittanut Punajuuri »

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #353 : 04.07.13 - klo:00:48 »
Felesin ja Punajuuren tukat näyttää hyvältä! Ootte lähes loppusuoralla muhun verrattuna.

Itse katselin äsken, että omaa väriä on noin kulmakarvojen tasalle. Värirajan näkyvyys riippuu paljon valaistuksesta, mutta mulla on tukka arkisin nutturalla, joten raja ei ole näkyvissä. Joka tapauksessa se ei ole kovin radikaali. Mutta kyllä tää vaan kestää kauan, puuh. :( Välillä tuntuu, että tukka on ihan pysähdyksissä. Ajattelin tänään, että ehkä jos olen rohkea, oman värin yltäessä kaulaan napsaisen itselleni jonkin sorttisen polkan. Mutta se on vielä kaaaaukana, asiaa ehtii miettiä ja riippuu fiiliksistä tuolloin. Kasvais nyt vaan. En koskaan ennen vaalennusta tarvinnut rakennepaikkausta tukkaan, kaksihaaraisia ei juuri ollut, joten etenkin tuon takia haluan oman värin. Haluan yksinkertaisempaa hiustenhoitoa. Vaikka sitten toki pitääkin miettiä miten saisi tukkaan rakennetta. se ongelma alkaa olla näillä paikkeilla ajankohtainen, kun tuo neitsytjuuri on kovin liukasta ja lätsähtää mielellään.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa versicolori

• Hiushörhö
« Vastaus #354 : 04.07.13 - klo:09:05 »
Feles teit sen, mitä en vieläkään oikein saa itseäni tekemään   :ts  vaikka oon psyykannut itseäni leikkaamista varten koko alkuvuoden niin ei, ei vieläkään pysty. Kauniit hiukset sulla!

Punajuuri sun molemmat viestit tältä sivulta on kuin mun suusta  :D  ihanat hiukset sullakin, tosi kiiltävät  <3

Mustakin Harlequinan tapaan tuntuu välillä, että hiukset on pysähdyksissä eikä kasva ja epäilen välillä jo, että nämä ei oikeastikaan ole kasvaneet normaaliin tapaan (en näe niin selvästi enää värirajaa, ero on selvä vain kun latvan nostaa aivan tyven viereen)  ???  kuitenkin tässä päässä lähestytään 2,5 vuoden merkkipaalua eli on tämä reuhka saanut kasvaa villinä ja vapaana jo pitemmän aikaa.

Varis

• Vieras
« Vastaus #355 : 04.07.13 - klo:11:43 »
Tuosta lätsähtämisestä ja liukkaudesta, mistä itsekin olen valittanut, niin suosittelen ainakin kokeilemaan shampoopaloja. Mä ostin flown hamppu- turve- palan ja ehkä nämä oman väriset hiukset on hieman käsiteltävämmät. Tosin mulle vois kenteis sopia pesevämpikin pala. Se hyvä puoli käsittelemättömissä hiuksissa on, että niiden kanssa voi hyvin toteuttaa kaikkia luomujuttuja, koska ne eivät vaadi samanlaista hoitoa ja siloittelua kuin kovasti käsitellyt hiukset.

Poissa Feles

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #356 : 04.07.13 - klo:12:41 »
^

Mulle ei liukkaus ole ongelma, aika karhea hiuslaatu, mutta olen kokeillut myös tuota shampoopalaa mielenkiinnosta (se Flow:n tuuheuttava olut & muna pala) ja kyllä se antaa rakennetta! :)
Joskin minulle vain pesupäivän ajaksi. Ja olen kyllä jo käyttänyt parin kuukauden ajan tuota eli ei ole tottumisesta kysymys.
Parhaimmillaan nämä on kun pesee syväpuhdistusshampoolla, mutta eihän sitä voi jatkuvasti käyttää.  

Mun ongelma nykyään on siis nopea lätsähtäminen ja rasvoittuminen. Onkohan se yhteydessä hiusten kasvuun? Keväällä alkoi niin hiustenkasvun kiihtyminen kuin rasvoituminenkin. Koko päänahka heräs vissii?

Lyhyempi leikkaus tuntuu kuitenkin vähän auttavan tuohon lättäisyyteen, on vähän ilmavammat eikä painavat latvat vedä niin kovasti juuria alas.. Ainakin kuvittelen niin.  ::)
« Viimeksi muokattu: 04.07.13 - klo:12:43 kirjoittanut Feles »

Poissa Valfreyja

• Haiven
  • *
« Vastaus #357 : 04.07.13 - klo:21:21 »
Ajattelin tänään, että ehkä jos olen rohkea, oman värin yltäessä kaulaan napsaisen itselleni jonkin sorttisen polkan. Mutta se on vielä kaaaaukana, asiaa ehtii miettiä ja riippuu fiiliksistä tuolloin. Kasvais nyt vaan.

Itselläni on ollut ihan samoja ajatuksia, vaikka minulla on vielä kaukana tuo kulmakarvamittakin. :) Eniten mielessäni pyörii sellainen aika lähellä olkapäämittaa oleva oman värinen polkka, mutta siihen on vielä matkaa. Onneksi on joku idea hiuksista, jota tavoitella. Toinen juttu onkin, että maltanko silloin leikata. :D

Felesin hiukset näyttävät kyllä hyviltä tuossa mitassa ja tykkään tuosta sinun väristäsi. :)

Minullakin on jo nyt ongelmia tuon rasvoittumisen ja lässähtämisen kanssa, vaikkei tuota omaa väriä ole kovinkaan paljon ehtinyt kasvaa. Pitääkin testata Sahelin mainitsemia shampoopaloja jossakin vaiheessa, jos ne toisivat vähän helpotusta. Mistä tällaisia shampoopaloja kannattaisi lähteä etsimään?

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #358 : 04.07.13 - klo:21:54 »
Hienosti edistyneitå kasvatuksia täällä!

Mulla on juurikasvua säälittävät kaksi senttiä, mutta oon vihdoin päässyt sen tummuusastekriisin yli, mikä mulla edellisellä kasvatusyrityksellä oli. Jollain tavalla oon päästänyt irti siitä kontrastisen lookin tavoittelusta ja myönnän tuon juurikasvun ja ihonsävyn kombon muodostavan kauniin heleän lopputuloksen. :) Oon myös siirtynyt maantieajattelun ulkopuolelle, juurikasvu näyttää sen aiemmin mainitsemani maantienharmaanruskean sijaan vaaleanharmaalta, eli eiköhän sieltä jokin tuhkanvaalea sävy paljastu, kun saan kasvatettua sitä enemmän esille. Viestin informaatioarvo varmaan täysi nolla, mutta hyvä fiilis kasvatuksesta tällä hetkellä, niin täytyi johonkin avautua. :D

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #359 : 05.07.13 - klo:01:17 »
Feles Minkä värinen toi värjätty osuus oli kasvatuksen aloittaessasi? Vertasin tänään tätä tummanruskeaa kuontaloani mustaan väritupsuun Cittarissa ja voin sanoa että oli yllättävän kaukana pikimustasta jolla senn värjäsin vain vähän vajaa 3kk sitten :D Mietin vaan että jos toi tätä vauhtia jatkaa haalistumista niin minkä värinen tukka mulla on syksyllä? Voi olla että lämpökäsittely, öljyhoidot + muut tökötit sekä noin vuosi sitten suoritettu värinpoisto ja siitä johtuva kuivuus voivat olla osasyyllisiä.

Muistan että joskus tän uuden ketjun alussa taidettiin mietiskellä että mihin pisteeseen asti värjätty osuus jatkaa haalistumista. Samaa haluaisin kysyä uudelleen, täällä kun saattaa olla uusia vastaajia/lukijoita :)
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/